E39 apukuskin tunnistinmaton vastuarvot tms...
Onko joku mitannut tunnistusmattoa yleismittarilla? Millaisia arvoja sieltä pitäs tulla eri kuormilla 0 -100kg:hen? Arvaukseni on tunnistinmatto toimii venymäliuskaperiaattella eli kuormankasvaessa vastusarvo kasvaa.
Itte mittasin, mutta se toimi just toisin päin, tyhjänä oli 20 kOhmia ja istuutuessa 10kOhmia. Mutta mittaus toimi molemmin päin, joka tarkoittaa, että diodi maton loppumutkassa ei ollut mittauksissa mukana, eli oliskohan rikki.
E39 airbag-valo palaa
Collapse
X
-
Originally posted by sakke525tds View PostItsellä myös sytyttelee valoa välillä.
Inpa antaa herjan joka ulkomuistista meni jotenkin näin. Resistant too large.driwe side. Fault its not sporadic.
E39 530d vm99
Itse mietin aiheuttaako jälkiasennus xenonit moista..
vaihdoin halogeenipolttimot niin toistaiseksi pysyi merkkivalo sammuksissa.
seuraavaksi liitellä takasin kiristyspatruunalle menevät kaapelit.
Liekköhän penkinlämmitimen johtoja kun musta ja punainen johto meni penkin syövereihin.
valo syttyi taas.herjasi turvavyön kiristimen liian pientä vastusta.tilalle vaihto osa uudella liittimellä niin viat hävisi toistaiseksi. Vika oli vissiin siinä liittimessä mikä tökätään siihen kiristinpatruunaan.
Leave a comment:
-
-
Itsellä myös bagin valo palaa.
Inpa antoi seuraavat koodit saksaksi:
80 Versorgungspannung
error frequency 2 (jännitteen tarjonta?)
112 Sitz-Beleguns-Erkennung
error frequency 238
Unterbrechung Sitzmatte (apukuskin istuinmaton häiriö)?
11 Zuenkreis ZK10 / Sicherheits-Batterie-Klemme 1
error frequency 203
Widerstand zugross (Virtakaapelin pauku lauennut ja oikosulussa?)
Yritin nollata muttei onnistunut. Pitää vaihtaa kokeilla tuo istuinmatto saada kuntoon ja vaihtaa ehjä virtakaapelin paukku. Ilmeisesti airbagin ohjausmoduulin väärä ohjelmaversio tms voisi tehdä nuo samat viat, nänin ainakin netin ihmeellisistä syövereistä eilen luin?
Leave a comment:
-
-
Itsellä myös sytyttelee valoa välillä.
Inpa antaa herjan joka ulkomuistista meni jotenkin näin. Resistant too large.driwe side. Fault its not sporadic.
E39 530d vm99
Itse mietin aiheuttaako jälkiasennus xenonit moista..
Leave a comment:
-
-
Mulla sytty viime viikolla bägin valo. Kattoin koodit ja nollasin. Oli vajaan viikon hyvä ja sytty taas. Koodia en tarkasti muista, mutta oli aika lähellä ZKE phase 1 ja ZKE phase 2. Eli joku kolmikirjaiminen lyhenne ja phase 1 ja 2.
Mikä tuo nyt voi olla, kun ei kerro tarkemmin esim. kiristäjä vasen tms.?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNo tuohan on sanottu ihan selvästi vikakoodissa, eli kuskin penkin
Itse vaihdoin kyseisen osan
Leave a comment:
-
-
Airbag varoitusvalo palaa kokoajan
Airbag valo siis palaa ja tarkistettiin korjamolla vikoja.
Vikakoosi näyttää ohjainboksia.
Apukuskin penkin mattoanturi ok.
Bemaorilta tilasin käytetyn ohjainboksin (75 eur), uusi olisi maksanut 580 eur.
