Originally posted by VolvoTDi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 d tyhjäkäynnin 'rynkytys'
Collapse
X
-
Tuon 2T öljyn käytöstä commonrail koneissa on aika monta mielipidettä, mutta ainakin tähän "ongelmaan" se tuntui auttavan. Ja tyhjäkäynnissäkin huomaa ihan selkeän eron korvallakin, nyt on paljon tasaisempi.
Tyhjäkäynnin tasasuuteen eräs paikallinen diiselijermu kerto syyks sen, että seos syttyy erilailla ku on öljyä seassa ja vähentää nakutusta.
Kyllä ainakin itselläni oli juuri siinä suuttimessa vika mitä se näyttikin, mitä järkeä siinä muuten olis, lähteä arvailemalla vaihtamaan jokainen suutin erikseenkö. Mersulla ja citikalla ei ole niin fiksuja syysteemeitä jos noin on, mikä tuntuu vähän oudolta.
Comment
-
-
Originally posted by tonttu81 View PostKysymys tuosta suuttimen vaihdosta. Tarviiko uusi suutin ohjelmoida vaihdon jälkeen vai pelittääkö ilman että käyttää piuhan päässä? Ja jos tarviaa ohjelmoinnin niin miksi, mitä arvoja siellä muutetaan tai nollataan? Koneena M47N -02.F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Originally posted by Samppae39 View PostItse en kyllä koodaillu mitään, mutta eipä ne suuttimen arvotkaan muuttunu vaihdon jälkeen. Yritin Inpalla jotain injector values resettiä, mutta ei se mitään auttanu.
Viisaammat siis kertokaa!F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Jos lisäätte 2T-öljyä kannattaa laittaa vain täyssynteettistä jota löytyy mm. Nesteen purkeissa. Nuo muut aiheuttavat nokea ja karstaa. Pari desiä tankilliseen on varmaan sopiva annostus.
Kokeilin itsekin huvikseen joku pari tuhatta kilometriä sitten lisätä öljyä ja moottorin tyhjäkäynti muuttui sievemmäksi ja on myös pysynyt samanlaisena.
En lähtis jatkuvasti lisäämään kuitenkaan.
Comment
-
-
Jaahas jatketaan tätä täällä.
Eli 530d -00 rynkyttää tyhjäkäynnillä yleensä puolilämpimällä moottorilla ihan niin kuin ei kävisi kaikilla.
Suutinvikaan tuo vissiin viittaa ja niinpä tänään testailin paluuvuotoja suuttimilta ja ne oli aika tasaiset. Suuttimien korjausarvot keskimäärin alle yhden ja kutos sylinterin korjausarvo alkaa loikkimaan 2.8 paikkeilla kun vika on päällä.
Eli voiko tuo nyt olla niin että vaikka noi paluupuolen vuodot on suht tasaiset ja muutenkin vuotomäärä pieni niin suutin vuotaakin palotilaan?
Käyntiin lähtee hyvin lämpötilasta riippumatta ja railpaine tyhjäkäynnillä 348baria. Silloin kun vika on päällä ja ilmastointikompuran mangneettikytkin napsahtaa kiinni oireet pahenee. Suuttimien johtosarja on vaihdettu ja ei vaikutusta. Myöskin tuli kokeiltua nyppästä jokainen suuttimen piuha vuorollaan irti ja se ainakin muutti joka suuttimen kohdalla käyntiä.
Ilmamassalukema menee yli viidensadan huutomerkin kera jo puolella kaasulla ja välillä veto on aaltoilevaa. Mutta voiko rikkinäinen maf vaikuttaa tuohon tyhjäkäyntirynkytykseen?e70 X5 40d -11
ex e39 530D touring -00
ex e39 TDSa touring -99
Comment
-
-
Originally posted by TsKo View PostJaahas jatketaan tätä täällä.
Eli 530d -00 rynkyttää tyhjäkäynnillä yleensä puolilämpimällä moottorilla ihan niin kuin ei kävisi kaikilla.
Suutinvikaan tuo vissiin viittaa ja niinpä tänään testailin paluuvuotoja suuttimilta ja ne oli aika tasaiset. Suuttimien korjausarvot keskimäärin alle yhden ja kutos sylinterin korjausarvo alkaa loikkimaan 2.8 paikkeilla kun vika on päällä.
Eli voiko tuo nyt olla niin että vaikka noi paluupuolen vuodot on suht tasaiset ja muutenkin vuotomäärä pieni niin suutin vuotaakin palotilaan?
Käyntiin lähtee hyvin lämpötilasta riippumatta ja railpaine tyhjäkäynnillä 348baria. Silloin kun vika on päällä ja ilmastointikompuran mangneettikytkin napsahtaa kiinni oireet pahenee. Suuttimien johtosarja on vaihdettu ja ei vaikutusta. Myöskin tuli kokeiltua nyppästä jokainen suuttimen piuha vuorollaan irti ja se ainakin muutti joka suuttimen kohdalla käyntiä.
Ilmamassalukema menee yli viidensadan huutomerkin kera jo puolella kaasulla ja välillä veto on aaltoilevaa. Mutta voiko rikkinäinen maf vaikuttaa tuohon tyhjäkäyntirynkytykseen?Last edited by jones\\; 20-10-2012, 22:25.e91 320da
Comment
-
-
Originally posted by TsKo View PostNo tuota 2t öljyä meinasin kans kokeilla, että vaikuttaako mitään ku ei siitä varmaankaan haittaakaan ole.
Itse olen käyttänyt tätä nyt pitkän aikaa jokaisen tankkauksen yhteydessä.
Tämän seurauksena suuttimien korjausarvot ovat pienentyneet, ja käynti on tasautunut.- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Ite oon laitellu "perämoottori" 2T öljyä (laatuluokitus tc-w3, ei nokea. Tärkeä jos on DPF) esim onkos Teboilin oma Special Outboard...
Eipä ole oireita tullut, ja ei ainakaan ole käynti huonontunut.
Ja kulutuskin yleensä snadisti pienenee, kun ensimmäisen kerran laittaa öljyä tankkiin.
Tosi pieniä määriä olen kaadellut, en siis edes kahta desiä... Liekö suurempaa vaikutusta sitten, kait ilmeisesti ainakin vähän. Tosin en ole täyteen tankkiin siis laitellukkaan, vaan joitakin litroja, siis luokkaa 10-30l ja puolesta desistä max 2dl tuota 2T öljyä sekaan...
Nii, ja onhan noita kilsoja tosiaan aika kivasti takana. Mut on mulla lappu, että ois muka nahkahousu vaihtanu tuohon suuttimet ja kannen, tiedä sitten... Mut on noilla silti työnnetty se liki 300tkm samoilla kamoilla senkin jälkeen, jos vaikka onkin vaihtanu...BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
Comment