Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 - Xenonien säätö ei toimi!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    #31
    Originally posted by Ansseli View Post
    Riittääkö tee itse ohjeen mukaiset palikat vai joutuuko niihin jyrsimään uria lisää eli siis onko alkuperäisen palikan kolot turhia?
    Riittää. Alkuperäisissä nuo kolot yms. on olemassa luultavasti pelkästään materiaalin säästämiseksi.
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • Ansseli
      Bimmer Rookie
      • Oct 2007
      • 145
      • Tampere/Mikkeli

      #32
      Oliskohan jollakulla antaa mittoja noihin palikoihin niin osais hommata suurin piirtein oikeankokoiset muovi aihiot josta nuo palikat voi veistellä.
      -530 d touring automaatti -02 237 tkm-

      Comment

      • pav
        Bimmer Rookie
        • Dec 2004
        • 178
        • Varkaus

        #33
        Minulla ei ole mittoja antaa, mutta omasta pre-faceliftistä oli nuo palikat rikki.
        Kävin sitten paikallisesta lafkasta ostamassa niitä satsin lisää.
        Siis samanlaisia oli kuin alkuperäiset, eli ei mitenkää vahvistetut. Ei ne niin hirveesti edes maksaneet.
        Ja vaihtokin on suht helppoa, niin jos hajoo uusiksi niin vaihtelenpa uudestaan. Epäilen vaan että kestää kuitenkin tarpeeksi kauan että auto on joko paalattuna tai kierrossa siinä vaiheessa...

        Comment

        • VolvoTDi
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 1576
          • Tampere - Pori

          #34
          Mulla hiukan eri ongelma, sillä vaihdoin uudet xenonpolttimot ja vänkkärin puolelta työnsin liikaa lukitusrengasta sisäänpäin kun tuntui piukalta muutenkin, niin nyt kyllä korkeudensäädöt toimii, mutta sivusuuntainen ei! Eli sisäosat pääsee heilumaan sivusuunnassa ja en kyllä sitä takaisin saanut jos se olisi vaikka irronnut jostain tapin päästä...

          Miten tuon saa kuntoon, vaikka homma on nyt hoidettu lukitsemalla sivusuunta nippusiteellä
          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
          Check:
          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
          Tampere 044-5867096

          Comment

          • O.K.
            Moderator
            • Nov 2003
            • 4854
            • Espoo

            #35
            Originally posted by pav View Post
            Minulla ei ole mittoja antaa, mutta omasta pre-faceliftistä oli nuo palikat rikki.
            Pre-facelisftissä nuo palikat ovat erilaiset ja vaihdettavissa. Ei varmaan ole viitsitty käyttää aikaa vahvistamisen miettimiseen, kun jo faceliftissä tehty erilainen umpiorakenne.

            Originally posted by VolvoTDi View Post
            Mulla hiukan eri ongelma, sillä vaihdoin uudet xenonpolttimot ja vänkkärin puolelta työnsin liikaa lukitusrengasta sisäänpäin kun tuntui piukalta muutenkin, niin nyt kyllä korkeudensäädöt toimii, mutta sivusuuntainen ei! Eli sisäosat pääsee heilumaan sivusuunnassa ja en kyllä sitä takaisin saanut jos se olisi vaikka irronnut jostain tapin päästä...

            Miten tuon saa kuntoon, vaikka homma on nyt hoidettu lukitsemalla sivusuunta nippusiteellä
            Sulla on se sivusuunnan säätöpalikka hajonnut. Se on noista ohjeissa esiintyvistä se "matalampi ja pidempi".

            Vaihtaessa ne kyllä irrotetaan ruuvamalla säätöruuvista, mutta umpio kasassa voisi olettaa kuoren tulevan vastaan ennen kuin säätöruuvi irtoaa tuosta osasta. Jos nyt kumminkin olisi käynyt niin, että esim. se pallo olisi irronnut kolostaan (sen sijaan että tuo varsi olisi poikennut), niin avaa siitä umpion päältä se vasen/oikea -liikenne säätöön tarkoitettu kumi, jolloin pääset painamaan kunnolla sitä valo-osaa.
            Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
            Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
            E34 525i

            Comment

            • Ansseli
              Bimmer Rookie
              • Oct 2007
              • 145
              • Tampere/Mikkeli

              #36
              niin mullahan facelifti, eli teeitseosasijosethaluamaksaatonnia malli eli palikoita ei saa kuin ulkomailta tilaamalla. Mitä muovi laatua se palikka pitäisi olla? Ajattelin hakea jostain muovifirmasta sopivaa matskua.
              -530 d touring automaatti -02 237 tkm-

              Comment

              • Ansseli
                Bimmer Rookie
                • Oct 2007
                • 145
                • Tampere/Mikkeli

                #37
                Muovilaatu (UHMW) selvisi aiemmin olleesta ohjeesta, mutta olisko jollakulla antaa noita mittoja?
                Last edited by Ansseli; 08-09-2009, 16:03.
                -530 d touring automaatti -02 237 tkm-

                Comment

                • Doni
                  Moderator
                  • Sep 2004
                  • 2842
                  • Kyrsälä

