Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d, mistä turbo?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6327
    • P-Pohjanmaa

    #16
    Mistä rubu tuon föönin hommasi ?
    Nimimerkki ylimääräistä ääntä turbon suunnalta ja vedot kateissa
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • hurtta
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2006
      • 444

      #17
      Originally posted by kimmon View Post
      Eipä tule isompaa ahdinta tähän konehuoneeseen. Turboladeronlinesta tilasin tänään uuden Garretin, tyyppi näytti olevan sama kuin MB:n isoissa dieseleissä eli GT2556V. Vanha olikin totaalisen räjähtänyt, laakerit täysin sippi, välystä akselissa liki sentti. Samalla sitten syönyt siivistä aika siivut pois kun ovat ottaneet kiinni koteloon.
      Mites toi maksaminen hoituu tuolta Turboladerista tilattaessa? Sivut tuntuvat osaavan puhua ainoastaan saksaa?

      Comment

      • kimmon
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 1461
        • Tuusulantien päässä...

        #18
        Originally posted by hurtta View Post
        Mites toi maksaminen hoituu tuolta Turboladerista tilattaessa? Sivut tuntuvat osaavan puhua ainoastaan saksaa?
        Ihan helposti, saitin kautta tilaus (ei juurikaan vaadi saksan taitoja ja babelfish auttaa ). Sieltä tulee ruutuun suoraan lasku millä maksat ahtimesi ja Christian laittaa mutkan postin kyytiin. Helppoa ja luotettavaa. Kauppakumppanina on Handelsagentur Christian Hammer, ymmärtää englantia myös viesteissä...

        Niin juu, paukkua tulee aika kivasti lisää kaaraan ihan vakioahtimellakin kun on ehjä
        Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

        Comment

        • hurtta
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2006
          • 444

          #19
          Originally posted by kimmon View Post
          Ihan helposti, saitin kautta tilaus (ei juurikaan vaadi saksan taitoja ja babelfish auttaa ). Sieltä tulee ruutuun suoraan lasku millä maksat ahtimesi ja Christian laittaa mutkan postin kyytiin. Helppoa ja luotettavaa. Kauppakumppanina on Handelsagentur Christian Hammer, ymmärtää englantia myös viesteissä...

          Niin juu, paukkua tulee aika kivasti lisää kaaraan ihan vakioahtimellakin kun on ehjä
          Hmm, teinpäs koeluontoisen tilauksen ja sieltä tuli numeroita erinäinen sarja. On Kto, BLZ, IBAN ja SWIFT/BIC numero/kirjain koodeja. Mitähän nuot oikein mahtaa kaikki tarkoittaa? Väännätkö mulle rautalangasta tämän kuvion?

          Comment

          • kimmon
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 1461
            • Tuusulantien päässä...

            #20
            Originally posted by hurtta View Post
            Hmm, teinpäs koeluontoisen tilauksen ja sieltä tuli numeroita erinäinen sarja. On Kto, BLZ, IBAN ja SWIFT/BIC numero/kirjain koodeja. Mitähän nuot oikein mahtaa kaikki tarkoittaa? Väännätkö mulle rautalangasta tämän kuvion?

            Iban ja Bic/swift ovat ulkomaisia pankki- ja tilikoodeja joita tarvitset maksaessasi tilauksen suomalaisen pankin kautta. Ainakin Nordean nettipankissa kun teet ulkomaan maksun niin siinä lomakkeessa on kaikki jutut valmiina, täytät vain tiedot sinne sen laskun mukaan ja son siinä.
            Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

            Comment

            • Rubu
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 809
              • Kuopio

              #21
              Originally posted by veku View Post
              Mistä rubu tuon föönin hommasi ?
              Nimimerkki ylimääräistä ääntä turbon suunnalta ja vedot kateissa
              Ostin ahtimen Fin-Turbolta Kuopiosta.
              Maksoin enemmän kuin mitä maailmalta olisi saanut mutta sain auton kuntoon seuraavalle aamulle.

              Veikkaan että suurimmalla osalla E39 530D omistajilla on ahdin jonkin asteisesti paskana jos ahdinta ei ole vaihdettu.
              Mullakaan pakosiipeä ei ollut mikään esine hajoittanut vaan kuumuus sen oli tappanut.

