memebuy23buy

E39 530D:n Viritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fastpiksu
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2010
    • 1571
    • Kajaani-Paltamo

    #46
    Originally posted by Maamu View Post
    Ei välttämättä enää täysillä kule turbo ku mustaa tuntuu tulevan ku vedättää.. en kyllä tosin tiedä missä on ohjelmoitu/lastutettu eli onko parhaiten tehty.. onko noihin jotain halpa lastuja joita kannattaa kiertää kaukaa?
    Eikö sulla ollu Karalan ohjelma? Ne on käsittääkseni maamme parhaimmistoa. Omassaki on, ja kyllähän se himpun mustaa työntää kun kaasu pohjassa kiihdyttää (lähinnä isommilla vaihteilla). Kaikki halpa-lastut kannattaa kiertää kaukaa

    Originally posted by lurkki3 View Post
    e60 530d turbo menee paikalleen melkeen heittämällä ja riittää ilmeisesti sinne 350hv asti jos oon oikein ymmärtänyt.eli garret 2260v hakuseen jos turbon vaihtoon joudut.alkupään 530d turbon siipiä ohjataan sillä alipaine kellolla kun taas uudemmissa 530d:ssä tulee jos sähköinen siipien ohjaus
    Ainakin kaverin 330d M57N:ssä ahtimen (2260v) tuotto loppui penkissä kesken kun voimaa irtosi 316hv ja 740Nm vauhtipyörältä. Takasilta joku 286hv. Tässä autossa oli 35d suuttimet ja suora putkisto, eli ei ihan 350hv taida kyllä saaha.

    Toisella kaverilla oli e39 M57 2260v, 35d suuttimet, putkisto ja isompi cooleri. 306hv (vauhtipyörältä) lapulla ja vääntöjä ei jaksa muistaa.
    Chevrolet Express van
    Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
    E36 325i group F

    Ex:
    e34 525i
    e34 525tds "superturbo"
    e39 530d M-Sport

    Comment

    • Ketku-
      Newbiemmer
      • Feb 2012
      • 22
      • Lahti

      #47
      Tuli hankittua: 530d - M57D30 moottorilla 193hv/410nm - Steptronic Automaatti - 2000 - 330tkm - Turbo uusittu juuri

      Minkälaisia muutoksia näihin on hyvä tehdä, kun on tarkoitus piristää tekniikan puolelta ja kenen ohjelma olisi rehellisesti "parhain"?

      Tällä hetkellä on tekniikka muutoksia:
      Läpät poistettu imusarjasta
      2,5" putkisto alusta loppuun asti vakio vaimentimella, suora putki tilalle?! :think
      EGR-venttiili poistettu kokonaan

      Kiitos paljon jo etukäteen!
      Last edited by Ketku-; 03-08-2016, 14:56.
      E70 X5 LCI 40d xDrive M-Sport -11

      Comment

      • Hezman
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2012
        • 708
        • Jyväskylä

        #48
        Riippuu lompakon paksuudesta, omista taidoista, halutusta lopputuloksesta, jne.. Mahdollisuuksia on paljon.

        Jos haluat elää äänen tuomassa tehonlisäyksen illuusiossa niin silloin ehdottomasti suoraa torvee mutkasta takapuskuriin asti. Ja mielellään vähintään 3 tuumasta putkee.

        Tai

        Pelkkä ohjelmointi piristää autoa jonkin verran. Joillekkin riittää, toiselle taas ei.

        Jos oikea virittäminen ajatuksissa niin sit on enempi työtä edessä.
        Isompi turbo sekä välijäähdytin, suuttimet, ahto- ja railpaineanturit, jne..

        Comment

        • Ketku-
          Newbiemmer
          • Feb 2012
          • 22
          • Lahti

          #49
          Originally posted by Hezman View Post
          Riippuu lompakon paksuudesta, omista taidoista, halutusta lopputuloksesta, jne.. Mahdollisuuksia on paljon.

          Jos haluat elää äänen tuomassa tehonlisäyksen illuusiossa niin silloin ehdottomasti suoraa torvee mutkasta takapuskuriin asti. Ja mielellään vähintään 3 tuumasta putkee.

          Tai

          Pelkkä ohjelmointi piristää autoa jonkin verran. Joillekkin riittää, toiselle taas ei.

          Jos oikea virittäminen ajatuksissa niin sit on enempi työtä edessä.
          Isompi turbo sekä välijäähdytin, suuttimet, ahto- ja railpaineanturit, jne..
          Joo, minulle riittää siis ihan pelkkä ohjelmointikin kyllä näin alkuun.. Vaikka itseltäni kyllä onnistuu vaikka mitä tehdä, omistan autokorjaamosta puolet ja taitoa/tietoa on.

