Edestä kuuluu montuissa rämisevää helinää... Vika on paikallistettu se on jarrunsuoja kilpi joka on alakiinnitysestään irti! Mites tämmönen ratkaisu... repii koko suojakilven kilin vi..... Koko kilpi on susi se kerää kiviä levyn ja suoja väliin tunnetuin seurauksin. Voiko se suojan huoletta tempaista pois vai sanooko konttooorin setä soosoo?
KAUHEE RÄMINÄ e39
Collapse
X
-
KAUHEE RÄMINÄ e39
g30 530e iPerformance
g31 520 xda Sport edition touring
f20 120da Sport edition
f30 320da Sport edition
ex f31 318da M-SPORT LCI touring
ex f11 520 xda LCI touring
ex f11 530 xda touring
ex e90 316d sport
ex f30 318 da
ex f31 320 da touring
ex e91 318i LCI touring
ex e61 525ia touring
ex e46 330da touring
ex e39 520i touringTags: None
-
Ei sano soosoota,korjauskehoitus siitä tulee,muttei muuta.Itselläni sama juttu,muutama kk takaperin petti kilven pari pulttia ja räminä sen mukainen.Otin renkaan irti ja leikkelin peltisaksilla koko kilven poisOriginally posted by baijerilainen View PostEdestä kuuluu montuissa rämisevää helinää... Vika on paikallistettu se on jarrunsuoja kilpi joka on alakiinnitysestään irti! Mites tämmönen ratkaisu... repii koko suojakilven kilin vi..... Koko kilpi on susi se kerää kiviä levyn ja suoja väliin tunnetuin seurauksin. Voiko se suojan huoletta tempaista pois vai sanooko konttooorin setä soosoo?
,ei rämissyt enään ja menin leimalle.Voi sen poiston tehdä oikea oppisestikkin irroittamalla jarrusatulan ja levyn,mutta siinä mielentilassa ei huvittanut tapella satulan pulttien kanssa.tunnin verran sitä leikkelin ja hyvä tuli.Talvella kun tuo jarruremppa tulee eteen niin samalla vaihtelee uudet kilvetkin
E36 95 316i Sedan
E39 97 540i Touring
E46 99 320Ci Coupe
E53 01 X5 4,4 V8
E65 05 730d
F10 11 523i Sedan
F90 08 320i Sedan
-
Itse revin kyseisestä syystä myös kilvet huitsin nevadaan, eikä konttorilla huomautettu asiasta. Pyysin vielä katsomaan etupään kaikki nivelet ja puslat mahdollisimman tarkasti. Eihän joissain automerkeissä ole jarrukilpiä edes tehtaalta tullessa.Ex-525TDSa Touring -98
Ex-MB E220T CDi -02
E61 520D -09
F11 518d -16
Comment
-
"Joitain automerkkejä" ei koske E39:ä, koska sitä ei ole saanut ilman jarrukilpiä.Originally posted by 525TDS Touring View PostItse revin kyseisestä syystä myös kilvet huitsin nevadaan, eikä konttorilla huomautettu asiasta. Pyysin vielä katsomaan etupään kaikki nivelet ja puslat mahdollisimman tarkasti. Eihän joissain automerkeissä ole jarrukilpiä edes tehtaalta tullessa.
Jos kilvet on rikki, niin kannattaa etsiä vaikka käytetyt kilvet, kiristää pultit ja tirrata vielä hitsaamalla kilven kiinni pulttiin. Ei pärise ja jarrujen ja laakereiden ikä pysyy järkevänä.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
Täälläkin on tuota räminää ilmennyt ja tänään tarkistelin kaverin kanssa noi jarrusuojakilvet. Ne kyllä olivat kiinni eivätkä mitään räminää aiheuttaneet vaikka kuinka niitä kopisteli.
Tämän jälkeen aloimme paikallistamaan mahdollista räminän aiheuttajaa ja vahvaksi kandidaatiksi löytyi pakoputken lämpösuojalevy. Tästä ainakin aiheutui samanlaista räminää kun sitä puukalikalla kopautteli. Lähempää tutkimusta ei päästy tekemään kunnolla koska pienella hallitunkilla ei saanut autoa tarpeeksi ylös. Täytyy vuokranosturilla käydä tutkimassa lisää.
Onkos muilla nämä pakoputken lämpösuojapellit aiheuttaneet harmia? Olisiko levyjen terästäminen jollain bitumilla huono/hyvä idea? Kestää lämpöä ja kohtuu painavana materiaalina vaimentaa räminää. Itse lämpösuojapellit kyllä näyttivät ok-kuntoisilta ja niiden uusiminen olisikin jo suurempi homma kun joutuu pakoputkenkin käyttämään irti.F10 520d, E91 320d, E39 525iA Touring, E34 525iA, E30 325i, E30 316, E21 320
Comment
-
Korjauksesta en osaa sanoa koska itsellä alkoi tuo pelti roikkumaan vähän aika sitten ja osuessaan putkeen piti sellaista räminää.Originally posted by tomi View PostTäälläkin on tuota räminää ilmennyt ja tänään tarkistelin kaverin kanssa noi jarrusuojakilvet. Ne kyllä olivat kiinni eivätkä mitään räminää aiheuttaneet vaikka kuinka niitä kopisteli.
