memebuy23buy

E39 530D:n Viritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ahola4
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 24

    E39 530D:n Viritys

    Osaisiko joku suositella paikkaa etelä suomessa jossa onnistuisi softan päivitys (eli että autoon sais kivemmat tehot) :think ?
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

    #2
    Tuttuun tyyliin Karala Leppävedellä Jyväskylän kupeessa ja Harinen Valkeakoskella taitavat kuulua velhojen aateliin.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • pähkinä
      Bimmer Rookie
      • Jan 2003
      • 166
      • helsinki

      #3
      decatec vantaalla

      tekee karalan ohjelmilla....kannattaa sielt kysyy
      pikkuhiljaa hyvä tulee...kait..

      Comment

      • Antti1980
        Newbiemmer
        • May 2007
        • 2

        #4
        Originally posted by ahola4 View Post
        Osaisiko joku suositella paikkaa etelä suomessa jossa onnistuisi softan päivitys (eli että autoon sais kivemmat tehot) :think ?

        Itse käytin 530da 00:n Harisella ohjelmoinnissa ja penkitys operaation jälkeen anto seuraavat arvot: 235 hv / 612 Nm... Melkoinen lisäys lähtötilanteseen 184/420
        Sinänsä mukavaa että savutuskin loppui kokonaan ja kulutus tippui melkein litralla.
        Suosittelen paikkaa lämpimästi, kolmenkymmenen vuoden kokemus ralliautoista näkyy ja takaa tulokset. Hinnatkin ovat oikein edulliset, kun ottaa huomioon että auto penkitetään ennen ja jälkeen ja ohjelma tehdään täysin yksilöllisesti jokaiseen autoon.

        Harisen yhteystiedot löytyy helpoiten osoitteesta www.hestec.fi

        Comment

        • jaki
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 2979
          • Uusimaa

          #5
          Originally posted by Antti1980 View Post
          Itse käytin 530da 00:n Harisella ohjelmoinnissa ja penkitys operaation jälkeen anto seuraavat arvot: 235 hv / 612 Nm... Melkoinen lisäys lähtötilanteseen 184/420
          Sinänsä mukavaa että savutuskin loppui kokonaan ja kulutus tippui melkein litralla.
          Suosittelen paikkaa lämpimästi, kolmenkymmenen vuoden kokemus ralliautoista näkyy ja takaa tulokset. Hinnatkin ovat oikein edulliset, kun ottaa huomioon että auto penkitetään ennen ja jälkeen ja ohjelma tehdään täysin yksilöllisesti jokaiseen autoon.

          [/URL]
          Ja mitenkähän " kolmen vuosikymmen kokemus" liitty siviilidieseleihin? Heko heko. Jos kulutus putosi litran ja savutus loppui autossasi oli jotain vikaa.
          Tuon muutoksen jälkeen tokihan olet käynyt muutoskatsastamassa autosi, eikö? Ja olet ottanut yhteyttä vakuutusyhtiöösi asian johdosta?
          Pidän noita "viritys"putiikkeja melkoisen vastuuntunnottomina, jos vaan vetäisevät penkkiin ja uudet softat (ei vaadi paljoa tietotaitoa, tai saahan sitä nuorisolle uppadubbaa satuilla) ja sitten baanalle ilman katsastuksia ja selvityksiä, että vielä täyttää valmistajan alkuperäiset vaatimukset jarrujen ja päästöjen suhteen jne.
          Jommasta kummastahan oli lyhyt juttu VM:ssä, kun oikein laajentavat tämän chippailn johdosta putiikkiaan. Ihan ok, mutta epäilen, että eivät suoraan kerro asiakkailleen, että homma on asiakkaalle laitonta, elleivät muutoskatsasta ja uudelleen vakuuta autojaan uusilla spekseillä. ja hae valmistajalta hyväksyntäpapereita (jota eivät ainakaan BMW:ltä saa)
          Puliveivareita & kyläseppiä sanon minä...
          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

          Comment

          • tero_v
            BTCF Member
            • Sep 2006
            • 982
            • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

            #6
            kaikkihan vähäpäästösien autojen muuttaminen on suomessa melkein laitonta. melkeen saa mennä pussitestiin jo ku laittaa autoonsa siliconi ahtoputket.
            ja eiköhän karala ja harinen hommansa osaa, ne tekee just sellaisen lastun ku itse haluaa. säätää ne vielä penkissä autokohtaisesti.
            E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
            650hp/850nm 1.8bar
            1/4m 11.48s/208km/h
            100-150km/h 2.01s
            100-200km/h 6.99s


            EX jatkeet:
            e39 528 M-Sport -99
            e36 318is "M-sport" -92

            Comment

            • Rubu
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 809
              • Kuopio

