Eli sellas kyselisin kun mul on kyseinen auto vm.96 ja ulkonäkö päivityksenä laitan siihen M5 takapuskurin ja siin samas aattelin vaihtaa ton orggis takapöntön ja nyt mul ois m5 takapönttö. Mut kysymys kuuluu millain se olis järkevin yhdistää tuohon vanhaan putkistoon?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 540 putkistosta
Collapse
X
-
Originally posted by EOL View PostEli sellas kyselisin kun mul on kyseinen auto vm.96 ja ulkonäkö päivityksenä laitan siihen M5 takapuskurin ja siin samas aattelin vaihtaa ton orggis takapöntön ja nyt mul ois m5 takapönttö. Mut kysymys kuuluu millain se olis järkevin yhdistää tuohon vanhaan putkistoon?
onko kukaan merkannu mitään eroo onko vakioputki vai itselaitettu?
Omastamielestä luulen että on aivan sama onko se tehdasuus putki
vai itselaittettu.E39 540iA Touring
-
-
En nyt tiedä miten se on järkevin laittaa,mutta ite kun tohon 540:seen laitoin supersprintin pöntön ja suoran putken niin se meni nihkeesti orggis putken päälle ja siihen kiristin sen mukana tulleella pakoputkiglemmarilla,ei vuoda ja hyvin pysyy paikoillaan.E36 95 316i Sedan
E39 97 540i Touring
E46 99 320Ci Coupe
E53 01 X5 4,4 V8
E65 05 730d
F10 11 523i Sedan
F90 08 320i Sedan
Comment
-
-
Originally posted by V-Power View PostEn nyt tiedä miten se on järkevin laittaa,mutta ite kun tohon 540:seen laitoin supersprintin pöntön ja suoran putken niin se meni nihkeesti orggis putken päälle ja siihen kiristin sen mukana tulleella pakoputkiglemmarilla,ei vuoda ja hyvin pysyy paikoillaan.
Paljonkos tuollaisesta supersprintistä joutuu köyhtymään?
Comment
-
-
Yleensä keskiviikkomiiteissä pks seudulla voi kuunnella miltä supersprintti kuullostaa. tonnin maksoin asennettuna, eiku tais olla 950? ei voi muistaa. Videoni yuutuubista, tosin videon aikaan oli katallysaattorit tyhjät. Nykyään on uudet alla. Pitäis ottaa uudet videot.
Kuullostaa mielestäni rouheelle. Joskus harvoin matalilla kierroksilla ehkä liian matala ääni.
edit: niin ja jos asentaisin uudestaan laittaisin niin, että putkenpäät jäisi vähän enemmän "sisään".Last edited by Komu; 29-07-2007, 12:22.E70 X5 40d + F31 330d
Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
Myyty tämäkin335d E91 perheauto
Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996
Comment
-
-
Originally posted by mailman View PostOisko kuvaa? Minkäslaiset soundit tuli? Meinaan et tuliko kunnon "teinipörinät" vai sellaiset fiksut "kasia kuvastavat" kun pedaalia vähän painaa, ja ettei kabiini huuda matka-ajossa liikaa?
Paljonkos tuollaisesta supersprintistä joutuu köyhtymään?
http://www.youtube.com/watch?v=Dq9O-KblNf0E36 95 316i Sedan
E39 97 540i Touring
E46 99 320Ci Coupe
E53 01 X5 4,4 V8
E65 05 730d
F10 11 523i Sedan
F90 08 320i Sedan
Comment
-
-
Ja semmonen kun tos mittailin niin ton M5 putki mikä siit pöntöstä lähtee niin on 63,5mm ja ton 540 70,5mm eli millain tuo on järkevin toteuttaa. Kun ajatuksena oli et oisin vaan laittan putken poikki siit y-haaran ja takapöntön väliltä ja liittänyt vaan ne yhteen mut kun ne onki eri kokoisia?
Comment
-
-
Originally posted by EOL View PostJa semmonen kun tos mittailin niin ton M5 putki mikä siit pöntöstä lähtee niin on 63,5mm ja ton 540 70,5mm eli millain tuo on järkevin toteuttaa. Kun ajatuksena oli et oisin vaan laittan putken poikki siit y-haaran ja takapöntön väliltä ja liittänyt vaan ne yhteen mut kun ne onki eri kokoisia?