          Tietenkää en voi sanoa koskaan tulevaisuudesta että mitä autolle tapahtuu. Lähinnä nyt alustavasti haen "parhainta" ohjelmaa ja tehosuhdetta ettei tuo Automaattilaatikko nyt ensimmäisenä laukeisi.
          Entäs mitä asioita olisi hyvä huomioida/ostaa ennen Ohjelmointia, tarkoitan että hyötyä saisi vielä enemmän ohjelmasta?
          E70 X5 LCI 40d xDrive M-Sport -11

          Comment

          • Hezman
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2012
            • 708
            • Jyväskylä

            #50
            Se kenen on ohjelma on paras on mahdotonta sanoa. Mutta käytännössä kaikki kotimaiset, työkseen niitä tekevät, luulis olevan laadukkaita. Minun mielestä.

            Ennen softaamista kannattaa kattoa että perustekniikka on kunnossa. Polttoaineen paineet pysyy toivotulla tasolla, ahtopaineet ok ja jne. Perus settiä asentajalle

            Tuota laatikon suojelua liioitellaan mielestäni pikkasen liikaa. Kyllä sekin voimaa kestää, jos käskijällä on pikkasenkaan järkeä.

            Comment

            • Jondis
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 698
              • Tuusula

              #51
              Jos nyt haluaa esimerkkejä hyvistä ohjelmoijista, niin aj tech tulee ekana mieleen se käsittääkseni tekee myös ihan autokohtasia räätälöintejä ja auto ajetaan dynossa ennen ja jälkeen. Foorumin käyttäjän Tuikku ohjelmia on täällä myös porukka kovasti kehunut. Tuossa omassa on harisen tekemä ohjelma ja niiden penkissä irronnut 252hv/529nm muuten ihan orkkis kuntosesta autosta. Mulla tosin alunperin 184hv versio ja manuaali. Ei ole siinäkään ollut mulla valittamista, vetää nätisti joka kierrosalueella vaikka ahdinkin on jo 354tkm ajettu ja vähäsen väljä. Tuossa omassa oli mulle tulessa vähän tehojen katoamisongelmia 3krpm nurkilla ja ne katos kokonaan kun tein siihen 3" putken. Eli varmaankin katit olleet jo vähän tukkeessa, joten sitä puolta ehkä vähän tutkailisin jos mahdollista. En tiedä 193hv version putkistosta, mutta omassa ainakin niitä katteja oli peräti 4kpl..
              MB E55 AMG -05
              E36 318TiA -96
              E34 535i -89 imolarot
              Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

              Comment

              • Ketku-
                Newbiemmer
                • Feb 2012
                • 22
                • Lahti

                #52
                Juu tämä menee ensi kuun alussa näillä näkymin AJ-Tech ohjelmoitavaksi, on sitä niin paljon nyt kehuttu.

                Mietin vaan että kuinkakohan paljon tuosta uskaltaa ottaa ulos Hp/Nm? Vakio tehot on kumminki sen 193hv/410nm.. :think
                Tuo automaattilaatikko lähinnä mietityttää, mutta toki on tosi paljon varmasti käskyttäjästä kiinni.. Eiköhän sekin kestä hyvin ottaa jos pitää järjen mukana.

                EGR on poistettu kokonaan ja Putkisto on tehty kokonaan.
                Täytyy vielä käydä läpi Ilmansuodatin + muut tärkeät asiat.
                E70 X5 LCI 40d xDrive M-Sport -11

                Comment

                • Roito
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2009
                  • 3921
                  • Tavastila/Kotka

                  #53
                  Originally posted by Ketku- View Post
                  Juu tämä menee ensi kuun alussa näillä näkymin AJ-Tech ohjelmoitavaksi, on sitä niin paljon nyt kehuttu.

                  Mietin vaan että kuinkakohan paljon tuosta uskaltaa ottaa ulos Hp/Nm? Vakio tehot on kumminki sen 193hv/410nm.. :think
                  Tuo automaattilaatikko lähinnä mietityttää, mutta toki on tosi paljon varmasti käskyttäjästä kiinni.. Eiköhän sekin kestä hyvin ottaa jos pitää järjen mukana.

                  EGR on poistettu kokonaan ja Putkisto on tehty kokonaan.
                  Täytyy vielä käydä läpi Ilmansuodatin + muut tärkeät asiat.
                  AJ-tech varmasti hyvä valinta

                  Antilla varmasti siellä aika hyvä näkemys mitä siitä kannattaa ottaa ulos.
                  BMW E70 X5 käyttismöhkö
                  MB W639 Kummisetä

                  Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                  Comment

                  • Jax_KiBez
                    BTCF Member
                    • Jan 2010
                    • 2081
                    • Pirkanmaa

                    #54
                    Originally posted by Ketku- View Post
                    Juu tämä menee ensi kuun alussa näillä näkymin AJ-Tech ohjelmoitavaksi, on sitä niin paljon nyt kehuttu.

                    Mietin vaan että kuinkakohan paljon tuosta uskaltaa ottaa ulos Hp/Nm? Vakio tehot on kumminki sen 193hv/410nm.. :think
                    Tuo automaattilaatikko lähinnä mietityttää, mutta toki on tosi paljon varmasti käskyttäjästä kiinni.. Eiköhän sekin kestä hyvin ottaa jos pitää järjen mukana.

