E39 airbag-valo palaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mofe
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Vikakoodi liian alhaisesta resistanssista johtuu vaurioituneista liittimen lukituksen muoviliuskoista, joiden pitäisi lukittuessa erottaa bägin puolella liittimessä oikosulkuliuskat pinneistä.
    Niin eli vika on siellä pommin päädyssä mekanismissa. Eli sitä vaihtamalla paranee ellei jollain nippusitellää saa kuntoon. Airbag valo hävisi kun irrotin koko liittimen mutta onhan se turvallisuustekijä kumminkin

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Mofe View Post
    itsellä antaa inpa vikakoodin 4 eli pelkääjän vyönkiristin vastus alle rajan. Liittimet putsasin sun muuta mutta ei mitään tapahtunut. Vikaa ei ollut ennen kun aloin projektoimaan autoa. Viimeksi ollut ajossa 3 vuotta sitten mutta valo ei lopulta hävinnyt sitten mihinkään kun penkit laitto pitkän varastoinnin jälkeen takasin. Voiko ne itte paukut mädäntyä jos penkki on seissyt puoltoista vuotta pihavarastossa kylmässä. Joku on sen johdon joskus vaihtanut ja mittasin hänen tekemästään apiko liittimestä kiristinpaukun läpi 2,5 ohmia. Kuskin puolelta on vaikea verrata kun on alkuperäsellä liittimellä. Sitten kun mittas sinne auton puolelle vastukset mittarin herkimällä asennolla niin antoi 0,8 että kai sinnekkinpäin johdot on yhtenäiset.
    Vikakoodi liian alhaisesta resistanssista johtuu vaurioituneista liittimen lukituksen muoviliuskoista, joiden pitäisi lukittuessa erottaa bägin puolella liittimessä oikosulkuliuskat pinneistä.

    Leave a comment:


  • Mofe
    replied
    itsellä antaa inpa vikakoodin 4 eli pelkääjän vyönkiristin vastus alle rajan. Liittimet putsasin sun muuta mutta ei mitään tapahtunut. Vikaa ei ollut ennen kun aloin projektoimaan autoa. Viimeksi ollut ajossa 3 vuotta sitten mutta valo ei lopulta hävinnyt sitten mihinkään kun penkit laitto pitkän varastoinnin jälkeen takasin. Voiko ne itte paukut mädäntyä jos penkki on seissyt puoltoista vuotta pihavarastossa kylmässä. Joku on sen johdon joskus vaihtanut ja mittasin hänen tekemästään apiko liittimestä kiristinpaukun läpi 2,5 ohmia. Kuskin puolelta on vaikea verrata kun on alkuperäsellä liittimellä. Sitten kun mittas sinne auton puolelle vastukset mittarin herkimällä asennolla niin antoi 0,8 että kai sinnekkinpäin johdot on yhtenäiset.
    Last edited by Mofe; 01-09-2022, 12:09. Reason: lisäyksityiskohdat

    Leave a comment:


  • E39 M57D25
    replied
    Kiitos, täytyy huomenna tarkistaa asia.

    Leave a comment:


  • JiiVee92
    replied
    Elikkä akun pluskengässä on paukku millä ammutaan kaapeli poikki kolaritilanteessa.

    Leave a comment:


  • E39 M57D25
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Akun plus-navan paukun liitin.

    Voitko hiukan selventää tyhmälle asiaa

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by E39 M57D25 View Post
    Tänä aamuna syttyi turvatyynyn valo,
    eilen tutkin valomoduulin johtoja ja akun lähellä olevia johtoja tutkiessa vetokoukun sähköjen puutetta.. mahtaakohan siinä lähellä mennä bägeihin vaikuttavia johtoja joihin olisin mahdollisesti koskenut?
    Akun plus-navan paukun liitin.

    Leave a comment:


  • E39 M57D25
    replied
    Tänä aamuna syttyi turvatyynyn valo,
    eilen tutkin valomoduulin johtoja ja akun lähellä olevia johtoja tutkiessa vetokoukun sähköjen puutetta.. mahtaakohan siinä lähellä mennä bägeihin vaikuttavia johtoja joihin olisin mahdollisesti koskenut?


    Koodeja ei ole vielä luettu.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by alley View Post
    Ei menyt ihan noin helposti, tietenkään. Elikkä pistoke erinlainen. Eli täytyy tilata nyt varaosanumerolla lisää purkkeja Nyt kun sen sai selville. Mutta olihan se lysti täräyttää lämpimästä tallista käymään kun ei valo syttynyt. Kunnes taas aamulla
    Joo ei riitä se, että on samasta kopasta.. Pitää olla samanikäisestä, niin käy. Varaosanumerolla kannattaa etsiä. Vaihtopurkille sitten vielä koodaus, niin homma selvä.

    Leave a comment:


  • alley
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Kunhan on edes samamsta kopasta peräisin.
    Ei menyt ihan noin helposti, tietenkään. Elikkä pistoke erinlainen. Eli täytyy tilata nyt varaosanumerolla lisää purkkeja Nyt kun sen sai selville. Mutta olihan se lysti täräyttää lämpimästä tallista käymään kun ei valo syttynyt. Kunnes taas aamulla

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by alley View Post
    Hieno homma. Oliko purkki jossain siellä keskikonsolissa. Siis siellä käsijarrun takana päin? Pitääkö uusi purkki olla samalla varaosanumerolla. Nämä varmaan on jossain täällä kerrottu jo, mutta oma homma etsiä.
    Kunhan on edes samamsta kopasta peräisin.

    Leave a comment:


  • alley
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Boksin vaihto/korjaus. Tuttu vika, sigun autossa oli täysin täysin sama. Nm. ostin auton kesällä..
    Hieno homma. Oliko purkki jossain siellä keskikonsolissa. Siis siellä käsijarrun takana päin? Pitääkö uusi purkki olla samalla varaosanumerolla. Nämä varmaan on jossain täällä kerrottu jo, mutta oma homma etsiä.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by alley View Post
    Vikakoodi 240 interner steuergeraetefehler.

    Onko nyt näin että purkki vaihtoon. Kylmäkäynnistyksessä aina syttyy bägin valo. lämpimässä ei syty tai kun ajaa auton lämpimäksi ja käynnistää uudelleen niin sammuu. Auto 540ia 2000.
    Boksin vaihto/korjaus. Tuttu vika, sigun autossa oli täysin täysin sama. Nm. ostin auton kesällä..

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by alley View Post
    Vikakoodi 240 interner steuergeraetefehler.

    Onko nyt näin että purkki vaihtoon. Kylmäkäynnistyksessä aina syttyy bägin valo. lämpimässä ei syty tai kun ajaa auton lämpimäksi ja käynnistää uudelleen niin sammuu. Auto 540ia 2000.
    Korjattavaksi kuitenkin jos ei vaihtoon.

    Leave a comment:


  • alley
    replied
    Vikakoodi 240 interner steuergeraetefehler.

    Onko nyt näin että purkki vaihtoon. Kylmäkäynnistyksessä aina syttyy bägin valo. lämpimässä ei syty tai kun ajaa auton lämpimäksi ja käynnistää uudelleen niin sammuu. Auto 540ia 2000.

    Leave a comment:

Working...
X