memebuy23buy

E39 Pyöränlaakeriko?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mäkinen
    Newbiemmer
    • Aug 2008
    • 5

    #16
    e39

    mikä hylsyn koko tai mikä hylsy käy (ei ainakaan 6kulmaset sovi) tuohon napamutteriin,täytys saada tukivarsi pois et saan yhden puslan vaihdettua????

    Comment

    • jsr85
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 1372
      • Oulainen

      #17
      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
      Ei nyt taas hirveesti liity, mutta isän matkailuautossa meni myös takapyörästä pyöränlaakeri vuosi sitten ja siinä ongelmaksi paljastui yhden rullan painama kolo ulommassa kehässä. Tällekään ei keksitty muuta selitystä kuin matkailuauton pitkähkö talviseisonta joka on kai aiheuttanut melkoisen kuormituksen yhdelle rullalle. Kilometrejä tuossakin luokkaa 70tkm jos nyt yhtään oikein muistan, eikä ikääkään ole kovin montaa vuotta.
      Väittäisin et laakeri on saanut iskun radiaali suunnassa. Ei siihen painaumaa seisomalla tule ellei laakeri ole ollut viallinen (epäonnistunut karkaisu) jo uutena. Laakerissahan ei tarvitse olla silmin nähtävää vikaa josta suurtempi vika syntyy, esim. mikroskooppinen metalli siru joutunut laakerin sisälle ja "valssautunut" ulkokooliin kiinni josta kuula aina "hyppää" ja pikkuhiljaa hakkaa kolon tämän sirun viereen.

      -Janne
      ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

      Comment

      • miksero669
        Bimmer Rookie
        • Oct 2012
        • 48
        • turku

        #18
        siis tuo motonetin laakerisarja sisältää sen navan mihin laakeri on valmiiks prässätty? ja itelle tulossa oikee etu työn alle ni onko jotai niksei/muistettavaa?
        edit: juutubin diy videois porukka repii ton jousi/iskari tolpan pois et pääsee käsiks niihi 4 pulttiin? onko tosiaan tarpeellista?
        Last edited by miksero669; 04-06-2014, 15:51.

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10114
          • KVLA

          #19
          Originally posted by miksero669 View Post
          siis tuo motonetin laakerisarja sisältää sen navan mihin laakeri on valmiiks prässätty? ja itelle tulossa oikee etu työn alle ni onko jotai niksei/muistettavaa?
          edit: juutubin diy videois porukka repii ton jousi/iskari tolpan pois et pääsee käsiks niihi 4 pulttiin? onko tosiaan tarpeellista?
          Varaudu ainakin siihen,että jos laakeri on jotain halpismerkkiä,niin abs-valon kanssa voi alkaa ongelmat.

          Comment

          • miksero669
            Bimmer Rookie
            • Oct 2012
            • 48
            • turku

            #20
            Originally posted by Heguli 31 View Post
            Varaudu ainakin siihen,että jos laakeri on jotain halpismerkkiä,niin abs-valon kanssa voi alkaa ongelmat.
            kerro ihmees lisää. mikä sen aiheuttaa?

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10114
              • KVLA

              #21
              Täällä foorumilla on porukat kirjoitelleet ko. ongelmasta.Jostain syystä noiden halpislaakereiden abs-kehä ei vaan anna anturille kunnollista singnaalia.Ja absit valoineen elää omaa elämää laakerin vaihdon jälkeen.Haulla varmaan löytynee juttua.

              Omakohtaista kokemusta ei ole,koska omiin kosliin olen aina laittanut ns. nimekkäitä merkkejä.

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8282
                • Järvikylä (Nakkila)

                #22
                Juu ei olisi todellakaan ensimmäinen kerta että abs kehä on liian syvällä tai vinossa siellä laakerissa.
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • miksero669
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2012
                  • 48
                  • turku

                  #23
                  mites noi motonetin oe-laakerit merkki ois SNR ? kokemuksia?

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8282
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    #24
                    Originally posted by miksero669 View Post
                    mites noi motonetin oe-laakerit merkki ois SNR ? kokemuksia?
                    Jotain kiinatinaa.. laita FAG tai SKF..
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • Tome
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2003
                      • 548
                      • Joensuu

                      #25
                      Ainakin SNR:n takapyörien laakereiden paketissa on sisällä fag:n laakeri +uudet pultit ja napamutteri.

                      Comment

                      • miksero669
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2012
                        • 48
                        • turku

                        #26
                        Originally posted by peto2 View Post
                        Jotain kiinatinaa.. laita FAG tai SKF..
                        Originally posted by Tome View Post
                        Ainakin SNR:n takapyörien laakereiden paketissa on sisällä fag:n laakeri +uudet pultit ja napamutteri.
                        fixus myy näittä fag laakereita 220e kpl ja motonet SNR 120e ja jos tosiaa sisäl on kuitenki FAG laakeri ni kuullostaa iha järkevält säästölt:think:think

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 10114
                          • KVLA

                          #27
                          Mutta se laakerimerkki siellä navan sisällä ei vielä ole mikään takuu abs-kehän toimivuudesta.

                          Comment

                          • jorke
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2006
                            • 206
                            • Kouvola

                            #28
                            Mullakin piti etulaakeri sellasta "tikitystä" kaupunkinopeuksissa.
                            Kuuli kun ajoi ikkuna auki, ääni heijastu jostain kaiteesta tai rakennuksesta.
                            Vaihdoin varmuuden vuoksi ettei kerkeä pahempaa tuhoa tulla.
                            BMW e61 545 -05 Touring

                            Ex. BMW e39 540 -97 Touring
                            Ex. BMW e34 530 V8 -93 Touring
                            Ex. BMW e34 520 -88

                            Comment

                            • Vegas
                              BTCF Member
                              • Apr 2009
                              • 62
                              • pohjola

                              #29
                              Jeps. Itellä (pihinä väärässä paikassa) 3 motonetin laakeria roskiin, siis eteen e39. Ensimmäinen sytytti abs valon... laakerin pölysuoja jossa hammastus anturille aaltoili.. seuraavat talven ajojen jälkeen jumitti tietyssä asennossa ja rasvat tulleet vetenä pihalle... ehkä näidenkin hinnalla olis vaikka marmorilta hakenut...
                              Itse irroituksessa ei tarvi ottaa koko tolppaa pois vain pari senttiä ylöspäin. Itsellä sopiva kiintoavain muodoltaan jolla saa ilman tolpan löysäämistä. Ps. Varokaa abs anturia kun pajotatte.

                              Comment

                              • peto2
                                BTCF Member
                                • Jan 2007
                                • 8282
                                • Järvikylä (Nakkila)

                                #30
                                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                                ex:
                                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                                Comment

                                Working...
                                X