Kuskin puolen venakopan tiiviste kusee hieman öljyä.Tutkin vielä mitään purkamatta moottoritilaa ja huomasin että ahtaat on paikat ja ilmeisesti aikalailla joutuu roinaa ottamaan pois tieltä,että saisi itse tiivisteen vaihdettua.Kysymys kuuluukin,että kuka olisi tiivisteen kyseiseen moottoriin itse vaihtanut ja minkälainen homma oli?.Kannattaako sitä itse edes alkaa vaihtamaan? :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Venttiilikopan tiivisteen vaihto e39 540i -97
Collapse
X
-
Ei oo kummonen homma
Suojamuovit pois, puolat irti ja sit pääseekin jo ottamaan koppaa irti.
Takaisin laittaessa tarkkana, että tiiviste pysyy paikallaan kun koppa on aika ahdas laittaa. Ite laitoin tiivisteen koppaan kiinni pienillä nippusiteillä, jotka saa sit helposti pois kun koppa on oikealla paikalla. Pienellä peilillä varmistelet vielä kannen takaosan, että varmasti on paikallaan.Tanzanite Blue F83 Competition. San Remo green i4 M50.
ex-523i. Ex-540iA. ex-E91 330dA xDrive.ex-330Ci. ex-F11 M550D. ex-Z3M coupe. ex- E30 325 Cabrio.
-
-
-
Originally posted by 540iA View PostEi oo kummonen homma
Suojamuovit pois, puolat irti ja sit pääseekin jo ottamaan koppaa irti.
Takaisin laittaessa tarkkana, että tiiviste pysyy paikallaan kun koppa on aika ahdas laittaa. Ite laitoin tiivisteen koppaan kiinni pienillä nippusiteillä, jotka saa sit helposti pois kun koppa on oikealla paikalla. Pienellä peilillä varmistelet vielä kannen takaosan, että varmasti on paikallaan.E36 95 316i Sedan
E39 97 540i Touring
E46 99 320Ci Coupe
E53 01 X5 4,4 V8
E65 05 730d
F10 11 523i Sedan
F90 08 320i Sedan
Comment
-
-
Lekalle kiitokset hyvästä linkista!
Tiivisteet ja pulttien kumit riittää. On muuten vähintään yhtä tärkeät ne pulttien kumit kuin itse tiiviste, koska kusee sieltä pultin juuresta jos laittaa samat kumit takaisin(kokemusta on)! Teetin tuon homman tutulla ja "unohti" vaihtaa ne pulttienkumit, ei hyvä ollenkaan..
Haiseeko palanut öljy sisälle?
Comment
-
-
Originally posted by Stone View PostLekalle kiitokset hyvästä linkista!
Tiivisteet ja pulttien kumit riittää. On muuten vähintään yhtä tärkeät ne pulttien kumit kuin itse tiiviste, koska kusee sieltä pultin juuresta jos laittaa samat kumit takaisin(kokemusta on)! Teetin tuon homman tutulla ja "unohti" vaihtaa ne pulttienkumit, ei hyvä ollenkaan..
Haiseeko palanut öljy sisälle?E36 95 316i Sedan
E39 97 540i Touring
E46 99 320Ci Coupe
E53 01 X5 4,4 V8
E65 05 730d
F10 11 523i Sedan
F90 08 320i Sedan
Comment
-
-
Tuli hankittua 540 -96, josta myöskin vuoti öljyä moottorista pihamaalle reippaasti. Pihamaa alkoi muistuttaa vanhaa huoltoasemaa. Pohjapanssarit (ne muoviset=) irrotettuani, öljä oli sitten noin 1 cm kerros vanhaa ja tuoretta 1 dl verran. Käytyäni pesemässä moottorin Saviolla kahteenkin otteeseen, niin syy selvisikin, ne venttiilinkopantiviisteet.
Hankittuani kiireesti Motonetista koko sarjan 69,20€ sis, ne 22 kpl pulttien tiivisteet niin alkoikin vaihtotyö.
Lekan linkki ei toiminut niin, vanhana autonasentaja tutkin miten kummassa kynekologille suunatussa moottoritilassa saadaan tiivisteet vaihdettua.
No saksalaiset olivat keksineet, että otetaan ruiskujen ja puolien johtohäsäkkä boxit pois tieltä. Ne ovat pikaliittimillä.
Tästä tulikin sitten tilaa riittävästi.
Asentaessa, tiivisteet on helppo asetella tämän jälkeen venttilikopassa sijaisevaan tiivisteuraan, joka on syytä puhdistaa myös huolellisesti.
Öljyä oli valunut myös tulpalle ja puolalle, joka tietysti aiheuttaa käyntihäriöitä (yhtenä aamuna kävi 7:llä pytyllä). Onneksi meni ohi.
Syy ventiilikopan tiivisteen vuotoihin on tiivisteen ns. korppuutuminen, menettää kimmoisuuden.
Tämäkin pikkutyö kannataa tehdä noin vuoden välein.EX 17 kpl Bemareita
Nykyinen: BMW F11 3.0d-13
Comment
-
-
Originally posted by Juha65 View PostTämäkin pikkutyö kannataa tehdä noin vuoden välein.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostJos homman tekee kunnolla ja oem/vastaavilla tiivisteillä,niin ei todellakaan tarvi.Kunnon puhdistus ennen asennusta ja moottori siliconia kevyesti jakopään koppien tiiisteiden saumakohtiin.Ja ehkä myös niihin takapään "pullistuksiin".Noilla pärjää jo monta vuotta.
Niin, tosiaan työ vaatii huolellisuutta, mutta käytännössä vaihtotyöhön menee tunti /puoli, jos ei maalaille venakoppia uudestaan, niin kuin minä.
Sitten kestää
Testailtu nyt pari päivää sekalaista ajoa ja huh vuodot loppu ja viitsii viedä katsastusasemallekin.
Pieni liioittelu ei ole pahitteksi, harjoitus tekee mestarinEX 17 kpl Bemareita
Nykyinen: BMW F11 3.0d-13
Comment
-
Comment