                    EGR on poistettu kokonaan ja Putkisto on tehty kokonaan.
                    Täytyy vielä käydä läpi Ilmansuodatin + muut tärkeät asiat.
                    Nyt kommentoin vähän Esson voimalla, mutta eikös se yleensä niin mene, että jos vääntöä rajoittaa 1. ja 2. vaihteilla, ja alemmilla kierroksilla niin tomaatti saattais kestää paremmin, tuo älytön vääntöhän pienillä kierroksilla ja liikkeelle lähtiessä sen todennäköisemmin tappais.
                    Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                    Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                    _____________________________________
                    Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
                    Tästä mun kaluston showroomiin
                    Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                    Comment

                    • Ketku-
                      Newbiemmer
                      • Feb 2012
                      • 22
                      • Lahti

                      #55
                      Joo! Toi liikkeelle lähtiessä kaasu pohjaa ei käy edes Vakiona mielessä missään tapauksessa. Sen verran pitää ajatella, et se voi hajota ihan samanlailla on se ohjelmoitu tai ei..

                      Lähinnä mietin mitä kaikkea muutoksia kannattaa vielä tehdä ennen Ohjelmointi, näiden lisäksi?

                      -EGR-Venttiili poistettu muutossarjalla
                      -Putkisto (kaikki pöntöt poistettu)
                      -Huolto (sis. kaikki suodattimet + öljyt)
                      -Imusarjan läpät poistettu
                      Last edited by Ketku-; 05-09-2016, 21:50.
                      E70 X5 LCI 40d xDrive M-Sport -11

                      Comment

                      • Tomson
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2010
                        • 251
                        • Finland

                        #56
                        Originally posted by Ketku- View Post
                        Joo! Toi liikkeelle lähtiessä kaasu pohjaa ei käy edes Vakiona mielessä missään tapauksessa. Sen verran pitää ajatella, et se voi hajota ihan samanlailla on se ohjelmoitu tai ei..

                        Lähinnä mietin mitä kaikkea muutoksia kannattaa vielä tehdä ennen Ohjelmointi, näiden lisäksi?

                        -EGR-Venttiili poistettu muutossarjalla
                        -Putkisto (kaikki pöntöt poistettu)
                        -Huolto (sis. kaikki suodattimet + öljyt)
                        -Imusarjan läpät poistettu
                        Ei se pahitteeksi varmaan olisi käydä vielä imuputket, liitokset ym mahdollisten haittojen takia lävitse (jos vähääkään epäilee, että fuskaa jostain). Öljynerottimen vaihto vortex malliin ei tekisi varmaan myöskään pahaa :think

                        Comment

                        • Ketku-
                          Newbiemmer
                          • Feb 2012
                          • 22
                          • Lahti

                          #57
                          Originally posted by Tomson View Post
                          Ei se pahitteeksi varmaan olisi käydä vielä imuputket, liitokset ym mahdollisten haittojen takia lävitse (jos vähääkään epäilee, että fuskaa jostain). Öljynerottimen vaihto vortex malliin ei tekisi varmaan myöskään pahaa :think
                          Joo! Tämä on kyllä hyvä juttu.. En ajatellut yhtään.
                          Oikein jos muistan niin e60:ssa on se Vortex-Malli ja käy tähän suoraan?
                          E70 X5 LCI 40d xDrive M-Sport -11

                          Comment

                          • lurkki3
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2004
                            • 657
                            • ylivieska

                            #58
                            Originally posted by Ketku- View Post
                            e60:ssa on se Vortex-Malli ja käy tähän suoraan?
                            Kyllä
                            E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                            Bagged e32
                            Ex E61 525d m-sport -06
                            Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                            Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                            Comment

                            • Roito
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2009
                              • 3921
                              • Tavastila/Kotka

                              #59
                              11127799366 tuossa vielä vortex huohottimen osanumero ja tämä käy kaikkiin M57 koneisiin ja myös suoraa siihen vanhaan kanteen, ei siis tarvitse vaihtaa kansineen päivineen, vaan pelkkä huoparulla korvata tuolla.. tiivisteet tulevat mukana.
                              BMW E70 X5 käyttismöhkö
                              MB W639 Kummisetä

                              Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                              Comment

                              • Ketku-
                                Newbiemmer
                                • Feb 2012
                                • 22
                                • Lahti

                                #60
                                Originally posted by Roito View Post
                                11127799366 tuossa vielä vortex huohottimen osanumero ja tämä käy kaikkiin M57 koneisiin ja myös suoraa siihen vanhaan kanteen, ei siis tarvitse vaihtaa kansineen päivineen, vaan pelkkä huoparulla korvata tuolla.. tiivisteet tulevat mukana.
                                Kiitoksia! Osa on tilattu ja 24,90e jäi maksaa e60 vortex malli suodatin + tiivisteet..
                                E70 X5 LCI 40d xDrive M-Sport -11

                                Comment

                                Working...
                                X