Avasin E39:n kiertovesipumpulla varustetun vesiventtiilin, venttiileissä on tiivisteinä haitarikumit joiden sisällä mäntä liikkuu.
Reilussa kymmenessä vuodessa se näköjään saa hakattua kumit hajalle:
Kun kumi hajoaa pääsee vesi männän juuresta solenoidien sisään ja varmaan vähitellen uloskin kun siellä on enää vain metalli metallia vasten ilman tiivisteitä.
=> tässä eräs vaihtoehto myös mystiseen veden katoamiseen.
Kumien kunto saatta näkyä ihan letkulähdöistä sisään katsomalla, ei ehkä tarvitse purkaa koko laitetta pelkän tarkistuksen vuoksi.
Minulla oli kolmella kympillä ostettu melko tuoreen E39:n 100tkm ajettu vesiventtiili, epäonneksi se vain oli mallia jossa ei ole kiertovesipumppua. Vaan eipä hätää, ostin E34:ssä käytettävän uuden irtopumpun ja yhdistin sen tähän vesiventtiiliin. Vain pumpun liittimen jouduin vaihtamaan jotta sopi auton johtosarjaan, mutta lopputuloksena tuli lähes samankokoinen paketti kuin alkuperäinenkin.
Tässä lähtötilanne:
Toimii ja säästyi muutama satanen.
Reilussa kymmenessä vuodessa se näköjään saa hakattua kumit hajalle:
Kun kumi hajoaa pääsee vesi männän juuresta solenoidien sisään ja varmaan vähitellen uloskin kun siellä on enää vain metalli metallia vasten ilman tiivisteitä.
=> tässä eräs vaihtoehto myös mystiseen veden katoamiseen.
Kumien kunto saatta näkyä ihan letkulähdöistä sisään katsomalla, ei ehkä tarvitse purkaa koko laitetta pelkän tarkistuksen vuoksi.
Minulla oli kolmella kympillä ostettu melko tuoreen E39:n 100tkm ajettu vesiventtiili, epäonneksi se vain oli mallia jossa ei ole kiertovesipumppua. Vaan eipä hätää, ostin E34:ssä käytettävän uuden irtopumpun ja yhdistin sen tähän vesiventtiiliin. Vain pumpun liittimen jouduin vaihtamaan jotta sopi auton johtosarjaan, mutta lopputuloksena tuli lähes samankokoinen paketti kuin alkuperäinenkin.
Tässä lähtötilanne:
Toimii ja säästyi muutama satanen.
Comment