E39 tarvike xenon sarjat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Foksu
    Bimmer Rookie
    • Sep 2012
    • 74
    • Valkeakoski

    #16
    Tuota mallia alkuun meinasinkin, mutta mun liitin työntyy syvemmälle (näkyy kuvastani) ja tuossa esitteessä näyttäis adapteri olevan 9/2000 ->.
    Niin juu, jäi mainitsematta et miul on E39, 9/1989

    Tuo:http://www.rime.fi/e391-adapteri-pari-p-933.html
    näyttäisi periaatteessa sopivammalta, mutta eihän se johtohässäkkä mahdu läpi. (pitäneekö tuossakin sit ottaa saha käteen)

    edit: lisäsin tuon korimallin
    Last edited by Foksu; 05-02-2013, 06:13.
    F11 N52B30

    Comment

    • jeepster
      Bimmer Rookie
      • Jan 2012
      • 127
      • uusimaa

      #17
      Missäänvaiheessahan et maininnut että minkäikäinen vehje sulla on, tosin toi polttimo on erilainen kuin omani, että lienee prefacelift.
      Eli faceliftiin tuo aikaisemmin linkitetty ja tämä sama kuin itse linkittämäsi prefaceliftiin.


      Huomaa lisäteksti, että nuokin pitää joko sahata halki tai irroitella polttimoista liittimet (ei ihan helppoa), halkisahauksessa on todennäköisempää että umpion sisään pääsee pölyä.

      Prefaceliftissa kaiketi umpio on kyllä erilainen halogeeneilla ja xenoneilla, eikä kuvio ole ihan mitä pitäis.
      faceliftissä kuvio ei eroa onko halogeeniumpiot vai xenonumpio
      Last edited by jeepster; 04-02-2013, 21:59.

      Comment

      • miccou
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2005
        • 488
        • Iisalmi

        #18
        Originally posted by Foksu View Post
        Tuota mallia alkuun meinasinkin, mutta mun liitin työntyy syvemmälle (näkyy kuvastani) ja tuossa esitteessä näyttäis adapteri olevan 9/2000 ->.
        Niin juu, jäi mainitsematta et miul on E39, 9/1989
        Jos sinulla on prefacelift ja heijastinumpiot niin älä laita xenoneita. Vastaantulijat kiittää kun heijastinumpio antaa mukavasti hajavaloa. Jos on taas linssiumpio niin sitten "voi" asentaa (mutta ei varmaankaan ole lailliset ellei ole automaattista tasonsäätöä + lampun pesureita + hyväksyttyjä umpioita xenoneille).
        VW Passat 1.8t -04


        X1 20Da X-Drive -13
        E39 530Da Touring -01
        E39 525iA Touring -01
        E46 325iA Sedan -01
        E46 320D Touring -00
        Audi A3 1.9TDI -01
        VW Multivan 2.5 TDI -05

        Comment

        • Tonait
          Newbiemmer
          • Feb 2015
          • 17
          • Turku

          #19
          Lainataan tätä ketjua.
          Minulla siis E39 Facelift. Ei ole varsinaisia Xenon umpioita.
          Millaiset setit kannattaisi hommata kun Xenonit olen ajatellut laittaa?
          Voiko suoraan vain H7 jälkiasennus Xenonit laittaa vai tarvitseeko ylimääräisiä piuhoja ja adaptereita? Nimenomaan jos laittaa sekä lyhkäsiin että pitkiin valoihin.

          Comment

          • Tomson
            Bimmer Fanatic
            • May 2010
            • 251
            • Finland

            #20
            Nostellaanpa tätä threadiä. Lähivaloihin olisi kiinnostusta jälkiasentaa h7 muutossarjat. Auto siis -01 525d. Sarjoja on sitten joka lähtöön ja itseä ei tuo polttimon kannan muokkaaminen kiinnosta eli adapteri tulisi hommattua, ellei löydy jo valmista pakettia jossa tätäkään ei tarvitsisi? Hirveästi puhetta ollut tuosta ajovalojännitteestä, että otettava pois toiminnasta tai esim. Releyttämällä valot. Löytyykö joltain hyviä ohjeita kuinka tämä tehdä sitten e39?

            Jossain sarjoissa taas lukee myös ettei erillisiä vastuksia tai releytyksiä tarvita. Skeptinen olen kyllä näiden suhteen.
            Last edited by Tomson; 25-01-2016, 13:50.

            Comment

            • Gedd
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2010
              • 479
              • Tampere

              #21
              Ite ollut tyytyväinen kun D2S kannalla xenonit sekä lyhyissä että pitkissä. Orkkiksen näköinen ja leimamiehet olleet senverran maalaisjärjellä varustettuja että kun valokuviot on hyvät ja uusista tarvikepleksistä ei saa mitään merkintöjä luettua niin eivät ole asiaan puuttuneet.

