Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ilmastonnin kennoista kysymys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vehkis
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 1441
    • Turku

    E39 ilmastonnin kennoista kysymys

    Pitäis saada uusi ilmastoinnin kenno kun nykyinen on kabut..

    Eli onko kaikissa e39 maleissa samanlainen ilmastoinnin kenno?
    Itsellä 535 vm97 joten käykö mulle esim.528 vm98 kenno?vai muuttuuko kenno samalla kun flektikin eli 9/98?

    PS.Jos jollain ois myytävänä sopiva kenno,niin laittakaa privaa vain..
    Last edited by Vehkis; 10-07-2007, 23:21.
    Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
    ex E39 535iA -97
    sekä x määrä riisikippoja


    Kesäautona toimii vw kupla -65
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    #2
    Näyttäisi olevan sama kaikissa automaatti-ilmastoiduissa E39:eissä aina 03/2000 vuosimalliin saakka.
    Tavallinen lämmityslaitteen kenno vaihtui samaan aikaan kuin ilmastoinnin flektikin, eli 09/1998.

    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • Vehkis
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 1441
      • Turku

      #3
      Originally posted by kaol View Post
      Näyttäisi olevan sama kaikissa automaatti-ilmastoiduissa E39:eissä aina 03/2000 vuosimalliin saakka.
      Tavallinen lämmityslaitteen kenno vaihtui samaan aikaan kuin ilmastoinnin flektikin, eli 09/1998.

      http://www.realoem.com/bmw/showparts...30&hg=64&fg=15
      sorry huonosti kuvailin kysymyksen, koska tarkoitin sitä puskurin sisällä olevaa kennoa, sitä missä se flekti on..
      Onko sen virallinen nimi nyt lauhdutin tai jäähdytin..
      Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
      ex E39 535iA -97
      sekä x määrä riisikippoja


      Kesäautona toimii vw kupla -65

      Comment

      • Stone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 4074
        • Helsinki

        #4
        Oliskohan tuossa..



        Tai tässä..

        E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
        VW Pornstarter (työjuhta)
        Dodge RAM Cummins (venejuhta)
        Finnmaster T8







        Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Kenno muuttuu 9/97 ja kaikki sen ympärillä 9/98.

          Comment

          • Kentsu
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 1397
            • Tuusula

            #6
            Aivan.
            Mutta lähteekö kenno irti pre-99:ssä ilman puskurin irroitusta "takakautta"?
            Ex: 523iA '97, 520iA '89
            /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

            Comment

            • 525TDS Touring
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 483
              • Sahalahti

              #7
              Originally posted by Kentsu View Post
              Aivan.
              Mutta lähteekö kenno irti pre-99:ssä ilman puskurin irroitusta "takakautta"?
              Eipä taida, mutta puskurin irroitus kestää max 10 min.
              Ex-525TDSa Touring -98
              Ex-MB E220T CDi -02
              E61 520D -09
              F11 518d -16

              Comment

              • Kentsu
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 1397
                • Tuusula

                #8
                Originally posted by 525TDS Touring View Post
                Eipä taida, mutta puskurin irroitus kestää max 10 min.
                Oukei tack. Arvelinkin että voi olla jopa helpompi tuota etukautta. Sitäkautta myöskään ei tarvinne kajota jäähdyttäjän liitäntöihin, onkohan työmenetelmissä eroja manuaali vs. automaatti kun mulla tässä automaagissa on tuo vaihteistoöljyn jäähdytin?
                Ex: 523iA '97, 520iA '89
                /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Originally posted by Kentsu View Post
                  Oukei tack. Arvelinkin että voi olla jopa helpompi tuota etukautta. Sitäkautta myöskään ei tarvinne kajota jäähdyttäjän liitäntöihin, onkohan työmenetelmissä eroja manuaali vs. automaatti kun mulla tässä automaagissa on tuo vaihteistoöljyn jäähdytin?
                  Kyllähän jäähdytin ja myös laatikon kenno pitää purkaa irti. Siis ne kaikki ovat samassa paketissa joka pitää nostaa pois. En tiedä onnistuisiko ilmastoinnin kennon purkaminen jos sen edestä ottaa tukiraudat pois, ne vaan taitaa tukea koko pakettia.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • Vehkis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2007
                    • 1441
                    • Turku

