Eipä tule isompaa ahdinta tähän konehuoneeseen. Turboladeronlinesta tilasin tänään uuden Garretin, tyyppi näytti olevan sama kuin MB:n isoissa dieseleissä eli GT2556V. Vanha olikin totaalisen räjähtänyt, laakerit täysin sippi, välystä akselissa liki sentti. Samalla sitten syönyt siivistä aika siivut pois kun ovat ottaneet kiinni koteloon.
Mites toi maksaminen hoituu tuolta Turboladerista tilattaessa? Sivut tuntuvat osaavan puhua ainoastaan saksaa?
Mites toi maksaminen hoituu tuolta Turboladerista tilattaessa? Sivut tuntuvat osaavan puhua ainoastaan saksaa?
Ihan helposti, saitin kautta tilaus (ei juurikaan vaadi saksan taitoja ja babelfish auttaa ). Sieltä tulee ruutuun suoraan lasku millä maksat ahtimesi ja Christian laittaa mutkan postin kyytiin. Helppoa ja luotettavaa. Kauppakumppanina on Handelsagentur Christian Hammer, ymmärtää englantia myös viesteissä...
Niin juu, paukkua tulee aika kivasti lisää kaaraan ihan vakioahtimellakin kun on ehjä
Ihan helposti, saitin kautta tilaus (ei juurikaan vaadi saksan taitoja ja babelfish auttaa ). Sieltä tulee ruutuun suoraan lasku millä maksat ahtimesi ja Christian laittaa mutkan postin kyytiin. Helppoa ja luotettavaa. Kauppakumppanina on Handelsagentur Christian Hammer, ymmärtää englantia myös viesteissä...
Niin juu, paukkua tulee aika kivasti lisää kaaraan ihan vakioahtimellakin kun on ehjä
Hmm, teinpäs koeluontoisen tilauksen ja sieltä tuli numeroita erinäinen sarja. On Kto, BLZ, IBAN ja SWIFT/BIC numero/kirjain koodeja. Mitähän nuot oikein mahtaa kaikki tarkoittaa? Väännätkö mulle rautalangasta tämän kuvion?
Hmm, teinpäs koeluontoisen tilauksen ja sieltä tuli numeroita erinäinen sarja. On Kto, BLZ, IBAN ja SWIFT/BIC numero/kirjain koodeja. Mitähän nuot oikein mahtaa kaikki tarkoittaa? Väännätkö mulle rautalangasta tämän kuvion?
Iban ja Bic/swift ovat ulkomaisia pankki- ja tilikoodeja joita tarvitset maksaessasi tilauksen suomalaisen pankin kautta. Ainakin Nordean nettipankissa kun teet ulkomaan maksun niin siinä lomakkeessa on kaikki jutut valmiina, täytät vain tiedot sinne sen laskun mukaan ja son siinä.
Mistä rubu tuon föönin hommasi ?
Nimimerkki ylimääräistä ääntä turbon suunnalta ja vedot kateissa
Ostin ahtimen Fin-Turbolta Kuopiosta.
Maksoin enemmän kuin mitä maailmalta olisi saanut mutta sain auton kuntoon seuraavalle aamulle.
Veikkaan että suurimmalla osalla E39 530D omistajilla on ahdin jonkin asteisesti paskana jos ahdinta ei ole vaihdettu.
Mullakaan pakosiipeä ei ollut mikään esine hajoittanut vaan kuumuus sen oli tappanut.
Mikä huvittavinta että auto "toimi" ihan kohtuu hyvin sökönä olevalla siivellä.
Ostin ahtimen Fin-Turbolta Kuopiosta.
Maksoin enemmän kuin mitä maailmalta olisi saanut mutta sain auton kuntoon seuraavalle aamulle.
Veikkaan että suurimmalla osalla E39 530D omistajilla on ahdin jonkin asteisesti paskana jos ahdinta ei ole vaihdettu.
Mullakaan pakosiipeä ei ollut mikään esine hajoittanut vaan kuumuus sen oli tappanut.
Mikä huvittavinta että auto "toimi" ihan kohtuu hyvin sökönä olevalla siivellä.
No paljonkos jouduit kärsimään turposta Kuopiossa? Paljonkos sun vehkeellä oli ajettu ja pitikö se mitään ylimääräisiä ääniä vai oliko suorituskyky vaan laiskaa? Asensitko itse vai teetitkö jollain ja jos niin paljonko veloittivat työstä?
Itse en ole vielä varma onko mulla ahdin menossa. Suorituskyky tuntuisi kyllä olevan kuten ennenkin mutta jotain ylimääräisiä ääniä kuuluu koneen oikealta puolelta. Ei siellä taida oikein muita potentiaalisia äänilähteitä olla kuin ahdin?
Iban ja Bic/swift ovat ulkomaisia pankki- ja tilikoodeja joita tarvitset maksaessasi tilauksen suomalaisen pankin kautta. Ainakin Nordean nettipankissa kun teet ulkomaan maksun niin siinä lomakkeessa on kaikki jutut valmiina, täytät vain tiedot sinne sen laskun mukaan ja son siinä.
