No niin sama vika taas päällänsä. Eli silloin keväällä oli tämä sama ongelma joka kuitenkin korjaantui itsestään. Silloin huoltomies arveli että startin solenoidi olisi ollut jäässä. Keväästä asti auto pelittänyt moitteetomasti ja nyt kun kaverin kanssa olimme mökkeilemässä Pielavedellä niin sama nakutus startista eikä lähde starttaamaan. Nyt on ens keskiviikoksi tilattu aika huoltoon niin saadaan selvitettyä tämä. Alustavasti epälivät että startti vaihtoon. Starttauksen jälkeen myös toinen etukaijutin jää hetkeksi ulisemaan vaikka virrat on poikki ja radio ei etes ole päällä. Olisikohan jotakin sähkövikaa? Tämä kyseinen ulina alkoi myös samaan aikaan kun tuli tämä käynnistysongelmakin...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 M5 ei käynnisty
Collapse
X
-
tuli mieleen että solenoidista olis irronnu jokin palanen ja startatessa solenoidi koittaa kytkee virran startille ja rattaan vauhtipyörän hammaskehälle mutta menis jumiin -> ei liiku tarpeeks eikä virta kytkeydy startille..
tää oli ihan pelkkä arvaus mutta periaatteessa mahdollinen..F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by Monuve View Postkurkkaa +johdon liitokset, laita mittarin johto solenoidin 2 pistokkeeseen ja mittaa solenoidin runkoa vasten tuleeko siihen 12v.. kokeile
Kaupoista saa halpoja n. 5€ yleismittareita joilla voi akunnavoista toinen mitata ja toinen koittaa käynnistää. Normaalisti pitäs olla se reilu 12v ja jos se käynnistäessä putoo jonnekkin 3-8 voltin lukemiin niin sit on akku valmis. Veikkaan että sun tapauksessa toi jännite ei laske kun voltin osia sillon kun startti ei pyöritä.
Ja startin maadoitus... öh, sehän on pultattu kiinni koko mötti eli se maadoittuu koko kiinnityspintansa kautta koneeseen/laatikkoon ellei roiku irti koko hoito. Erikseen on sitten moottorin maadoitus, eli joustava, paksu, monesti paljas kaapeli koneen ja korin välillä.
Ja hitsaantuminen, valokaari, vielä siitä sen verran että jos aavistuksen löysässä liitoksessa esiintyy valokaari eli voimakas kipinä, se kyllä sulattaa liitoksien metallit välittömästi yhteen yleensä niin että virtaska kulkee kyllä.
Tottakai kipinöitä pitää välttää kiristämällä liitokset oikein, mutta ei se tarkoita ettei virtaa kulkisi.Last edited by Harzzza; 13-09-2007, 13:31.
Comment
-
-
Originally posted by LeMansBlau View PostM5:sessa saa tuon akun varauksen näkyyn myös näytönkautta.
Comment
-
-
Pitänee ensin purkaa lukitus runkonumeron 5:n viimeisen merkin summalla, ja sitten valita joku testi siitä valikosta. En muista mikä...
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostPitänee ensin purkaa lukitus runkonumeron 5:n viimeisen merkin summalla, ja sitten valita joku testi siitä valikosta. En muista mikä...
Tero**********
& E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06
(*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
(ex. E90 320Si M-Tech '07)
(ex. E60 530Da '04)
(ex. E39 M5 Facelift '99)
(ex. E39 540i '98)
*
Comment
-
-
Ei tää jätkät oikeesti oo niin vaikeeta, siis toi searchin käyttäminen... Hakusanaksi "E39+OBC" toi pitkän listan... Ja muutaman rivin jälkeen eksyypi tänne -> http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...62&postcount=9
Lyhyesti;
1. Lukitus auki ohjeiden mukaan
2. Testi nro 09 kertoo akun jännitteen.
Ja nyt myös lisätty E39 FAQiin ko. ohje; http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=113747
Lisättäköön sen verta, että arvon E39 omistajat hoi! Jos teillä on sopivaa matskua FAQiin laitettavaksi niin katsokaa mallia muista ohjeista, tehkää samalla tyylillä (että tosiaan tyhmempikin tajuaa) ja postatkaa ohjeistus minulle tai nimimerkki Leka:lle privana!Last edited by mailman; 13-09-2007, 16:47.
