Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ari78
    Bimmer Rookie
    • Jun 2006
    • 95
    • Ylivieska

    #31
    No niin sama vika taas päällänsä. Eli silloin keväällä oli tämä sama ongelma joka kuitenkin korjaantui itsestään. Silloin huoltomies arveli että startin solenoidi olisi ollut jäässä. Keväästä asti auto pelittänyt moitteetomasti ja nyt kun kaverin kanssa olimme mökkeilemässä Pielavedellä niin sama nakutus startista eikä lähde starttaamaan. Nyt on ens keskiviikoksi tilattu aika huoltoon niin saadaan selvitettyä tämä. Alustavasti epälivät että startti vaihtoon. Starttauksen jälkeen myös toinen etukaijutin jää hetkeksi ulisemaan vaikka virrat on poikki ja radio ei etes ole päällä. Olisikohan jotakin sähkövikaa? Tämä kyseinen ulina alkoi myös samaan aikaan kun tuli tämä käynnistysongelmakin...
    Nykyinen: F11 520d vm.2017
    Ex: E83 X3 vm.2008
    Ex: E63 630iA vm.2005
    Ex: E39 M5 vm.2000

    Comment

    • Juhutti
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 633
      • Tampere

      #32
      Vois hyvin olla jotain maadotukseen liittyvää kuten joku jo aikaisemmin mainitsi.
      Skoda.

      ex.
      e63 645ci
      e38 730iA
      e36 325i

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8264
        • Järvikylä (Nakkila)

        #33
        tuli mieleen että solenoidista olis irronnu jokin palanen ja startatessa solenoidi koittaa kytkee virran startille ja rattaan vauhtipyörän hammaskehälle mutta menis jumiin -> ei liiku tarpeeks eikä virta kytkeydy startille..

        tää oli ihan pelkkä arvaus mutta periaatteessa mahdollinen..
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • Monuve
          Bimmer Rookie
          • Jul 2007
          • 89

          #34
          kurkkaa +johdon liitokset, laita mittarin johto solenoidin 2 pistokkeeseen ja mittaa solenoidin runkoa vasten tuleeko siihen 12v.. kokeile

          Comment

          • Harzzza
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2006
            • 218
            • Tampere

            #35
            Originally posted by Monuve View Post
            kurkkaa +johdon liitokset, laita mittarin johto solenoidin 2 pistokkeeseen ja mittaa solenoidin runkoa vasten tuleeko siihen 12v.. kokeile
            Löytypä vahingossa tällänen vanhahko aihe jo... Vielä kommenttia että jos välillä toimii, välillä ei, ei voi olla akussa syytä. Jos naksuu vaan ei pyöritä, ei se todellakaan tarkota että akku ois risa !?!?!? Jos akku on sökö, kaikki valot, sisävalot, (starttaa vaikka ovi auki) mittariston valot HIMMENEVÄT reippaasti jos on tilanne se että akku ei anna niin paljon virtaa kun startti sitä haluaisi. Nakse vaan meinaa että solenoidi vetää kyllä, virtalukko yms toimii, mutta solenoidin vetäminen vaan ei aiheuta toivottua tulosta, eli startin pääkärjet ei yhdistä virtaa itse starttimoottorin käämeille TAI startista on hiilet loppu ja hälppivät kiinni millon huvittaa. TAI joku muu vika, käämin pää irti startin sisällä yms. Joka tapauksessa, ainoo millä toi korjaantuuu on startin vaihto jos naksutellessa valot ei himmene lähes pimeeks asti.
            Kaupoista saa halpoja n. 5€ yleismittareita joilla voi akunnavoista toinen mitata ja toinen koittaa käynnistää. Normaalisti pitäs olla se reilu 12v ja jos se käynnistäessä putoo jonnekkin 3-8 voltin lukemiin niin sit on akku valmis. Veikkaan että sun tapauksessa toi jännite ei laske kun voltin osia sillon kun startti ei pyöritä.

            Ja startin maadoitus... öh, sehän on pultattu kiinni koko mötti eli se maadoittuu koko kiinnityspintansa kautta koneeseen/laatikkoon ellei roiku irti koko hoito. Erikseen on sitten moottorin maadoitus, eli joustava, paksu, monesti paljas kaapeli koneen ja korin välillä.

