Osaisiko joku suositella paikkaa etelä suomessa jossa onnistuisi softan päivitys (eli että autoon sais kivemmat tehot) :think ?
E39 530D:n Viritys
Collapse
X
-
Originally posted by ahola4 View PostOsaisiko joku suositella paikkaa etelä suomessa jossa onnistuisi softan päivitys (eli että autoon sais kivemmat tehot) :think ?
Itse käytin 530da 00:n Harisella ohjelmoinnissa ja penkitys operaation jälkeen anto seuraavat arvot: 235 hv / 612 Nm... Melkoinen lisäys lähtötilanteseen 184/420
Sinänsä mukavaa että savutuskin loppui kokonaan ja kulutus tippui melkein litralla.
Suosittelen paikkaa lämpimästi, kolmenkymmenen vuoden kokemus ralliautoista näkyy ja takaa tulokset. Hinnatkin ovat oikein edulliset, kun ottaa huomioon että auto penkitetään ennen ja jälkeen ja ohjelma tehdään täysin yksilöllisesti jokaiseen autoon.
Harisen yhteystiedot löytyy helpoiten osoitteesta www.hestec.fi
Comment
-
-
Originally posted by Antti1980 View PostItse käytin 530da 00:n Harisella ohjelmoinnissa ja penkitys operaation jälkeen anto seuraavat arvot: 235 hv / 612 Nm... Melkoinen lisäys lähtötilanteseen 184/420
Sinänsä mukavaa että savutuskin loppui kokonaan ja kulutus tippui melkein litralla.
Suosittelen paikkaa lämpimästi, kolmenkymmenen vuoden kokemus ralliautoista näkyy ja takaa tulokset. Hinnatkin ovat oikein edulliset, kun ottaa huomioon että auto penkitetään ennen ja jälkeen ja ohjelma tehdään täysin yksilöllisesti jokaiseen autoon.
[/URL]
Tuon muutoksen jälkeen tokihan olet käynyt muutoskatsastamassa autosi, eikö? Ja olet ottanut yhteyttä vakuutusyhtiöösi asian johdosta?
Pidän noita "viritys"putiikkeja melkoisen vastuuntunnottomina, jos vaan vetäisevät penkkiin ja uudet softat (ei vaadi paljoa tietotaitoa, tai saahan sitä nuorisolle uppadubbaa satuilla) ja sitten baanalle ilman katsastuksia ja selvityksiä, että vielä täyttää valmistajan alkuperäiset vaatimukset jarrujen ja päästöjen suhteen jne.
Jommasta kummastahan oli lyhyt juttu VM:ssä, kun oikein laajentavat tämän chippailn johdosta putiikkiaan. Ihan ok, mutta epäilen, että eivät suoraan kerro asiakkailleen, että homma on asiakkaalle laitonta, elleivät muutoskatsasta ja uudelleen vakuuta autojaan uusilla spekseillä. ja hae valmistajalta hyväksyntäpapereita (jota eivät ainakaan BMW:ltä saa)
Puliveivareita & kyläseppiä sanon minä...BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
kaikkihan vähäpäästösien autojen muuttaminen on suomessa melkein laitonta. melkeen saa mennä pussitestiin jo ku laittaa autoonsa siliconi ahtoputket.
ja eiköhän karala ja harinen hommansa osaa, ne tekee just sellaisen lastun ku itse haluaa. säätää ne vielä penkissä autokohtaisesti.E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
650hp/850nm 1.8bar
1/4m 11.48s/208km/h
100-150km/h 2.01s
100-200km/h 6.99s
EX jatkeet:
e39 528 M-Sport -99
e36 318is "M-sport" -92
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostTuon muutoksen jälkeen tokihan olet käynyt muutoskatsastamassa autosi, eikö? Ja olet ottanut yhteyttä vakuutusyhtiöösi asian johdosta?
