Announcement

Collapse
No announcement yet.

KAUHEE RÄMINÄ e39

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • baijerilainen
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 197
    • Lappeenranta

    KAUHEE RÄMINÄ e39

    Edestä kuuluu montuissa rämisevää helinää... Vika on paikallistettu se on jarrunsuoja kilpi joka on alakiinnitysestään irti! Mites tämmönen ratkaisu... repii koko suojakilven kilin vi..... Koko kilpi on susi se kerää kiviä levyn ja suoja väliin tunnetuin seurauksin. Voiko se suojan huoletta tempaista pois vai sanooko konttooorin setä soosoo?
    g30 530e iPerformance
    g31 520 xda Sport edition touring
    f20 120da Sport edition
    f30 320da Sport edition
    ex f31 318da M-SPORT LCI touring
    ex f11 520 xda LCI touring
    ex f11 530 xda touring
    ex e90 316d sport
    ex f30 318 da
    ex f31 320 da touring
    ex e91 318i LCI touring
    ex e61 525ia touring
    ex e46 330da touring
    ex e39 520i touring
  • V-Power
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2006
    • 1333
    • Varsinais-Suomi

    #2
    Originally posted by baijerilainen View Post
    Edestä kuuluu montuissa rämisevää helinää... Vika on paikallistettu se on jarrunsuoja kilpi joka on alakiinnitysestään irti! Mites tämmönen ratkaisu... repii koko suojakilven kilin vi..... Koko kilpi on susi se kerää kiviä levyn ja suoja väliin tunnetuin seurauksin. Voiko se suojan huoletta tempaista pois vai sanooko konttooorin setä soosoo?
    Ei sano soosoota,korjauskehoitus siitä tulee,muttei muuta.Itselläni sama juttu,muutama kk takaperin petti kilven pari pulttia ja räminä sen mukainen.Otin renkaan irti ja leikkelin peltisaksilla koko kilven pois ,ei rämissyt enään ja menin leimalle.Voi sen poiston tehdä oikea oppisestikkin irroittamalla jarrusatulan ja levyn,mutta siinä mielentilassa ei huvittanut tapella satulan pulttien kanssa.tunnin verran sitä leikkelin ja hyvä tuli.Talvella kun tuo jarruremppa tulee eteen niin samalla vaihtelee uudet kilvetkin
    E36 95 316i Sedan
    E39 97 540i Touring
    E46 99 320Ci Coupe
    E53 01 X5 4,4 V8
    E65 05 730d
    F10 11 523i Sedan
    F90 08 320i Sedan

    Comment

    • 525TDS Touring
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 483
      • Sahalahti

      #3
      Itse revin kyseisestä syystä myös kilvet huitsin nevadaan, eikä konttorilla huomautettu asiasta. Pyysin vielä katsomaan etupään kaikki nivelet ja puslat mahdollisimman tarkasti. Eihän joissain automerkeissä ole jarrukilpiä edes tehtaalta tullessa.
      Ex-525TDSa Touring -98
      Ex-MB E220T CDi -02
      E61 520D -09
      F11 518d -16

      Comment

      • kaol
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 5007
        • Ilmajoki

        #4
        Originally posted by 525TDS Touring View Post
        Itse revin kyseisestä syystä myös kilvet huitsin nevadaan, eikä konttorilla huomautettu asiasta. Pyysin vielä katsomaan etupään kaikki nivelet ja puslat mahdollisimman tarkasti. Eihän joissain automerkeissä ole jarrukilpiä edes tehtaalta tullessa.
        "Joitain automerkkejä" ei koske E39:ä, koska sitä ei ole saanut ilman jarrukilpiä.


        Jos kilvet on rikki, niin kannattaa etsiä vaikka käytetyt kilvet, kiristää pultit ja tirrata vielä hitsaamalla kilven kiinni pulttiin. Ei pärise ja jarrujen ja laakereiden ikä pysyy järkevänä.
        Kokeilemalla se selviää...

