Ongelmana on se, että vaikka auto toisinaan toimii ongelmitta siinä saattaa kesken ajon huomata outoa nykimistä, aivan kuin vaihteisto (steptronic) ei tiedä mille vaihteelle vaihtaisi. Ongelma ilmenee yleensä 80km/h ja 100km/h paikkeilla. Joissakin tapauksissa kone tuntuu jopa tehottomalta, varsinkin kakkosvaihteen (luulisin) ollessa kytkettynä. Kaasua saa painaa kunnolla ja fiilis on kuin vanhassa diesel-mersussa. Kick-down kuulostaa ja tuntuu tuossa tapauksessa aika pahalta. Auto on myös sammunut pari kertaa olessa pysähdyksissä. Myös käynnistäminen on ollut hankalaa. Ei tahdo millään startata ja kun starttaa, auto ravisee aivan niinkuin kaikki pytyt ei toimi. Tätä seuraa yleensä moottorin tehottomuus. Uusi bensasuodatin ja tulpat on tarkoitus vaihtaa lähipäivinä. Itse olen ajanut autolla vain sen 5tkm, joten en tiedä mitä siihen vaihdettu ja milloin mutta aina 200tkm asti auto on ollut jokikisessä huollossa. Onko kellään ollut vastaavia käyntiongelmia? Voiko vaihteistossa myös olla vikaa, vai voiko pelkkä moottorin käyttäytyminen olla syynä huonoon vaihtamiseen. Ja kannattaako automaatin ikiöljyä vaihtaa? Tosiaan, auto toimii toisinaan moitteettomasti, eivätkä ongelmat liity ilman lämpötilaan tai kosteuteen. Kiitän etukäteen vastauksista!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
523iA 10/97 takkuileva käynti ja automaatti
Collapse
X
-
Originally posted by Taksari84 View PostOngelmana on se, että vaikka auto toisinaan toimii ongelmitta siinä saattaa kesken ajon huomata outoa nykimistä, aivan kuin vaihteisto (steptronic) ei tiedä mille vaihteelle vaihtaisi. Ongelma ilmenee yleensä 80km/h ja 100km/h paikkeilla. Joissakin tapauksissa kone tuntuu jopa tehottomalta, varsinkin kakkosvaihteen (luulisin) ollessa kytkettynä. Kaasua saa painaa kunnolla ja fiilis on kuin vanhassa diesel-mersussa. Kick-down kuulostaa ja tuntuu tuossa tapauksessa aika pahalta. Auto on myös sammunut pari kertaa olessa pysähdyksissä. Myös käynnistäminen on ollut hankalaa. Ei tahdo millään startata ja kun starttaa, auto ravisee aivan niinkuin kaikki pytyt ei toimi. Tätä seuraa yleensä moottorin tehottomuus. Uusi bensasuodatin ja tulpat on tarkoitus vaihtaa lähipäivinä. Itse olen ajanut autolla vain sen 5tkm, joten en tiedä mitä siihen vaihdettu ja milloin mutta aina 200tkm asti auto on ollut jokikisessä huollossa. Onko kellään ollut vastaavia käyntiongelmia? Voiko vaihteistossa myös olla vikaa, vai voiko pelkkä moottorin käyttäytyminen olla syynä huonoon vaihtamiseen. Ja kannattaako automaatin ikiöljyä vaihtaa? Tosiaan, auto toimii toisinaan moitteettomasti, eivätkä ongelmat liity ilman lämpötilaan tai kosteuteen. Kiitän etukäteen vastauksista!
Kyllähän laatikkoöljyt kannattaa aina vaihtaa. Samanlailla ne menettävät voitelukykyään ikääntyessään.
AUDI TT Roadster 3.2
PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ
ex.
E38 740iA cosmosschwarzmetallic
E38 740iA bmw schwarz II
E39 530dAt titansilbermetallic
E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
E32 735iA - lachssilbermetallic
E24 635CSI polarismetallic
AUDI A6 TDI
SAAB 'takemenow' 900i
CITROËN XSARA VTS
CITROËN JUMPER
FORD MONDERO
ALFA ROMEO 159 2.4JTDM
+ 23 x Peugeot
-
-
No nyt muuten sinulla on oiva tilaisuus tehdä hiukan tutkimustyötä. Jos autossasi on ajotietokone, saat tarkan kierrosluvun näytölle salavalikosta ja voisit tuon tsekata ja katsoa, että heitteleekö lukema ihan hervottomana vai eroaako normaalista heilahtelusta yhtään. Tällöin vois vastaavissa tapauksissa varmistaa oman kampiakselin asematunnistimen toimintakunnon.
Tuolta ohje: http://netti.ton.tut.fi/mybmw528/obc.html
Comment
-
-
Originally posted by Taksari84 View PostKiitos paljon ehdotuksista! Uusin nyt ensin tuon bensasuodattimen ja tulpat ja katson josko nuo muut tarvii vaihtaa sitten. Kiitos!
Comment
-
Comment