E39:n kojelaudasta/keskikonsolista kuuluu toisinaan hyvin häiritsevää raksutusta, ääni on kohtuullisen vaimea, ja raksutuksen taajuus vaihtelee nopeuden mukaan. Mikäköhän voisi olla äänen aiheuttaja, onko kukaan muu törmännyt vastaavaan?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Raksutus e39 kojelaudasta/keskikonsolista
Collapse
X
-
Ilmastointi kanavien läppämoottorit saattaa vedellä viimeisiään, ne ainakin pitää kovaa raksutusta.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
-
-
Originally posted by Rahu View PostIlmastointi kanavien läppämoottorit saattaa vedellä viimeisiään, ne ainakin pitää kovaa raksutusta.f10 523i & e60 M5
Comment
-
-
Originally posted by BeQ View PostPitäisikö tämän äänen kuulua jos sammuttaa tuuletuksen/ilmastoinnin kokonaan? Sitäkin meinaan on tullut testattua, mutta ei mitään vaikutusta..BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by BeQ View Postkyseessä M5, pitää käydä hieman vielä testailemassa...
Jokaista ilmakanavaa ohjaa sähkömottori kiinni/auki ja niistä saattaa joskus kulua hammasrattaat jolloinka ne jää "sutimaan" paikoilleen josta tulee aika ikävän kuuloinen raksutus/naksutus. Tämä siis yksi teoria mutta ei välttämättä se oikea sinun kohdallasi.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by Rahu View PostNiin sori, ilmaisin hieman epäselvästi tarkoitin moottorilla siis niitä läppä moottoreita en itse auton moottoria
Jokaista ilmakanavaa ohjaa sähkömottori kiinni/auki ja niistä saattaa joskus kulua hammasrattaat jolloinka ne jää "sutimaan" paikoilleen josta tulee aika ikävän kuuloinen raksutus/naksutus. Tämä siis yksi teoria mutta ei välttämättä se oikea sinun kohdallasi.f10 523i & e60 M5
Comment
-
-
Originally posted by BeQ View PostJa hieman tarkennusta taas. Nyt havaitsin, että ääni tulee siis käsijarrusta. Kun kohottaa käsijarrukahvaa ajossa ihan pari milliä ääni loppuu. Mikäköhän tässä voisi olla vikana tai ratkaisuna, että saisi äänen katoamaan....?E46 320d sedan vm-02
museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68
Comment
-
-
Originally posted by Jaakeri View Postlainaten topickkia. eli itsellä kuuluu pientä raksutusta radion alta. kun auto on sammuksissa. aut.ilmastointi on joten liittyykö jotenki siihen"If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Comment
-
-
Originally posted by Moonshine View PostSe raksutus lähtee automaatti-ilmastoinnin ohjaispanelin sisällä olevasta pienestä tuulettimesta, joka kierrättää ilmaa lämpötilasensorille. Kyseinen ropeli sammuu 16 minuuttia sen jälkeen kun olet napannut ovet lukkoon. Ja täysin kunnossa ollessaan se ei pidä meteliä, mutta sitten kun kyseisen ropelin laakerointiin kertyy paskaa tai laakerointi muuten vaan alkaa lähenemään loppuaan, alkaa se pieni surina kuulumaan.E61 530da M-SPORT
ex:E39 Touring shadowline
Comment
-
-
Ongelma ratkaistu!
Sain sitten viimeinkin selville mistä tuo ääni tuli..Eli kuten tuossa yhdessä toisessakin topicissa, oli mulla yksi liian pitkä pultti takana kummallakin puolella.. Pultti otti käsijarruun kiinni, ja sai aikaan auton sisällä tuon raksuttavan äänen. Onneksi en kerennyt viedä autoa huoltoon, eivät ehkä ihan heti olisi tuota löytäneet...
f10 523i & e60 M5
Comment
-
-
Originally posted by Moonshine View PostSe raksutus lähtee automaatti-ilmastoinnin ohjaispanelin sisällä olevasta pienestä tuulettimesta, joka kierrättää ilmaa lämpötilasensorille. Kyseinen ropeli sammuu 16 minuuttia sen jälkeen kun olet napannut ovet lukkoon. Ja täysin kunnossa ollessaan se ei pidä meteliä, mutta sitten kun kyseisen ropelin laakerointiin kertyy paskaa tai laakerointi muuten vaan alkaa lähenemään loppuaan, alkaa se pieni surina kuulumaan.
Pitääkö autossa siis istua 16 minuuttia ovet lukossa ja virrat pois päältä että voi todeta sen sammuvan? Ja lähteekö se taas käyntiin kun ovet avaa, vai?ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä
Comment
-
Comment