Saumat voi vielä varmistella pakoputki kitillä,itse en tosin laittanut.niin ja apropoo:Putkisto modausta miettiessäni puhuttiin arto marteliuksen kanssa asioista ja oli sitä mieltä et 540i bemarissa ei äänet juurikaan muutu jos alle jättää yhdenkin resonanssi pöntön (Se y-haara härpäke)en sitten faktaa äänistä tiedä pelkän pöntön vaihdon jälkeen,mutta itse korvasin suosiolla sen y-haarapöntön suoralla putkella.E36 95 316i Sedan
E39 97 540i Touring
E46 99 320Ci Coupe
E53 01 X5 4,4 V8
E65 05 730d
F10 11 523i Sedan
F90 08 320i Sedan
Comment
-
-
Joo katselin kanssa et se orggis putki näyttää aika järeeltä mikä siel alla nyt on ja sitä M5 takapöntön putkee voi olla aika mahdoton saada siihen päälle kun koko eroo siin on aika reilusti kuitenkin et mieles oli kyllä jokin tuollainen ns. supistus jatkopala missä on toinen pää hieman isompi et täytyypä koittaa jostain etsiä sellasta jatkopalaa siihen.
Ja jos jollain on tiedos jo mis sellasia on niin tietoa otetaan mielellään vastaan.
Mut onks M5 sit pienempi putkisto verrattun tohon 540 kun se takapönttö on kuitenkin orggis ja siinä se on pienempi?
Ja ei mulla tos äänillä ole niin väliä et ihan vain ulkonäkö päivityksen takia olen vaihtamas ja kun tuo vakio putki ei oikein istu ja näytä hyvältä ton M5 puskurin kanssa mut en tietty pahaksi pistä vaik ne äänet vähän paranis ton myötä.
Comment
-
-
No jos on motonetti lähellä niin käy sieltä katselemassa,itse kattelin niitä viimeviikolla lahden motonetissä tai ht-tune verkkokaupassa on jotain pätkiä ja rosteriputkea.E36 95 316i Sedan
E39 97 540i Touring
E46 99 320Ci Coupe
E53 01 X5 4,4 V8
E65 05 730d
F10 11 523i Sedan
F90 08 320i Sedan
Comment
-
-
itselläni oli kanssa 540i e39sissä supersprintin pönttö +magnaflowin katit, ja äänet olivat todella miedot.. ( auton uusi omistaja HTK, vaihtoi viellä keskivaimentimen tilalle s-sprintin putken, ja nyt taitaa olla aikasta räyheät soundit)..
Laittakaan sen verta enemmän rahaa kiinni että saatte suoraan eisenmanin-putken.
Comment
-
-
Jeps eli tosiaan itsellä kanssa vaihtumassa taakse M5-Takapuskuri ja samal kans laitan putkistoo edustavamman näköseksi. Ostin täältä yhelt foorumilaiselta M5 takapöntön ja se olis tarkotus nyt laittaa tuohon paikalle täytyy nyt vain sit katsoa millain se sinne sopii ja millain saan sen kiinni. Et näin mä olen järkeillyt ratkasevani tuota ulostulo juttua. Ja onko kellään tietoo millain tuo M5 takapönttö istuis tohon 540 koska kannatus on näemmä ainakin erilailla toteutettu siin m5?
Comment
-
-
Originally posted by EOL View PostJeps eli tosiaan itsellä kanssa vaihtumassa taakse M5-Takapuskuri ja samal kans laitan putkistoo edustavamman näköseksi. Ostin täältä yhelt foorumilaiselta M5 takapöntön ja se olis tarkotus nyt laittaa tuohon paikalle täytyy nyt vain sit katsoa millain se sinne sopii ja millain saan sen kiinni. Et näin mä olen järkeillyt ratkasevani tuota ulostulo juttua. Ja onko kellään tietoo millain tuo M5 takapönttö istuis tohon 540 koska kannatus on näemmä ainakin erilailla toteutettu siin m5?Make my day, go away.
Comment
-
-
Joo kyllä vain nyt on projekti valmis ja ei se mikään paha homma ollutkaan itseasias se meni paremmin ku odotin.
Eli sahattiin orggis putki pois takapöntön jälkeen ja sit marteliukselta sain tilattua sen välikappaleen mis toinen pää oli 70,5mm ja toinen 63,5mm sisähalkasijalta ja sillä se kävi todella todella hienosti sit vain neljällä klemmarilla kiinni eli kumpaankin päähän kaksi. Ja rakenettiin tuohon M-5 takapönttöön samanlainen kiinnike kuin tuos vanhassakin pöntös oli. Ja hienosti on nyt toiminut ja pysynyt paikalla myös aika hyvän näkönen siit tuli omasta mielestäni.
Tosin en kyl ymmärrä tota vanhaa pönttöä miks siin on ne kaks säiliötä kun se toinen on ihan umpinainen ja siel ei ole ees mitään eristettä sisällä ja vesi vaan hölsky kun otettiin se pois. Tietäänkö kukaan mikä sen tyhjän pöntön tarkoitus on? :think
Last edited by EOL; 27-10-2007, 13:22.
Comment
-
Comment