Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 tärinäongelma kesänakkien vaihdon jälkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    #31
    Se vika on siinä pienen pienessä ompelukoneessa mikä hyrrää siellä konepellin alla.. Siellä kun kuuluisi olla painavia hevosia mitkä yrittää kovasti päästä koko ajan laitumelle niin ei täristäisi

    Tältä näyttää V8 konepellin alta...---> Saapi köyhät kattella
    Last edited by Rahu; 21-07-2008, 22:02.
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • hazys
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 404

      #32
      Originally posted by Rahu View Post
      Se vika on siinä pienen pienessä ompelukoneessa mikä hyrrää siellä konepellin alla.. Siellä kun kuuluisi olla painavia hevosia mitkä yrittää kovasti päästä koko ajan laitumelle niin ei täristäisi

      Tältä näyttää V8 konepellin alta...---> Saapi köyhät kattella

      Sen takia ostan nissanini takaisin. Siinä oli niin paljon heppoja, etteivät ne kaikki mahtuisi tuohon pieneen talliin (mänöö/puskoo munuaisten läpii)
      Make my day, go away.

      Comment

      • Jarde
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2005
        • 446
        • Oulu

        #33
        Mulla oli 17" M5-replica vanteissa pyörimis ongelmaa... siis rengas pyöri vanteella. Pyöriminen loppui kyllä ajan kanssa, mutta kuuleman mukaan rengasliikkeessä liimaavatkin niitä! Eturenkaat liikkui enempi.
        Kokeile laittaa merkki tussilla venttiilin kohdalle, niin näkee jos rengas pääsee liikkumaan.
        E46 320d sedan vm-02
        museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68

        Comment

        • hazys
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2005
          • 404

          #34
          Originally posted by Jarde View Post
          Mulla oli 17" M5-replica vanteissa pyörimis ongelmaa... siis rengas pyöri vanteella. Pyöriminen loppui kyllä ajan kanssa, mutta kuuleman mukaan rengasliikkeessä liimaavatkin niitä! Eturenkaat liikkui enempi.
          Kokeile laittaa merkki tussilla venttiilin kohdalle, niin näkee jos rengas pääsee liikkumaan.

          Kyllä näin tehdään kun uudet tulevat alle. Yksi asentaja ehdotti samaa, mutta oli liian myöhään. Vanteet ovat kohta matkalla takaisin mistä tulivat.
          Make my day, go away.

          Comment

          • Harri G
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 9042
            • Iisalmi

            #35
            Originally posted by kuukankorpi View Post
            Eihän jarrulevyjen vaihto laahaamista poista,kyllä siinä pitää vähän muutakin tehdä.
            Niin, voihan siellä vaikka jarrusylinteri jumittaa. Tosin kun auto on vuosimallia 2000, niin ihmetyttää :think
            E39 ja E91

            Comment

            • hazys
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2005
              • 404

              #36
              Huomenna tulee uudet vanteet alle (M5 New), jotka eivät kuulemma tarvitse soviterenkaita. Palautukseen menevät vanteet (M5 vanhempimalli) ei myöskään olisi tarvinnut soviterenkaita, koska tietääkseni E39:n napa on kaikista isoin (74,1). Vanteiden asennuksen yhteydessä mulle oli laitettu noita soviterenkaita. Voiko se tärinä johtua niistä? Nyt on liian myöhään kokeilla ilman niitä...
              Make my day, go away.

              Comment

              • kuukankorpi
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2004
                • 634

                #37
                Originally posted by Harri UKM View Post
                Niin, voihan siellä vaikka jarrusylinteri jumittaa. Tosin kun auto on vuosimallia 2000, niin ihmetyttää :think
                Ei se nyt mikään ihme oo,mulla on tossa just laitossa 2000 luvun honda bleidi jossa jokin aikaisempi omistaja on lyönyt kuparitahnaa palojen vaihdossa "pro"meiningillä ja lopputulos on et on joka paikka täynnä jarrupöly ym.pöly ynnä kuparitahna paskaa ja sit ihmetellään ku jarrut laahaa.

                Comment

                • Harri G
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 9042
                  • Iisalmi

                  #38
                  No sen sylinterin ainakin huomaa, jos jarruttelee reilummin ja sen jälkeen tärisee. Tai sitten ottaa pyörän pois ja kokeilee levyä pyöritellä. Tuliko tämä tärinä jonkun rempan jälkeen, vai renkaitten vaihdon jälkeen vai ihan muuten vaan?
                  E39 ja E91

                  Comment

                  • hazys
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2005
                    • 404

                    #39
                    Originally posted by Harri UKM View Post
                    No sen sylinterin ainakin huomaa, jos jarruttelee reilummin ja sen jälkeen tärisee. Tai sitten ottaa pyörän pois ja kokeilee levyä pyöritellä. Tuliko tämä tärinä jonkun rempan jälkeen, vai renkaitten vaihdon jälkeen vai ihan muuten vaan?
                    Renkaiden/vanteiden vaihdon jälkeen. Rempan jälkeen ei ollut mittee hättää
                    Make my day, go away.

