e39 540ia katit paskana

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RiBs
    Newbiemmer
    • May 2005
    • 5

    e39 540ia katit paskana

    Tästäkin aiheesta ollut varmaan tuhat ketjua, mutta laitetaan nyt vielä yksi lisää

    Auto 10/97 540ia, nykii kiihdyttäessä aina kun kierrättää konetta yli 3000 rp/min, täysi kaasulla kiihdyttäessä alkaa nykiä heti. Jos auton ajaa nykymisen jälkeen parkkiin auto nykii siellä tyhjäkäynnillä. Nykiminen menee ohi kun koneen käynnistää uudelleen.

    Vein auton huoltoon ja sieltä tuli tuomio: "Oikeasta katalysaattorista irtoaa palasia ja tukkii pakoputkea"

    Vian etsintä maksoi järkyttävät 450e ja sitten tuli hinta-arvio ja lista osista, jotka pitää tilata:

    18307505320 rmfd.catalys 1kpl 1057e
    18307525639 kiristin 2kpl 42e
    18101745176 muffler 1kpl 342e
    18107528087 clamp.bush 1kpl 56e
    18101439825 rear silenc 1kpl 576e
    18301437555 vibrabsorber 1kpl 51e
    07119902900 skruv 2kpl 2e

    Yhteensä osille tulee hintaa järkyttävät 2126e ja siihen työ + aikaisempi vianetsintä 450e päälle, ryöstöä

    En todellakaan aio viedä autoa enää kyseiseen paikkaan, vaan pitäisi löytää joku edullisempi ratkaisu

    Laittakaa viisaammat ehdotuksia mitä tekisitte tässä tilanteessa, kuitenkin tonnejen säästöstä puhutaan
  • ongelmalapsi
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1062
    • Hämeenlinna

    #2
    taitasin ite hakea tarvike katit, laittaa ne sinne, säästää paljon rahaa, ja saada toimiva auto. sekä puhua tuo liikkeen tarkastus lasku puolet pienemmäksi.. tosin ensiksi ottasin vaikka siitä katit pois, testi että varmasti johtuu niistä...
    -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
    -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
    -Voimaa.com Ohjelmoinnit
    -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
    -Ilmastointi huolto alkaen 69€
    Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
    GMC Topkick C6500 rollback -95
    Ford F-350 4X4 Wrecker -97
    E46 330xiA -02
    Chrysler neon -99

    Comment

    • Stone
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 4074
      • Helsinki

      #3
      Katteja voii kysellä esim. tuolta..



      Minkä takia taka vaimennin pitäisi uusia? Tuskin ne kattien keraamisista filttereistä nyt niin tukkoon menee..
      E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
      VW Pornstarter (työjuhta)
      Dodge RAM Cummins (venejuhta)
      Finnmaster T8







      Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

      Comment

      • Wille83
        Bimmer Rookie
        • Jul 2007
        • 98
        • Tampere

        #4
        Mille korjaamolle veit autos? Meikäläisen bimmeristä meni katti tuossa viime kesänä (523 - 96). Vein Tampereen Metro autolle huoltoon, soittivat päivän päästä että katti sulanut ja tukkinut putken jolloin mootori ei ottanut kiekkaa kuin 3000 asti ja tehot kateissa ... hyvä kun pääsi mäet ylös. Metro autolla ottivat työstä ja osista muistaakseni 1400 euroa ! Tosin 540 taitaa tuo katti + putki hässäkkä maksaa enemmän joka tapauksessa... Eivät kyllä meikäläiselle vaihtaneet kuin putken pakosarjasta katille ja tietenkin katin. Taitavat korjaamolla ottaa varman päälle jos meinaavat koko putken vaihtaa...

        Comment

        • Vehkis
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2007
          • 1441
          • Turku

          #5
          ei mulla ainakaan ole mennyt putkisto tukkoon,vaikka onkin kummatkin katit menny uusiksi.Tai no takapönttö on kyllä vaihdettu,mutta ainakaan välipönttö ei ole tukossa..(ainakaan tietääkseni)
          Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
          ex E39 535iA -97
          sekä x määrä riisikippoja


          Kesäautona toimii vw kupla -65

          Comment

          • Stone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 4074
            • Helsinki

            #6
            Eiköhän paikkakunnalta löydy joku pakoputkifirma jolla työn voi teettää..:think Eihän tuollaisia hintoja edes periaattesta kannata maksaa vaikka rahaa olisikin kaikki pankkitilit, kaapit, sukanvarret, tallelokerot, kukkapurkit yms. pullollaan.. Kaiken lisäksi ymmärsin, että tuossa vaihdettavissa osissa oli vain yksi katti. Sitten kun se toinenkin posahtaa niin taas myydään koko putkisto, eikö!! Voihan ...kele sentään..

