Tommottisen lykkäs. Auto on E39 520d ja siinä on automaatti-ilmastointi. Maantienopeudella ajaessa alkoi ohjaamoon tulla savua (jostain vänkärin jalkotilasta/hanskalokeron alta) ja ajoin tien reunaan. Sammutin ilmastoinnin ja tuulettelin autoa, tarkastin ettei mikään ole tulessa, eikä savua enää, ja sitten lähdin ajamaan. Parin kilometrin päästä savua alkoi taas tulemaan. Sammutin ilmastoinnin ja ajelin ikkunat auki kotiin. Kotona huomasin, ettei auton tuuletin/tuulettimet suostu sammumaan, vaikka auto ei ole käynnissä ja virta on pois. Otin akusta maajohdon irti, niin sitten sammui. Kokeilin vielä johtoa paikoilleen, ja tuuletin alkoi heti pyöriä. Tuuletin tuntuu olevan täysin tunteeton ilmastoinnin säätämiselle, eli se pyörii koko ajan täysillä. Savu haisee todella kitkerälle.
Eli paloiko tuolta nyt jokin säädin/rele rikki, ja se antaa täyttä virtaa tuulettimen moottorille? Mistä johtuu sitten, että savua alkoi tulla uudelleen, kun ilmastoinnin ohjaus oli päällä, muttei silloin, kun se oli kiinni? Mistä kannattaa vianselvittäminen aloittaa, ja mitä luulette, paljonko korjaaminen maksaa
Eli paloiko tuolta nyt jokin säädin/rele rikki, ja se antaa täyttä virtaa tuulettimen moottorille? Mistä johtuu sitten, että savua alkoi tulla uudelleen, kun ilmastoinnin ohjaus oli päällä, muttei silloin, kun se oli kiinni? Mistä kannattaa vianselvittäminen aloittaa, ja mitä luulette, paljonko korjaaminen maksaa
Comment