Osaisiko joku kertoa tarvitseeko koko auton jäädytin vaihtaa kun ohjaustehostin vuotaa nestettään jäähdyttimen kohdalta vai onko ohjaustehostimen laudutin erikseen vaihdettavissa ?? vein auton paikalliseen bosch car service korjaamoon jossa sanottiin että koko jäädytin pitää vaihtaa, kun taas http://www.realoem.com/bmw/showparts...26&hg=32&fg=20 tuolla näkyy että osa 8 olisi ns irrallinen
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 530Da vm 99 ohjaustehostimen "lauhdutin"
Collapse
X
-
TIS ei antanut tarkkaa valaistusta asiaan. En nyt äkkiseltään ymmärrä, miksi koko jäähdytin pitäisi vaihtaa. Toisaalta, miten ihmeessä se tehostimen "jäähdytin" vuotaa. Sehän on käytännössä pelkkä metalliputki. Onko saanut kipeää, vai ruostunut puhki? Letkujen pikaliitoksissa on kyllä ollut ongelmia, tomaatin jäähdyttimelle vastaavat.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
-
-
Totesivat saman ongelman omassani (vm 2001 530 DAT 200tkm). Merkkihuollossa sanoivat että vaihtaisivat vain lauhduttimen, mutta koska työtä ei vielä tehty ei tietoa miten käyp'. Ei tullut valitettavasti kysyttyä hinta-arviota, mutta kait se pitää teettää. Öljyä tihkuu aika vähän kun ei ole tarvinnut kuin kerran lisätä ja siitäkin jo 30tkm. Ihmettelen kyllä mistä se öljy tihkuu koska jos korroosio on putkeen iskenyt niin luulisi ongelman ajan oloon pahenevan ja lopuksi tulevan suihkuamalla. Onhan siinä järjestelmässä jonkinlainen painekin. Liekkö kuitenkin se liitos?
Comment
-
-
Originally posted by ahola4 View PostAuto oli uudelleen korjaamolla tutkittavana ja he totesitvat että autossa ei ole mitään erillistä ohjaustehostimen jäädytintä vaan se on muka samassa kun vaihteistoöljyjen jäähdytys.. Ja jäädytin maksaa 370€ ..
Visko, viskon kaukalo ja jäähdytin on ensin purettava edestä pois. Takaa paljastuvat molemmat öljyjäähdytimet. Oheisissa TIS:in kuvissa: Alemmat pikaliittimet tomaatin öljykiertoon, ylemmät tehostimelle. Kummankin jäähdyttimen pitäisi irrota erikseen tuosta yhteisestä liittimien muovituesta.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
mulla oli sama vika että vuoti öljyä vaihdelaatikon jäähdyttimestä, autoni on 523ia 1996. 309€ makso uusi jäähdytin kl-varaosilla. ja on ne erikseen ohajustehostin ja vaihteisto öljyn jäähdytys, ainakin mun tässä 96 vuosmallissa. Sain vaihdettua sinne uuden niin että ei tarvinnu visko flektiä irrottaa, ne tuppaa hajota kun niitä kurikoi irti.
Comment
-
-
Omassa 530D:ssä oli sama vika viime kesänä, uusi lauhduttimen putki KL-varaosista maksoi jokusen kympin, ei muistaakseni ollut kauhea kallis. Vaihdossa meni itsellä aikaa noin 1 tunti, aika helppo homma varsinkin jos on nosturi käytettävissä.
Omassani siis vuoti öljyä ilmastoinnin kennon ja jäähdyttimen väliin. Kuulemma tyyppivika..
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostTsekatkaa ettei ne vaihteiston lauhduttimen o-renkaat vuoda.
Mulla ei kyllä ko lauhdutin ole kuin vaihteiston käytössä,tuokin varmaan täysin turha kapistus suomen oloissa ?
Hankala paikka nähdä, kun ei saa autoa ylös ja pohjamuovia pois.E81 118i -07
Comment
-
Comment