Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 lämmityslaite puhaltaa vänkärinpuolelle jalkatilaan kokoajan kuumaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

    #16
    Originally posted by speculator View Post
    Mites ku ite huomasin että alko olla kuuma autossa (523 -99) koitin sieltä jalkatilasta niin puhalsi tosi kuumaa, ja keskikanavista riippuen siitä rullan asennosta. Sitku koitin säätää 16 asteeseen eli niin kylmälle ku saa niin tuuletusnopeus lähti nousemaan ja sieltä tuli silti ihan saatanan kuumaa.

    EDIT: ainiin, kyseessä automaatti-ilmastointi

    Onko nyt joku vesiventtiili jumissa vai mistä kannattas lähtiä vikaa kattomaan?
    Suurella todennäköisyydellä tosiaan jumittava vesiventtiili. Laita säätö 16 C ja koputtele niitä venttiileitä, josko tokenisi. Toki samalla kannattaa tarkistaa vesiventtiilien johtoliitos.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Andreeeas
      Newbiemmer
      • Jul 2010
      • 5
      • Kokkola

      #17
      samankaltainen ongelma täällä..

      Eli mulla 2002 vuosimalli 525d.. puhaltaa kuumaa kuskin puolella vaikka säätää kylmempää, kyseessä manuaali ilmastointi. Vikakoodi 19 lämpötila anturi lämmönvaihdin vasen puoli aktiivinen koko ajan ja ei poistu vaikka nollaa. Missäkö tämmönen sijaitsee? Voiko se olla se anturi mikä on kuljettajan jalkojen yläpuolella ? :think

      Comment

      • Markus84
        Newbiemmer
        • Feb 2007
        • 25
        • Partyplace

        #18
        Nostellaas taas vanhaa ketjua..

        Meikäläisen e39 523iA automaattisella ilmastoinnilla puhaltelee vain lämmintä ilmaa tuulilasille, mistäpä vikaa etsiä?
        Vikakoodinhan tuo pukkaa Fehler No 2, nollaamisen jälkeenkin.

        Comment

        • tonnizi
          Bimmer Enthusiast
          • May 2007
          • 1501
          • Mäntsälä

          #19
          Lainataan aihetta, sama vika täällä, tuulilasille ja jaloille tulee kuumaa(apu ja kuskin puolelle), vaikka säädöt olis kylmällä, keskimäisistä kyllä tulee normaalisti kylmää ja kun rullasta säätää niin kuumaa.

          Mutta miksi kuumaa tuulilasille ja jalkatilaan kuumaa?

          Missä vesiventtilit on paljon uudet maksaa jne...
          Social Media:
          - Twitter
          - Instagram
          - Twitch

          - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
          Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

          Nykyinen:
          E61 530d -04
          Ex:
          E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

          Comment

          • peto2
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 8267
            • Järvikylä (Nakkila)

            #20
            Originally posted by TareJR View Post
            Lainataan aihetta, sama vika täällä, tuulilasille ja jaloille tulee kuumaa(apu ja kuskin puolelle), vaikka säädöt olis kylmällä, keskimäisistä kyllä tulee normaalisti kylmää ja kun rullasta säätää niin kuumaa.

            Mutta miksi kuumaa tuulilasille ja jalkatilaan kuumaa?

            Missä vesiventtilit on paljon uudet maksaa jne...

            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • Bemmiee39
              Bimmer Rookie
              • Jul 2016
              • 78
              • Oulu

              #21
              Lainataampa vanhaa.
              Eli automaattinen ilmastointi toimii välillä normaalisti. Saattaa vaan yhtäkkiä alkaa puhaltaa kuumaa kuskin puolelle. Kun säätää lämmön maksimille ja takasi viileälle, toimii vähän aikaa normaalisti. Mistä voisi johtua?

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #22
                Originally posted by Bemmiee39 View Post
                Lainataampa vanhaa.
                Eli automaattinen ilmastointi toimii välillä normaalisti. Saattaa vaan yhtäkkiä alkaa puhaltaa kuumaa kuskin puolelle. Kun säätää lämmön maksimille ja takasi viileälle, toimii vähän aikaa normaalisti. Mistä voisi johtua?
                Luultavasti vesiventtiili jumittelee.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • -Markus-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2005
                  • 1463
                  • Ihan Savossa

                  #23
                  Mulla tekee samanlaista. Mun tapauksessa yks liittimen nasta vesiventtiilille joskus vähän lämmennyt ja aiheuttaa välillä huonon kontaktin jolloin alkaa puskee kuumaa.

                  Ford Mondeo Mk3 STW
                  VW E-Golf 2015
                  BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                  Comment

                  • Bemmiee39
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2016
                    • 78
                    • Oulu

                    #24
                    Vika todennäköisesti korjattu. Ainakin toimi oikein 15 min ajon aikana.

                    Vesiventtiilihän se oli syypää. Purin sen pöydälle ja putsasin venttiilit ja hioin kevyesti tummuneet "männät" hienolla hiomapaperilla.

                    Nätti puolen tunnin homma.

                    Comment

                    • luikas
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2004
                      • 644
                      • Oulu area

                      #25
                      Tuleeko vesiventtiiliä irrottaessa vedet ulos jos kone kylmänä/kuumana?:think
                      Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                      Past:
                      F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                      F31 318d xdrive -14
                      F07 530d GT-11
                      E90 330xda LCI -09
                      E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                      E39 530d M-Sport -03
                      E39 530iA M-Sport -02
                      E39 528i -97
                      E30 320i -88

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10081
                        • KVLA

                        #26
                        Originally posted by luikas View Post
                        Tuleeko vesiventtiiliä irrottaessa vedet ulos jos kone kylmänä/kuumana?:think
                        Laita letkupuristimet,niin ei varmasti tule.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