              Teoriassahan merkinnät pitäisi tietenkin olla, mutta kun persesilmälläkin näkee että kannat on oikeat xenonkannat ja umpio on projektorilla ja muut edellytykset täyttyvät (pesuri, korkeudensäätö) niin ymmärtää että paljon turvallisempaa käyttää uusia kirkkaita pleksejä kun ajella sumentuneilla orkkisplekseillä pelkästään niiden H/DCR merkintöjen vuoksi.

              Ne H-kantaiset viritelmät tosiaan näyttävät niin jälkiasenteisilta että saattavat siihen puuttuakin, vaikka valokuvio olisikin projektorilla kunnossa.


              Laadukkaat sarjat (esim xenonkaupan myymät canbus) eivät yleensä tarvi mitään muutoksia eikä häiriönpoistajia. Ei herjaa polttimoista eikä auton sähköt sekoa. Jotkut pilipalisarjat vaativat sitten häiriönpoistajakonkan väliin tai vaihtoehtoisesti cold monitoring-asetukset ohjelmoitua pois LCM.

              Comment

              • EPDM
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2005
                • 4624
                • Lahti.

                #22
                Originally posted by Tomson View Post
                Nostellaanpa tätä threadiä. Lähivaloihin olisi kiinnostusta jälkiasentaa h7 muutossarjat. Auto siis -01 525d. Sarjoja on sitten joka lähtöön ja itseä ei tuo polttimon kannan muokkaaminen kiinnosta eli adapteri tulisi hommattua, ellei löydy jo valmista pakettia jossa tätäkään ei tarvitsisi? Hirveästi puhetta ollut tuosta ajovalojännitteestä, että otettava pois toiminnasta tai esim. Releyttämällä valot. Löytyykö joltain hyviä ohjeita kuinka tämä tehdä sitten e39?

                Jossain sarjoissa taas lukee myös ettei erillisiä vastuksia tai releytyksiä tarvita. Skeptinen olen kyllä näiden suhteen.
                Diesel e39 olisi hyvä relettää jälkiasennus sarja.

                Ja laita kuten jo ehdotettu valmis d2-s sarja siihen niin näyttää tehdasmaiselta.
                Viviendo en Lahiti
                BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                Vw Corrado vr6

                Comment

                • Tomson
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2010
                  • 251
                  • Finland

                  #23
                  Originally posted by EPDM View Post
                  Diesel e39 olisi hyvä relettää jälkiasennus sarja.

                  Ja laita kuten jo ehdotettu valmis d2-s sarja siihen niin näyttää tehdasmaiselta.
                  Kiitokset vastauksista!
                  En ole kyllä nyt aivan varma miten nuo d2-s sarjan saa sinne menemään, kun nykyisissä projektoriumpioissa on kumminkin ne h7 polttimot/kannat? nopealla vilkaisulla tulee ilmeisesti sovitteet mukaan, eli pitäisi säästyä poraukselta, sahaukselta ym ylimääräiseltä säätämiseltä? Toisesta threadistä luinkin tuosta diesel "ongelmasta", mistähän tämä johtuu että juuri dieseleissä joutuu relettämään? tästä pitäisi nyt vaan kaivaa vielä jostain lisätietoa.
                  Last edited by Tomson; 25-01-2016, 20:32.

                  Comment

                  • -Tepe-
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2004
                    • 149
                    • Liperi

                    #24
                    Originally posted by EPDM View Post
                    Ja laita kuten jo ehdotettu valmis d2-s sarja siihen niin näyttää tehdasmaiselta.


                    Miten tämä adapteri käytännössä toimii kaukovaloissa? Kiristetäänkö tällä d2s polttimo paikalleen? Sopiiko d2s polttimo umpioon muokkaamatta mitään?
                    Nyt: E39 530da touring -03 , E36 328i touring -96
                    Ex: E30 320i -91 , E21 320/6 -78

                    Comment

                    • EPDM
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2005
                      • 4624
                      • Lahti.