        Comment

        • tomi
          Administrator
          • Jul 2002
          • 2908
          • Near Turku

          #5
          Täälläkin on tuota räminää ilmennyt ja tänään tarkistelin kaverin kanssa noi jarrusuojakilvet. Ne kyllä olivat kiinni eivätkä mitään räminää aiheuttaneet vaikka kuinka niitä kopisteli.
          Tämän jälkeen aloimme paikallistamaan mahdollista räminän aiheuttajaa ja vahvaksi kandidaatiksi löytyi pakoputken lämpösuojalevy. Tästä ainakin aiheutui samanlaista räminää kun sitä puukalikalla kopautteli. Lähempää tutkimusta ei päästy tekemään kunnolla koska pienella hallitunkilla ei saanut autoa tarpeeksi ylös. Täytyy vuokranosturilla käydä tutkimassa lisää.

          Onkos muilla nämä pakoputken lämpösuojapellit aiheuttaneet harmia? Olisiko levyjen terästäminen jollain bitumilla huono/hyvä idea? Kestää lämpöä ja kohtuu painavana materiaalina vaimentaa räminää. Itse lämpösuojapellit kyllä näyttivät ok-kuntoisilta ja niiden uusiminen olisikin jo suurempi homma kun joutuu pakoputkenkin käyttämään irti.
          F10 520d, E91 320d, E39 525iA Touring, E34 525iA, E30 325i, E30 316, E21 320

          Comment

          • peltone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 8092
            • Willähde

            #6
            Originally posted by tomi View Post
            Täälläkin on tuota räminää ilmennyt ja tänään tarkistelin kaverin kanssa noi jarrusuojakilvet. Ne kyllä olivat kiinni eivätkä mitään räminää aiheuttaneet vaikka kuinka niitä kopisteli.
            Tämän jälkeen aloimme paikallistamaan mahdollista räminän aiheuttajaa ja vahvaksi kandidaatiksi löytyi pakoputken lämpösuojalevy. Tästä ainakin aiheutui samanlaista räminää kun sitä puukalikalla kopautteli. Lähempää tutkimusta ei päästy tekemään kunnolla koska pienella hallitunkilla ei saanut autoa tarpeeksi ylös. Täytyy vuokranosturilla käydä tutkimassa lisää.

            Onkos muilla nämä pakoputken lämpösuojapellit aiheuttaneet harmia? Olisiko levyjen terästäminen jollain bitumilla huono/hyvä idea? Kestää lämpöä ja kohtuu painavana materiaalina vaimentaa räminää. Itse lämpösuojapellit kyllä näyttivät ok-kuntoisilta ja niiden uusiminen olisikin jo suurempi homma kun joutuu pakoputkenkin käyttämään irti.
            Korjauksesta en osaa sanoa koska itsellä alkoi tuo pelti roikkumaan vähän aika sitten ja osuessaan putkeen piti sellaista räminää.
            Peltiä hieman taivuttelin käsin ja nyt on "ongelma" pysynyt poissa.
            Eli et ole ainoa
            E30 316 -87
            E91 325i -06
            E61 530d -06
            F10 520d -14
            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

            Comment

            • tomi
              Administrator
              • Jul 2002
              • 2908
              • Near Turku

              #7
              Lämpöpellin alla tuntui olevan jonkin verran pieniä kiviäkin, jotka sai kyllä paineilmalla putsattua pois. Se ei kyllä tosin räminään vaikuttanut juurikaan. Täytyy koittaa taivutella hieman peltiä jos se auttaisi tähänkin tapaukseen.
              F10 520d, E91 320d, E39 525iA Touring, E34 525iA, E30 325i, E30 316, E21 320

              Comment

              • Legacy
                Newbiemmer
                • Apr 2013
                • 11
                • Pudasjärvi

                #8
                mun baijerilaisesta ei tunnu räminän syyllistä löytyvän millään.

                jarrukilvet o.k.

                pakoputkien lämpösuojat o.k.

                nivelet o.k.

                pohjan pelti osat o.k.

                kuskin pää räminän osalta o.k. ; )


                mistä ihmeestä se räminä voi kuulua vielä sieltä keulasta???

                nii ja kulkuvälinehän on -98 E39 523i sedan
                värillä ei väliä kunhan se on musta

                Comment

                • Legacy
                  Newbiemmer
                  • Apr 2013
                  • 11
                  • Pudasjärvi

                  #9
                  Originally posted by Legacy View Post
                  mun baijerilaisesta ei tunnu räminän syyllistä löytyvän millään.

                  jarrukilvet o.k.

                  pakoputkien lämpösuojat o.k.

                  nivelet o.k.

                  pohjan pelti osat o.k.

