E39 airbag-valo palaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • vaisailk
    replied
    E39 apukuskin tunnistinmaton vastuarvot tms...

    Onko joku mitannut tunnistusmattoa yleismittarilla? Millaisia arvoja sieltä pitäs tulla eri kuormilla 0 -100kg:hen? Arvaukseni on tunnistinmatto toimii venymäliuskaperiaattella eli kuormankasvaessa vastusarvo kasvaa.

    Itte mittasin, mutta se toimi just toisin päin, tyhjänä oli 20 kOhmia ja istuutuessa 10kOhmia. Mutta mittaus toimi molemmin päin, joka tarkoittaa, että diodi maton loppumutkassa ei ollut mittauksissa mukana, eli oliskohan rikki.

    Leave a comment:


  • sakke525tds
    replied
    Originally posted by sakke525tds View Post
    Itsellä myös sytyttelee valoa välillä.
    Inpa antaa herjan joka ulkomuistista meni jotenkin näin. Resistant too large.driwe side. Fault its not sporadic.
    E39 530d vm99
    Itse mietin aiheuttaako jälkiasennus xenonit moista..
    itselleni vastaten.penkin alta löytyikin pellepelottoman vastusviritys
    vaihdoin halogeenipolttimot niin toistaiseksi pysyi merkkivalo sammuksissa.
    seuraavaksi liitellä takasin kiristyspatruunalle menevät kaapelit.
    Liekköhän penkinlämmitimen johtoja kun musta ja punainen johto meni penkin syövereihin.

    valo syttyi taas.herjasi turvavyön kiristimen liian pientä vastusta.tilalle vaihto osa uudella liittimellä niin viat hävisi toistaiseksi. Vika oli vissiin siinä liittimessä mikä tökätään siihen kiristinpatruunaan.
    Last edited by sakke525tds; 28-04-2015, 16:43. Reason: vika havaintoja

    Leave a comment:


  • estervainaa
    replied
    Itsellä myös bagin valo palaa.

    Inpa antoi seuraavat koodit saksaksi:
    80 Versorgungspannung
    error frequency 2 (jännitteen tarjonta?)

    112 Sitz-Beleguns-Erkennung
    error frequency 238
    Unterbrechung Sitzmatte (apukuskin istuinmaton häiriö)?

    11 Zuenkreis ZK10 / Sicherheits-Batterie-Klemme 1
    error frequency 203
    Widerstand zugross (Virtakaapelin pauku lauennut ja oikosulussa?)

    Yritin nollata muttei onnistunut. Pitää vaihtaa kokeilla tuo istuinmatto saada kuntoon ja vaihtaa ehjä virtakaapelin paukku. Ilmeisesti airbagin ohjausmoduulin väärä ohjelmaversio tms voisi tehdä nuo samat viat, nänin ainakin netin ihmeellisistä syövereistä eilen luin?

    Leave a comment:


  • sakke525tds
    replied
    Itsellä myös sytyttelee valoa välillä.
    Inpa antaa herjan joka ulkomuistista meni jotenkin näin. Resistant too large.driwe side. Fault its not sporadic.
    E39 530d vm99
    Itse mietin aiheuttaako jälkiasennus xenonit moista..

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Mulla sytty viime viikolla bägin valo. Kattoin koodit ja nollasin. Oli vajaan viikon hyvä ja sytty taas. Koodia en tarkasti muista, mutta oli aika lähellä ZKE phase 1 ja ZKE phase 2. Eli joku kolmikirjaiminen lyhenne ja phase 1 ja 2.

    Mikä tuo nyt voi olla, kun ei kerro tarkemmin esim. kiristäjä vasen tms.?

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    No tuohan on sanottu ihan selvästi vikakoodissa, eli kuskin penkin
    Samaa anto itellä, ja syy on turvavyön lukkon patruuna, sen kun vaihtaa/tai jollain muulla ohittaa ja nollaa koodit niin ei pala enään.

    Itse vaihdoin kyseisen osan

    Leave a comment:


  • markokan
    replied
    Airbag varoitusvalo palaa kokoajan

    Airbag valo siis palaa ja tarkistettiin korjamolla vikoja.

    Vikakoosi näyttää ohjainboksia.
    Apukuskin penkin mattoanturi ok.

    Bemaorilta tilasin käytetyn ohjainboksin (75 eur), uusi olisi maksanut 580 eur.
    Ohjainboksi sijaitsee keskikonsolin alla ja takaosan ilmasuuttimet irroittamalla näkeen sen tyyppinumeron. Kaikki vähän erilaisia, kun eri määrä airbaggejä yms. varusteita.

    Boksin vaihto ja kaikki ok.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by polonen View Post
    lainataan aihetta:

    inpa antaa vikakoodin: 2 ignition circuit ZK1 / belt tensioner driver

    auto e39 525d -03 ja airbag valo palaa.....kyllä tässä hajuilla ollaan mistä tuo johtuu,mutta osaako joku sanoa kummasta penkistä tuo herja tulee?
    No tuohan on sanottu ihan selvästi vikakoodissa, eli kuskin penkin

    Leave a comment:


  • polonen
    replied
    lainataan aihetta:

    inpa antaa vikakoodin: 2 ignition circuit ZK1 / belt tensioner driver

    auto e39 525d -03 ja airbag valo palaa.....kyllä tässä hajuilla ollaan mistä tuo johtuu,mutta osaako joku sanoa kummasta penkistä tuo herja tulee?

