Siihen tyhjään sulakepaikkaan tarvitset autosähköliikkeestä tai merkkiliikkeestä sellaisen metalliosan kontaktiksi. Ikävä kyllä en tiedä varaosanumeroa enkä edes että mikä se ETK:n kuvaamista pinneistä on.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 sedanin tavaratilaan 12V virtapistoke -> Valmista tuli -> Kuvia löytyy
Collapse
X
-
Originally posted by Clavurion View PostKun sitä vetoa kerran ei ole valmiina, paljon helpommalla saat plussan tuosta akun päältä apukuskin puolen takalokarin isoilta sulakkeilta (+erillinen sulake), kuten Tapi tuossa edellä ehdotti. Maapiste esim. akun takaa takalyhdyn alla olevaan maadoituspaikkaan.
Maapisteitä tuolla tosiaan näytti olevan myös hyvin tarjolla, eli tartten johtoa vain noin 2 x 30-40cm, sen metalliosan enkä juuri muuta. 2,5mm² piuha luulis riittävän tuohon jos jääkaappi ottaa 50W tehoa.
Originally posted by -Tapi View PostSiihen tyhjään sulakepaikkaan tarvitset autosähköliikkeestä tai merkkiliikkeestä sellaisen metalliosan kontaktiksi. Ikävä kyllä en tiedä varaosanumeroa enkä edes että mikä se ETK:n kuvaamista pinneistä on.
EDIT: Luulis että tuo tarvittava osa vois olla #9 tässä kuvassa:
Eli Double leaf spring contact (2,5 MM²) 61130007440.Last edited by Petri.Kekkonen; 20-05-2007, 08:57.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostOstin myös Biltemasta kannellisen tupakansytytinpistokkeen ja sen automaattisen jännitteen valvontamötikän. Se varmaan kannattais kans piilottaa tuonne rakenteisiin että ei tarttis irtona roikottaa, vaan toisaalta voihan sekin imeä akun kuiviin kun jotain lediä kai polttaa... :think
Tuohon kannattais tehä (lue: olisko mun pitänyt tehdä?) vaikkapa 13,5V:n jännitevahti. Kälmälaukku sais jännitteen vain laturin pyöriessä. Osatkin maksais vain muutaman euron. Spec: Imax=10A, lepovirta~100pA.Ostetaan rikkinäisiä webasto kortteja - bemu korteista menee tosin pieni jätemaksu!
Comment
-
-
Originally posted by Enska2 View PostLaitteen sulkujännite 11,2V. Akku ei ole enää terävimmillään.
Tuohon kannattais tehä (lue: olisko mun pitänyt tehdä?) vaikkapa 13,5V:n jännitevahti. Kälmälaukku sais jännitteen vain laturin pyöriessä. Osatkin maksais vain muutaman euron. Spec: Imax=10A, lepovirta~100pA.Toisaalta kylmäkaapin käyttöohje kertoo että sitä voi käyttää auton moottori sammutettuna jopa 3 tuntia ilman akun liiallisen tyhjenemisen vaaraa. :think
Kiitos vain tarjouksesta, harmi kun ehdin ton ostaa niin taitaa olla vaikea palauttaa ilman pätevää syytä sitä enää Biltemaan.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostEDIT: Luulis että tuo tarvittava osa vois olla #9 tässä kuvassa:
http://bmwfans.info/original/E39/Lim...1/ill-61_1228/
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostKiitos vain tarjouksesta, harmi kun ehdin ton ostaa niin taitaa olla vaikea palauttaa ilman pätevää syytä sitä enää Biltemaan.Last edited by TJJ; 20-05-2007, 15:19.
Comment
-
-
Pistoke on nyt sulaketta vaille valmis. Kiitokset TJJ:lle sulakepesäkontaktista. Tässä vielä muutama "projektikuva" joista näkee millainen siitä tuli:
E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Siististi toteutettu!! Eikös tuohon olisi kannattanut laittaa kuitenkin sulake, jonka jälkeen lähtö tuolle pistokkeelle?:think Vai olenko nyt missannut jotain..
Itselläkin oli mielessä vastaava homma viimekesänä kun oli myös tuo jääkaappi takakontissa. No otin sitten pitkällä piuhalla tupakan sytyttimestä taakse virran ja homma toimi siltä osin. Ainut suuri miinus oli, että takana ilmastoinnin vaikutus on olematon ja lämpötila nousi helteillä takakontissa melkoisesti. "jääkaappi" ei kuitenkaan pysty viilentämään ilmaa kun 10-20 astetta ja jos ilma oli takana 30-40 asteista niin ei se maito kovin kylmää kyllä ollut vaan lähinnä huoneen lämpöistä..
Comment
-
-
Originally posted by Stone View PostSiististi toteutettu!! Eikös tuohon olisi kannattanut laittaa kuitenkin sulake, jonka jälkeen lähtö tuolle pistokkeelle?:think Vai olenko nyt missannut jotain..
Itselläkin oli mielessä vastaava homma viimekesänä kun oli myös tuo jääkaappi takakontissa. No otin sitten pitkällä piuhalla tupakan sytyttimestä taakse virran ja homma toimi siltä osin. Ainut suuri miinus oli, että takana ilmastoinnin vaikutus on olematon ja lämpötila nousi helteillä takakontissa melkoisesti. "jääkaappi" ei kuitenkaan pysty viilentämään ilmaa kun 10-20 astetta ja jos ilma oli takana 30-40 asteista niin ei se maito kovin kylmää kyllä ollut vaan lähinnä huoneen lämpöistä..Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by Carbonfiber View PostKyllä kai tohon sulakepaikkaan sulake laitetaan.Last edited by Petri.Kekkonen; 31-05-2007, 22:05.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Carbonfiber View PostKyllä kai tohon sulakepaikkaan sulake laitetaan.
Comment
-
-
Osanumeroita 61 13 0 007 437 ja 61 13 0 007 438 ei kannata käyttää, jää löysäksi ja ei lukitu kunnolla facelift e39:ssä. 61 13 0 007 271 on aivan liian suuri. Hansikaslokeron sulakeboksiin 61 13 0 007 440 on passeli.
e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Hyvä ketju, mutta mitenkäs on takapenkin kanssa, onko e39 taakse keskikonsoliin voinut tilata tehtaalta tupakansytyttimen? Omassa touringissa on ilmastoinnin takaritilöiden alla vain täysin turha lokero, siihen olisi hyvä saada virtapistoke takapenkkiläisten viihdesysteemeille.2012 F11 530DAt Xdrive
Ex 2002 E39 530DAt
Comment
-
-
Vanha threadi, mutta just äsken askartelin omaan toukkaan tuon virtapistokkeen. Sähköt suoraan akulta auton johtoihin niputettuna ja sulake väliin. Itse pistokkeen hankin oem osana. e91 farkun pistokkeen bongasin työpaikalla ja tilailin sellasen. Se sopi hyvin, kun asennuskehys on suora. Tuli siisti ja kustannukset jäi johonkin kympin ja 15€ väliin. Mietin kans, että ottaisin virran takaluukun sulaketaulun kautta, mutta en osia tilaillessa saanu kaivettua pinnin numeroa esiin. Kerran tilasin kuvien mukaan oikean pinnin ja se olikin ylisuuri, kun taas ylisuurelta kuvissa näyttävän pinnin numerolla tuli oikea.
Comment
-
Comment