Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 540 putkistosta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EOL
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 175
    • Kankaanpää, Finland

    E39 540 putkistosta

    Eli sellas kyselisin kun mul on kyseinen auto vm.96 ja ulkonäkö päivityksenä laitan siihen M5 takapuskurin ja siin samas aattelin vaihtaa ton orggis takapöntön ja nyt mul ois m5 takapönttö. Mut kysymys kuuluu millain se olis järkevin yhdistää tuohon vanhaan putkistoon?
  • Keke71
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 340
    • Kiiminki

    #2
    Originally posted by EOL View Post
    Eli sellas kyselisin kun mul on kyseinen auto vm.96 ja ulkonäkö päivityksenä laitan siihen M5 takapuskurin ja siin samas aattelin vaihtaa ton orggis takapöntön ja nyt mul ois m5 takapönttö. Mut kysymys kuuluu millain se olis järkevin yhdistää tuohon vanhaan putkistoon?
    Mielenkiinnolla odotan myös vastauksia. Ja lisättäkööt myös se että
    onko kukaan merkannu mitään eroo onko vakioputki vai itselaitettu?
    Omastamielestä luulen että on aivan sama onko se tehdasuus putki
    vai itselaittettu.
    E39 540iA Touring

    Comment

    • V-Power
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2006
      • 1333
      • Varsinais-Suomi

      #3
      En nyt tiedä miten se on järkevin laittaa,mutta ite kun tohon 540:seen laitoin supersprintin pöntön ja suoran putken niin se meni nihkeesti orggis putken päälle ja siihen kiristin sen mukana tulleella pakoputkiglemmarilla,ei vuoda ja hyvin pysyy paikoillaan.
      E36 95 316i Sedan
      E39 97 540i Touring
      E46 99 320Ci Coupe
      E53 01 X5 4,4 V8
      E65 05 730d
      F10 11 523i Sedan
      F90 08 320i Sedan

      Comment

      • mailman
        BTCF Member
        • Jul 2003
        • 8003
        • Vantaa

        #4
        Originally posted by V-Power View Post
        En nyt tiedä miten se on järkevin laittaa,mutta ite kun tohon 540:seen laitoin supersprintin pöntön ja suoran putken niin se meni nihkeesti orggis putken päälle ja siihen kiristin sen mukana tulleella pakoputkiglemmarilla,ei vuoda ja hyvin pysyy paikoillaan.
        Oisko kuvaa? Minkäslaiset soundit tuli? Meinaan et tuliko kunnon "teinipörinät" vai sellaiset fiksut "kasia kuvastavat" kun pedaalia vähän painaa, ja ettei kabiini huuda matka-ajossa liikaa?
        Paljonkos tuollaisesta supersprintistä joutuu köyhtymään?
        G01 ///M40i '19
        F48 xDrive20i ///M-Sport '18
        E39 ///M5 '00

        Comment

        • Komu
          BTCF Member
          • Sep 2004
          • 1037
          • Nurmijärvi

          #5
          Yleensä keskiviikkomiiteissä pks seudulla voi kuunnella miltä supersprintti kuullostaa. tonnin maksoin asennettuna, eiku tais olla 950? ei voi muistaa. Videoni yuutuubista, tosin videon aikaan oli katallysaattorit tyhjät. Nykyään on uudet alla. Pitäis ottaa uudet videot.





          Kuullostaa mielestäni rouheelle. Joskus harvoin matalilla kierroksilla ehkä liian matala ääni.
          edit: niin ja jos asentaisin uudestaan laittaisin niin, että putkenpäät jäisi vähän enemmän "sisään".
          Last edited by Komu; 29-07-2007, 12:22.
          E70 X5 40d + F31 330d
          Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
          Myyty tämäkin335d E91 perheauto
          Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996

          Comment

          • V-Power
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2006
            • 1333
            • Varsinais-Suomi

            #6
            Originally posted by mailman View Post
            Oisko kuvaa? Minkäslaiset soundit tuli? Meinaan et tuliko kunnon "teinipörinät" vai sellaiset fiksut "kasia kuvastavat" kun pedaalia vähän painaa, ja ettei kabiini huuda matka-ajossa liikaa?
            Paljonkos tuollaisesta supersprintistä joutuu köyhtymään?
            Soundit on mielestäni enemmän kuin kohdallaan,ei voi teinipörinöiksi sanoa.Tolla modausella eli,Y.muotonen keskipönttö korvattu 3" suoralla rosteriputkella ja orggis takapönttö,SS rosteripöntöllä toi toimii niin et äänet kuuluu alle 2000rpm kierroksilla,liikkeelle lähtö ja ripeät kiihdytykset tuo ääntä esiin.Matka-ajo yli 2000 kierroksilla ei ole mitenkään erinlainen verraten orggis putkistoon,todella hiljainen ja samaten on tyhjäkäynti (Paitsi jos kasi on kylmä )niin silloin se yrittää röpöttää pikkasen niinkuin vanhat kasit.Marteliukselta tilasin pöntön ja sain sen hintaan,johon sisältyy myös rahtikulut 628e eli aika tyyris,mutta kyllähän tuo rosteri tuolla alla kestääkin erinlailla.mitään kuvia en ole tosta räpsinyt,mutta täysin identtiset äänet on youtuben yhdellä videolla,jossa 540i:hin on laitettu remuksen pönttö,oon niin kypsä näitten koneitten kanssa etten osaa tuota linkkiä laittaa,tai no yritetään,mutta jos tuo linkki ei toimi niin identtinen ääninäyte löytyy youtubesta hakusanalla "e39 540i remus without MSD-supersound"

