Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ylimääräinen "naksutus" konehuoneessa, apuva!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janik
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 28
    • Kotka

Tarkastappa niinkin yksinkertainen asia kun onko tulpat kunnolla kiinni... Minulla oli samallaiset oireet ja käytin jopa yhden korjaamon asentajalla kuunteluttamassa, mutta eivät osanneet sanoa vikaa! sittenpä päätin vaihtaa tulpat ja avot!? Kuudesta tulpasta ainakin kolme oli löystynyt?? Uudet tulpat kiinni ja naputus hävisi
    E39 523 TOURING Monark 1959, Race sierra & Race prelude.

EX: E30 316 , E36 318i , E30 325i touring E30 318 I M touring ja noin 50 muuta PASKAA....

Comment

• Juspa
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1239
      • Pori

Olisiko tuollaista vikaa: http://jackassofalltrades.com/ticker.html
      E70 M-Sport AlpinWeiß 3

Ex.
      F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
      E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
      E90 320d -05 Schwartz 2
      E36 328i touring -97 Diamantschwartz
      E36 352i -91 Diamantschwartz

Comment

• Tepi83
        Bimmer Rookie
        • Aug 2006
        • 50

Originally posted by 523ii View Post
        Osaatko yhtään sanoa että minkä hintaluokan remontista puhutaan jos ne nostajat joutuu vaihtamaan??
        no ne nostajat maksaa tosiaan sen 15-21€ kpl riippuen mistä ostat ja kuka myy eli ne olis sen vajaa 500€ + työt ja tietysti jos itse laittaa niin säästää paljon itse päädyin siihen tulokseen että vaihdan itse. mutta ikinä ei voi olla 100% varma onko nostajat ns. sököt,kokeile vielä kunnon öljyillä naksutteleeko ja jos siltä tuntuu nii mahdollisesti se forte käsittely jos ei auta niin nostajat on elinkaarensa päässä.. näin testasin myös omani!
        -95 e36 323i coupe

ex: -84 e30 318i, -86 e30 323i, -87 e30 320i
        -91 e36 325i

Comment

• 523ii
          Newbiemmer
          • Jul 2007
          • 21

Originally posted by Tepi83 View Post
          no ne nostajat maksaa tosiaan sen 15-21 kpl riippuen mistä ostat ja kuka myy eli ne olis sen vajaa 500 + työt ja tietysti jos itse laittaa niin säästää paljon itse päädyin siihen tulokseen että vaihdan itse. mutta ikinä ei voi olla 100% varma onko nostajat ns. sököt,kokeile vielä kunnon öljyillä naksutteleeko ja jos siltä tuntuu nii mahdollisesti se forte käsittely jos ei auta niin nostajat on elinkaarensa päässä.. näin testasin myös omani!

Öljyjen vaihto ei auttanut asiaa, fortekäsittelyyn on aika alkuviikosta, samoin kun merkkiliikkeeseen pikaista diagnoosia varten..

Comment

• 523ii
            Newbiemmer
            • Jul 2007
            • 21

Originally posted by Juspa View Post
            Ei mun lontoon taidoilla ihan kokonaan auennu toi juttu..

Comment

• _koukku_
              Bimmer Rookie
              • Jan 2007
              • 44

kiristin rulla

mulla kuulu rahiseva/naksutttava ääni vassemmalta puolelta edestä katsottuna, ilmastoinnin kun laitto pois päältä niin ääni loppui. Kaikki veikkaili ilmastoinnin kompuraa mutta vika häipyi kun vaihdoin uuden rullan ja kiristimen, hintaa tuli 95 euroa ja 20 min meni kun itse vaihdoin. Ja vaikka vanha rikkinäinen kiristinrulla systeemi oli mulla kädessä ja sitä pyörittelin, niin en havainnut siinä mitään vikaa, eli aika vaikea diagnosoida vikaa niistä rullista, ainakin mun mielestä.

Comment

• 523ii
                Newbiemmer
                • Jul 2007
                • 21

Originally posted by _koukku_ View Post
                mulla kuulu rahiseva/naksutttava ääni vassemmalta puolelta edestä katsottuna, ilmastoinnin kun laitto pois päältä niin ääni loppui. Kaikki veikkaili ilmastoinnin kompuraa mutta vika häipyi kun vaihdoin uuden rullan ja kiristimen, hintaa tuli 95 euroa ja 20 min meni kun itse vaihdoin. Ja vaikka vanha rikkinäinen kiristinrulla systeemi oli mulla kädessä ja sitä pyörittelin, niin en havainnut siinä mitään vikaa, eli aika vaikea diagnosoida vikaa niistä rullista, ainakin mun mielestä.
                ilmastoinnin kompura se ei ainakaan ole.. sieltä vasemmalta puolelta kyllä ääni kuuluu selkeämmin. Tyhjäkäynnillä se äänen taajuus on ehkä muutama kerta sekunnissa, jos olisi rullasta ääni niin luulisi että alkaa kuulua heti kun koneen käynnistää eikä muutaman sekunnin viiveellä?

Comment

• _koukku_
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2007
                  • 44

onhan se viive mahdollinen, kun rulla alkaa pyöriä, se lämpenee ja alkaa ääntään....