Ohjainboksi sijaitsee keskikonsolin alla ja takaosan ilmasuuttimet irroittamalla näkeen sen tyyppinumeron. Kaikki vähän erilaisia, kun eri määrä airbaggejä yms. varusteita.
Boksin vaihto ja kaikki ok.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by polonen View Postlainataan aihetta:
inpa antaa vikakoodin: 2 ignition circuit ZK1 / belt tensioner driver
auto e39 525d -03 ja airbag valo palaa.....kyllä tässä hajuilla ollaan mistä tuo johtuu,mutta osaako joku sanoa kummasta penkistä tuo herja tulee?
Leave a comment:
-
-
lainataan aihetta:
inpa antaa vikakoodin: 2 ignition circuit ZK1 / belt tensioner driver
auto e39 525d -03 ja airbag valo palaa.....kyllä tässä hajuilla ollaan mistä tuo johtuu,mutta osaako joku sanoa kummasta penkistä tuo herja tulee?
Leave a comment:
-
-
Penkki 4 pultilla kiinni, olisi riittänyt vaan kipata se takapenkin suuntaan.
Toki jokainen saa paskoa omaa autoaan miten haluaa
Leave a comment:
-
-
Korjasin vian!
Originally posted by kizmoudbz View PostAirbag valo syttyi, ostin kiinalaisen b800 reset toolin, vikakoodi on; Sensor, side airbag, left, data fault. Kaikkia johtoja oon heilutellut penkin alla ja kuskin oven läpiviennistä, antaa nollata mutta sekunti menee ja syttyy varovalo uudestaan...Kylläpä vituttaa. Tuo laite kyllä löytää oikeat koodit, testasin irroittamalla aluksi turvavyön kiristimen johdon, löyty koodi, sitten apparin tunnistematon johdon, senkin löysi, ja nuo sai myös kuitattua kun pani johdot takas ja resetointi.
Missä kohti tuo sivubägin anturi sijaitsee, eli mihin antaisi muutaman napakan iskun? vai onko parempia ehdotuksia?
Leave a comment:
-
-
Täälläkin muutaman nickin takana tuntuu olevan tietoa tuosta airbackin ohjausyksikön uudelleen koodauksesta, suostuisiko joku vähän tarkemmin ohjeistaa miten esim. Ncs expertillä tuo hoituisi? Tai onko Pohjois-Suomen (Oulu-Rovaniemi) alueilla osaavaa tekijää jolta koodaus onnistuisi?
Käytettynä ebaysta oon katellu noita yksiköitä, itse asennus ei myöskään ole ongelma mutta mitä teen sitten kun ncs expertillä menen airback asetuksiin?
Tästä tuntuu olevan paljon juttua myös englanninkielisillä foorumeilla mut ihmetyttää se miks tähän ongelmaan viitataan ja moni on kokenut vastaavan mutta tuon ohjainyksikön korjaamiseen ei tahdo löytyä neuvoja?Last edited by samjin; 11-02-2015, 13:04.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by suppari View PostOnko se siis koodattu vai fläshätty uusiksi? Kerran tuollaisen herättelin fläshäämällö, kun uutta ei saanut laittaa. Ei ole kuulunut sen koommin,joten voi olla että pelaa edelleen :think
Mutta varmuudella en voi sanoa, kun eka kerran kuulen tuosta fläshäämisestä
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pallonivel View PostKyllä, koodi 240 tulee.
Toinen boksi hankittuna ja täytyy sitä kokeilla.
Olisi mukava tietää onko kellekään, kuka on vaihtanu boksin, tullut tuota 240 uudelleen, vai onko tuo boksi sitten vain niin huono ?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pallonivel View PostKyllä, koodi 240 tulee.
Toinen boksi hankittuna ja täytyy sitä kokeilla.
Olisi mukava tietää onko kellekään, kuka on vaihtanu boksin, tullut tuota 240 uudelleen, vai onko tuo boksi sitten vain niin huono ?
Leave a comment:
-
Leave a comment: