memebuy23buy

E39 Pyöränlaakeriko?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miksero669
    Bimmer Rookie
    • Oct 2012
    • 48
    • turku

    #31
    lähin sit hakemaan myyjän myymää SNR laakeria mut en sit tiiä misä kohtaa SNR astuu kuvioihi ku koko paketis lukee pelkkää SKF:think ja mitä töissä SKF laakereita käyttäny ni ollu tyytyväine kyse sit mistä vaan. mut enää se motivaatio vaihtamiseen...

    Comment

    • naikou
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2010
      • 1787
      • vihti

      #32
      mullakin oli ostaessa oikee etulaakeri sökö, vaihdoin sille sen motonetin halvemman(89€) laakerin eikä mitää ongelmia oo vieläkään ollu. Toivotaan nyt että ei ainakaan ennen leimaa tule ongelmaa sen abs kehän kanssa.
      E39 523i Turbo

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10114
        • KVLA

        #33
        Originally posted by naikou View Post
        mullakin oli ostaessa oikee etulaakeri sökö, vaihdoin sille sen motonetin halvemman(89€) laakerin eikä mitää ongelmia oo vieläkään ollu. Toivotaan nyt että ei ainakaan ennen leimaa tule ongelmaa sen abs kehän kanssa.
        Jep.Joskus ne toimii,joskus ei.Joten itse en ainakaan alkaisi "riskeeraamaan" muutaman euron säästöllä sittä,ettei hommaa tarvisi kohta tehdä uudelleen.Sama on noissa Motonetin antureissakin.Joillain toimii hyvin.Joillain päivän tai viikon.Ja joillain ei toimi ollenkaan.

        Comment

        • Vegas
          BTCF Member
          • Apr 2009
          • 62
          • pohjola

          #34
          Se anrurin hammaskehä on siinä laakerin pölysuojassa kiinteänä. Jos ei heti oireile niin en usko että itsestään vääntyy tai liikkuu mihinkään. Enemmän niissä ainakin itsellä ollut käsissä pyörittäessä tuntuvaa pykältämistä.

          Comment

          • Bmw Dreamer
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 2762
            • Kouvola

            #35
            Originally posted by Vegas View Post
            Itse irroituksessa ei tarvi ottaa koko tolppaa pois vain pari senttiä ylöspäin. Itsellä sopiva kiintoavain muodoltaan jolla saa ilman tolpan löysäämistä. Ps. Varokaa abs anturia kun pajotatte.
            Itellä ollu käytössä kiinalainen kiintoavain, jota piti vähä ohentaa, että mahtui pultinkannan ja iskarin välistä paikalleen, yks pultti siis ahdas. 2 pulttia saa ihan 1/2" hylsylläkin auki. Ja 2 sitte kiintoavaimella. Tämä ahdas syytä jättää viimiseksi, että voi vetää laakeri/napa pakettia ulospäin sitämukaa kun aukeaa, että mahtuu avaimen siirtämään aina uuteen kohtaan.

            Avain siis oltava tän mallinen:
            BMW 520d Touring '06 314tkm
            BMW 530D Touring '99 552tkm
            BMW 320da Touring '02 427tkm
            Volvo V70 D5 '02
            Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
            Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
            Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

            Case IH 5140 Maxxum

            Comment

            • 0se
              Bimmer Rookie
              • Mar 2012
              • 113
              • .

              #36
              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Jep.Joskus ne toimii,joskus ei.Joten itse en ainakaan alkaisi "riskeeraamaan" muutaman euron säästöllä sittä,ettei hommaa tarvisi kohta tehdä uudelleen.Sama on noissa Motonetin antureissakin.Joillain toimii hyvin.Joillain päivän tai viikon.Ja joillain ei toimi ollenkaan.
              Agreed. Itellä kesti motonetin etulaakeri (GSP) 7tkm ja toinen GSP laakeri taas oli aivan kiero. Toimi hyvin muutama tkm kunnes alkoi jarruttaessa täristämään kun jarrulevykin meni kieroksi. Hölmönä tietysti luulin että jarrulevyt on vaihtokunnossa ja vaihdoin ne, meni taas muutama tkm ja alkoi sama tärinä.

              Comment

              • naikou
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2010
                • 1787
                • vihti

                #37
                Originally posted by Heguli 31 View Post
                Jep.Joskus ne toimii,joskus ei.Joten itse en ainakaan alkaisi "riskeeraamaan" muutaman euron säästöllä sittä,ettei hommaa tarvisi kohta tehdä uudelleen.Sama on noissa Motonetin antureissakin.Joillain toimii hyvin.Joillain päivän tai viikon.Ja joillain ei toimi ollenkaan.
                Kahalta henkilökunta-alennuksineen olis 150€ saanu laakerin eikä just silloin ollu semmosta rahaa laittaa laakeriin kun autossa oli paljon muutakin laitettavaa, täytyy vaihtaa parempilaatunen sit ku taas leviää. Antureiden suhteen olen kyl niin nuuka et oli automerkki mikä tahansa niin vain alkuperäistä osaa kehtaa laittaa. Motonetistä oli se OE-laatuinen laakeri loppu niin siks päädyin kiinanpaskaan.
                E39 523i Turbo

                Comment

                • Manttu
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2014
                  • 50
                  • parhalahti

                  #38
                  ite hakiin absin anturit ihan normi varaosaliikkeestä ja makso n:170€ ja hyvin toimii

                  Comment

                  • Bmw Dreamer
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 2762
                    • Kouvola

                    #39
                    Originally posted by 0se View Post
                    Agreed. Itellä kesti motonetin etulaakeri (GSP) 7tkm ja toinen GSP laakeri taas oli aivan kiero. Toimi hyvin muutama tkm kunnes alkoi jarruttaessa täristämään kun jarrulevykin meni kieroksi. Hölmönä tietysti luulin että jarrulevyt on vaihtokunnossa ja vaihdoin ne, meni taas muutama tkm ja alkoi sama tärinä.
                    Mulla taas GSP ollu alla jo vissiin yli 40tkm, ja luulinkin sen jo antautuneen, ja vaihdoin tilalle FAG:n, mutta eipä ollukkaan, vaan toisen puolen orkkis, laitoin GSP:n sitte sinne, että nyt pyörii toiseen suuntaan, saas nähä kuoleeko kuin nopeasti, mutta "yllättävän hyvä" ollu kyllä siihen nähden mitä odotin kys. laakerilta...

                    Mut niinkun sanottua, laatu vaihtelee halpismerkeissä, mulle sattunu ilmeisesti poikkeuksellisen hyvä yksilö...
                    BMW 520d Touring '06 314tkm
                    BMW 530D Touring '99 552tkm
                    BMW 320da Touring '02 427tkm
                    Volvo V70 D5 '02
                    Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                    Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                    Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                    Case IH 5140 Maxxum

                    Comment

                    Working...
                    X