            Ed: Ja miten hemmetissä ne on voinut velottaa 450€ jostain vian etsinnästä, mistä helevetistä sitä vikaa on oikein alettu etsiä. Onko ne pudottanut koko putkiston sieltä alas? Eikö tuon tukkoisen katin olisi löytänyt helpomminkin. Pakokaasupäästöt jne.. Huhhuh!!
            Last edited by Stone; 30-07-2007, 19:44.
            E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
            VW Pornstarter (työjuhta)
            Dodge RAM Cummins (venejuhta)
            Finnmaster T8







            Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

            Comment

            • patu
              BTCF Member
              • Jul 2003
              • 542
              • Porvoo

              #7
              Originally posted by Stone View Post
              Katteja voii kysellä esim. tuolta..



              Minkä takia taka vaimennin pitäisi uusia? Tuskin ne kattien keraamisista filttereistä nyt niin tukkoon menee..
              Mulla meni yhdestä ex-kulkineesta katti paskaksi ja todella tukki takavaimentimen. Auto kulki kaasu pohjassa 60 km/h (no ei se aikaisemminkaan paljon lujempaa mennyt) ja kädellä tuskin tunsi henkäystä putkesta tyhjäkäynnillä.
              BMW F30 330e LCI
              Buick Riviera 455cid -71


              Volvo V70 mk III - Ex
              Jaguar F-Pace - Ex
              Camaro 3gen - Ex
              Subaru Levorg - Ex
              Volvo V60 - Ex
              Porsche 924 - Ex
              BMW 1502 -76 - Ex
              The Best or Something - Ex
              BMW e39 540iA touring - Ex
              BMW e34 525iA touring - Ex
              BMW e34 520i -Ex
              etc.....

              Comment

              • Stone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 4074
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by patu View Post
                Mulla meni yhdestä ex-kulkineesta katti paskaksi ja todella tukki takavaimentimen. Auto kulki kaasu pohjassa 60 km/h (no ei se aikaisemminkaan paljon lujempaa mennyt) ja kädellä tuskin tunsi henkäystä putkesta tyhjäkäynnillä.
                Mutta vaikka tukkisikin niin eiköhän se ole avattavissa. Ainakin 540:en pönttö (tai periaatteessa kaksi toinen vain resonoi) on kohtuu yksinkertainen koostumukseltaan ja voisin kyllä väittää, että kohtuu helposti saa katin rojutkin pois. Harmi kun tuli oma pönttö viskattua roskiin, mutta luulis käytetyn löytyvän kohtuu helposti.
                E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                VW Pornstarter (työjuhta)
                Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                Finnmaster T8







                Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                Comment

                • Vehkis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2007
                  • 1441
                  • Turku

                  #9
                  Kyllä mulla ainakin lenteli ne katin hilppeet sieltä melko mukavasti pois kun antoi vaan vähän kaasua tyhjäkäynillä..
                  Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
                  ex E39 535iA -97
                  sekä x määrä riisikippoja


                  Kesäautona toimii vw kupla -65

                  Comment

                  • Koolj_bmw4life
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2002
                    • 711
                    • Salo,SUOMI

                    #10
                    magnaflowin katit taitaa maksaa 150-200e/kpl... sellaset laitoin aikanaan omaan ex-e39siin, ku alkoi se räminä vituttaa. Asennus taisi olla 150-200e.

                    Comment

                    • E39-530A
                      BTCF Member
                      • Feb 2007
                      • 947
                      • Espoo

                      #11
                      Kattien sijainti

                      Kattien hintaeroja mallien kesken voi selittää se, että M52-padoissa (pre-facelift), katti on yhdysrakenteinen pakoputken olikohan alkuosan kanssa. M54-koneissa (2000->) se taas on yhdysrakenteinen pakosarjojen kanssa , joten se ei ainakaan halvempaa ole. Mutta enpä osaa noista kasikoneista sanoa, mihin niissä se katti on naitettu kiinni.:think
                      E92 335iA -08

                      ---
                      ex E34 540iA -93
                      ex E90 325iA -05
                      ex E39 530iA -00
                      ex Toyota Avensis
                      ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                      Comment

                      • bemanderi
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2006
                        • 191
                        • Capital West

                        #12
                        Tilasin omaan 540:seen parisen vuotta sitten Magnaflown katit Akkutarvike Määttälältä. Maksoi muistaakseni vähän päälle 300€ (2kpl) ja pelasi hienosti pari vuotta ja kaksi katsastusta ilman ongelmia.