                      #25
                      Originally posted by -Tepe- View Post
                      http://www.epdtuning.com/adapteri-fa...000-p-990.html

                      Miten tämä adapteri käytännössä toimii kaukovaloissa? Kiristetäänkö tällä d2s polttimo paikalleen? Sopiiko d2s polttimo umpioon muokkaamatta mitään?
                      juuri niin...olenpas ottanut harvinaisen hieno kuva..
                      Viviendo en Lahiti
                      BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                      Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                      Vw Corrado vr6

                      Comment

                      • Gedd
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2010
                        • 479
                        • Tampere

                        #26
                        Originally posted by -Tepe- View Post
                        http://www.epdtuning.com/adapteri-fa...000-p-990.html

                        Miten tämä adapteri käytännössä toimii kaukovaloissa? Kiristetäänkö tällä d2s polttimo paikalleen? Sopiiko d2s polttimo umpioon muokkaamatta mitään?
                        Juurikin näin. Polttimo laitetaan tuohon adapteriin, adapteri umpioon ja sitten kierretään D2S johtotulppa/hattu koko höskän perään. Polttopiste pysyy oikeassa kohdassa ja kaikki toimii ihan buenosti. Joissain tarvikepolttimoissa saattaa se lasin alla menevä keraaminen eriste ottaa hieman polttimon aukkoon kiinni jos ei ole ihan d2s-spekseissä.

                        D2S Systeemissä myös se hyvä puoli että voi käyttää orkkispolttimoita, esim osramia philipsiä ym ja näissä laatuero aika merkittävä tarvikepolttimoihin. Itsellä osramin cool blue intense ja rokkaa aika mukavasti. Tuo cool blue siksi että 50w ballasti hieman kellastuttaa valoa niin lopputulos on aika sopiva.

                        Pro tip: Jos pitkät näyttää liian alas, että häikäsee ittesä lähimaastosta niin kääntämällä hieman polttimoa alaspäin (xenonpolttimot on yleensä kelluvaa mallia eli lasiputkea voi hieman päännellä) siirtyy valokuvio ylemmäs ja näkee _todella_ pitkälle. Tarvittava siirto on hyvin hyvin vähäinen, menee äkkiä liikaa ja sit osottaa kuvio taivaalle.
                        Last edited by Gedd; 26-01-2016, 01:56.

                        Comment

                        • EPDM
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2005
                          • 4624
                          • Lahti.

                          #27
                          "Tuo cool blue siksi että 50w ballasti hieman kellastuttaa valoa niin lopputulos on aika sopiva."

                          Ehm.. ballastilla ei kyllä ole mitään vaikutusta polttimoiden valonvärisävyyn ( tehoon kyllä ja paljonkin), vain ja ainosataan polttimoiden Kelvin luku vaikuttaa...
                          Viviendo en Lahiti
                          BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                          Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                          Vw Corrado vr6

                          Comment

                          • Terou
                            BTCF Member
                            • May 2005
                            • 791
                            • Tampere

                            #28
                            Originally posted by EPDM View Post
                            "Tuo cool blue siksi että 50w ballasti hieman kellastuttaa valoa niin lopputulos on aika sopiva."

                            Ehm.. ballastilla ei kyllä ole mitään vaikutusta polttimoiden valonvärisävyyn ( tehoon kyllä ja paljonkin), vain ja ainosataan polttimoiden Kelvin luku vaikuttaa...
                            Kyllä sillä on. Kokeilepa laittaa rinnakkain vaikka kaksi 35W polttimoa+ballastia palamaan, katso että on samaa sävyä, vaihda toiselle 50/55W ballasti, niin värilämpö sillä lampulla hiukan laskee (valotehon kasvun lisäksi).
                            E46 M3 perän lukkoyksikkö
                            Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

                            www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

                            Comment

                            • Tomson
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2010
                              • 251
                              • Finland

                              #29
                              Mistäs porukka on tilaillut noita sarjoja? Onko johonkin kauppaan alennuksia btcf:än jäsenenä :think vähän pääsisi vertailemaan ennen tilausta.. Tuo D2S sarja 35w menee tilaukseen sopivien adapterien kanssa + relevastusjohtosarja ihan vain varmuuden vuoksi. Ja tottakai canbus ballasteilla.

                              Comment

                              • EPDM
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2005
                                • 4624
                                • Lahti.

                                #30
                                Originally posted by Tomson View Post
                                Mistäs porukka on tilaillut noita sarjoja? Onko johonkin kauppaan alennuksia btcf:än jäsenenä :think vähän pääsisi vertailemaan ennen tilausta.. Tuo D2S sarja 35w menee tilaukseen sopivien adapterien kanssa + relevastusjohtosarja ihan vain varmuuden vuoksi. Ja tottakai canbus ballasteilla.
                                Ei aavistustakaan...vastahan vaihdettiin neljää kertaa viestiä keskennään...

                                Jos otat relevastusjohtosarja niin et tarviste canbus ballasti, vaan ihan normi käy. Se vastus hoitaa se ajovalotietokoneen ilmoitus.
                                Viviendo en Lahiti
                                BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                                Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                                Vw Corrado vr6

                                Comment

                                Working...
                                X