Pidän noita "viritys"putiikkeja melkoisen vastuuntunnottomina, jos vaan vetäisevät penkkiin ja uudet softat (ei vaadi paljoa tietotaitoa, tai saahan sitä nuorisolle uppadubbaa satuilla) ja sitten baanalle ilman katsastuksia ja selvityksiä, että vielä täyttää valmistajan alkuperäiset vaatimukset jarrujen ja päästöjen suhteen jne.
Jommasta kummastahan oli lyhyt juttu VM:ssä, kun oikein laajentavat tämän chippailn johdosta putiikkiaan. Ihan ok, mutta epäilen, että eivät suoraan kerro asiakkailleen, että homma on asiakkaalle laitonta, elleivät muutoskatsasta ja uudelleen vakuuta autojaan uusilla spekseillä. ja hae valmistajalta hyväksyntäpapereita (jota eivät ainakaan BMW:ltä saa)
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostJa mitenkähän " kolmen vuosikymmen kokemus" liitty siviilidieseleihin? Heko heko. Jos kulutus putosi litran ja savutus loppui autossasi oli jotain vikaa.
Tuon muutoksen jälkeen tokihan olet käynyt muutoskatsastamassa autosi, eikö? Ja olet ottanut yhteyttä vakuutusyhtiöösi asian johdosta?
Pidän noita "viritys"putiikkeja melkoisen vastuuntunnottomina, jos vaan vetäisevät penkkiin ja uudet softat (ei vaadi paljoa tietotaitoa, tai saahan sitä nuorisolle uppadubbaa satuilla) ja sitten baanalle ilman katsastuksia ja selvityksiä, että vielä täyttää valmistajan alkuperäiset vaatimukset jarrujen ja päästöjen suhteen jne.
Jommasta kummastahan oli lyhyt juttu VM:ssä, kun oikein laajentavat tämän chippailn johdosta putiikkiaan. Ihan ok, mutta epäilen, että eivät suoraan kerro asiakkailleen, että homma on asiakkaalle laitonta, elleivät muutoskatsasta ja uudelleen vakuuta autojaan uusilla spekseillä. ja hae valmistajalta hyväksyntäpapereita (jota eivät ainakaan BMW:ltä saa)
Puliveivareita & kyläseppiä sanon minä...
"Rubu" ohjeistikin jo sivistyneesti, vaihtoehtoisen kulkumuodon...
Itse käytin muutamia vuosia sitten GTI GOLF:ni Harisella, hän teki juuri niinkuin asiakas halusi. Hieman myös valaisti minua, mitä muutoksia kannattaa tehdä kun hakee tiettyjä suorituskyvyn yms. muutoksia. Kertoi myös katsastamisesta yms. Mimusta he palvelivat hyvin ja kertoivat asioista hienosti tavan ihmiselle. Lupasivat mm. säilyttää varmassa tallessa alkuperäisen lastun, sillä kun sen antaa asiakkaalle. Hetken päästä asiakas kuulemma soittaa ja kertoo että lastu on hävinnyt ja haluaa sen nyt itselleen (esim. auton myynnin yhteydessä)BMW i4M50
Comment
-
-
Joo eikö tehot saa nousta 20% ilman että pitäs mitään uusia ja kuka sitä nyt rupee jarruja vaihtaa. En mää tehny ainakaa mitää ku mulla oli tuo 400hv tiisseli mersu penkiti se että oli 4hv vähemmä ku orkkinaalisa. Kyllähä katsastus mihet katto ku oli hx40 turbo että voi tuolla olla yli 140hvBMW 525TDSA -98
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostPuliveivareita & kyläseppiä sanon minä...E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostJa mitenkähän " kolmen vuosikymmen kokemus" liitty siviilidieseleihin? Heko heko. Jos kulutus putosi litran ja savutus loppui autossasi oli jotain vikaa.
Tuon muutoksen jälkeen tokihan olet käynyt muutoskatsastamassa autosi, eikö? Ja olet ottanut yhteyttä vakuutusyhtiöösi asian johdosta?