                        Mikä tahansa pakoputkipaja jumppaa ne helposti paikoilleen suurinpiirtein satkulla - jopa täällä pääkaupunkiseudulla.
                        BMW X5 xdrive35 E70 Navetta
                        Audi a5 3.2fsi Quattro Coupe

                        .. plus sitten kaikkea muuta romua.

                        Comment

                        • E39-530A
                          BTCF Member
                          • Feb 2007
                          • 947
                          • Espoo

                          #13
                          Originally posted by bemanderi View Post
                          Tilasin omaan 540:seen parisen vuotta sitten Magnaflown katit Akkutarvike Määttälältä. Maksoi muistaakseni vähän päälle 300€ (2kpl) ja pelasi hienosti pari vuotta ja kaksi katsastusta ilman ongelmia.
                          Siis kesti vain kaksi vuotta? Vai tarkoititko, että on kestänyt jo kaksi vuotta? Ajattelin vain jatkon kannalta, kun omat tulee jossain vaiheessa vaihtoikään. Ei viitsisi parin vuoden välein vaihtaa. Toisaalta 530:ssä katit ovat yhdessä pakosarjojen kanssa, joten liekö niitä tarvikkeena saa?
                          E92 335iA -08

                          ---
                          ex E34 540iA -93
                          ex E90 325iA -05
                          ex E39 530iA -00
                          ex Toyota Avensis
                          ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                          Comment

                          • bemanderi
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2006
                            • 191
                            • Capital West

                            #14
                            Originally posted by E39-530A View Post
                            Siis kesti vain kaksi vuotta? Vai tarkoititko, että on kestänyt jo kaksi vuotta? Ajattelin vain jatkon kannalta, kun omat tulee jossain vaiheessa vaihtoikään. Ei viitsisi parin vuoden välein vaihtaa. Toisaalta 530:ssä katit ovat yhdessä pakosarjojen kanssa, joten liekö niitä tarvikkeena saa?
                            Niin no, auto oli mulla sen jälkeen pari vuotta mutta tietojen mukaan toimii edelleenkin hyvin.
                            BMW X5 xdrive35 E70 Navetta
                            Audi a5 3.2fsi Quattro Coupe

                            .. plus sitten kaikkea muuta romua.

                            Comment

                            • hoikkas
                              BTCF Member
                              • Oct 2005
                              • 1579
                              • TURKU

                              #15
                              Itsellä oli keväällä molemmat katit paskana, siis niin että sieltä kuului helinää... Oli sen verran tuore ja en sen helinän alettua polkenut juuri ollenkaan, jottei olisi tukkinut kattien jälkimmäisiä vaimentimia/putkia. Turussa paikallinen pakoputkicenter korjasi ne. Eli katit pois uudet, 2kpl, tilalle. Kannattaa nyt heti käyttää se paikkakuntasi paikallisessa pakoputki "pajalla" ja he hoitaa sen sulle edullisesti ja nopeasti.
                              Kun laskimme osien hintaa merkkikorjaamossa; kaksi kattia ja niihin vähän putkea (pakosarjalta asti) yht. 2500e + siihen puolen päivän työt eli kustannusarvio noin 3000e.
                              Kun käytät oman autosi jossain ko. pajalla, se maksaa noin 1/4 osan verrattuna merkkikorjaamoon.
                              Elä osta käytettyjä katteja (ainakaan jos kilometrejä on paljoa tai niitä ei ole tiedossa), sillä ne käytetyt rikkoontuu ehkä yllättävänkin nopeaan. Osta tarvike katit, vaikka aiemmin mainitut Magnaflow:it.

                              Elä murehdu, kyllä saat kohta V8 -koneen taas horisemaan muutamilla satasilla

                              Korjataan vähän...Näin helposti kaikki menee jos se vika on todella kateissa.

                              Itsellä merkkiliikkeessä meni noin 1s. kun asentaja sanoin että ainakin toisessa katissa sisuskalut vähän irti ja ehkä toisessakin. Ja sama toistui siellä pakoputkicenterissä, äijä kuunteli noin sekunnin ja sano et muutaman päivän päästä on pari kattia täällä, tuo auto maksa muutamia satasia ja aja päivällä auto kotiin...
                              Last edited by hoikkas; 30-07-2007, 23:43. Reason: lisäys
                              BMW i4M50

                              Comment

                              Working...
                              X