Comment
-
-
Salavalikosta
En muista nyt tarkkoja ohjeita, pitää kaivaa ne jostain. Check control nappia kun pitää pohjassa pitkään niin tulee testivalikot esiin, ja sieltä pääsee unlockaamaan ne testit käyttämällä VIN-koodin 5:n viimesen numeron summaa. Sieltä pääsee näkemään kaikenlaista, mm. tankkisensoreiden aistiman löpön määrän, coolantin lämpötilan yms. yms. Kaikenlaista kivaa.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Lainaten M5Boardia:
UNLOCK PROCEDURE:
1) Key to ignition pos 2 (no need to start engine).
2) Fasten the seat belt to get rid of the "Fasten Seat Belt" message.
3) Press the right button on the instrument panel, and hold it until "TEST-NR. 01" comes up (5 to 10 seconds).
4) Press the left button on the instrument panel, and the vehicle id comes up (last 7 digits of VIN).
5) Add up the last 5 digits to get the "unlock code", e.g. the unlock code for "AB12345" would be 15 (1+2+3+4+5).
6) Repeatedly press the right button until "TEST-NR. 19" appears.
7) Press left button -> "LOCK : ON"
8) Repeatedly press left button until "LOCK : xx" appears, where "xx" is your unlock code.
9. Press the right button. All modes are unlocked now.
NAVIGATING BETWEEN TESTS AND PERFORMING THEM:
- Follow steps 1) to 3) of the "UNLOCK PROCEDURE" to enter test mode.
- Use the right button to step from test to test.
- Press the left button to enter a test and cycle between modes within a test.
- Press and hold the right button to exit test mode (turning the key to 0 works as well).
Here is what I know about the various test modes:
2) Instrument test: Cute light show in the instrument panel. Ever wanted to see the speedo show 190 without having to leave the garage?
3) Don't know.
4) Current fuel consumption in liters per 100 kilometers and in liters per hour.
5) Average fuel consumption in liters per 100 kilometers and range.
6) Current fuel levels in left tank, right tank, and total.
7) Engine temperature (not sure where measured), engine RPM, and outside temperature.
8) Current speed in kilometers per hour.
9) Battery voltage.
10) Country.
11) Don't know.
12) Not sure what these are. Could be average speed used to calculate arrival time for distance to destination set in OBC?
13) Sound test. Goes through the various gong sounds.
14) Don't know. Could be some diagnostic codes.
15) DOn't know. Looks like a real-time readout of some registers.
16) Oil temperature. I sometimes get a bogus -48 degrees C when the engine is not running. Corrects itself when the engine is on.
17) Don't know.
18) Doesn't do anything.
19) Locking & unlocking of the test modes.
20) Don't know.
21) Don't know. This test asks you "RESET?". Let me know what it does, if you're brave enough to try it. I'd recommend to stay clear, though.
Have fun.Last edited by LeMansBlau; 13-09-2007, 20:34.///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
E30 SEDAN IX M-TECNIC II
F32 COUPE PERFORMANCE
F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Comment
-
-
Startin ja akun joutuivat vaihtamaan että rupesi taas auto pelittämään. Akku oli suht uusi ja se vaihdettiin takuuseen. Eivät osanneet sanoa oikein että mikä akussa on vialla. Jotain häikkää kummiskin oli. Nyt on auto toiminut niinkuin pitääkin.Nykyinen: F11 520d vm.2017
Ex: E83 X3 vm.2008
Ex: E63 630iA vm.2005
Ex: E39 M5 vm.2000
Comment
-
Comment