Comment

• Risto113
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 1204
                    • GrassLake

ilmastoinnin kompura se ei ainakaan ole.. sieltä vasemmalta puolelta kyllä ääni kuuluu selkeämmin. Tyhjäkäynnillä se äänen taajuus on ehkä muutama kerta sekunnissa, jos olisi rullasta ääni niin luulisi että alkaa kuulua heti kun koneen käynnistää eikä muutaman sekunnin viiveellä?
                    höh, nimenomaan PITÄÄ kuulua muutaman sekunnin viiveellä jos kompuran rulla. Kompura ei lähde käyntiin heti kun käynnistät, vaan vasta tyhjäkäynnin tasaannuttua, noin 2-3 sekunria...

Comment

• Juspa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 1239
                      • Pori

Ei mun lontoon taidoilla ihan kokonaan auennu toi juttu..
                      Eli kyseessä jokin polttoaineen haihtumisen estojärjestelmään/polttoainehöyryjen keruujärjestelmään kuuluva venttiili, joka aukeaa ja sulkeutuu tietyllä pulssilla. Kuluessaan ilmeisesti rupee pitämään tikitystä pulssin tahtiin.

Mut ei se silti taida olla tossa sun asiassa syynä, sillä ton äänen ei pitäis muuttua kierrosten mukaan, mut aina kannattaa tsekata, ei siinä mitään häviä
                      E70 M-Sport AlpinWeiß 3

Ex.
                      F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                      E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                      E90 320d -05 Schwartz 2
                      E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                      E36 352i -91 Diamantschwartz

Comment

• Tonton
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 9101
                        • Raisio

voisko olla et tollanen vähän terävämpi kuin dieselin koneen naputtava ääni ni vois tulla vuotavista suuttimista?
                        sigpic
                        M-B Vito -22
                        Transit Custom -18
                        Yamaha vx ho cruiser -22
                        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                        [email protected]

Comment

• 523ii
                          Newbiemmer
                          • Jul 2007
                          • 21

Paikallisessa autosalvassa kävin, merkkiliikkeen diagnoosi oli että venttiilinnostaja jumissa tai kulunut. Ihan korvakuulolla asentaja sanoi että venttiilinnostajasta ääni tulee..

Sanoi että kone tuntuu aika tukkoselle, kehotti kierrättelemään reippaasti kun pikkuvaihteella ajaa, ja 10w 60 öljyjä suositteli..

Huomenna sit Forte käsittely, katsotaa vaikuttaako se mitenkään..

Comment

• Nonii
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2005
                            • 209
                            • Jyväskylä

Paikallisessa autosalvassa kävin, merkkiliikkeen diagnoosi oli että venttiilinnostaja jumissa tai kulunut. Ihan korvakuulolla asentaja sanoi että venttiilinnostajasta ääni tulee..

Sanoi että kone tuntuu aika tukkoselle, kehotti kierrättelemään reippaasti kun pikkuvaihteella ajaa, ja 10w 60 öljyjä suositteli..

Huomenna sit Forte käsittely, katsotaa vaikuttaako se mitenkään..
                            Moro

Mulla oli kanssa naputusta koneessa ja se kuului nostajista, eilen sitten Fortet sisään n. 40 min tyhjäkäyntiä (lopussa muutama minuutti n 1700 r/min), uudet öljyt ja suodatin sisään ja ´voila kone kehrää taas kuin kissa. Kyllä nyt hampaita naurattaa. Samalla rapsin kivet pois jarrukilpien välistä. Voi että on taas kiva ajella. Oikein joutui ajelemaan helteillä ikkunat auki kun oli niin hiljaista menoa. Toivottavasti auttaa sinullakin.
                            Nykyinen: W204 220 CDI T

Ex:

Octavia RS
                            E39 523
                            E30 324
                            E30 316

Comment

• 523ii
                              Newbiemmer
                              • Jul 2007
                              • 21

Originally posted by Nonii View Post
                              Moro

Mulla oli kanssa naputusta koneessa ja se kuului nostajista, eilen sitten Fortet sisään n. 40 min tyhjäkäyntiä (lopussa muutama minuutti n 1700 r/min), uudet öljyt ja suodatin sisään ja ´voila kone kehrää taas kuin kissa. Kyllä nyt hampaita naurattaa. Samalla rapsin kivet pois jarrukilpien välistä. Voi että on taas kiva ajella. Oikein joutui ajelemaan helteillä ikkunat auki kun oli niin hiljaista menoa. Toivottavasti auttaa sinullakin.
                              Ei auttanu fortet mulla.. :( Ei tainnu ääni muuttua mitenkään..

Comment

• Nonii
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2005
                                • 209
                                • Jyväskylä

No voi fuck. Tiiä sitten mitä kilinöitä alkaa kohta kuuluumaan kun tuota fortea tunki koneeseen, kun en ole oikein ollut näiden ihmeaineiden kannattaja, mutta ainakin nyt vaikutti toimivan.
                                Nykyinen: W204 220 CDI T

Ex:

Octavia RS
                                E39 523
                                E30 324
                                E30 316

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