Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 + Ctek + Webasto (mittauksia)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jsr85
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 1375
    • Oulainen

    #46
    Originally posted by -Tapi View Post
    Laita mieluiten rele joka vaihtaa sen vastuksen ja todellisen lämpöanturin välillä. Releelle ohjaus Webastolta. Eli kun Webasto on päällä niin lämpöanturi näyttäisi esim vakiota -15 astetta.

    Tuossa miinuspuolena tulee ajonaikainen Webaston käyttö joka saisi mittarin näyttämään väärin.

    Yksi vaihtoehto on laittaa releen ohjaus siten että se vetää päälle lämpöanturitiedon aina kun virrat on päällä. Muulloin se lukisi sitä vastusta.
    Käyttääkö bmw.n ruiskutuksenohjaus tuota ulkolämpötilaanturia laskenta arvona polttoainemäärälle? Joissakin mersuissa ainakin menee koko auto vikatilaan ku tuo anturi on paskana.
    ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

    Comment

    • -Tapi
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 3117
      • Välisuomi

      #47
      Originally posted by jsr85 View Post
      Käyttääkö bmw.n ruiskutuksenohjaus tuota ulkolämpötilaanturia laskenta arvona polttoainemäärälle? Joissakin mersuissa ainakin menee koko auto vikatilaan ku tuo anturi on paskana.
      M57-moottori lukee MAF:n yhteydestä imuilman lämmön (M57N--> paineputkesta välijäähdyttimen jälkeen).
      ---

      Comment

      • vexu524tdic
        BTCF Member
        • Jan 2004
        • 776
        • Gallia = Kinnula

        #48
        Originally posted by jsr85 View Post
        Käyttääkö bmw.n ruiskutuksenohjaus tuota ulkolämpötilaanturia laskenta arvona polttoainemäärälle? Joissakin mersuissa ainakin menee koko auto vikatilaan ku tuo anturi on paskana.
        Todistetusti ei, mulla oli piuha poikki kesällä ja mittari näytti kokoajan -40.
        Webaston sulake tosin oli irti, liekö tuo olisi alkanu pöhisemään?
        e70 X5 3.0sd -08
        f30 320i xdrive -16
        e30 325i Cabriolet -88 M52b28
        e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
        e30 316 -88 2,2TIC M10
        e21 323i -81 ruostekasa...

        Comment

        • vexu524tdic
          BTCF Member
          • Jan 2004
          • 776
          • Gallia = Kinnula

          #49
          Tuli webastosta vastaan vikakoodi ylijännitteestä, boosterilla annoin lisävirtaa (kuitenkin 12V) kovilla pakkasilla jotta sais pysymään päällä
          e70 X5 3.0sd -08
          f30 320i xdrive -16
          e30 325i Cabriolet -88 M52b28
          e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
          e30 316 -88 2,2TIC M10
          e21 323i -81 ruostekasa...

          Comment

          • jorke
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2006
            • 206
            • Kouvola

            #50
            Originally posted by Luntti View Post
            Eli kuinka paljon itse auto haukkaa kaikenkaikiaan virtaa. Siis "herääkö" bemari muiltakin osin kuin vaan sisäpuhallin. e39/e38 malleissa on esim. navit, vahvarit, radiot, ajotietokoneet, ohjainboxit jne.
            Eli siis, jos webasto herättää lämppärin panelin niin herääkö auto muutenkin.
            Ja se olisi syy miksei aamulla ole virtaa.
            Itellä ollut nyt hiukka akun tyhjenemisongelmaa ja huomasin tuohon asiaan liittyvää.

            Illalla laitoin akun lataukseen yöksi. Huomasin että auto oli herännyt jostain syystä (laturi kytketty aukinaisen takalasin (touring) kautta tekemättä mitään sähköistä muuta kun laitettu laturi).
            Aamulla tutkin asiaa. Aukaisin takalasin joka oli raollaan kun johto meni siitä paksiin. Auto oli vielä lepotilassa. Napsautin laturin päältä ja kävin katsomassa konsolin automaatin valoja. Auto oli herännyt pelkästään laturin sammutuksesta eli kun jännite oli muuttunut.
            BMW e61 545 -05 Touring

            Ex. BMW e39 540 -97 Touring
            Ex. BMW e34 530 V8 -93 Touring
            Ex. BMW e34 520 -88

            Comment

            • -Tapi
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 3117
              • Välisuomi

              #51
              Originally posted by jorke View Post
              Auto oli herännyt pelkästään laturin sammutuksesta eli kun jännite oli muuttunut.
              Ei ole normaalia..

              Esim ctek antaa vähän väliä reilu 14 V jännitepiikin pitääkseen akkua pirteämpänä eikä se saa E39:sia heräämään. Kyllä siellä joku gremlini nyt taitaa olla jos laturin kytkentä saa auton heräämään..
              ---

              Comment

              • jorke
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2006
                • 206
                • Kouvola

                #52
                Originally posted by -Tapi View Post
                Ei ole normaalia..

                Esim ctek antaa vähän väliä reilu 14 V jännitepiikin pitääkseen akkua pirteämpänä eikä se saa E39:sia heräämään. Kyllä siellä joku gremlini nyt taitaa olla jos laturin kytkentä saa auton heräämään..
                Jeps, kävin testaamassa uudestaan kun taas laturi on kiinni.
                Nostin paksin kannen ylös eikä herännyt auto. Sitten laturi pois päältä eikä herännyt. Laturi takas eikä mitään.

                Oikeassa olit, joku muu siihen on silloin vaikuttanut.
                BMW e61 545 -05 Touring

                Ex. BMW e39 540 -97 Touring
                Ex. BMW e34 530 V8 -93 Touring
                Ex. BMW e34 520 -88

                Comment

                • miccou
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2005
                  • 488
                  • Iisalmi

                  #53
                  Tulipa viikonloppuna asenneltua säteilylämmitin ja sisäpistoke (johon meinasin Ctekin kytkeä) webaston kaveriksi.

                  Törmäsin tuossa sattumalta ctekin lisävarusteeseen:



                  Eli akkua pitäisi pystyä lataamaan tuolla tupakansytyttimen kautta. Onko kenelläkään kokemuksia ko. laitteesta? Onko jotain haittaa (lue: lataa hitaammin/huonommin akkua) tuosta tupakansytyttimen kautta lataamisesta? Hyötynä taitaa olla, että on ainakin suoraan sulakkeen takana tuo lataus.

                  Clavurionin ohjeena ainakin jossain ketjussa oli asentaa Ctekki sulaketaulun kautta lataamaan, mutta ei oikein meikäläisellä ole uskallusta alkaa pelaamaan noitten sähköliitäntöjen kanssa ettei pala koko laitos
                  VW Passat 1.8t -04


                  X1 20Da X-Drive -13
                  E39 530Da Touring -01
                  E39 525iA Touring -01
                  E46 325iA Sedan -01
                  E46 320D Touring -00
                  Audi A3 1.9TDI -01
                  VW Multivan 2.5 TDI -05

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