E39 airbag-valo palaa
Collapse
X
-
Slipring todennäköisin aiheuttaja.Originally posted by Bemukka530 View PostEli airbag valo palaa täälläkin.
Inpalla antaa koodiksi ignition circuit zk0 / airbag driver stage 1
Ratin sisällä oleva "slipring" ? Kuittaantuu nollauksella ja välillä saattaa pysyä poissa muutaman viikonkin, mutta nyt on pompannu tauluun aika nopealla aikataululla. Jotenkin oon yhdistäny et syttyy risteyksessä käännyttessä. Vahvistus omille epäilyille olisi kiva.
Ja autona siis 530da -03
Leave a comment:
-
Eli airbag valo palaa täälläkin.
Inpalla antaa koodiksi ignition circuit zk0 / airbag driver stage 1
Ratin sisällä oleva "slipring" ? Kuittaantuu nollauksella ja välillä saattaa pysyä poissa muutaman viikonkin, mutta nyt on pompannu tauluun aika nopealla aikataululla. Jotenkin oon yhdistäny et syttyy risteyksessä käännyttessä. Vahvistus omille epäilyille olisi kiva.
Ja autona siis 530da -03
Leave a comment:
-
On kokemusta, varmasti hajoaa jos ratti irrallaan pyörittelee sitä pakettia eikä keskitä ennen uudelleenasennusta. Olihan tuo kyllä hajalla varaosaratissakin mutta sen sain korjattua.Originally posted by Pulliaine_ View PostOnkos kellään kokemusta ratin sisällä olevasta spiraalista? Onko ne yleensä hajoavia vai kannattako sitä edes ruveta kahtomaan?
Helppo mitata yleismittarilla kun ottaa bägin irti ja mittaa yhteydet rattiakselin alla olevaan liittimeen.
Leave a comment:
-
Originally posted by Pazi88 View PostYlläri ylläri e39:ssä palaa airbag valo. (millompa e39:ssä ei joku valo palais mittaristossa).
Heittää tämmöset koodit:

(INPA näytti samat)
Mitäs raati sanoo. Onko vikana tuo tunnistin, vai itse boksi? Ton boksin kun aukas, niin näytti et yks konkka ois pullistunut. Ja jos boksin vaihtaa, niin noita näyy olevan eri versiolla, niin voiko tilalle laittaa uudemman? Ja pitääkö uus(käytetty) koodata toimintaan?

Kyseessä siis -99 523ITässä oli tosiaan boksi rikki. Laitoin uuden kiinni ja nollasin koodit, niin kaikki ok.Originally posted by HTK12 View PostBoksi rikki. Itsellä oli sama. Koodeja ei pysty nollaamaan ja tuo koodi 240 kertoo sen, että boxi on rikki. Uusi pitää koodata. Tai no ainakin kannattaa. Voi tulla autosta, jossa on vähemmän tai enemmän bägejä. Itselle tuli autosta, jossa oli enemmän, joten mittaristoon syttyi heti airbagin valo. Joku kait näitä korjailikin foorumilla. :think
Muilla numeroilla olevien boxien sopivuudesta en kyllä osaa sanoa. Omalla kohdalla tuosta on jo useita vuosia aikaa, joten muistikuvat hieman hatarat. Searchilla varmaan löytyy vastaa tuohon, että mitkä muut sopii. Itse vaihdoin käytetyn toisen tilalle, kun eivät maksa hirveitä.
Leave a comment:
-
En tiedä miten yleistä mutta on slipringejä vissiin hajonnut.Originally posted by Pulliaine_ View PostOnkos kellään kokemusta ratin sisällä olevasta spiraalista? Onko ne yleensä hajoavia vai kannattako sitä edes ruveta kahtomaan?
Leave a comment:
-
Onkos kellään kokemusta ratin sisällä olevasta spiraalista? Onko ne yleensä hajoavia vai kannattako sitä edes ruveta kahtomaan?
Leave a comment:
-
En oo vuosikausiin tänne kirjotellu, ja tunnaritkin oli totaalisesti unohtuneet, mutta tuli hankittua äskettäin tollanen vm96 528i, jossa oli samanmoista vikaa. mulla ei ole autocomia käytössä, joten en tiedä miten tarkkaan se nuo errorit listaa, mutta INPA:lla omassa tapauksessani herjasi "Driver seat belt tensioner":ia, ja jos oikein muistelen niin nuo keltaiset johdot ovat juurikin siltä turvavyönkiristimeltä tulevat johdot. Minun kohdallani autoon oli joskus aikaisemmin asennettu repair kitti tuolle seatbelt tensionerille ts. piuhat isosta liittimestä poikki, ja ne oli tuon repair kitin avulla vedetty suoraan tensioneriltä tuonne johtosarjalle (ts. se iso liitin oli ohitettu). Tällaista korjausta ei voi olla huomaamatta jos käyttää penkin pois.Originally posted by Pulliaine_ View Post528 -96 airbag valo palaa jatkuvasti ja autocom näytti kuskinpenkin puolen virtapiiriä. Kuskinpenkin alla olevassa mustassa isossa liittimessä 2 keltaista johtoa poikki vaikuttaako mihinkään? Mistäs kannattaisi lähteä vikaa ehtimään? Kiittti jo etukäteen
Omalla kohdalla korjauksesksi riitti että käytti repairkitin liittimet irti, vähän puhdistusta contact cleanerilla ja paineilmalla, liittimet kiinni ja resettiä vikavalolle.
Leave a comment:
-
528 -96 airbag valo palaa jatkuvasti ja autocom näytti kuskinpenkin puolen virtapiiriä. Kuskinpenkin alla olevassa mustassa isossa liittimessä 2 keltaista johtoa poikki vaikuttaako mihinkään? Mistäs kannattaisi lähteä vikaa ehtimään? Kiittti jo etukäteen
Leave a comment:
-
Autossa on mustat perusnahat kuten alkuperäisellä varustelistallakin, joten sanan varsinaisessa merkityksessä olettaisin ettei penkkejä (ehkä) ole vaihdettu. Onhan ne toki irti voineet olla. Ja oli repsikan penkki toki minullakin irti kun tutkin lattiamaton alla ollutta boxia. Nämä (minun aikana) akun irti ollessa, ja Airbag-valohan paloi jo auton minulle tullessa. Kun sain auton, oli akku oli mennyt tyhjäksi seisonnassa / pakkasessa. Uudella akulla tosiaan ollaan nyt tässä vaiheessa tutkinnassa.Originally posted by Hemi View PostOnko penkkejä vaihdettu?
Edellinen omistaja on ollut autoliike, joten sieltä ei kummemmpia "korjaustarinoita" seurannut perästä.
Leave a comment:
-
Vänkärin penkin mattovika teki samaa e46:ssa. Kokeile istua penkille ja liiku siinä vähän, muuttuuko valon käytös?
Leave a comment:
-
Jaahas, juuri tullut etsittyä syytä toisen kulkupelin ABS-valon palamiseen niin tänään -02 530d alkoi vissiin myötätunnosta sytyttelemään airbag-valoa
Valo ei jää palamaan vaan loistaa päällä ihan randomilla joistakin sekunneista about minuuttiin, sitten sammuu myös vaihtelevasti joksikin sekunniksi tai minuutiksi.
Teki samaa jopa moottori sammuksissa virtalukko 1-asennossa.
Inpalla ei vikakoodeja löytynyt joten mikähän tällaista vaivaa voisi aiheuttaa tai mistä lähteä etsimään?
Leave a comment:

Leave a comment: