Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 - Xenonien säätö ei toimi!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Turin
    Newbiemmer
    • Jan 2006
    • 13
    • Kotka

    E39 - Xenonien säätö ei toimi!

    Eli valot näyttää liian alas, syynä on merkkiliikkeen mukaan kuulemma se, että heijastimet ovat irti. Väittivät, että ainut korjaus asiaan on uudet umpiot!? Täytyy olla joku muukin tapa saada ne kuntoon, eikö niitä tosiaan saa mitenkään takaisin kiinni? En oikein luota kyseisen puljun diagnooseihin, etenkin kun kertoivat, että "apulaitehihnat oudon näköiset". Siis häh? Kukaan ei kuitenkaan osannut tarkentaa mitä sekin tarkoittaa...

    Anyway, yritin haulla etsiä ratkaisua, mutta ei oikein löytynyt. Vika ei vaikuta samalta kuin monella muulla on ollut, etenkin kun valot tärisee epätasaisella tiellä, ihankuin tosiaan olisivat irtonaiset. Jos ei tosiaan muuta keinoa ole, voisiko joku kertoa miten saisin valot järkevästi kondikseen. Ei oikein huvittais ostaa uusia umpioita...
    E39 525iA Touring -02
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Originally posted by Turin View Post
    Eli valot näyttää liian alas, syynä on merkkiliikkeen mukaan kuulemma se, että heijastimet ovat irti. Väittivät, että ainut korjaus asiaan on uudet umpiot!? Täytyy olla joku muukin tapa saada ne kuntoon, eikö niitä tosiaan saa mitenkään takaisin kiinni? En oikein luota kyseisen puljun diagnooseihin, etenkin kun kertoivat, että "apulaitehihnat oudon näköiset". Siis häh? Kukaan ei kuitenkaan osannut tarkentaa mitä sekin tarkoittaa...

    Anyway, yritin haulla etsiä ratkaisua, mutta ei oikein löytynyt. Vika ei vaikuta samalta kuin monella muulla on ollut, etenkin kun valot tärisee epätasaisella tiellä, ihankuin tosiaan olisivat irtonaiset. Jos ei tosiaan muuta keinoa ole, voisiko joku kertoa miten saisin valot järkevästi kondikseen. Ei oikein huvittais ostaa uusia umpioita...

    Jos ovat prefaceliftit, niin voi korjata uusimalla säätöruuvit, mutta jos on faceliftit silloin ovat oikeassa
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • jarkkil
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 264

      #3
      Veikkaan että säätöruuvistä pää poikki. Makso Kl-varaosassa muistaakseni alle 10euroo. Eikä ole edes kummoinen vaihtaa.
      Last edited by jarkkil; 04-03-2007, 06:12.

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7425
        • Oulu

        #4
        Olethan tarkastanut että ne tukivarsissa olevat jousituksen asentoa mittaavat mötikät on kiinni? Mulla näytti valot liian alas kun pajalla jättivät edestä irti ton osan. Ei kylläkään tärisseet.
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • Turin
          Newbiemmer
          • Jan 2006
          • 13
          • Kotka

          #5
          Joo, eli autohan on vm -97. Pitää varmistaa vielä et kaikki on kiinni. Luulis kyl et olisivat katsoneet huollossa, mut mistä noista tietää... Haluavat vaan myydä mulle uudet umpiot vajaan tonnin kpl! Ei kellään ole halpaa ja vähän käytettyä angel eyes-settiä?
          Last edited by Turin; 04-03-2007, 09:36.
          E39 525iA Touring -02

          Comment

          • HanVat
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2006
            • 294
            • Lahti

            #6
            Originally posted by Turin View Post
            Joo, eli autohan on vm -97. Pitää varmistaa vielä et kaikki on kiinni. Luulis kyl et olisivat katsoneet huollossa, mut mistä noista tietää... Haluavat vaan myydä mulle uudet umpiot vajaan tonnin kpl! Ei kellään ole halpaa ja vähän käytettyä angel eyes-settiä?

            Siis tuosta buksinin vastauksestahan käy ilmi, että pre-facelift, eli 8/2000 ja vanhemmat autot voi korjata tuolla ruuvilla. Autosi on 1997, joten sen saa edullisesti kuntoon ilman uusia umpioita.
            -------------------------
            E39 523i
            E36 Cabi `96 m-sport
            E30 320i
            W126.022 280SE kesäautona 1985
            VW Polo Firstline 1.4 MPI 2001
            MB E200 CDI 2002
            *************************
            Polaris OutLaw 500cc `06
            Tälle poliisimaija jäi Vesijärven jäällä.
            SkiDoo MX-Z 1000cc Renegade `06

            MYYDÄÄN: E46 BUSINESS RDS SOITIN

            Comment

            • Turin
              Newbiemmer
              • Jan 2006
              • 13
              • Kotka

              #7
              Vielä kun joku kertoisi, et MITEN ne ruuvit vaihdetaan? Onko missään ohjeita kys. operaatioon kuvien kera?
              Last edited by Turin; 04-03-2007, 10:26.
              E39 525iA Touring -02

