Elikkäs omassa laitteessa on toi auton oma kiertovesipumppu pimeenä. Onko kellään tietoo käynnistyykö se silloin, kun webasto lähtee päälle? Oon huomannu, että kun menen autoon ja webasto vielä päällä niin lämmintä tulee ihan kivasti. Virrat kun laittaa päälle niin puhaltimelta tuleva ilma kylmää. Tuntus vaan siltä, että ei vesi kierrä niinkuin pitäs.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Kiertovesipumpusta
Collapse
X
-
Joo kyllähän webastolla on oma pumppu. OBC:n mukaan koneen lämpö -1, kun webasto oli puoli tuntia päällä. Vesiletkut koneessa oli aivan kylmät. Ulkona pakkasta oli -15.Last edited by Hartza´s garage; 10-02-2007, 11:43.E39 528i vm. -96
Comment
-
-
Omassa 530d lämmittää sekä moottorin että matkustamon. Harvemmin on
näihin asennettu ilmalämmittimiä jotka yleensä on tarkoitettu kuormatilan
lämmitykseen pakettiautoissa. Esim. Transiteissa kylläkin hoitaa myös hytin.
Mikäli ongelmia toiminnassa niin kannattaisi käydä näyttämässä huoltoliikkeessä.VW Golf Variant TGI -15 ex. E39 530dA touring Shadowline -00
Comment
-
-
E39:n alkuperäinen webasto toimii (silloin kun se on asennettu jo tehtaalla taukolämmittimeksi) WDS:n mukaan siten, että se sulkee käydessään venttiilillä veden kierron moottorin lämpötila-anturin luota. Tällöin moottori saa tiedon vallitsevasta kylmyydestä käynnistyshetkellä. Tästä voi johtua se lämpötila-anturin -1 asteen lukema.---
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View Postse sulkee käydessään venttiilillä veden kierron moottorin lämpötila-anturin luota. Tällöin moottori saa tiedon vallitsevasta kylmyydestä käynnistyshetkellä. Tästä voi johtua se lämpötila-anturin -1 asteen lukema.
Comment
-
-
Mulla rupesi webasto temppuilemaan siten, että kun laittaa taukolämmityksen tai ohjelmoi lämmitysajan niin käy n. 5min ja sammuu??? Metroautossa veikkasi kiertovesipumpun olevan rikki ja tällöin lämpö nousee liikaa kun moottori ei käy ja webasto sammuu. Moottorin käydessä webasto toimii normaalisti. Vikakooditkin pitäisi tulla kyseisestä tapahtumasta, onko muilla ollut vastaavia ongelmia?Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Mahtoko olla kallis? Autossa visiin kaksi sähköistä pumppua, itse webastossa ja konehuoneessa!Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Kyllä, autossa on kaksi sähköpumppua. Ostin purkaamolta käytetyn pumpun jossa vesiventtiilit samassa. Maksoi 70 € ja on helppo vaihtaa myös itse. Puolen tunnin homma.Last edited by Hartza´s garage; 23-02-2007, 11:12.E39 528i vm. -96
Comment
-
-
Tämä osa lakkoilee minulla 530D-99. Pitäisikö tämän toimia koko ajan auton käydessä tai kun lämmitystä tarvitaan auton sisätiloihin. Taukolämmitystä käytettäessä pumppu ei aina toimi vaan alkaa puhaltamaan kylmää sisälle. Silloin kun toimii, pumppu pyörii "pätkittäin" eli noin 5 sek päällä ja 5 sek pois. Mitenhän pitäisi?. Webasto taasen on toiminut aina TÄYSIN virheettömästi mikä on kumarruksen arvoinen asia kun tämänkin palstan webaonkelmia on lukenut.
siis osa 19. Eli ilman taukolämmitintoimintoa pärjää mutta jos tuon pumpun pitäisi auttaa vedenkiertoa moottori käynnissäkin, niin pumpun lakkoilu selittäisi sen miksi tänä talvena auto on tuntunut (Näillä superpakkasilla) lämpenevän hitaammin ja työntävän ilman haaleampana tyhjäkäynnillä??
Comment
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostMulla rupesi webasto temppuilemaan siten, että kun laittaa taukolämmityksen tai ohjelmoi lämmitysajan niin käy n. 5min ja sammuu??? Metroautossa veikkasi kiertovesipumpun olevan rikki ja tällöin lämpö nousee liikaa kun moottori ei käy ja webasto sammuu. Moottorin käydessä webasto toimii normaalisti. Vikakooditkin pitäisi tulla kyseisestä tapahtumasta, onko muilla ollut vastaavia ongelmia?
Ja taas toimii!!! Korjaantui sitten itse, halpaa tämä korjaaminen!!!!!!Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostJa taas toimii!!! Korjaantui sitten itse, halpaa tämä korjaaminen!!!!!!
Comment
-
Comment