Originally posted by -Tapi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 + Ctek + Webasto (mittauksia)
Collapse
X
-
Originally posted by jsr85 View PostKäyttääkö bmw.n ruiskutuksenohjaus tuota ulkolämpötilaanturia laskenta arvona polttoainemäärälle? Joissakin mersuissa ainakin menee koko auto vikatilaan ku tuo anturi on paskana.---
Comment
-
-
Originally posted by jsr85 View PostKäyttääkö bmw.n ruiskutuksenohjaus tuota ulkolämpötilaanturia laskenta arvona polttoainemäärälle? Joissakin mersuissa ainakin menee koko auto vikatilaan ku tuo anturi on paskana.
Webaston sulake tosin oli irti, liekö tuo olisi alkanu pöhisemään?e70 X5 3.0sd -08
f30 320i xdrive -16
e30 325i Cabriolet -88 M52b28
e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
e30 316 -88 2,2TIC M10
e21 323i -81 ruostekasa...
Comment
-
-
Tuli webastosta vastaan vikakoodi ylijännitteestä, boosterilla annoin lisävirtaa (kuitenkin 12V) kovilla pakkasilla jotta sais pysymään päälläe70 X5 3.0sd -08
f30 320i xdrive -16
e30 325i Cabriolet -88 M52b28
e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
e30 316 -88 2,2TIC M10
e21 323i -81 ruostekasa...
Comment
-
-
Originally posted by Luntti View PostEli kuinka paljon itse auto haukkaa kaikenkaikiaan virtaa. Siis "herääkö" bemari muiltakin osin kuin vaan sisäpuhallin. e39/e38 malleissa on esim. navit, vahvarit, radiot, ajotietokoneet, ohjainboxit jne.
Eli siis, jos webasto herättää lämppärin panelin niin herääkö auto muutenkin.
Ja se olisi syy miksei aamulla ole virtaa.
Illalla laitoin akun lataukseen yöksi. Huomasin että auto oli herännyt jostain syystä (laturi kytketty aukinaisen takalasin (touring) kautta tekemättä mitään sähköistä muuta kun laitettu laturi).
Aamulla tutkin asiaa. Aukaisin takalasin joka oli raollaan kun johto meni siitä paksiin. Auto oli vielä lepotilassa. Napsautin laturin päältä ja kävin katsomassa konsolin automaatin valoja. Auto oli herännyt pelkästään laturin sammutuksesta eli kun jännite oli muuttunut.BMW e61 545 -05 Touring
Ex. BMW e39 540 -97 Touring
Ex. BMW e34 530 V8 -93 Touring
Ex. BMW e34 520 -88
Comment
-
-
Originally posted by jorke View PostAuto oli herännyt pelkästään laturin sammutuksesta eli kun jännite oli muuttunut.
Esim ctek antaa vähän väliä reilu 14 V jännitepiikin pitääkseen akkua pirteämpänä eikä se saa E39:sia heräämään. Kyllä siellä joku gremlini nyt taitaa olla jos laturin kytkentä saa auton heräämään..---
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostEi ole normaalia..
Esim ctek antaa vähän väliä reilu 14 V jännitepiikin pitääkseen akkua pirteämpänä eikä se saa E39:sia heräämään. Kyllä siellä joku gremlini nyt taitaa olla jos laturin kytkentä saa auton heräämään..
Nostin paksin kannen ylös eikä herännyt auto. Sitten laturi pois päältä eikä herännyt. Laturi takas eikä mitään.
Oikeassa olit, joku muu siihen on silloin vaikuttanut.BMW e61 545 -05 Touring
Ex. BMW e39 540 -97 Touring
Ex. BMW e34 530 V8 -93 Touring
Ex. BMW e34 520 -88
Comment
-
-
Tulipa viikonloppuna asenneltua säteilylämmitin ja sisäpistoke (johon meinasin Ctekin kytkeä) webaston kaveriksi.
Törmäsin tuossa sattumalta ctekin lisävarusteeseen:
Eli akkua pitäisi pystyä lataamaan tuolla tupakansytyttimen kautta. Onko kenelläkään kokemuksia ko. laitteesta? Onko jotain haittaa (lue: lataa hitaammin/huonommin akkua) tuosta tupakansytyttimen kautta lataamisesta? Hyötynä taitaa olla, että on ainakin suoraan sulakkeen takana tuo lataus.
Clavurionin ohjeena ainakin jossain ketjussa oli asentaa Ctekki sulaketaulun kautta lataamaan, mutta ei oikein meikäläisellä ole uskallusta alkaa pelaamaan noitten sähköliitäntöjen kanssa ettei pala koko laitosVW Passat 1.8t -04
X1 20Da X-Drive -13
E39 530Da Touring -01
E39 525iA Touring -01
E46 325iA Sedan -01
E46 320D Touring -00
Audi A3 1.9TDI -01
VW Multivan 2.5 TDI -05
Comment
-
Comment