                  #38
                  Piritek myy E39 facelift umpioiden sisuskaluja. Säätötangot ovat alumiinia ja maksavat muistaakseni 120eur.
                  Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                  Comment

                  • Ansseli
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2007
                    • 145
                    • Tampere/Mikkeli

                    #39
                    Löytyykö nuo tapit myös piritekin nettisivuilta, ei sattunut silmään?
                    -530 d touring automaatti -02 237 tkm-

                    Comment

                    • Ansseli
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2007
                      • 145
                      • Tampere/Mikkeli

                      #40
                      No nyt on tapit vaihdettu kuskin puolen lamppuu. VOI VITTU MIKÄ HOMMA. 6 tuntia meni eilen purkaessa, saunottaminen eikä kuumailmapuhaltaja auttanut yhtään eli liima oli tosi kovaa kamaa se ei venynyt yhtään. Ei auttanut muutakun lohkoa umpiosta se muovi reuna pois, että sai irti toisistaan. Sitten yöllä kun oikein vittutti niin en muistanut että vilkun heijastinta ei saa pyyhkiä,pesin muovin eli liuotin pesuainetta päälle ja rätillä perään. No se pintahan jäi rättiin Aamulla sitten maalailin kromilla, no ei siitä hyvä tullut, mutta fix allilla pakettiin ja saunaan kuivumaan. Niin vittumainen homma kun olla ja voi, naapurit varmaan ihmetteli kun keskellä yötä kuuluu armotonta kiroilua ja huutamista...Paljon vähemmällä olisin päässyt kun olisi vaihtanut kok saatanan umpion. Projekti jota ei voi suositella kenellekkään...
                      Löysin kyllä lääkkeen tuohon vitutukseen, joten tänään ensin ja sitten


                      -Tänään ei vituta yhtään niin paljon kun eilen-
                      -Ei niin-
                      -530 d touring automaatti -02 237 tkm-

                      Comment

                      • Ansseli
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2007
                        • 145
                        • Tampere/Mikkeli

                        #41
                        Eilen vaihdoin sitten vänkärin puolen tapit, toinen oli vain poikki. Olin jo varautunut II maailmansotaan, mutta yllätys oli suuri kun plexi irtosikin tosi helposti, ihan kuin olisi ollut ihan eri autosta. Puoli tuntia ja plexi oli irti ilman saunotuksia eli ihan kylmiltään. Liima oli kyllä sitkeästi irtoavaa umpiosta, mutta plexistä se lähti helposti irti, vähän turhankin helposti, eli ei ollut alkujaan kunnolla kiinni. Umpion muovi oli aikas haurasta joten se pääsi vähän lohkeamaan, mutta fixiä reilummin väliin niin hyvin pelittää
                        -530 d touring automaatti -02 237 tkm-

                        Comment

                        • Nomalo
                          Newbiemmer
                          • Jul 2007
                          • 8

                          #42
                          Angel eyesit pimeenä umpion korjauksen jälkeen

                          Terve!

                          Tein kanssa eilen tuon umpiojumpan ja sain paketin onnistuneesti kasaankin. Tänään vänkärin puolen umpion asennuksen jälkeen paljastui uusi ongelma:

                          Molemmat angel eyesit on pimeenä ja kun pelkät parkit on päällä, niin oranssi vilkku palaa himmeästi

                          Osaisiko kukaan kertoa missä vika ja miten tämänkin saisi fiksattua? :think

                          Muuten valot pelaa juuri niinkuin pitääkin!

                          -Nomalo

                          Comment

                          • Nomalo
                            Newbiemmer
                            • Jul 2007
                            • 8

                            #43
                            Nonniiin - homma kunnossa! Asia oli niinkin monimutkainen kuin palanut polttimo. Eli, täytyy vaan hommata uusi tilalle. Huh!

                            Comment

                            • Mestari
                              Newbiemmer
                              • Jan 2003
                              • 14
                              • Kouvola

                              #44
                              Prkl...

                              Itelläkin olis tuo säätötankojen vaihto eessä. Ei vaan taida olla hirveesti aikaa, välineitä ja taitoa noita vaihtaa. Olisko jollakulla kiinnostusta ottaa projektiksi vaihtaa ne? Tietenkin palkalla. Auto liikkuu Kouvola - Turku akselilla. Privalla yhteydenotot kiitos...

                              Comment

                              • Bmw Dreamer
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 2762
                                • Kouvola

                                #45
                                Originally posted by O.K. View Post
                                ...niin avaa siitä umpion päältä se vasen/oikea -liikenne säätöön tarkoitettu kumi, jolloin pääset painamaan kunnolla sitä valo-osaa.
                                Tarkotatko tällä sitä läpinäkyvää kierrettävää "silmää" siinä umpion päällä?
                                Vai mikäs sen merkitys siis on jne?:think
                                BMW 520d Touring '06 314tkm
                                BMW 530D Touring '99 552tkm
                                BMW 320da Touring '02 427tkm
                                Volvo V70 D5 '02
                                Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                                Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                                Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                                Case IH 5140 Maxxum

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