Originally posted by schäfer
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Kiertovesipumpusta
Collapse
X
-
Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
-
-
Originally posted by Hartza´s garage View PostKyllä, autossa on kaksi sähköpumppua. Ostin purkaamolta käytetyn pumpun jossa vesiventtiilit samassa. Maksoi 70 € ja on helppo vaihtaa myös itse. Puolen tunnin homma.
Löysin käytetyn pumpun (bensa-autosta) mutta on ihan samannäköinen ulospäin ja autossa on automaatti-ilmastointi ja rest, eli voisi vaikka käydä minulle. Tarviiko mitään koodauksia vaihdon yhteydessä? Uuden merkkiosan ovh on 291 euroa,
Comment
-
-
Palataan vielä aiheeseen kun en ole mitenkään edistynyt. Pumpun toiminta ihmetyttää aina vaan enemmän enkä uutta (291 euroo original) välittäisi ostaa ihan sokkona. Eli pumppu toimii välillä niin että surisee ihan normaalisti, värinän tuntee kädellä auton käydessäkin. Välillä se toimii sykkien niin että letku (tuleva sekä lähtevä) pullistuvat selvästi, näkee ihan silmilläkin, ihan kuin jossakin olisi tukos tai kova vastus. Ja sitten rest -käytössä pumppu tekee näitä samoja ilmiöitä + voi sitten olla kokonaan pyörimättä tai kuten aiemmin kerroin, jää pyörimään itsekseen vaikka kaikki muut toiminnot on sammutettu. Ja weba on AINA toiminut virheettä, lämmitäen auton ja sisätilat, sen täydet puoli tuntia. On kai joku muukin tuon epelin kanssa paininut ja letkun sykkimistä ihmetellyt
Ja siis 6/99 530d alkuperäinen kaukosäätöweba, rest-toiminto, automaatti-ilmastointi. Jelpatkaa, en löytänyt searchilla ihan näitä ongelmia, vaikka läheltä muutama juttu liippasikin.
..ja se yks käytetty mikä löytyis, on tuplaten ajetusta autosta, oliskohan sitten yhtään parempi, en ostanutLast edited by schäfer; 14-03-2007, 18:17.
Comment
-
-
Mulla tuo kiertovesipumppu jatkaa takkuiluaan, eli mm. taukotuuletusta käytettäessä joskus pyörähtää päälle, yleensä nykyään ei. Äkkiseltään voisi kuvitella että siitä on hiilet loppu.
Kymysys:
Onko joku korjannut tuota pumppua menestyksellä? Kuvista päätellen sen ehkä pystyisi avaamaan (kädessä en ole pitänyt). Kinnostaa tietenkin siksi että 300 € vois sijoittaa johonkin muuhun ja näistä käytetyistä kun ei sitten arvaa kauanko ne tahkoaa ja taas pumpun vaihtoon.Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
Pumpun venttiilipakan kyllä saa palasiks mutta ite moottoria ei saa ku kahtia sahaamalla, hiilethän sieltä on menny. Itellä ei tullu tyhjäkäynnillä lämmintä kuskin puolelta, moottori ei pyörinyt, tai pyöri satunnaisesti ku sitä koputteli->hiilet lopussa, venttiilipakasta oli toisesta karasta kynäjousi poikki jonka johdosta se ei sit toiminut kunnolla, uus makso jotain karvan alle 300. E38:ssa on ilmeisesti hieman erinlainen moottori jossa hiiliharjan pystyy irrottaan ja korjaan/vaihtaan, muistan jossaki nähneeni kuvia kyseisestä operaatiosta, ei tuu nyt vaan mieleen missä. Edit http://www.btcf.fi/forum/showthread....ipumppu&page=2 #18. Tuossa näkyy tuo hiilipääty jota omassa kamppeessa ei ollu näkyvissä, tod. näk. Kentsun autossa samanlainen, ja kynäjousi joka katketessaan estää veden kierron ennenkuin nostaa kierrokset noin 2000 korville jolloin veden paine nostaa karan tukkimasta kiertoa.Last edited by Janne S; 04-12-2008, 17:16.ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah
Comment
-
-
Originally posted by Janne S View Post....E38:ssa on ilmeisesti hieman erinlainen moottori jossa hiiliharjan pystyy irrottaan ja korjaan/vaihtaan, muistan jossaki nähneeni kuvia kyseisestä operaatiosta, ei tuu nyt vaan mieleen missä. Edit http://www.btcf.fi/forum/showthread....ipumppu&page=2 #18. Tuossa näkyy tuo hiilipääty jota omassa kamppeessa ei ollu näkyvissä, tod. näk. Kentsun autossa samanlainen, ja kynäjousi joka katketessaan estää veden kierron ennenkuin nostaa kierrokset noin 2000 korville jolloin veden paine nostaa karan tukkimasta kiertoa.