Pidän noita "viritys"putiikkeja melkoisen vastuuntunnottomina, jos vaan vetäisevät penkkiin ja uudet softat (ei vaadi paljoa tietotaitoa, tai saahan sitä nuorisolle uppadubbaa satuilla) ja sitten baanalle ilman katsastuksia ja selvityksiä, että vielä täyttää valmistajan alkuperäiset vaatimukset jarrujen ja päästöjen suhteen jne.
Jommasta kummastahan oli lyhyt juttu VM:ssä, kun oikein laajentavat tämän chippailn johdosta putiikkiaan. Ihan ok, mutta epäilen, että eivät suoraan kerro asiakkailleen, että homma on asiakkaalle laitonta, elleivät muutoskatsasta ja uudelleen vakuuta autojaan uusilla spekseillä. ja hae valmistajalta hyväksyntäpapereita (jota eivät ainakaan BMW:ltä saa)
Puliveivareita & kyläseppiä sanon minä...
Täytyy kyllä oikein ihmetellä millaisia kaksinaismoralisteja oikein löytyy, itse olet varmasti aina noudattanut lakia moitteettomasti... ei koskaan pienintäkään ylinopeutta tai väärää pysäköintiä... Olisiko parempi jatkaa moralisointia ja pillitystä jossain suomi24/kyttääjät sivulla.
Ihan kuitenkin selvyyden vuoksi. Kulutuksen lasku johtuu lisääntyneestä vääntömomentista, joka on käytettävissa matalammilla kierroksilla, joten moottoria ei joudu "kierrättämään" yhtä paljoa saman tuloksen saavuttamiseksi. Savutuksen loppuminen taas johtuu tarkemmasta polttoaineen käytöstä josta seuraa puhtaampi palaminen.
Liikkeessä kerrottiin kyllä hyvin tarkkaan kuinka tulee toimia, jotta auto olisi myös jatkossa laillinen. Kyseinen liike myös antoi mukaan mittausraportit josta selviää uudet ja vanhat teho ja vääntökäyrät, muutoskatsastusta varten. Tottakai katsastukset jäävät asiakkaan hoidettavaksi, EIKÄ SE LIENE LIIKKEEN VIKA, mikäli aiakas päättää olla katsastamatta ajoneuvoaan.
Mitä taas kokemukseen kilpa-autojen viittämisestä tulee, selvennän asiaa ehkäpä helpommin ymmärrettävällä esimerkillä:
Kumman ennemmin antaisit leikata umpisuolesi, huippu aivokirurgin vai naapurissasi asuvan alkoholisoituneen putkimiehen...
Pahoitteluni kaikille, jotka ovat tuhlanneet aikaansa lukiessa näitä itkuisia tilityksiä...
Comment
-
-
Originally posted by TuomasTee View PostSaako vähäpäästöisen auton tosiaan katsastettua uusilla tehoilla pelkällä muutoskatsastuksella? Jos saa niin mihin asti?-> E92 325i -07
ex: E53 X5 3.0d -04 Sport
Comment
-
-
Originally posted by TuomasTee View PostSaako vähäpäästöisen auton tosiaan katsastettua uusilla tehoilla pelkällä muutoskatsastuksella? Jos saa niin mihin asti?
AKEn sivuilta moottorin muuttamisen alta esimerkki:
"Vuonna 1997 käyttöönotetun auton ahdettuun moottoriin vaihdetaan ohjausyksikkö (lastuviritys).
Selvitykseksi pakokaasupäästöistä vaaditaan:
- Tutkimuslaitoksen pakokaasupäästömittaus tai
- ohjausyksikön valmistajan todistus tutkimuslaitoksen testiraportteineen, että ohjausyksikkö tyyppi xx asennettuna kyseiseen autoon täyttää Euro 2 -päästönormit"Ducati 998 -02 //
Comment
-
Comment