                  kuskin pää räminän osalta o.k. ; )


                  mistä ihmeestä se räminä voi kuulua vielä sieltä keulasta???

                  nii ja kulkuvälinehän on -98 E39 523i sedan
                  kyl se vaan oli sittenkin hanttipuolen jarrukilpi räminän syyllinen. pois koko paperin vahvuinen pelti ja ennen katastusta uutta paikalleen.
                  värillä ei väliä kunhan se on musta

                  Comment

                  • Havis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1838
                    • Kotona/Poissa

                    #10
                    Originally posted by Legacy View Post
                    kyl se vaan oli sittenkin hanttipuolen jarrukilpi räminän syyllinen. pois koko paperin vahvuinen pelti ja ennen katastusta uutta paikalleen.
                    Jos molemman puolen kilvet puuttuu tuskin katsastuksessa edes asiaa huomaavat. En ainakaan olet kuullut yhdestäkään E39:stä johon olisivat kilvet määränneet laittamaan paikoilleen. Omasta kilvet puuttuneet vuodesta -09 lähtien eikä toistaiseksi ole asiasta mitään vuosikatsastuksissa edes kommentoitu
                    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                    E60 523iA -08

                    Comment

                    • Arnolds
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 3310
                      • Kajjjaani

                      #11
                      Originally posted by Havis View Post
                      Jos molemman puolen kilvet puuttuu tuskin katsastuksessa edes asiaa huomaavat. En ainakaan olet kuullut yhdestäkään E39:stä johon olisivat kilvet määränneet laittamaan paikoilleen. Omasta kilvet puuttuneet vuodesta -09 lähtien eikä toistaiseksi ole asiasta mitään vuosikatsastuksissa edes kommentoitu
                      Huomasivat tänä vuonna ja uuttahan sinne pitää laittaa kun vielä otteeseen kirjasivat asian ylös
                      F26 xDrive20d TwinPower

                      EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                      Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        #12
                        Pitääkös E39:ssä irroittaa napa että saa kilven paikoilleen?

                        Comment

                        • Havis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 1838
                          • Kotona/Poissa

                          #13
                          Originally posted by Muurahainen View Post
                          Pitääkös E39:ssä irroittaa napa että saa kilven paikoilleen?
                          Ikävä kyllä pitää. En ainakaan tiedä kuinka tuota sisäpantaa saisi venytettyä sen navan yli. Tuossakin on minusta yks suunnittelun kukkanen. Ei olisi varmaan ollut ylivoimaista suunnitella kilpi aavistuksen erilaiseksi jotta se menisi navan yli paikoilleen ja silti ajaisi asiansa. Saksalainen insinööri on ihme-epeli.

                          Jotkut on kuulemma panneet sen pannan poikki, laittaneet kilven paikoilleen ja sitten hepanneet hitsillä pannan taas yhdeksi kappaleeksi. Tiedä sitten onko kevytmetallin hitsaus sen helpompaa...
                          Last edited by Havis; 09-07-2013, 16:59.
                          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                          E60 523iA -08

                          Comment

                          • Havis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1838
                            • Kotona/Poissa

                            #14
                            Originally posted by Arnolds View Post
                            Huomasivat tänä vuonna ja uuttahan sinne pitää laittaa kun vielä otteeseen kirjasivat asian ylös
                            Jopas on ollut tarkka inspehtoori autoa tarkistamassa. Jarrukilpi kun taitaa olla niitä liikenneturvallisuuden kannalta mitättömimpiä osia. Ei varmaan muuta keksinyt niin piti tikusta tehdä asiaa
                            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                            E60 523iA -08

                            Comment

                            • Bmw Dreamer
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 2762
                              • Kouvola

                              #15
                              Originally posted by Havis View Post
                              Jotkut on kuulemma panneet sen pannan poikki, laittaneet kilven paikoilleen ja sitten hepanneet hitsillä pannan taas yhdeksi kappaleeksi. Tiedä sitten onko kevytmetallin hitsaus sen helpompaa...
                              Jos on tig välineet tai alulankaa mig:ssä, niin sitte, muuten kannattaa olla sörkkimättä sinne tavan hitsivehkeillä.
                              BMW 520d Touring '06 314tkm
                              BMW 530D Touring '99 552tkm
                              BMW 320da Touring '02 427tkm
                              Volvo V70 D5 '02
                              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                              Case IH 5140 Maxxum

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