              Mikä huvittavinta että auto "toimi" ihan kohtuu hyvin sökönä olevalla siivellä.

              Comment

              • hurtta
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2006
                • 444

                #22
                Originally posted by Rubu View Post
                Ostin ahtimen Fin-Turbolta Kuopiosta.
                Maksoin enemmän kuin mitä maailmalta olisi saanut mutta sain auton kuntoon seuraavalle aamulle.

                Veikkaan että suurimmalla osalla E39 530D omistajilla on ahdin jonkin asteisesti paskana jos ahdinta ei ole vaihdettu.
                Mullakaan pakosiipeä ei ollut mikään esine hajoittanut vaan kuumuus sen oli tappanut.

                Mikä huvittavinta että auto "toimi" ihan kohtuu hyvin sökönä olevalla siivellä.

                No paljonkos jouduit kärsimään turposta Kuopiossa? Paljonkos sun vehkeellä oli ajettu ja pitikö se mitään ylimääräisiä ääniä vai oliko suorituskyky vaan laiskaa? Asensitko itse vai teetitkö jollain ja jos niin paljonko veloittivat työstä?

                Itse en ole vielä varma onko mulla ahdin menossa. Suorituskyky tuntuisi kyllä olevan kuten ennenkin mutta jotain ylimääräisiä ääniä kuuluu koneen oikealta puolelta. Ei siellä taida oikein muita potentiaalisia äänilähteitä olla kuin ahdin?

                Comment

                • hurtta
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2006
                  • 444

                  #23
                  Originally posted by kimmon View Post
                  Iban ja Bic/swift ovat ulkomaisia pankki- ja tilikoodeja joita tarvitset maksaessasi tilauksen suomalaisen pankin kautta. Ainakin Nordean nettipankissa kun teet ulkomaan maksun niin siinä lomakkeessa on kaikki jutut valmiina, täytät vain tiedot sinne sen laskun mukaan ja son siinä.

                  OK, kiitos tiedoista. Kerrotko vielä mikä oli mutkan toimitusaika Saksasta Suomeen?

                  Comment

                  • veku
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6327
                    • P-Pohjanmaa

                    #24
                    [QUOTE=hurtta;921968]No paljonkos jouduit kärsimään turposta Kuopiossa? Paljonkos sun vehkeellä oli ajettu ja pitikö se mitään ylimääräisiä ääniä vai oliko suorituskyky vaan laiskaa? QUOTE]

                    Tämä kiinnostaa minuakin,eli miten suorituskyky.
                    Mulla kun on paras terä poissa
                    F11 M550D
                    E39 M5
                    F26 3.0 Da M-Sport
                    E61 535D M-Sport

                    Comment

                    • Rubu
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2006
                      • 809
                      • Kuopio

                      #25
                      Originally posted by hurtta View Post
                      No paljonkos jouduit kärsimään turposta Kuopiossa? Paljonkos sun vehkeellä oli ajettu ja pitikö se mitään ylimääräisiä ääniä vai oliko suorituskyky vaan laiskaa? Asensitko itse vai teetitkö jollain ja jos niin paljonko veloittivat työstä?

                      Itse en ole vielä varma onko mulla ahdin menossa. Suorituskyky tuntuisi kyllä olevan kuten ennenkin mutta jotain ylimääräisiä ääniä kuuluu koneen oikealta puolelta. Ei siellä taida oikein muita potentiaalisia äänilähteitä olla kuin ahdin?
                      Maksoin 1250 euroa.
                      100 euroa halvemmalla olis saanut jos ois ollut hyllyssä. Just oli lähdössä viimeinen paketissa.

                      Vaihdoin pihalla itse, 1.5 tuntia irti ja 1 tunti takaisin.
                      Ahdin piti huokuvaa ääntä kylmänä ja jotain vikinää kaasupohjassa.
                      Voimaa on uuden ahtimen myötä rutkasti lisää ja moottori toimii paljon paremmin.
                      Autossa on 225hv/510nm lastu.
                      Kannattaa käyttää imutorvi poissa lämpimästä moottorista ja kokeilla päittäisvälystä sormella, se kertoo jo paljon jos väljää on.

