Announcement

Collapse
No announcement yet.

abs valo sytty, missä vika e39 530d -99

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marko.K
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1193
    • Helsinki

    abs valo sytty, missä vika e39 530d -99

    elikkä abs valo sytty ja mittaristo lakkas toimimasta tai toimii satunnaisesti, mikä mättää???
    F11 535d -11 367hv/728nm
    E39 M5 -99 Alpine White II
    E65 730da -02
    E60 530da -03
    E39 530da -03 240hv/600nm
    E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
    E38 740iaL -95
    E39 530d -99 245hv/528nm
  • HanVat
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 294
    • Lahti

    #2
    Originally posted by Marko.K View Post
    elikkä abs valo sytty ja mittaristo lakkas toimimasta tai toimii satunnaisesti, mikä mättää???
    Joku viisas sanoi joskus, että E39:ssä vasen takapyöränanturi vaikuttaa mittaritoon, muut ei. Muistaakseni nopeusmittari lakkasi toimimasta
    -------------------------
    E39 523i
    E36 Cabi `96 m-sport
    E30 320i
    W126.022 280SE kesäautona 1985
    VW Polo Firstline 1.4 MPI 2001
    MB E200 CDI 2002
    *************************
    Polaris OutLaw 500cc `06
    Tälle poliisimaija jäi Vesijärven jäällä.
    SkiDoo MX-Z 1000cc Renegade `06

    MYYDÄÄN: E46 BUSINESS RDS SOITIN

    Comment

    • TROCK
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2005
      • 435
      • Tampere

      #3
      Originally posted by HanVat View Post
      Joku viisas sanoi joskus, että E39:ssä vasen takapyöränanturi vaikuttaa mittaritoon, muut ei. Muistaakseni nopeusmittari lakkasi toimimasta
      Juuri näin. Myöskään matkamittari ei tuolloin kerää kilsoja, kun kuskin puolen taka-anturi on poissa pelistä. Nimimerkillä viikko sitten saman anturin vaihtanut...

      Olen nyt vaihtanut molemmat taka-anturit (oikea rikki, jos vakionopeussäätäjä ei toimi) ja molemmat tulivat ulos "pesästään" puolen gramman palasina. Kyllä on tavara paskalaatuista! Jos Marko.K:lla käy samoin, yks toimiva konsti on (todettuasi ettei tule ehjänä) ruuvata puuruuvi tarpeeksi syvälle anturiin ja laittaa ruuvin kaulalle esim. jotain ketjua ja sitten vääntää anturi ulos vaikka jarrulevyä vasten. Tai jos olet ottanut levyn irti, niin sitten jarrukilpeä vasten.

      Jäin viimeksi tosin ihmettelemään, että mikä nuo anturit oikein rikkoo. Kun vanha anturi lopulta antautui ja tuli ulos, "lukeva pää" oli melko paskainen. Voisiko tuo vaikuttaa siihen, että systeemi ei enää toimi? Jos näin, niin olisikohan tuo mahdollista putsata toista kautta? Pyörän navalta mutteri irti ja vetoakseli samoin? Perinteisemmän tavan mukaan putsaaminen ei ainakaan minulla onnistunut, koska irti otettaessa se tuntuu murenevan. Noh, olivathan nuo alkuperäiset(?) tietysti jo aikaa nähneet, mutta...

      PS. Marko, Hellan anturin saat Motonetista 69 öröllä, valtuutetun myyjän hinnoista en tiedä...
      - - - - - - -
      F10 520dA
      ex E61 530dA, ex E39 530dA

      Comment

      • Marko.K
        BTCF Member
        • Jul 2006
        • 1193
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by TROCK View Post
        Juuri näin. Myöskään matkamittari ei tuolloin kerää kilsoja, kun kuskin puolen taka-anturi on poissa pelistä. Nimimerkillä viikko sitten saman anturin vaihtanut...

        Olen nyt vaihtanut molemmat taka-anturit (oikea rikki, jos vakionopeussäätäjä ei toimi) ja molemmat tulivat ulos "pesästään" puolen gramman palasina. Kyllä on tavara paskalaatuista! Jos Marko.K:lla käy samoin, yks toimiva konsti on (todettuasi ettei tule ehjänä) ruuvata puuruuvi tarpeeksi syvälle anturiin ja laittaa ruuvin kaulalle esim. jotain ketjua ja sitten vääntää anturi ulos vaikka jarrulevyä vasten. Tai jos olet ottanut levyn irti, niin sitten jarrukilpeä vasten.