                    #10
                    Jos etukautta purkaa,niin ei tarvi mitään muuta ottaa pois edestä, kuin se sähköflekti..Eikä tarvi mitään muita kennoja ottaa irti.
                    Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
                    ex E39 535iA -97
                    sekä x määrä riisikippoja


                    Kesäautona toimii vw kupla -65

                    Comment

                    • Racink
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2004
                      • 840
                      • Jkl

                      #11
                      Originally posted by Vehkis View Post
                      Jos etukautta purkaa,niin ei tarvi mitään muuta ottaa pois edestä, kuin se sähköflekti..Eikä tarvi mitään muita kennoja ottaa irti.
                      En usko, sähköflektin irroituksen jälkeen keula näyttää tältä. Eli tuo keskitukirauta on ainakin irroitettava, tiedä sitten kuinka helposti se lähtee, en tutkinut sitä sen tarkemmin. Tai sitten niissä pre 9/98:ssa erilaiset systeemit, kuva on 11/98:sta.
                      Last edited by Racink; 14-07-2008, 12:30.

                      Comment

                      • Vehkis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 1441
                        • Turku

                        #12
                        Originally posted by Racink View Post
                        En usko, sähköflektin irroituksen jälkeen keula näyttää tältä. Eli tuo keskitukirauta on ainakin irroitettava, tiedä sitten kuinka helposti se lähtee, en tutkinut sitä sen tarkemmin. Tai sitten niissä pre 9/98:ssa erilaiset systeemit, kuva on 11/98:sta.
                        Kyllä näissä vanhemmissa lähtee tuo kenno irti ilman muiden kennojen irroitusta.
                        Ainakin mulla lähti..
                        Muistaakseni näin: Ensin puskuri,lamput ynm..sitten joku muovihässäkkä siitä flektin edestä,ja sitten flekti, ja sen jälkeen kenno irti.

                        Edit:täällä on jossain linkki,missä on kuvalliset ohjeet tuohon kennon vaihtoon,mutta en jaksa alkaa etsimään sitä linkkiä.
                        Last edited by Vehkis; 14-07-2008, 13:24.
                        Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
                        ex E39 535iA -97
                        sekä x määrä riisikippoja


                        Kesäautona toimii vw kupla -65

                        Comment

                        • Kentsu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 1397
                          • Tuusula

                          #13
                          Täytyy irroittaa tuo puskuri ja tutkia tilannetta sitä kautta. Mulla on vasta vuodon paikallistaminen meneillään.
                          Samaan syssyyn kysymys putkien / letkujen O-renkaista; täytyykö olla marmoritiski-versiot jostain ihmeaineesta vai uskaltaako noihin laittaa Bilteman sarjasta "kestää öljyä, kaasuja..." jos sopivan kokoiset löytyy, tai onko yleensä järkeä käyttää vanhoja vaikka ne näyttää olevan ok?
                          Ex: 523iA '97, 520iA '89
                          /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Originally posted by Kentsu View Post
                            Samaan syssyyn kysymys putkien / letkujen O-renkaista; täytyykö olla marmoritiski-versiot jostain ihmeaineesta vai uskaltaako noihin laittaa Bilteman sarjasta "kestää öljyä, kaasuja..." jos sopivan kokoiset löytyy, tai onko yleensä järkeä käyttää vanhoja vaikka ne näyttää olevan ok?
                            Pitää olla noille aineille sopivat, en laittaisi Bilteman O-renkaita. Eihän ne paljon alkuperäisinäkään maksa, joten kannattaakohan tuossa kohdassa säästää?
                            E39 528iA

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              #15
                              Originally posted by Vehkis View Post
                              Kyllä näissä vanhemmissa lähtee tuo kenno irti ilman muiden kennojen irroitusta.
                              Ainakin mulla lähti..
                              Muistaakseni näin: Ensin puskuri,lamput ynm..sitten joku muovihässäkkä siitä flektin edestä,ja sitten flekti, ja sen jälkeen kenno irti.
                              Tuolla on kuva vanhemmasta ja eikös tuossakin ole tuo ihan sama rauta edessä:


                              Joten otitko sittenkin tuon raudan pois?
                              E39 528iA

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