            http://www.youtube.com/watch?v=Dq9O-KblNf0
            E36 95 316i Sedan
            E39 97 540i Touring
            E46 99 320Ci Coupe
            E53 01 X5 4,4 V8
            E65 05 730d
            F10 11 523i Sedan
            F90 08 320i Sedan

            Comment

            • EOL
              Bimmer Rookie
              • Jul 2006
              • 175
              • Kankaanpää, Finland

              #7
              Ja semmonen kun tos mittailin niin ton M5 putki mikä siit pöntöstä lähtee niin on 63,5mm ja ton 540 70,5mm eli millain tuo on järkevin toteuttaa. Kun ajatuksena oli et oisin vaan laittan putken poikki siit y-haaran ja takapöntön väliltä ja liittänyt vaan ne yhteen mut kun ne onki eri kokoisia?

              Comment

              • V-Power
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2006
                • 1333
                • Varsinais-Suomi

                #8
                Originally posted by EOL View Post
                Ja semmonen kun tos mittailin niin ton M5 putki mikä siit pöntöstä lähtee niin on 63,5mm ja ton 540 70,5mm eli millain tuo on järkevin toteuttaa. Kun ajatuksena oli et oisin vaan laittan putken poikki siit y-haaran ja takapöntön väliltä ja liittänyt vaan ne yhteen mut kun ne onki eri kokoisia?
                Se orggis putki on sen verran jytyä tekoa,että kyllä sun pitäis saada se takapöntöltä tuleva putki sen orggis putken päälle,pakoputkiglemmarilla alkuperäsiputkea et saa kiristettyä sen uuden putken päälle ja se jää vuotamaan.muistaakseni motonetissä näin ja olisiko ht tunella ollut myynnissä sellaisia 20cm pätkiä joissa toinen pää on hieman levitetty.laittaisin sen levitetyn pään orggisputkeen ja sen jatkon toisenpään pöntönputken joko sisään tai päälle ja glemmareilla kahdesta kohtaa kiristää,tarkastaen tietenkin ettei se jatkon halkaisija ole sama kuin pöntönputken.noin mä sen tekisin.
                Saumat voi vielä varmistella pakoputki kitillä,itse en tosin laittanut.niin ja apropoo:Putkisto modausta miettiessäni puhuttiin arto marteliuksen kanssa asioista ja oli sitä mieltä et 540i bemarissa ei äänet juurikaan muutu jos alle jättää yhdenkin resonanssi pöntön (Se y-haara härpäke)en sitten faktaa äänistä tiedä pelkän pöntön vaihdon jälkeen,mutta itse korvasin suosiolla sen y-haarapöntön suoralla putkella.
                E36 95 316i Sedan
                E39 97 540i Touring
                E46 99 320Ci Coupe
                E53 01 X5 4,4 V8
                E65 05 730d
                F10 11 523i Sedan
                F90 08 320i Sedan

                Comment

                • EOL
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2006
                  • 175
                  • Kankaanpää, Finland

                  #9
                  Joo katselin kanssa et se orggis putki näyttää aika järeeltä mikä siel alla nyt on ja sitä M5 takapöntön putkee voi olla aika mahdoton saada siihen päälle kun koko eroo siin on aika reilusti kuitenkin et mieles oli kyllä jokin tuollainen ns. supistus jatkopala missä on toinen pää hieman isompi et täytyypä koittaa jostain etsiä sellasta jatkopalaa siihen.
                  Ja jos jollain on tiedos jo mis sellasia on niin tietoa otetaan mielellään vastaan.

                  Mut onks M5 sit pienempi putkisto verrattun tohon 540 kun se takapönttö on kuitenkin orggis ja siinä se on pienempi?

                  Ja ei mulla tos äänillä ole niin väliä et ihan vain ulkonäkö päivityksen takia olen vaihtamas ja kun tuo vakio putki ei oikein istu ja näytä hyvältä ton M5 puskurin kanssa mut en tietty pahaksi pistä vaik ne äänet vähän paranis ton myötä.