        Jäin viimeksi tosin ihmettelemään, että mikä nuo anturit oikein rikkoo. Kun vanha anturi lopulta antautui ja tuli ulos, "lukeva pää" oli melko paskainen. Voisiko tuo vaikuttaa siihen, että systeemi ei enää toimi? Jos näin, niin olisikohan tuo mahdollista putsata toista kautta? Pyörän navalta mutteri irti ja vetoakseli samoin? Perinteisemmän tavan mukaan putsaaminen ei ainakaan minulla onnistunut, koska irti otettaessa se tuntuu murenevan. Noh, olivathan nuo alkuperäiset(?) tietysti jo aikaa nähneet, mutta...

        PS. Marko, Hellan anturin saat Motonetista 69 öröllä, valtuutetun myyjän hinnoista en tiedä...
        juurikin näin että ei näytä keräävän kilsoja, välillä toi mittari heräs taas henkiin tossa mutta pihaan ajettuani eivät taaskaan toimineet
        F11 535d -11 367hv/728nm
        E39 M5 -99 Alpine White II
        E65 730da -02
        E60 530da -03
        E39 530da -03 240hv/600nm
        E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
        E38 740iaL -95
        E39 530d -99 245hv/528nm

        Comment

        • Marko.K
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 1193
          • Helsinki

          #5
          piti vielä kysästä että kun on nyt se nopeusanturi tod. näk. rikki niin miksi se aiheuttaa abs-valon ja luistonesto valon palamisen, eli kyseiset toiminnot eivät myöskään silloin toimi???
          F11 535d -11 367hv/728nm
          E39 M5 -99 Alpine White II
          E65 730da -02
          E60 530da -03
          E39 530da -03 240hv/600nm
          E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
          E38 740iaL -95
          E39 530d -99 245hv/528nm

          Comment

          • Marko.K
            BTCF Member
            • Jul 2006
            • 1193
            • Helsinki

            #6
            Elikkä selvennetään vielä ongelmaa elikkäs abs ja luistonesto valot palavat (eivät toimi), myöskään nopeusmittari, matkamittari ja hetkellinen polttoaineenkulutus mittari ei toimi...kierrosmittari, polttoainemittari ja vakionopeudensäädin toimii. Eli kertokoon joku tämän helvetin läpi käynyt että voisko vika olla nopeusanturissa (vasen taka) vai pitääkö jo alkaa itkemään tuota abs boksin vaihtoa
            F11 535d -11 367hv/728nm
            E39 M5 -99 Alpine White II
            E65 730da -02
            E60 530da -03
            E39 530da -03 240hv/600nm
            E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
            E38 740iaL -95
            E39 530d -99 245hv/528nm

            Comment

            • Juubi
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2004
              • 999

              #7
              Niin siis kyseessä on juuri sama anturi. ABSin anturi, jonka tietoa käytetään myös mittaristolle.

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Siis, vasen taka abs anturi toimittaa nopeustietoa eri järjestelmille, joten jos=kun se on pimeä, niin nopeusmittari eikä abs:it voi toimia.
                Eli se vasen taka-anturi vain vaihtoon...tai liittimen kanssa puhdistukseen.

                Comment

                • pommi
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2004
                  • 100
                  • Siilinjärvi

                  #9
                  Käy tosiaan ensin anturit läpi.
                  Sitten kun olet kaikki anturit kertaalleen vaihtanut, niin jäljelle jää abs:in boksi.
                  Tuntuu pumpun yhteyteen sijoitetut boksit hapettuvan tyyppivikana ainakin alkupään malleissa eli 99 ja 00.
                  Jos vaihdat antureita itse niin varo rikkomasta sitä anturin vastakehää pyörännavassa, sillä se hajoaa todella pienestä.
                  Uusi boksi Saksasta maksaa noin 500e, ja siis koko abs-pumpun ja boksin yhdistelmää ei tarvitse ostaa.
                  nyt: Volvo V70 ex: E61 525iA -04, E39 520iA -98, E36 316i compact -97.

                  Comment

                  • Valiant
                    Newbiemmer
                    • Mar 2007
                    • 2

                    #10
                    Voiskohan mulla olla sama vika ku ei toimi kierroslukumittari, bensamittari, moottorin lämpömittari ja hetkellisen bensankulutuksen mittari nopeusmittari kyllä toimii sitten vielä palaa koko ajan käsijarruvalo eli se huutomerkki ja p merkkivalo "se on varmaan jarrjuen kulumisvalo." Mittaristo on temppuillu aika harvoin silloin kun on vesi keli ja nyt se simahti kokonaan e36 325 -91

                    Comment

                    • mosse11
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2009
                      • 32
                      • Finland

                      #11
                      Toiimiko e46 samalla periaatttella?