                      Comment

                      • veku
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6327
                        • P-Pohjanmaa

                        #26
                        Originally posted by Rubu View Post
                        Autossa on 225hv/510nm lastu.
                        Kannattaa käyttää imutorvi poissa lämpimästä moottorista ja kokeilla päittäisvälystä sormella, se kertoo jo paljon jos väljää on.
                        Sama softa itelläkin mutta tuntuu kuin pellin alla olisi max 150 hp
                        Oliko imutorvi millään kiinni turbon puolelta,mulla tuo ei ole kiinni sieltä millään.
                        Jos siis kyseessä putki joka tulee ilmamäärämittarilta turbolle ?
                        F11 M550D
                        E39 M5
                        F26 3.0 Da M-Sport
                        E61 535D M-Sport

                        Comment

                        • Rubu
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2006
                          • 809
                          • Kuopio

                          #27
                          Originally posted by veku View Post
                          Sama softa itelläkin mutta tuntuu kuin pellin alla olisi max 150 hp
                          Oliko imutorvi millään kiinni turbon puolelta,mulla tuo ei ole kiinni sieltä millään.
                          Jos siis kyseessä putki joka tulee ilmamäärämittarilta turbolle ?
                          Joo, ilmamäärämittarilta turbolle.
                          Ylhäältä kiinni 2 kpl kuusiokoloruuveja. 5mm oli muistaakseni avainkoko.
                          Ne pois ja sitten vetämällä lähtee.

                          Comment

                          • kimmon
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 1461
                            • Tuusulantien päässä...

                            #28
                            Originally posted by hurtta View Post
                            OK, kiitos tiedoista. Kerrotko vielä mikä oli mutkan toimitusaika Saksasta Suomeen?
                            Tuli ihan maapostilla, joten toimitusaika oli viikko mutta maksamalla rahdista lisää lienee mahdollista saada myös ns.kuriirilla nopeammin. Kannattanee kysellä Hammerilta?

                            Ahdin maksoi kaikkine kuluineen sen 864e
                            Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

                            Comment

                            • ahola4
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2007
                              • 24

                              #29
                              Kyselin turbon vaihtoa Special tuning Harisella ja sanoi että ei kannata tilata saksasta turboja kun niiden kanssa on ongelmia. eikä he sellaisia enää suostu asentamaan... Ei kyllä sanonut mitä ongelmia.
                              onko noissa esim turboloaderilla myytävissä jotain eroa suomessa myytävänä oleviin kuin hinta ? Harisella hintaa softa muutokselle ja turbon vaihdolle olisi tullut 1300€ + Turbo 1350€ laatu-dieseliltä..
                              http://www.turbolader.net
                              > OE-Nr.: 11652248906
                              > Part-Nr.: 454191-5015S
                              >
                              > Manufacturer: BMW
                              > Vehicle Type: 530 D
                              > Year: 8/98-3/05
                              > Engine: M57 D30 6 Zyl.
                              > Capacity cubic: 2926
                              > Engine power: 135 & 142 KW / 184 & 193 PS
                              > Price: 680,00 EURO + tax 19%

                              osaisiko joku suositella missä turbon vaihto kannattaisi tehdä??

                              Comment

                              • -Mikko M-
                                Bimmer Rookie
                                • May 2004
                                • 111
                                • Varkaus

                                #30
                                Originally posted by ahola4 View Post
                                Kyselin turbon vaihtoa Special tuning Harisella ja sanoi että ei kannata tilata saksasta turboja kun niiden kanssa on ongelmia. ....
                                Heh... Varmaan on ihan eri turboja juu. Kaikki saksasta tilatut verrattuna kaikkiin suomesta ostettuihin. Harisen turbothan on varmaasti Harisen omaa käsityötä ja siksi niiiin laadukkaita..
                                OT: Tulee mieleen kun kysyin teboililla että mikä ero on shampoopesulla ja vaahtopesulla (vaahtopesu 3,5e kalliimpi) niin myyjä mietti hetken, katsoi hinnastoa ja sanoi että "vaahtopesu on parempi..."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