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Penkki 4 pultilla kiinni, olisi riittänyt vaan kipata se takapenkin suuntaan.
    Toki jokainen saa paskoa omaa autoaan miten haluaa

    Leave a comment:


  • kizmoudbz
    replied
    Korjasin vian!

    Originally posted by kizmoudbz View Post
    Airbag valo syttyi, ostin kiinalaisen b800 reset toolin, vikakoodi on; Sensor, side airbag, left, data fault. Kaikkia johtoja oon heilutellut penkin alla ja kuskin oven läpiviennistä, antaa nollata mutta sekunti menee ja syttyy varovalo uudestaan...Kylläpä vituttaa. Tuo laite kyllä löytää oikeat koodit, testasin irroittamalla aluksi turvavyön kiristimen johdon, löyty koodi, sitten apparin tunnistematon johdon, senkin löysi, ja nuo sai myös kuitattua kun pani johdot takas ja resetointi.
    Missä kohti tuo sivubägin anturi sijaitsee, eli mihin antaisi muutaman napakan iskun? vai onko parempia ehdotuksia?
    Nyt tuntuu hyvältä, ei pala bäggivalo vaikka on sulakkeet paikollaan... Vika oli todellakin kuskin penkin alla oleva anturissa, vanhassa näkyi kosteusvaurioita. En ottanu penkkiä irti, matosta läpi fileerausveihtellä ja väkisin kampesin maton/muovit ylös että mahtui just ja just pilkkimään vanhan anturin irti. Aukasin vanhan anturin, lämmitin ja imuroin ja yritin jos sattus toimiin mutta ei. Sitten Ebayhin rekisteröitymään ja sieltäpä löyty vastaava käytetty anturi, noin 25 dollaria latviasta suomeen postitettuna, voi sitä riemun määrää kun halppis b800 työkalulla tuo sitten suostu nollautumaan. Hetkiäkään en uskonut että tuon korjattua saisin mutta ihmeitä tapahtuu, ja rahaa siis meni tuohon nollauskaluun ja anturiin yhteensä alle viiskymppiä!

    Leave a comment:


  • samjin
    replied
    Täälläkin muutaman nickin takana tuntuu olevan tietoa tuosta airbackin ohjausyksikön uudelleen koodauksesta, suostuisiko joku vähän tarkemmin ohjeistaa miten esim. Ncs expertillä tuo hoituisi? Tai onko Pohjois-Suomen (Oulu-Rovaniemi) alueilla osaavaa tekijää jolta koodaus onnistuisi?

    Käytettynä ebaysta oon katellu noita yksiköitä, itse asennus ei myöskään ole ongelma mutta mitä teen sitten kun ncs expertillä menen airback asetuksiin?

    Tästä tuntuu olevan paljon juttua myös englanninkielisillä foorumeilla mut ihmetyttää se miks tähän ongelmaan viitataan ja moni on kokenut vastaavan mutta tuon ohjainyksikön korjaamiseen ei tahdo löytyä neuvoja?
    Last edited by samjin; 11-02-2015, 13:04.

    Leave a comment:


  • pallonivel
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Onko se siis koodattu vai fläshätty uusiksi? Kerran tuollaisen herättelin fläshäämällö, kun uutta ei saanut laittaa. Ei ole kuulunut sen koommin,joten voi olla että pelaa edelleen :think
    Kaiketi auki koodattu, foorumilta eräs kaveri,jolta sain paljon apua ja kerran paikallisessa autosähköliikkeessä.

    Mutta varmuudella en voi sanoa, kun eka kerran kuulen tuosta fläshäämisestä

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by pallonivel View Post
    Kyllä, koodi 240 tulee.
    Toinen boksi hankittuna ja täytyy sitä kokeilla.
    Olisi mukava tietää onko kellekään, kuka on vaihtanu boksin, tullut tuota 240 uudelleen, vai onko tuo boksi sitten vain niin huono ?
    Onko se siis koodattu vai fläshätty uusiksi? Kerran tuollaisen herättelin fläshäämällö, kun uutta ei saanut laittaa. Ei ole kuulunut sen koommin,joten voi olla että pelaa edelleen :think

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by pallonivel View Post
    Kyllä, koodi 240 tulee.
    Toinen boksi hankittuna ja täytyy sitä kokeilla.
    Olisi mukava tietää onko kellekään, kuka on vaihtanu boksin, tullut tuota 240 uudelleen, vai onko tuo boksi sitten vain niin huono ?
    Tietyissä boxeissa on ihan tyyppivika tuo error 240. Omassani ei ole tullut takaisin vielä ainakaan.

    Leave a comment:

Working...
X