              #7
              Originally posted by jaki View Post
              Tuon muutoksen jälkeen tokihan olet käynyt muutoskatsastamassa autosi, eikö? Ja olet ottanut yhteyttä vakuutusyhtiöösi asian johdosta?
              Pidän noita "viritys"putiikkeja melkoisen vastuuntunnottomina, jos vaan vetäisevät penkkiin ja uudet softat (ei vaadi paljoa tietotaitoa, tai saahan sitä nuorisolle uppadubbaa satuilla) ja sitten baanalle ilman katsastuksia ja selvityksiä, että vielä täyttää valmistajan alkuperäiset vaatimukset jarrujen ja päästöjen suhteen jne.
              Jommasta kummastahan oli lyhyt juttu VM:ssä, kun oikein laajentavat tämän chippailn johdosta putiikkiaan. Ihan ok, mutta epäilen, että eivät suoraan kerro asiakkailleen, että homma on asiakkaalle laitonta, elleivät muutoskatsasta ja uudelleen vakuuta autojaan uusilla spekseillä. ja hae valmistajalta hyväksyntäpapereita (jota eivät ainakaan BMW:ltä saa)
              Tälläisen asenteen omaavat voisivat tyytyä bussi kyytiin.

              Comment

              • hoikkas
                BTCF Member
                • Oct 2005
                • 1579
                • TURKU

                #8
                Originally posted by jaki View Post
                Ja mitenkähän " kolmen vuosikymmen kokemus" liitty siviilidieseleihin? Heko heko. Jos kulutus putosi litran ja savutus loppui autossasi oli jotain vikaa.
                Tuon muutoksen jälkeen tokihan olet käynyt muutoskatsastamassa autosi, eikö? Ja olet ottanut yhteyttä vakuutusyhtiöösi asian johdosta?
                Pidän noita "viritys"putiikkeja melkoisen vastuuntunnottomina, jos vaan vetäisevät penkkiin ja uudet softat (ei vaadi paljoa tietotaitoa, tai saahan sitä nuorisolle uppadubbaa satuilla) ja sitten baanalle ilman katsastuksia ja selvityksiä, että vielä täyttää valmistajan alkuperäiset vaatimukset jarrujen ja päästöjen suhteen jne.
                Jommasta kummastahan oli lyhyt juttu VM:ssä, kun oikein laajentavat tämän chippailn johdosta putiikkiaan. Ihan ok, mutta epäilen, että eivät suoraan kerro asiakkailleen, että homma on asiakkaalle laitonta, elleivät muutoskatsasta ja uudelleen vakuuta autojaan uusilla spekseillä. ja hae valmistajalta hyväksyntäpapereita (jota eivät ainakaan BMW:ltä saa)
                Puliveivareita & kyläseppiä sanon minä...
                ***tana mikä kateellinen suomalainen, mene jonnekin muualle moralisoimaan. Oikeen ***tanan AKKA!
                "Rubu" ohjeistikin jo sivistyneesti, vaihtoehtoisen kulkumuodon...

                Itse käytin muutamia vuosia sitten GTI GOLF:ni Harisella, hän teki juuri niinkuin asiakas halusi. Hieman myös valaisti minua, mitä muutoksia kannattaa tehdä kun hakee tiettyjä suorituskyvyn yms. muutoksia. Kertoi myös katsastamisesta yms. Mimusta he palvelivat hyvin ja kertoivat asioista hienosti tavan ihmiselle. Lupasivat mm. säilyttää varmassa tallessa alkuperäisen lastun, sillä kun sen antaa asiakkaalle. Hetken päästä asiakas kuulemma soittaa ja kertoo että lastu on hävinnyt ja haluaa sen nyt itselleen (esim. auton myynnin yhteydessä)
                BMW i4M50

                Comment

                • mattiis
                  Newbiemmer
                  • May 2007
                  • 9

                  #9
                  Joo eikö tehot saa nousta 20% ilman että pitäs mitään uusia ja kuka sitä nyt rupee jarruja vaihtaa. En mää tehny ainakaa mitää ku mulla oli tuo 400hv tiisseli mersu penkiti se että oli 4hv vähemmä ku orkkinaalisa. Kyllähä katsastus mihet katto ku oli hx40 turbo että voi tuolla olla yli 140hv
                  BMW 525TDSA -98

                  Comment

                  • Clavurion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 9159
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by jaki View Post
                    Puliveivareita & kyläseppiä sanon minä...
                    Happamia sanoi... Tainnut yks piste äkänen nousta väärällä koivella petistä tänä aamuna.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • beast99
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2007
                      • 138

                      #11
                      aika säälittävää ruveta moralisoimaan ihan naurettavasta asiasta itsekin rikot lakia päivittäin...

