Originally posted by -kalevi-
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 540 putkistosta
Collapse
X
-
Originally posted by Muurahainen View PostSulla on sen ikäinen auto ettei siinä ole kattien jälkeisiä lambdoja?E87 118d
E70 3.0d
Ex: E36 M3
Ex: E36 cabriolet m60b40
Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar
Comment
-
-
Originally posted by -kalevi- View PostRealoem antaa kahta erilaista putkea ja molemmissa lambdat myös kattien jälkeen, laittoi hakuun sitten 1995 tai 2003...
Täältä ja täältä löytyy lisää MUTUa.540iA -00 M-sport
Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.
Comment
-
-
Originally posted by merbau View PostE87 118d
E70 3.0d
Ex: E36 M3
Ex: E36 cabriolet m60b40
Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar
Comment
-
-
Minkälainen rakenne tuolla Y-resonaattorin sisällä on? Lähinnä mietin ahistaako yhtään virtausta, ts onko väännön/tehon kannalta merkitystä onko se paikoillaan vai ei? Entäpä tuo "yhdysputki"/y-haaraan ennen resonaattoria, kun on pienemmällä halkaisijalla kuin takapöntölle menevä putki. M5:ssä resonaattoriin menee kaksi ohuempaa putkea.
Meinasin, jos ois katkaissu putken pois ennen Y-haaraa ja siitä jatkanut uudella y-haaralla sekä samanpaksuisella putkella kuin loppuosakin on.
Yhdestä entisestä autosta y-resonaattorin korvasin suoralla putkella, niin samalla ois pitäny rälläköidä vanha resonaattori auki ja tutkia onko se läpivirtaava, vai jonkin tyylisellä kammiorakenteella oleva. :think
e31 850i:ssä resonaattori on läpivirtaavaa mallia:
Last edited by bemmeri; 09-04-2013, 08:30.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Jatketaan tässä, kun kasikoneesta edelleen kyse.
Onko loppuvaimentimen mahdollisilla kuristuksilla/supistuksilla jotain merkitystä tehojen kannalta, tai ahistaako ne optimivirtausta? Jos puhutaan ahtamattomasta vakioautosta, n. 330hp. Vai onko tällä haettu jotain vääntö, tms. seikkaa, vai pelkkien äänien kannalta?
Ennen ulostuloja on reikäputket pienessä kammiossa, johon tulee 2,5 putket koneelta päin. Oletan että nämä tulevat putket on myös reikäputkea ja edellinen kammio on villalla täytetty. Takimmaiset reikäputket, jotka yhtyy ulostuloihin, on litistetty tai tehty hieman kartioksi sinne kammioon, lisäksi halkaisia on pienempi kuin kammioon tulevilla putkilla.
Vaimennin on "hand made" by Ferrita. Vaimennin on samankokoinen kuin e36:ssa on yleensäkin, eli semmoinen iso, jossa hieman mutkaa. Alunperin putkistoon ei ole tehty X-osaa, vaan yhdistyminen on tehty tuolla loppukammiossa (ei varmaan kuin ääniin vaikutus tällä). Ajatuksissa on tehdä X-pipe kattien jälkeen tai jopa niiden tilalle...
Alla paintilla tehty kötästys, kun ei saa kunnolla kuvattua putken päästä.
Meinasin, jos käyttäis takapöntän pois ja avaisin hieman yläpuolelta ja vaihtaisi 2,5" reikäputket tilalle jotka jatkuu suorana noista toisista putkista taakse asti. Villalla täyttäisi tuon tyhjän tilan. Tai sitten laittaisi puolet matkasta reikäputkea ja lopun kovalla. Molempia löytyisi jokunen pätkä ruostumattomana. Äänet on ihan ok nyt, mutta kaipaisi hieman räkäisyyttä tai terävyyttä. Nyt on semmoiset matalat murinat, etenkin kun vasta rosteri kunnolla lämpeää.Last edited by bemmeri; 01-06-2014, 20:32.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostEikös SuperSprintin resonaattorin korvausputki sovi myös Eisenmann takapöntön kaveriksi ilman suurempia modeja?
Tuleekohan jo liian kovat äänet? Nyt takapönttö on Eisenmannin Race kahdella pyöreällä ulostulolla. Äänet on hiljaisemmat mitä ennakkoon odotin. Toki paikallaan kaasutellessa mouruaa hienosti ja äänet sopivat, mutta ajossa (ikkunat kiinni) ei ole semmoinen jonka kuvittelin Race-version olevan. :think Tosin pitää vielä tarkistaa pöntöstä onko varmasti tuo äänekkäämpi versio, mutta TUVi-papereiden mukaan pitäisi olla.
Entisestä 540i:stä poistin tuon keskipöntön ja sen umpinaisen vakiotakapöntön ja ajossa/kiihdytyksessä äänet oli hivenen mehukkaammat. Paikkaan kaasutellessa tämä Eisenmanni kuullostaa kyllä paremmalle, etenkin kun pönttö on kunnolla lämmennyt. En usko että nykyisen kiesin tuplalasit vaikuttaa näin radikaalisti, mutta osansa voi olla siinäkin äänimaalimaan.
Jos jollain on M62 koneessa kyseinen Eisenmannin takapönttä ja keski resonaattori poistettu, niin kokemuksia äänistä otan vastaan. En myöskään halua että muuten niin hiljainen auto muuttuu tasakaasulla ajossa kumisevaksi tai liian äänekkääksi. Kiihdytellessä soisi olevan hieman saundia enempi.E28 m30b34 HX55
Comment
-
-
Originally posted by zoonas View PostNämä asiat kiinnostaa minuakin, ääninäytettä kaipaisin... vähän kiinnostaisi myös tuommoinen m5 tyylinen putkisto..:think taitaa olla melkonen homma kun joutuu varapyörän koteloa modaamaan.
Mutta tuon vaimentimen pitää sitten olla tuollainen jossa on pitkät ulostulot. Törkeen näköinen muuten, jos näkyy takaapäin toiselta puolen vaimennin ja toiselta ei. Vielä tökerömpiä on ne joissa on joku änkkäriä mallintava levy oikealla puolen.
Ota se resonaattori siitä pois ja suora putki tilalle. Ihan hieno se on tuolleen, ei tarvii molemmille puolille röörejä.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Mulle on joku asentanu hamann tms pöntön taakse, äänet ei kyllä siltikään juuri kuulu.
Ei varmaan vielä liian häiritsevää ole kateilla sekä tuolla takapöntöllä?
Ketään kyseistä modia tehnyt? Tai lähinnä mitä se kattien jälkeinen vaimentaja sisältää? Y mallinen mut ei jatku molemmista? Jotenki vaikuttaa vähän oudolta vaimentajalta.E30 M52b28 M122h Amme
E28 x monta
E23 728i Ministeri
E10 1600-2 Garret
VW LT50 Huoltoajoneuvo
HD lapio jätskikruiseri
Comment
-
-
Youtubessa on kyllä pilvin pimein ääninäytteitä kun laittaa vaikka e39 540 tai 535 no mufflers. Tällöin siis äänipätkää pelkällä resonaattorilla. Itselläni oli pelkkä resonaattori ja putket jaettu sen jälkeen molemmin puolin. Äänet oli hyvät eikä matkustamoon tullut mitään ylimääräistäMiks sä sytytit Bemarin palaa?
En löydä enää sun luo
Teitkö sä tän tahallaan?
Nyt kaikki palaa.
Comment
-
Comment