Announcement

Collapse
No announcement yet.

Venttiilikopan tiivisteen vaihto e39 540i -97

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • V-Power
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2006
    • 1333
    • Varsinais-Suomi

    Venttiilikopan tiivisteen vaihto e39 540i -97

    Kuskin puolen venakopan tiiviste kusee hieman öljyä.Tutkin vielä mitään purkamatta moottoritilaa ja huomasin että ahtaat on paikat ja ilmeisesti aikalailla joutuu roinaa ottamaan pois tieltä,että saisi itse tiivisteen vaihdettua.Kysymys kuuluukin,että kuka olisi tiivisteen kyseiseen moottoriin itse vaihtanut ja minkälainen homma oli?.Kannattaako sitä itse edes alkaa vaihtamaan? :think
    E36 95 316i Sedan
    E39 97 540i Touring
    E46 99 320Ci Coupe
    E53 01 X5 4,4 V8
    E65 05 730d
    F10 11 523i Sedan
    F90 08 320i Sedan
  • 540iA
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 241
    • Klaukkala

    #2
    Ei oo kummonen homma

    Suojamuovit pois, puolat irti ja sit pääseekin jo ottamaan koppaa irti.

    Takaisin laittaessa tarkkana, että tiiviste pysyy paikallaan kun koppa on aika ahdas laittaa. Ite laitoin tiivisteen koppaan kiinni pienillä nippusiteillä, jotka saa sit helposti pois kun koppa on oikealla paikalla. Pienellä peilillä varmistelet vielä kannen takaosan, että varmasti on paikallaan.
    Tanzanite Blue F83 Competition. San Remo green i4 M50.
    ex-523i. Ex-540iA. ex-E91 330dA xDrive.ex-330Ci. ex-F11 M550D. ex-Z3M coupe. ex- E30 325 Cabrio.

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #3
      Tuosta löytyy myös aika hyvät ohjeet niinkuin vähän muutakin
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • pheno
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1985
        • Tampere

        #4
        Antaa 403 Forbidden tuo linkki täältä töistä (proxy), mites muilla? ilmeisesti kassakaapin admin estänyt pääsyn jostain kumman syystä ?

        Comment

        • Behemoth
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2006
          • 562

          #5
          Mulla aukeaa normaalisti.
          E66 730Ld LCI

          ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

          Comment

          • V-Power
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2006
            • 1333
            • Varsinais-Suomi

            #6
            Originally posted by Leka View Post
            Tuosta löytyy myös aika hyvät ohjeet niinkuin vähän muutakin
            Suuret kiitokset loistavasta linkistä.Siitä selvis todella paljon
            E36 95 316i Sedan
            E39 97 540i Touring
            E46 99 320Ci Coupe
            E53 01 X5 4,4 V8
            E65 05 730d
            F10 11 523i Sedan
            F90 08 320i Sedan

            Comment

            • V-Power
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2006
              • 1333
              • Varsinais-Suomi

              #7
              Originally posted by 540iA View Post
              Ei oo kummonen homma

              Suojamuovit pois, puolat irti ja sit pääseekin jo ottamaan koppaa irti.

              Takaisin laittaessa tarkkana, että tiiviste pysyy paikallaan kun koppa on aika ahdas laittaa. Ite laitoin tiivisteen koppaan kiinni pienillä nippusiteillä, jotka saa sit helposti pois kun koppa on oikealla paikalla. Pienellä peilillä varmistelet vielä kannen takaosan, että varmasti on paikallaan.
              Kiitos!Noilla vinkeillä ja lekan lähettämän linkin antamilla lisätiedoilla lähen ite vaihtelemaan sitä tiivistettä,ei se ilmeisesti niin vaikea homma olekkaan mitä ensi silmäyksellä luulin.Sellainen kysymys vielä olis,että ne venakopan kannen pultithan/kumitiivisteet piti ostaa uudet vai riittääkö pelkät tiivisteet?
              E36 95 316i Sedan
              E39 97 540i Touring
              E46 99 320Ci Coupe
              E53 01 X5 4,4 V8
              E65 05 730d
              F10 11 523i Sedan
              F90 08 320i Sedan

              Comment

              • kartse
                Bimmer Rookie
                • Mar 2005
                • 75
                • Tampere

                #8
                Eiköhän pelkät kumit piisaa

                Comment

                • Stone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 4074
                  • Helsinki

                  #9
                  Lekalle kiitokset hyvästä linkista!

                  Tiivisteet ja pulttien kumit riittää. On muuten vähintään yhtä tärkeät ne pulttien kumit kuin itse tiiviste, koska kusee sieltä pultin juuresta jos laittaa samat kumit takaisin(kokemusta on)! Teetin tuon homman tutulla ja "unohti" vaihtaa ne pulttienkumit, ei hyvä ollenkaan..

                  Haiseeko palanut öljy sisälle?
                  E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                  VW Pornstarter (työjuhta)
                  Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                  Finnmaster T8







                  Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                  Comment

                  • V-Power
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2006
                    • 1333
                    • Varsinais-Suomi

                    #10
                    Originally posted by Stone View Post
                    Lekalle kiitokset hyvästä linkista!