            Ja hitsaantuminen, valokaari, vielä siitä sen verran että jos aavistuksen löysässä liitoksessa esiintyy valokaari eli voimakas kipinä, se kyllä sulattaa liitoksien metallit välittömästi yhteen yleensä niin että virtaska kulkee kyllä.
            Tottakai kipinöitä pitää välttää kiristämällä liitokset oikein, mutta ei se tarkoita ettei virtaa kulkisi.
            Last edited by Harzzza; 13-09-2007, 13:31.

            Comment

            • LeMansBlau
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 1060
              • Insomniac

              #36
              M5:sessa saa tuon akun varauksen näkyyn myös näytönkautta.
              ///MADE IN FINLAND

              sigpic

              TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
              E30 SEDAN IX M-TECNIC II
              F32 COUPE PERFORMANCE
              F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

              Comment

              • mailman
                BTCF Member
                • Jul 2003
                • 8003
                • Vantaa

                #37
                Originally posted by LeMansBlau View Post
                M5:sessa saa tuon akun varauksen näkyyn myös näytönkautta.
                Ja taitaapi saada ihan jokaisessa E39:ssä, ainakin jos on mallia "iso" OBC.
                G01 ///M40i '19
                F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                E39 ///M5 '00

                Comment

                • zaci
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2005
                  • 459
                  • Kuopio

                  #38
                  Originally posted by mailman View Post
                  Ja taitaapi saada ihan jokaisessa E39:ssä, ainakin jos on mallia "iso" OBC.
                  Hmm, mistähän tuo näkyy ?
                  BMW F20 120xDa 2016 140kW

                  Comment

                  • teropa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 3855
                    • Oulu

                    #39
                    Pitänee ensin purkaa lukitus runkonumeron 5:n viimeisen merkin summalla, ja sitten valita joku testi siitä valikosta. En muista mikä...

                    Tero
                    E60 520dA M-sport
                    ---Ex
                    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                    E90 330iA, 325iA, 320dA
                    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                    PPL(A)

                    Comment

                    • _Dexi
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2006
                      • 769
                      • Vihti

                      #40
                      Originally posted by teropa View Post
                      Pitänee ensin purkaa lukitus runkonumeron 5:n viimeisen merkin summalla, ja sitten valita joku testi siitä valikosta. En muista mikä...

                      Tero
                      Hetkinen, mistäs valikoista nyt puhutaan? Tarkemmat infot esiin?
                      **********
                      & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                      (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                      (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                      (ex. E60 530Da '04)
                      (ex. E39 M5 Facelift '99)
                      (ex. E39 540i '98)
                      *

                      Comment

                      • mailman
                        BTCF Member
                        • Jul 2003
                        • 8003
                        • Vantaa

                        #41
                        Ei tää jätkät oikeesti oo niin vaikeeta, siis toi searchin käyttäminen... Hakusanaksi "E39+OBC" toi pitkän listan... Ja muutaman rivin jälkeen eksyypi tänne -> http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...62&postcount=9


                        Lyhyesti;
                        1. Lukitus auki ohjeiden mukaan
                        2. Testi nro 09 kertoo akun jännitteen.

                        Ja nyt myös lisätty E39 FAQiin ko. ohje; http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=113747

                        Lisättäköön sen verta, että arvon E39 omistajat hoi! Jos teillä on sopivaa matskua FAQiin laitettavaksi niin katsokaa mallia muista ohjeista, tehkää samalla tyylillä (että tosiaan tyhmempikin tajuaa) ja postatkaa ohjeistus minulle tai nimimerkki Leka:lle privana!
                        Last edited by mailman; 13-09-2007, 16:47.
                        G01 ///M40i '19
                        F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                        E39 ///M5 '00

                        Comment

                        • teropa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 3855
                          • Oulu

                          #42
                          Salavalikosta

                          En muista nyt tarkkoja ohjeita, pitää kaivaa ne jostain. Check control nappia kun pitää pohjassa pitkään niin tulee testivalikot esiin, ja sieltä pääsee unlockaamaan ne testit käyttämällä VIN-koodin 5:n viimesen numeron summaa. Sieltä pääsee näkemään kaikenlaista, mm. tankkisensoreiden aistiman löpön määrän, coolantin lämpötilan yms. yms. Kaikenlaista kivaa .