Näitä ilmeisesti taas on paria eri mallia joiden erot ei mulle ole selvillä... Mitenhän noiden ristiin naittaminen onnistuu, jos laittais "avattavan" pumpun "suljetun" tilalle jos oma sattuu olemaan tosiaan tuollainen että hiiliä ei voi vaihtaa? Tuon pumpunhan näyttäisi saavan irti tuosta venttiilihässäkästä helposti joten korvaavan pelkän pumpunkin jostain saisi kun tietäisi specsit...Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
Kyl mä uskon et yhdistäminen onnistuis, ei kait noissa muuta eroa ole ku toi moottori. Sulla melko varmaan semmonen ku mullaki et ei pysty purkaan moottoria ku autot saman ikäsiä ja kuutoskoneella. Muistaakseni mulla oli vielä menny kalvotiiviste rikki toisen karan läpiviennin kohalta ja vedet oli päässy tuohon magneettiventtiiliin ja edesauttanut jumitusta. Totta ne tiivisteet ajan myötä kovettuu eli varovasti sitten purkaa et saa kasattua kansex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah
Comment
-
-
Originally posted by schäfer View Posthttp://www.realoem.com/bmw/showparts...51&hg=64&fg=18
Tämä osa lakkoilee minulla 530D-99. Pitäisikö tämän toimia koko ajan auton käydessä tai kun lämmitystä tarvitaan auton sisätiloihin. Taukolämmitystä käytettäessä pumppu ei aina toimi vaan alkaa puhaltamaan kylmää sisälle. Silloin kun toimii, pumppu pyörii "pätkittäin" eli noin 5 sek päällä ja 5 sek pois. Mitenhän pitäisi?. Webasto taasen on toiminut aina TÄYSIN virheettömästi mikä on kumarruksen arvoinen asia kun tämänkin palstan webaonkelmia on lukenut.
siis osa 19. Eli ilman taukolämmitintoimintoa pärjää mutta jos tuon pumpun pitäisi auttaa vedenkiertoa moottori käynnissäkin, niin pumpun lakkoilu selittäisi sen miksi tänä talvena auto on tuntunut (Näillä superpakkasilla) lämpenevän hitaammin ja työntävän ilman haaleampana tyhjäkäynnillä??
Kummasti tämä asia alkaa kiinnostaa kun tulee pakkasta...
Siispä saa tarjota, jos käytettyä pumppu-venttiilipakettia löytyy. Puuttuu myös tehopissapojan pumppu (osa 67128377612)
Comment
-
-
Originally posted by Hartza´s garage View PostKyllä, autossa on kaksi sähköpumppua. Ostin purkaamolta käytetyn pumpun jossa vesiventtiilit samassa. Maksoi 70 € ja on helppo vaihtaa myös itse. Puolen tunnin homma.
Auto siis vm-97 523i ei webastoa.¨
~* Tin Can Tuners *~
Käyttis: E46 316Ti - Ex: E39 523i -96 - Ex: E30 316 -84 'Elviira' - Ex: E30 325 -87
Comment
-
-
Originally posted by Wanna View PostMissäpäin kyseinen kiertovesipumppu sijaitsee? Mitä tarvitsee purkaa että vaihto onnistuu?
Auto siis vm-97 523i ei webastoa.
Kysytään nyt sitten lisäksi, että saako kyseistä pumppua muuten kuin orkkis osana, jos saa, niin mistä?¨
~* Tin Can Tuners *~
Käyttis: E46 316Ti - Ex: E39 523i -96 - Ex: E30 316 -84 'Elviira' - Ex: E30 325 -87
Comment
-
-
Originally posted by Wanna View PostEipä ole meikätyttö onnistunut löytämään vielä vastausta tähän kysymykseen.
Kysytään nyt sitten lisäksi, että saako kyseistä pumppua muuten kuin orkkis osana, jos saa, niin mistä?Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by Dunky View PostSiinähän se on kuljettajanpuolen iskatitolpan ja muuttorin välisessä tilassa heti vesiventtiili(en) alla. Ei tarvitse paljoa purkaa ja ei saa kuin merkkiliikkeestä.
Comment
-
Comment