                    Tiivisteet ja pulttien kumit riittää. On muuten vähintään yhtä tärkeät ne pulttien kumit kuin itse tiiviste, koska kusee sieltä pultin juuresta jos laittaa samat kumit takaisin(kokemusta on)! Teetin tuon homman tutulla ja "unohti" vaihtaa ne pulttienkumit, ei hyvä ollenkaan..

                    Haiseeko palanut öljy sisälle?
                    Kuitti!Näin ajattelinkin,piti vielä varmistella.Ei haise palanut öljy sisälle,paljoa sitä öljyä sieltä ei tihku.En itseasiassa ole aivan varma tuleeko öljy juurikin pulttien kumitiivisteitten alta vai kopan tiivisteestä,pultit on öljyn peitossa.No ei muutakun pulttien kumit ja tiivisteet vaihtoon niin kyllä se siitä!
                    E36 95 316i Sedan
                    E39 97 540i Touring
                    E46 99 320Ci Coupe
                    E53 01 X5 4,4 V8
                    E65 05 730d
                    F10 11 523i Sedan
                    F90 08 320i Sedan

                    Comment

                    • Juha65
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2016
                      • 35
                      • Tuusula

                      #11
                      Tuli hankittua 540 -96, josta myöskin vuoti öljyä moottorista pihamaalle reippaasti. Pihamaa alkoi muistuttaa vanhaa huoltoasemaa. Pohjapanssarit (ne muoviset=) irrotettuani, öljä oli sitten noin 1 cm kerros vanhaa ja tuoretta 1 dl verran. Käytyäni pesemässä moottorin Saviolla kahteenkin otteeseen, niin syy selvisikin, ne venttiilinkopantiviisteet.
                      Hankittuani kiireesti Motonetista koko sarjan 69,20€ sis, ne 22 kpl pulttien tiivisteet niin alkoikin vaihtotyö.
                      Lekan linkki ei toiminut niin, vanhana autonasentaja tutkin miten kummassa kynekologille suunatussa moottoritilassa saadaan tiivisteet vaihdettua.
                      No saksalaiset olivat keksineet, että otetaan ruiskujen ja puolien johtohäsäkkä boxit pois tieltä. Ne ovat pikaliittimillä.
                      Tästä tulikin sitten tilaa riittävästi.
                      Asentaessa, tiivisteet on helppo asetella tämän jälkeen venttilikopassa sijaisevaan tiivisteuraan, joka on syytä puhdistaa myös huolellisesti.
                      Öljyä oli valunut myös tulpalle ja puolalle, joka tietysti aiheuttaa käyntihäriöitä (yhtenä aamuna kävi 7:llä pytyllä). Onneksi meni ohi.
                      Syy ventiilikopan tiivisteen vuotoihin on tiivisteen ns. korppuutuminen, menettää kimmoisuuden.
                      Tämäkin pikkutyö kannataa tehdä noin vuoden välein.
                      Last edited by Juha65; 08-05-2016, 07:27. Reason: Kirjoitusvirheet :=)
                      EX 17 kpl Bemareita
                      Nykyinen: BMW F11 3.0d-13

                      Comment

                      • ritariässä
                        BTCF Member
                        • Jan 2006
                        • 3517
                        • Raisio

                        #12
                        Originally posted by Juha65 View Post
                        Tämäkin pikkutyö kannataa tehdä noin vuoden välein.
                        Jos nyt kuitenkin ei noin paljoa liioteltais
                        G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 9997
                          • KVLA

                          #13
                          Originally posted by Juha65 View Post
                          Tämäkin pikkutyö kannataa tehdä noin vuoden välein.
                          Jos homman tekee kunnolla ja oem/vastaavilla tiivisteillä,niin ei todellakaan tarvi.Kunnon puhdistus ennen asennusta ja moottori siliconia kevyesti jakopään koppien tiiisteiden saumakohtiin.Ja ehkä myös niihin takapään "pullistuksiin".Noilla pärjää jo monta vuotta.

                          Comment

                          • Juha65
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2016
                            • 35
                            • Tuusula

                            #14
                            Originally posted by Heguli 31 View Post
                            Jos homman tekee kunnolla ja oem/vastaavilla tiivisteillä,niin ei todellakaan tarvi.Kunnon puhdistus ennen asennusta ja moottori siliconia kevyesti jakopään koppien tiiisteiden saumakohtiin.Ja ehkä myös niihin takapään "pullistuksiin".Noilla pärjää jo monta vuotta.
                            Niin, edellinen kaveri oli käyttänyt näköjään moottorisilikonia, en suosittele, kyllä nämä motonetista ostetut tiivisteet oli tehty Saksassa

                            Niin, tosiaan työ vaatii huolellisuutta, mutta käytännössä vaihtotyöhön menee tunti /puoli, jos ei maalaille venakoppia uudestaan, niin kuin minä.
                            Sitten kestää
                            Testailtu nyt pari päivää sekalaista ajoa ja huh vuodot loppu ja viitsii viedä katsastusasemallekin.

                            Pieni liioittelu ei ole pahitteksi, harjoitus tekee mestarin
                            EX 17 kpl Bemareita
                            Nykyinen: BMW F11 3.0d-13

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              #15
                              Kyllä niihin saumakohtiin kuuluu laittaa tipat silikonia, ei koko tiivisteen matkalle kuitenkaan. Alkuperäis asennuskin on tehty tietääkseni juuri noin.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