                  Comment

                  • V-Power
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2006
                    • 1333
                    • Varsinais-Suomi

                    #10
                    No jos on motonetti lähellä niin käy sieltä katselemassa,itse kattelin niitä viimeviikolla lahden motonetissä tai ht-tune verkkokaupassa on jotain pätkiä ja rosteriputkea.
                    E36 95 316i Sedan
                    E39 97 540i Touring
                    E46 99 320Ci Coupe
                    E53 01 X5 4,4 V8
                    E65 05 730d
                    F10 11 523i Sedan
                    F90 08 320i Sedan

                    Comment

                    • Koolj_bmw4life
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2002
                      • 711
                      • Salo,SUOMI

                      #11
                      itselläni oli kanssa 540i e39sissä supersprintin pönttö +magnaflowin katit, ja äänet olivat todella miedot.. ( auton uusi omistaja HTK, vaihtoi viellä keskivaimentimen tilalle s-sprintin putken, ja nyt taitaa olla aikasta räyheät soundit)..

                      Laittakaan sen verta enemmän rahaa kiinni että saatte suoraan eisenmanin-putken.

                      Comment

                      • hazys
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2005
                        • 404

                        #12
                        Itellä vaihtumassa takapuskuri M5-malliseen ja tarttis tehdä sille alkuperäiselle alapäin kääntyvälle käyräulostulolle jotain. Yksi ehdotus oli puhkaista se toinen vaimennin vierestä ja vetää molemmista suorat ulostulot. Onko mitään ehdotuksia/kuvia? Auto E39 540.
                        Make my day, go away.

                        Comment

                        • EOL
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2006
                          • 175
                          • Kankaanpää, Finland

                          #13
                          Jeps eli tosiaan itsellä kanssa vaihtumassa taakse M5-Takapuskuri ja samal kans laitan putkistoo edustavamman näköseksi. Ostin täältä yhelt foorumilaiselta M5 takapöntön ja se olis tarkotus nyt laittaa tuohon paikalle täytyy nyt vain sit katsoa millain se sinne sopii ja millain saan sen kiinni. Et näin mä olen järkeillyt ratkasevani tuota ulostulo juttua. Ja onko kellään tietoo millain tuo M5 takapönttö istuis tohon 540 koska kannatus on näemmä ainakin erilailla toteutettu siin m5?

                          Comment

                          • hazys
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2005
                            • 404

                            #14
                            Originally posted by EOL View Post
                            Jeps eli tosiaan itsellä kanssa vaihtumassa taakse M5-Takapuskuri ja samal kans laitan putkistoo edustavamman näköseksi. Ostin täältä yhelt foorumilaiselta M5 takapöntön ja se olis tarkotus nyt laittaa tuohon paikalle täytyy nyt vain sit katsoa millain se sinne sopii ja millain saan sen kiinni. Et näin mä olen järkeillyt ratkasevani tuota ulostulo juttua. Ja onko kellään tietoo millain tuo M5 takapönttö istuis tohon 540 koska kannatus on näemmä ainakin erilailla toteutettu siin m5?
                            Ootko saanut putkirojektia valmiiksi? Onko kuvia laittaa? Oliko miten hankala laittaa?
                            Make my day, go away.

                            Comment

                            • EOL
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2006
                              • 175
                              • Kankaanpää, Finland

                              #15
                              Joo kyllä vain nyt on projekti valmis ja ei se mikään paha homma ollutkaan itseasias se meni paremmin ku odotin.
                              Eli sahattiin orggis putki pois takapöntön jälkeen ja sit marteliukselta sain tilattua sen välikappaleen mis toinen pää oli 70,5mm ja toinen 63,5mm sisähalkasijalta ja sillä se kävi todella todella hienosti sit vain neljällä klemmarilla kiinni eli kumpaankin päähän kaksi. Ja rakenettiin tuohon M-5 takapönttöön samanlainen kiinnike kuin tuos vanhassakin pöntös oli. Ja hienosti on nyt toiminut ja pysynyt paikalla myös aika hyvän näkönen siit tuli omasta mielestäni.

                              Tosin en kyl ymmärrä tota vanhaa pönttöä miks siin on ne kaks säiliötä kun se toinen on ihan umpinainen ja siel ei ole ees mitään eristettä sisällä ja vesi vaan hölsky kun otettiin se pois. Tietäänkö kukaan mikä sen tyhjän pöntön tarkoitus on? :think

                              Click image for larger version

Name:	Muokattu001.jpg
Views:	1
Size:	143.3 KB
ID:	4813239
                              Last edited by EOL; 27-10-2007, 13:22.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