              Comment

              • sand
                Bimmer Rookie
                • Aug 2004
                • 155
                • palokka

                #8
                Originally posted by Turin View Post
                Vielä kun joku kertoisi, et MITEN ne ruuvit vaihdetaan? Onko missään ohjeita kys. operaatioon kuvien kera?
                Tuolla keskustelua samaisesta aiheesta : http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=44686

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9157
                  • Oulu

                  #9
                  Kyllähän ne faceliftinkin säätöpalikat saa vaihdettua, vaatii kylläkin enemmän työtä. Ohjeet (pdf)
                  Ja kestävämmät palikat: Versio 1, Versio 2

                  Edit: Linkit korjattu.
                  Last edited by Clavurion; 14-08-2008, 13:22.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Turin
                    Newbiemmer
                    • Jan 2006
                    • 13
                    • Kotka

                    #10
                    Kiitoksia avusta, onhan tossa hommaa, mut katsotaan joku päivä jos sais jotain aikaiseksi. Olishan se kiva, jos Xenoneista olis oikeasti jotain hyötyäkin...
                    E39 525iA Touring -02

                    Comment

                    • sulanteri
                      Newbiemmer
                      • Mar 2006
                      • 3

                      #11
                      Originally posted by Turin View Post
                      Eli valot näyttää liian alas, syynä on merkkiliikkeen mukaan kuulemma se, että heijastimet ovat irti. Väittivät, että ainut korjaus asiaan on uudet umpiot!? Täytyy olla joku muukin tapa saada ne kuntoon, eikö niitä tosiaan saa mitenkään takaisin kiinni? En oikein luota kyseisen puljun diagnooseihin, etenkin kun kertoivat, että "apulaitehihnat oudon näköiset". Siis häh? Kukaan ei kuitenkaan osannut tarkentaa mitä sekin tarkoittaa...

                      Anyway, yritin haulla etsiä ratkaisua, mutta ei oikein löytynyt. Vika ei vaikuta samalta kuin monella muulla on ollut, etenkin kun valot tärisee epätasaisella tiellä, ihankuin tosiaan olisivat irtonaiset. Jos ei tosiaan muuta keinoa ole, voisiko joku kertoa miten saisin valot järkevästi kondikseen. Ei oikein huvittais ostaa uusia umpioita...
                      Itsellä E39 faceliftissä oli sama vika. Syyksi paljastui oikean puolen umpion säätömoottorin hiukan irti ollut sähköjohdon plugi. Lukitusklipsi oli murtunut ja jäykkä haitarikumi työnsi plugin millin irti. Haitaria "säätämällä" pysyy nyt kiinni ilman klipsiäkin ja säätö pelaa.

                      Comment

                      • O.K.
                        Moderator
                        • Nov 2003
                        • 4854
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Kyllähän ne faceliftinkin säätöpalikat saa vaihdettua, vaatii kylläkin enemmän työtä. Ohjeet (pdf)
                        Ja kestävämmät palikat: Versio 1, Versio 2

                        Edit: Linkit korjattu.
                        Eipä noi linkit toimi enää... Version 2 takaa löytyvän CA Automotiven sivuilta ne saa kumminkin kaivettua valikkoja klikkaamalla. Itse tilasin täältä (Suomeen postitettuna $135) ja tullinkin jälkeen pitäisi jäädä muutama kymppi halvemmaksi kuin Briteistä (koska tuo CA Automotive ei suostu toimittamaan muuten kuin £45 postikuluilla )
                        Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                        Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                        E34 525i

                        Comment

                        • Tuonela
                          BTCF Member
                          • Sep 2004
                          • 368
                          • Tampere

                          #13
                          Eikö noita säätöpalikoita saa mistään Suomesta? Olisi kiire saada valot kuntoon, vänkärin puolen valo kun näyttää parin metrin päähän...

                          Comment

                          • sailor
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2003
                            • 369
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Originally posted by Turin View Post
                            Eli valot näyttää liian alas, syynä on merkkiliikkeen mukaan kuulemma se, että heijastimet ovat irti.
                            Kuulostaa niin tutulta: http://www.btcf.fi/forum/showthread....204#post722204

                            Jani

                            Comment

                            • O.K.
                              Moderator
                              • Nov 2003
                              • 4854
                              • Espoo

                              #15
                              Originally posted by Tuonela View Post
                              Eikö noita säätöpalikoita saa mistään Suomesta? Olisi kiire saada valot kuntoon, vänkärin puolen valo kun näyttää parin metrin päähän...
                              Tuolta CA Automotivesta Briteistä ainoa toimitustapa Suomeen on 48 toimitus (ja hinta sen mukainen). Jos tilaat tuolta, niin huomaa, että tuo mainittu korjaussarja on vain 1 valoon.
                              Last edited by O.K.; 24-01-2009, 15:09.
                              Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                              Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                              E34 525i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