Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 lämpömittari

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lj123
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2015
    • 1215
    • Lohja

    #16
    Mulla ei ihan tuollaista vikaa ole. Mutta viisari jää aina jonkin verran alle keskikohdan. Vaihtotermari olisi, mutta onko tuo 5h ihan normaali työmäärä sille?

    Ihan tuollaisen vian vuoksi ei viitsisi ainakaan kellekään maksaa 300-400 €
    Last edited by lj123; 23-04-2016, 15:11.
    E39 M5 -99
    F11 530d Xdrive -14

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #17
      Originally posted by lj123 View Post
      Mulla ei ihan tuollaista vikaa ole. Mutta viisari jää aina jonkin verran alle keskikohdan. Vaihtotermari olisi, mutta onko tuo 5h ihan normaali työmäärä sille?

      Ihan tuollaisen vian vuoksi ei viitsisi ainakaan kellekään maksaa 300-400 €
      No ei todellaakaan ole. Puolet tuosta voisi olla aika lähellä. Tästä yksi DIY http://www.m5board.com/vbulletin/e39...-lot-pics.html.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • tmth
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 2194
        • Kangasala

        #18
        Originally posted by lj123 View Post
        Mulla ei ihan tuollaista vikaa ole. Mutta viisari jää aina jonkin verran alle keskikohdan.
        Ei mullakaan puoliväliin kovin helposti nouse. Yleensä se on vähän alle puolivälin, kaupunkiajossa ja jos antaa kenkää, niin saattaa nousta puoliväliin näillä keleillä.

        F10 & R55
        ex:
        E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

        Comment

        • BMW_Harrastaja
          BTCF Member
          • Dec 2012
          • 819
          • Oulu area

          #19
          Originally posted by lj123 View Post
          Mulla ei ihan tuollaista vikaa ole. Mutta viisari jää aina jonkin verran alle keskikohdan. Vaihtotermari olisi, mutta onko tuo 5h ihan normaali työmäärä sille?

          Ihan tuollaisen vian vuoksi ei viitsisi ainakaan kellekään maksaa 300-400 €
          Kattele salavalikon kautta ne lämmöt. Jos nousee 79 asteeseen, eikä alle mene ajoi miten vain, niin termari on ok. Se viisari jää alle puolivälin noilla lämmöillä.
          BMW driver and owner since 2000.

          Comment

          • ea_M5
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2013
            • 205
            • Finland - Espoo/Turku

            #20
            Pari hyvää videota:





            BMW on muuttanut termostaattikotelon putkien o-renkaiden koostumusta silikonimaisempaan suuntaan viimeisen vuoden aikana ja se vaikeuttaa asennusta melkoisesti. Melkein ottaisin plenumin kokonaan pois jotta saa lisää tilaa ja samalla mahdollisimman suoran työntölinjan aikaiseksi.

            Jos lämmöt pysyvät kaupungissa"stop&go"-ajossa alle 77degC ja moottoritiellä 6-vaihteella 68-74 degC tietämissä niin termostaatti on saletisti sökö.

            Itselläkin oli muinoin oireena lämpötilojen lisäksi mittarin äkkinäiset singahdukset ääripunaiselle. Yleensä tuo mittarin käytös tallentaa DME:hen "69 - Temperature Plausibility"-vikakoodin. Oireet loppuivat termostaatin vaihtoon.
            2001 Le Mans Blue ///M5
            Black/Blue sport interior
            Titanium Trim
            Supersprint X-pipe

            Comment

            • tmth
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 2194
              • Kangasala

              #21
              Originally posted by ea_M5 View Post


              Jos lämmöt pysyvät kaupungissa"stop&go"-ajossa alle 77degC ja moottoritiellä 6-vaihteella 68-74 degC tietämissä niin termostaatti on saletisti sökö.

              Itselläkin oli muinoin oireena lämpötilojen lisäksi mittarin äkkinäiset singahdukset ääripunaiselle. Yleensä tuo mittarin käytös tallentaa DME:hen "69 - Temperature Plausibility"-vikakoodin. Oireet loppuivat termostaatin vaihtoon.
              Tuo vikakoodi olikin, kun eilen niitä luin. Täytyy vielä tänään testailla, mitä nuo lämmöt näyttää ajossa. Voihan tuo pari kuukautta sitten vaihdettu termostaatti olla toki viallinenkin.

              F10 & R55
              ex:
              E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

              Comment

              • Samiäs
                Bimmer Rookie
                • Jun 2004
                • 58
                • Rauma

                #22
                Mulla on 2000/09 M5 johon tehtiin juuri vanos ja jakopään remppa. Samalla vaihtui mm. terMari ja vesipumppu, niin ei normaalissa ajossa lämmöt nouse "normaali" lukemiin. Niin ja tuli samalla rempassa yhteydessä vahingossa uusi syylärikin.
                -Sami-

                ex E71 X5 SD, ex E39 M5 + ex E61LCI 520d Msport, Ex Nissan Skyline R33 370 RwHp, Ex E61 525d Touring, Ex Golf IV 240 FwHp, Ex E36 328i Touring, Ex E30 325i (+ muutama muukin hairahdus muihin merkkeihin ; )

                Comment

                • Heguli
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2003
                  • 815
                  • www.e30m3.fi

                  #23
                  Mulla oli sama ilmiö ennen ja jälkeen saman rempan, Raikku otti viskon pois tuossa yhteydessä ja käyntilämpö pysyy nyt ns. Normaalina eli mittari sojottaa kohtisuoraan ylöspäin.
                  Die beste fahrt mit hosen an, BMW

                  Comment

                  • Esko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 11685
                    • Kouvola

                    #24
                    Raikku vaihtoi mun autoon sillon maahantuonnin jälkeen termarin kanssa, kun jätti vajaaksi lämpöjä. Viisari nousi kyllä sen jälkeen tasan puoleen väliin ensimmäiset pari kuukautta ja alkoi jo ekana syksynä jättää taas vajaaksi normiajolla. Viisari nousee kyllä helposti siihen puoleen väliin jos vähänkään alkaa enempi availemaan läppärunkoja. Salavalikosta en ole lämpöjä sen ihmeellisemmin katellu. Pari kertaa kesässä tekee tuon "lämmöt tappiin" tempun, yleensä pidemmän seisottamisen jälkeen ja tosiaan korjaantuu auton sammuttamalla. Voisihan tuon termarin ja noi o-renkaat taas uusia, kun rempasta on jo 6 vuotta ja 20tkm aikaa.

                    Comment

                    • tmth
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 2194
                      • Kangasala

                      #25
                      Originally posted by tmth View Post
                      Tuo vikakoodi olikin, kun eilen niitä luin. Täytyy vielä tänään testailla, mitä nuo lämmöt näyttää ajossa. Voihan tuo pari kuukautta sitten vaihdettu termostaatti olla toki viallinenkin.
                      77 - 78 astetta oli moottoritiellä rajoitusten mukaan ajettaessa lämmöt. Kaupungissa nousi 82 asteeseen. Kyllä tuo termostaatti lienee ehjä.

                      F10 & R55
                      ex:
                      E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