Tämän jälkeen aloimme paikallistamaan mahdollista räminän aiheuttajaa ja vahvaksi kandidaatiksi löytyi pakoputken lämpösuojalevy. Tästä ainakin aiheutui samanlaista räminää kun sitä puukalikalla kopautteli. Lähempää tutkimusta ei päästy tekemään kunnolla koska pienella hallitunkilla ei saanut autoa tarpeeksi ylös. Täytyy vuokranosturilla käydä tutkimassa lisää.
Onkos muilla nämä pakoputken lämpösuojapellit aiheuttaneet harmia? Olisiko levyjen terästäminen jollain bitumilla huono/hyvä idea? Kestää lämpöä ja kohtuu painavana materiaalina vaimentaa räminää. Itse lämpösuojapellit kyllä näyttivät ok-kuntoisilta ja niiden uusiminen olisikin jo suurempi homma kun joutuu pakoputkenkin käyttämään irti.
Peltiä hieman taivuttelin käsin ja nyt on "ongelma" pysynyt poissa.
Eli et ole ainoa
E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
Lämpöpellin alla tuntui olevan jonkin verran pieniä kiviäkin, jotka sai kyllä paineilmalla putsattua pois. Se ei kyllä tosin räminään vaikuttanut juurikaan. Täytyy koittaa taivutella hieman peltiä jos se auttaisi tähänkin tapaukseen.
F10 520d, E91 320d, E39 525iA Touring, E34 525iA, E30 325i, E30 316, E21 320
Comment
-
mun baijerilaisesta ei tunnu räminän syyllistä löytyvän millään.
jarrukilvet o.k.
pakoputkien lämpösuojat o.k.
nivelet o.k.
pohjan pelti osat o.k.
kuskin pää räminän osalta o.k. ; )
mistä ihmeestä se räminä voi kuulua vielä sieltä keulasta???
nii ja kulkuvälinehän on -98 E39 523i sedan
värillä ei väliä kunhan se on musta
Comment
-
kyl se vaan oli sittenkin hanttipuolen jarrukilpi räminän syyllinen. pois koko paperin vahvuinen pelti ja ennen katastusta uutta paikalleen.Originally posted by Legacy View Postmun baijerilaisesta ei tunnu räminän syyllistä löytyvän millään.
jarrukilvet o.k.
pakoputkien lämpösuojat o.k.
nivelet o.k.
pohjan pelti osat o.k.
kuskin pää räminän osalta o.k. ; )
mistä ihmeestä se räminä voi kuulua vielä sieltä keulasta???
nii ja kulkuvälinehän on -98 E39 523i sedan
värillä ei väliä kunhan se on musta
Comment
-
Jos molemman puolen kilvet puuttuu tuskin katsastuksessa edes asiaa huomaavat. En ainakaan olet kuullut yhdestäkään E39:stä johon olisivat kilvet määränneet laittamaan paikoilleen. Omasta kilvet puuttuneet vuodesta -09 lähtien eikä toistaiseksi ole asiasta mitään vuosikatsastuksissa edes kommentoituOriginally posted by Legacy View Postkyl se vaan oli sittenkin hanttipuolen jarrukilpi räminän syyllinen. pois koko paperin vahvuinen pelti ja ennen katastusta uutta paikalleen."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
Originally posted by Havis View PostJos molemman puolen kilvet puuttuu tuskin katsastuksessa edes asiaa huomaavat. En ainakaan olet kuullut yhdestäkään E39:stä johon olisivat kilvet määränneet laittamaan paikoilleen. Omasta kilvet puuttuneet vuodesta -09 lähtien eikä toistaiseksi ole asiasta mitään vuosikatsastuksissa edes kommentoitu
Huomasivat tänä vuonna
ja uuttahan sinne pitää laittaa kun vielä otteeseen kirjasivat asian ylös
F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Ikävä kyllä pitää. En ainakaan tiedä kuinka tuota sisäpantaa saisi venytettyä sen navan yli. Tuossakin on minusta yks suunnittelun kukkanen. Ei olisi varmaan ollut ylivoimaista suunnitella kilpi aavistuksen erilaiseksi jotta se menisi navan yli paikoilleen ja silti ajaisi asiansa. Saksalainen insinööri on ihme-epeli.Originally posted by Muurahainen View PostPitääkös E39:ssä irroittaa napa että saa kilven paikoilleen?
Jotkut on kuulemma panneet sen pannan poikki, laittaneet kilven paikoilleen ja sitten hepanneet hitsillä pannan taas yhdeksi kappaleeksi. Tiedä sitten onko kevytmetallin hitsaus sen helpompaa...Last edited by Havis; 09-07-2013, 16:59."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
Jopas on ollut tarkka inspehtoori autoa tarkistamassa. Jarrukilpi kun taitaa olla niitä liikenneturvallisuuden kannalta mitättömimpiä osia. Ei varmaan muuta keksinyt niin piti tikusta tehdä asiaaOriginally posted by Arnolds View Post
Huomasivat tänä vuonna
ja uuttahan sinne pitää laittaa kun vielä otteeseen kirjasivat asian ylös 
"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
Jos on tig välineet tai alulankaa mig:ssä, niin sitte, muuten kannattaa olla sörkkimättä sinne tavan hitsivehkeillä.Originally posted by Havis View PostJotkut on kuulemma panneet sen pannan poikki, laittaneet kilven paikoilleen ja sitten hepanneet hitsillä pannan taas yhdeksi kappaleeksi. Tiedä sitten onko kevytmetallin hitsaus sen helpompaa...
BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
Comment