                    Comment

                    • juhape
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2004
                      • 321
                      • Pieksämäki

                      #40
                      Kyllähän se näin on että jos se jarruttaessa tärisee niin jarruista tai muualta pyöräntuennasta se tärinä silloin lähtee eikä renkaista/vanteista. Käymättömät tai huonosti paikoilleen laitetut vanteet voivat aiheuttaa sen että levyt vääntyvät kun pultit vedetään kiinni.Tästä on ihan omakohtaisia kokemuksia.
                      Ja koska E39 on tunnetusti erittäin herkkä kaikenlaisille heitoille niin vanteet pitää olla oikeasti sopivat keskiöltään, navat puhtaat ennen asennusta ja pultit täsmällisesti kaikki oikeaan momenttiin kiristettyjä. Jos vielä tärisee jarruttaessa niin tarkastelemaan jarrulevyjen suoruus ja alustan nivelien kunto. Jos siellä on sopivasti väljää niin pienemmillä/kapeammilla renkailla saatta olla värinätön mutta leveämmät vanteet ja renkaat saa aikaan tärinää.
                      Ehdoton juttu värinättömyyden aikaansaamiseksi on renkaiden pyöreys. Selkäheittoa ei saa olla juuri ollenkaan!
                      -BMW 530d Touring -14 LCI
                      -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
                      -Zetor 6245-89
                      -David Brown 996 -76
                      -MF 35 -58
                      -Tunturi Super Sport -85
                      -Tunturi Super Sport -77

                      Comment

                      • Remolux
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2006
                        • 294

                        #41
                        Originally posted by Juhaska View Post
                        Aurauskulmathan menee aina vähän vituralleen, kun tuumakoko vaihtuu suuntaan tai toiseen... Oletko tarkistanut rengaspaineet? Jos ratti ei tärise niin tuskin se johtuu soviterenkaiden puuttesta?
                        jaa, tollast mielipiettä en ookkaan kuullu viel.. mut voisin pullakaffet vetoa lyöden sanoo ettei varmasti aurauskulmat muutu rengaskoon muuttues jos vain mahtuu pyörii

                        mulla oli samaa vikaa -01 eclipse, vika löyty ko otti eturenkaan pois ja tarkisti renkaan. sen lommon renkaas/kumes ois nähny sokee mummoki

                        Comment

                        • Juhaska
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2007
                          • 3983
                          • Suomi

                          #42
                          Originally posted by Remolux View Post
                          jaa, tollast mielipiettä en ookkaan kuullu viel.. mut voisin pullakaffet vetoa lyöden sanoo ettei varmasti aurauskulmat muutu rengaskoon muuttues jos vain mahtuu pyörii

                          mulla oli samaa vikaa -01 eclipse, vika löyty ko otti eturenkaan pois ja tarkisti renkaan. sen lommon renkaas/kumes ois nähny sokee mummoki
                          Jos olisit lukenut muutaman viestin tuosta eteenpäin niin kirjoitin että yksi vianorin mies minulle väitti näin. Olin liikkeessä tekemässä nelipyöräsuuntausta alustasarjan laiton jälkeen, kun katsastusmies sitä vaati. Ja, kun tulin siinä kysyneeksi että muuttuuko aurauskulmat, kun laitan 18" vanteet kesällä? Nyt siis 17" talvi vanteet. Niin tämä "rengas ammattilainen" väitti minulle että muuttuu. En tosiaan sitten tiedä mikä on totta ja mikä ei, kun en mikään auto insinööri ole. Mutta se on varmaa että, kun laitan nuo vanteet ja jos se tärisee ja kolisee niinku hullun mulkku huolimattoman perseessä niin sitten tulee reissu taas tuonne "rengas ammattilaisten" luo.
                          Ja täällä on tullut jo niin monta kommenttia aurauskulmista niin uskon vähemmälläkin että olin väärässä!
                          ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                          Comment

                          • hazys
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2005
                            • 404

                            #43
                            Vittu ongelma ratkaistu. Vika taisi olla vanteissa. Nyt on uudet M5-vanteet ja ei tärise yhtään, ei ajaessa eikä jarruttaessa eikä muutenkaan täristä persiin alla yhtään. Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä
                            Make my day, go away.

                            Comment

                            • Harri G
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 9042
                              • Iisalmi

                              #44
                              Hyvä juttu! Ei tarvinnut alkaa merkkiä vaihtamaan
                              E39 ja E91

                              Comment

                              • hazys
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2005
                                • 404

                                #45
                                Originally posted by Harri UKM View Post
                                Hyvä juttu! Ei tarvinnut alkaa merkkiä vaihtamaan
                                Kyllä. Nissanit alas!
                                Make my day, go away.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