                          Tero
                          E60 520dA M-sport
                          ---Ex
                          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                          E90 330iA, 325iA, 320dA
                          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                          PPL(A)

                          Comment

                          • LeMansBlau
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2006
                            • 1060
                            • Insomniac

                            #43
                            Lainaten M5Boardia:

                            UNLOCK PROCEDURE:

                            1) Key to ignition pos 2 (no need to start engine).
                            2) Fasten the seat belt to get rid of the "Fasten Seat Belt" message.
                            3) Press the right button on the instrument panel, and hold it until "TEST-NR. 01" comes up (5 to 10 seconds).
                            4) Press the left button on the instrument panel, and the vehicle id comes up (last 7 digits of VIN).
                            5) Add up the last 5 digits to get the "unlock code", e.g. the unlock code for "AB12345" would be 15 (1+2+3+4+5).
                            6) Repeatedly press the right button until "TEST-NR. 19" appears.
                            7) Press left button -> "LOCK : ON"
                            8) Repeatedly press left button until "LOCK : xx" appears, where "xx" is your unlock code.
                            9. Press the right button. All modes are unlocked now.

                            NAVIGATING BETWEEN TESTS AND PERFORMING THEM:

                            - Follow steps 1) to 3) of the "UNLOCK PROCEDURE" to enter test mode.
                            - Use the right button to step from test to test.
                            - Press the left button to enter a test and cycle between modes within a test.
                            - Press and hold the right button to exit test mode (turning the key to 0 works as well).

                            Here is what I know about the various test modes:

                            2) Instrument test: Cute light show in the instrument panel. Ever wanted to see the speedo show 190 without having to leave the garage?

                            3) Don't know.

                            4) Current fuel consumption in liters per 100 kilometers and in liters per hour.

                            5) Average fuel consumption in liters per 100 kilometers and range.

                            6) Current fuel levels in left tank, right tank, and total.

                            7) Engine temperature (not sure where measured), engine RPM, and outside temperature.

                            8) Current speed in kilometers per hour.

                            9) Battery voltage.

                            10) Country.

                            11) Don't know.

                            12) Not sure what these are. Could be average speed used to calculate arrival time for distance to destination set in OBC?

                            13) Sound test. Goes through the various gong sounds.

                            14) Don't know. Could be some diagnostic codes.

                            15) DOn't know. Looks like a real-time readout of some registers.

                            16) Oil temperature. I sometimes get a bogus -48 degrees C when the engine is not running. Corrects itself when the engine is on.

                            17) Don't know.

                            18) Doesn't do anything.

                            19) Locking & unlocking of the test modes.

                            20) Don't know.

                            21) Don't know. This test asks you "RESET?". Let me know what it does, if you're brave enough to try it. I'd recommend to stay clear, though.

                            Have fun.
                            Last edited by LeMansBlau; 13-09-2007, 20:34.
                            ///MADE IN FINLAND

                            sigpic

                            TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                            E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                            F32 COUPE PERFORMANCE
                            F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                            Comment

                            • Ari78
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2006
                              • 95
                              • Ylivieska

                              #44
                              Startin ja akun joutuivat vaihtamaan että rupesi taas auto pelittämään. Akku oli suht uusi ja se vaihdettiin takuuseen. Eivät osanneet sanoa oikein että mikä akussa on vialla. Jotain häikkää kummiskin oli. Nyt on auto toiminut niinkuin pitääkin.
                              Nykyinen: F11 520d vm.2017
                              Ex: E83 X3 vm.2008
                              Ex: E63 630iA vm.2005
                              Ex: E39 M5 vm.2000

                              Comment

                              • LeMansBlau
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2006
                                • 1060
                                • Insomniac

                                #45
                                Tupla postaus
                                ///MADE IN FINLAND

                                sigpic

                                TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                                E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                                F32 COUPE PERFORMANCE
                                F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