Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 tärinäongelma kesänakkien vaihdon jälkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cock
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 752
    • Tsadi

    #46
    Originally posted by hazys View Post
    Huomenna tulee uudet vanteet alle (M5 New), jotka eivät kuulemma tarvitse soviterenkaita. Palautukseen menevät vanteet (M5 vanhempimalli) ei myöskään olisi tarvinnut soviterenkaita, koska tietääkseni E39:n napa on kaikista isoin (74,1). Vanteiden asennuksen yhteydessä mulle oli laitettu noita soviterenkaita. Voiko se tärinä johtua niistä? Nyt on liian myöhään kokeilla ilman niitä...
    Hyvä että ongelma ratkesi. Sen verran vaan haluaisin udella, eli ymmärsinkö oikein.... ?Siis tunkiko asentajat ne edelliset vanteet sovitteiden kanssa alle(72,6) vaikka vanteen keskireikä olisi ollut autoosi jämpti(74,1) ? Jos näin on tapahtunut, niin satavarmasti ravistus on johtunut nimenomaan siitä, kun vanteet on "väkisin" työnnetty navalle (aina jää hieman kantamaan). Jos tosiaan nyt on näin päässyt käymään niin ei voi kuin ihmetellä...ammattitaidon puutetta..
    540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
    Audi A6 C7 S-Line ABT

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7398
      • Oulu

      #47
      Tulipa tänään matkustettua 50tkm ajetussa Volvo V70 -taksissa joka tutisi ihan sairaan paljon. Siis aivan kunnon hierontaa sai. Kuulemma käynyt juuri pesussa ja hiekka/rapa menny vanteissa siitä vaan pahemmin epätasapainoon. Eikä ollu ees kuin 16" vanteet alla. Hyvin lievää tutinaa myös tänään Citikka C5 -taksissa.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • Cock
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 752
        • Tsadi

        #48
        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
        Tulipa tänään matkustettua 50tkm ajetussa Volvo V70 -taksissa joka tutisi ihan sairaan paljon. Siis aivan kunnon hierontaa sai. Kuulemma käynyt juuri pesussa ja hiekka/rapa menny vanteissa siitä vaan pahemmin epätasapainoon. Eikä ollu ees kuin 16" vanteet alla. Hyvin lievää tutinaa myös tänään Citikka C5 -taksissa.
        Tyypillistä vähän tuoreemmille volvoille, ja myös muutamalle muulle merkille. duuniin tulee aika ajoin taksikuskeja ja aivan tavallisia kadun miehiä kertomaan että auto pompottaa ja ravistaa, ja kysyvät että voisiko renkaat tasapainottaa... pyörät pois ja avot, takavanteiden sisäkehillä valehtelematta pari kiloa hiekan ja savensekaista skeidaa. Huuhtelu painepesurilla-> turvallista matkaa
        540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
        Audi A6 C7 S-Line ABT

        Comment

        • hazys
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2005
          • 404

          #49
          Originally posted by Cock View Post
          Hyvä että ongelma ratkesi. Sen verran vaan haluaisin udella, eli ymmärsinkö oikein.... ?Siis tunkiko asentajat ne edelliset vanteet sovitteiden kanssa alle(72,6) vaikka vanteen keskireikä olisi ollut autoosi jämpti(74,1) ? Jos näin on tapahtunut, niin satavarmasti ravistus on johtunut nimenomaan siitä, kun vanteet on "väkisin" työnnetty navalle (aina jää hieman kantamaan). Jos tosiaan nyt on näin päässyt käymään niin ei voi kuin ihmetellä...ammattitaidon puutetta..
          Kyllä juuri noin. Vanteiden mukana tuli soviterenkaita, joita en edes huomannu. Asentajat tietenkin olivat laittaneet niitä ja huomasin soviterenkaita vasta lopussa kun olin palauttamassa vanteita. Tuli silloin vaan mieleen, että olisko se voinut johtua siitäkin. Vanteissahan oli pienetä heittoa (ainakin kahdessa) ja yhdessä renkaassa oli erittäin pieni pystyheitto, jonka ei pitänyt kuulemma haitata mitään. Nyt on suorat renkaat ja pystyheitottomat vanteet ja hyvin pellaa.
          Last edited by hazys; 23-03-2007, 08:18.
          Make my day, go away.

          Comment

          • Kentsu
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 1397
            • Tuusula

            #50
            Originally posted by hazys View Post
            ... Nyt on suorat renkaat ja pystyheitottomat vanteet ja hyvin pellaa.
            Trust no shit - BMW original teile
            Ex: 523iA '97, 520iA '89
            /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

            Comment

            • hazys
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2005
              • 404

              #51
              Originally posted by Kentsu View Post
              Trust no shit - BMW original teile
              Totta on, mutta nämä ovat tahan asti vaikuttaneet hyviltä. Ne on spaghettilandiassa valmistettu (aina parempi kuin korea tms.)
              Make my day, go away.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