OK, kiitos tiedoista. Kerrotko vielä mikä oli mutkan toimitusaika Saksasta Suomeen?
[QUOTE=hurtta;921968]No paljonkos jouduit kärsimään turposta Kuopiossa? Paljonkos sun vehkeellä oli ajettu ja pitikö se mitään ylimääräisiä ääniä vai oliko suorituskyky vaan laiskaa? QUOTE]
Tämä kiinnostaa minuakin,eli miten suorituskyky.
Mulla kun on paras terä poissa
No paljonkos jouduit kärsimään turposta Kuopiossa? Paljonkos sun vehkeellä oli ajettu ja pitikö se mitään ylimääräisiä ääniä vai oliko suorituskyky vaan laiskaa? Asensitko itse vai teetitkö jollain ja jos niin paljonko veloittivat työstä?
Itse en ole vielä varma onko mulla ahdin menossa. Suorituskyky tuntuisi kyllä olevan kuten ennenkin mutta jotain ylimääräisiä ääniä kuuluu koneen oikealta puolelta. Ei siellä taida oikein muita potentiaalisia äänilähteitä olla kuin ahdin?
Maksoin 1250 euroa.
100 euroa halvemmalla olis saanut jos ois ollut hyllyssä. Just oli lähdössä viimeinen paketissa.
Vaihdoin pihalla itse, 1.5 tuntia irti ja 1 tunti takaisin.
Ahdin piti huokuvaa ääntä kylmänä ja jotain vikinää kaasupohjassa.
Voimaa on uuden ahtimen myötä rutkasti lisää ja moottori toimii paljon paremmin.
Autossa on 225hv/510nm lastu.
Kannattaa käyttää imutorvi poissa lämpimästä moottorista ja kokeilla päittäisvälystä sormella, se kertoo jo paljon jos väljää on.
Autossa on 225hv/510nm lastu.
Kannattaa käyttää imutorvi poissa lämpimästä moottorista ja kokeilla päittäisvälystä sormella, se kertoo jo paljon jos väljää on.
Sama softa itelläkin mutta tuntuu kuin pellin alla olisi max 150 hp
Oliko imutorvi millään kiinni turbon puolelta,mulla tuo ei ole kiinni sieltä millään.
Jos siis kyseessä putki joka tulee ilmamäärämittarilta turbolle ?
Sama softa itelläkin mutta tuntuu kuin pellin alla olisi max 150 hp
Oliko imutorvi millään kiinni turbon puolelta,mulla tuo ei ole kiinni sieltä millään.
Jos siis kyseessä putki joka tulee ilmamäärämittarilta turbolle ?
Joo, ilmamäärämittarilta turbolle.
Ylhäältä kiinni 2 kpl kuusiokoloruuveja. 5mm oli muistaakseni avainkoko.
Ne pois ja sitten vetämällä lähtee.
OK, kiitos tiedoista. Kerrotko vielä mikä oli mutkan toimitusaika Saksasta Suomeen?
Tuli ihan maapostilla, joten toimitusaika oli viikko mutta maksamalla rahdista lisää lienee mahdollista saada myös ns.kuriirilla nopeammin. Kannattanee kysellä Hammerilta?
Kyselin turbon vaihtoa Special tuning Harisella ja sanoi että ei kannata tilata saksasta turboja kun niiden kanssa on ongelmia. eikä he sellaisia enää suostu asentamaan... Ei kyllä sanonut mitä ongelmia.
onko noissa esim turboloaderilla myytävissä jotain eroa suomessa myytävänä oleviin kuin hinta ? Harisella hintaa softa muutokselle ja turbon vaihdolle olisi tullut 1300€ + Turbo 1350€ laatu-dieseliltä.. http://www.turbolader.net
> OE-Nr.: 11652248906
> Part-Nr.: 454191-5015S
>
> Manufacturer: BMW
> Vehicle Type: 530 D
> Year: 8/98-3/05
> Engine: M57 D30 6 Zyl.
> Capacity cubic: 2926
> Engine power: 135 & 142 KW / 184 & 193 PS
> Price: 680,00 EURO + tax 19%
osaisiko joku suositella missä turbon vaihto kannattaisi tehdä??
Kyselin turbon vaihtoa Special tuning Harisella ja sanoi että ei kannata tilata saksasta turboja kun niiden kanssa on ongelmia. ....
Heh... Varmaan on ihan eri turboja juu. Kaikki saksasta tilatut verrattuna kaikkiin suomesta ostettuihin. Harisen turbothan on varmaasti Harisen omaa käsityötä ja siksi niiiin laadukkaita..
OT: Tulee mieleen kun kysyin teboililla että mikä ero on shampoopesulla ja vaahtopesulla (vaahtopesu 3,5e kalliimpi) niin myyjä mietti hetken, katsoi hinnastoa ja sanoi että "vaahtopesu on parempi..."
Comment