                      Comment

                      • Antti1980
                        Newbiemmer
                        • May 2007
                        • 2

                        #12
                        Originally posted by jaki View Post
                        Ja mitenkähän " kolmen vuosikymmen kokemus" liitty siviilidieseleihin? Heko heko. Jos kulutus putosi litran ja savutus loppui autossasi oli jotain vikaa.
                        Tuon muutoksen jälkeen tokihan olet käynyt muutoskatsastamassa autosi, eikö? Ja olet ottanut yhteyttä vakuutusyhtiöösi asian johdosta?
                        Pidän noita "viritys"putiikkeja melkoisen vastuuntunnottomina, jos vaan vetäisevät penkkiin ja uudet softat (ei vaadi paljoa tietotaitoa, tai saahan sitä nuorisolle uppadubbaa satuilla) ja sitten baanalle ilman katsastuksia ja selvityksiä, että vielä täyttää valmistajan alkuperäiset vaatimukset jarrujen ja päästöjen suhteen jne.
                        Jommasta kummastahan oli lyhyt juttu VM:ssä, kun oikein laajentavat tämän chippailn johdosta putiikkiaan. Ihan ok, mutta epäilen, että eivät suoraan kerro asiakkailleen, että homma on asiakkaalle laitonta, elleivät muutoskatsasta ja uudelleen vakuuta autojaan uusilla spekseillä. ja hae valmistajalta hyväksyntäpapereita (jota eivät ainakaan BMW:ltä saa)
                        Puliveivareita & kyläseppiä sanon minä...

                        Täytyy kyllä oikein ihmetellä millaisia kaksinaismoralisteja oikein löytyy, itse olet varmasti aina noudattanut lakia moitteettomasti... ei koskaan pienintäkään ylinopeutta tai väärää pysäköintiä... Olisiko parempi jatkaa moralisointia ja pillitystä jossain suomi24/kyttääjät sivulla.
                        Ihan kuitenkin selvyyden vuoksi. Kulutuksen lasku johtuu lisääntyneestä vääntömomentista, joka on käytettävissa matalammilla kierroksilla, joten moottoria ei joudu "kierrättämään" yhtä paljoa saman tuloksen saavuttamiseksi. Savutuksen loppuminen taas johtuu tarkemmasta polttoaineen käytöstä josta seuraa puhtaampi palaminen.
                        Liikkeessä kerrottiin kyllä hyvin tarkkaan kuinka tulee toimia, jotta auto olisi myös jatkossa laillinen. Kyseinen liike myös antoi mukaan mittausraportit josta selviää uudet ja vanhat teho ja vääntökäyrät, muutoskatsastusta varten. Tottakai katsastukset jäävät asiakkaan hoidettavaksi, EIKÄ SE LIENE LIIKKEEN VIKA, mikäli aiakas päättää olla katsastamatta ajoneuvoaan.
                        Mitä taas kokemukseen kilpa-autojen viittämisestä tulee, selvennän asiaa ehkäpä helpommin ymmärrettävällä esimerkillä:
                        Kumman ennemmin antaisit leikata umpisuolesi, huippu aivokirurgin vai naapurissasi asuvan alkoholisoituneen putkimiehen...

                        Pahoitteluni kaikille, jotka ovat tuhlanneet aikaansa lukiessa näitä itkuisia tilityksiä...

                        Comment

                        • TuomasTee
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2004
                          • 529
                          • Kotka

                          #13
                          Saako vähäpäästöisen auton tosiaan katsastettua uusilla tehoilla pelkällä muutoskatsastuksella? Jos saa niin mihin asti?
                          BMW F15 X5 M50d -14

                          Comment

                          • Vasara
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2006
                            • 310
                            • Hesa

                            #14
                            Originally posted by TuomasTee View Post
                            Saako vähäpäästöisen auton tosiaan katsastettua uusilla tehoilla pelkällä muutoskatsastuksella? Jos saa niin mihin asti?
                            Teoriassa kyllä. Käytännössä melko hankalaa juurikin noiden TYV-hyväksyntä papereiden takia, jotka pitää löytyä samalla lailla, kuten madalluskatsastuksessa jousista ja iskareista.
                            -> E92 325i -07
                            ex: E53 X5 3.0d -04 Sport

                            Comment

                            • eeki
                              BTCF Member
                              • Jul 2003
                              • 1966
                              • HKI

                              #15
                              Originally posted by TuomasTee View Post
                              Saako vähäpäästöisen auton tosiaan katsastettua uusilla tehoilla pelkällä muutoskatsastuksella? Jos saa niin mihin asti?
                              Ei saa. Päästövaatimusten täyttyminen pitää osoittaa ja sehän ei käytännössä onnistu mitenkään muuten kuin mittauttamalla päästöt vaikkapa VTT:llä.. Toinen vaihtoehto on auton valmistajan tai valmistajan edustajan kirjallinen todistus, mutta sellaistahan ei yllättäen Karalan (tai kenenkään muunkaan) chipeille saa.

                              AKEn sivuilta moottorin muuttamisen alta esimerkki:
                              "Vuonna 1997 käyttöönotetun auton ahdettuun moottoriin vaihdetaan ohjausyksikkö (lastuviritys).

                              Selvitykseksi pakokaasupäästöistä vaaditaan:

                              - Tutkimuslaitoksen pakokaasupäästömittaus tai

                              - ohjausyksikön valmistajan todistus tutkimuslaitoksen testiraportteineen, että ohjausyksikkö tyyppi xx asennettuna kyseiseen autoon täyttää Euro 2 -päästönormit"
                              Ducati 998 -02 //

                              Comment

                              Working...
                              X