                      Minulla vakionopeuden säädin ei mene välillä ollenkaan pääle, voisko tämä juontaa juurensa sinne oikean takarenkaan anturille. Vai lopetttaako jokin muukin toimimasta jos anturi sökö.

                      Airbagin merkkivalo on palanút jo jonkin aikaa, se tuntuu olevan jotenkin yhteydessä tähän vikaan koska valo palaa joskus himmeänä, ja juuri silloin vakionopeussäädin ei mene päälle.

                      Comment

                      • aripaa
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2006
                        • 520
                        • Kuhmo

                        #12
                        Originally posted by mosse11 View Post
                        Minulla vakionopeuden säädin ei mene välillä ollenkaan pääle, voisko tämä juontaa juurensa sinne oikean takarenkaan anturille. Vai lopetttaako jokin muukin toimimasta jos anturi sökö.

                        Airbagin merkkivalo on palanút jo jonkin aikaa, se tuntuu olevan jotenkin yhteydessä tähän vikaan koska valo palaa joskus himmeänä, ja juuri silloin vakionopeussäädin ei mene päälle.
                        Virtalukko antoi minulla noita oireita e39/98, lukkopatruunan vaihtamalla korjaantui, tarkoitan tuota airagin valoa sekä ratin nappuloita ( radio, vakkari, puhelin ).
                        Ext. bmw:t
                        e28 518i -87
                        e34 518i -92
                        e39 540ia sedan 7/98
                        e39 540ia sedan 9/98
                        e39 540ia tour. 12/98
                        E34 525i Touring 7/92

                        Vikakoodien lukua/nollausta.

                        e39 540 ia sedan 7/96

                        Comment

                        • mosse11
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2009
                          • 32
                          • Finland

                          #13
                          Originally posted by aripaa View Post
                          Virtalukko antoi minulla noita oireita e39/98, lukkopatruunan vaihtamalla korjaantui, tarkoitan tuota airagin valoa sekä ratin nappuloita ( radio, vakkari, puhelin ).
                          Juu eli tarkoitat sitä osaa mihin avain tulee, pohja oli kunnossa?.. Patruunan matkassa tulee ilmeisesti uudet avaimet, vai saako lukon samalle avaimelle?

                          Alkaa jo mullakin noi ratin näppäimet oikutella, välillä radiokin sammuu ku pitkät valot laittaa päälle ja sisävalo syttyy itsekseen..

                          Comment

                          • Eemeli39
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2008
                            • 69
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Takapyörän abs-anturi vaihdettu

                            No niin, voi jösses mikä homma oli takapyörän abs-anturin vaihtamisessa. Yli 4h irroitettiin vanhaa anturia (piti lopulta porata atomeiksi ja kovertaa ties millä se ulos - ja tämä tosi v a r o v a s t i ). Toisaalta uuden laittamiseen menikin sit 2 min .

                            Pääasia on, että vikavalot hävisivät ja laite pelittää jälleen niin kuin pitääkin. Nyt on vuoden sisällä vaihdettu kaikki abs-anturit autoon, joten toivottavasti ei tarvitse hetkeen näitä enää rukailla.

                            Vähän jäi sellainen maku, että jatkossa tuon voisi kyllä teettää jossain muualla. Mut koputetaan puuta, että ei tähän autoon enää tarvitse.
                            e39 530dA -99

                            Comment

                            • Clavurion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 9159
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by Eemeli39 View Post
                              No niin, voi jösses mikä homma oli takapyörän abs-anturin vaihtamisessa. Yli 4h irroitettiin vanhaa anturia (piti lopulta porata atomeiksi ja kovertaa ties millä se ulos - ja tämä tosi v a r o v a s t i ). Toisaalta uuden laittamiseen menikin sit 2 min .

                              Pääasia on, että vikavalot hävisivät ja laite pelittää jälleen niin kuin pitääkin. Nyt on vuoden sisällä vaihdettu kaikki abs-anturit autoon, joten toivottavasti ei tarvitse hetkeen näitä enää rukailla.

                              Vähän jäi sellainen maku, että jatkossa tuon voisi kyllä teettää jossain muualla. Mut koputetaan puuta, että ei tähän autoon enää tarvitse.
                              Tuossa takalaakereita vaihtaessani tein havainnon, että vetonivelen ja navan välistä voi hyvinkin päästä kampeamaan sitä anturia. Voi hieman avittaa irrotusta, kun ei siinäkin sitten töki laakerin anturikehää.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