Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 528 99-> Kattiongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SLK
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 275
    • Päijät-häme

    #16
    Kannatta nyt tutkia kunnolla se imupuolen paksu haitariputki, ihan kunnolla sormilla ja valolla katselet ne uomat.
    exät: 523iA -99, 523iA Touring -99, 523iA Touring -98, 728iA -97, 525iA -91, 320i -84

    Comment

    • 740i
      Bimmer Rookie
      • Jul 2007
      • 63
      • Vaasa

      #17
      Originally posted by temppu928 View Post
      Kiitos jeesistä. Menee maanantaina testeriin. Eli hyvä HC-arvo puoltaa katin eheyttä?
      Omassa autossa HC:t oli 200 ppm ilman katteja ja kattien kans 5 ppm. En usko, että katit voi olla sököt, koska HC:t on noin hyvät. Ehkä muut voi vahvistaa onko näin?

      Testeri varmaan kertonee lisää ongelmasta. Ilmamäärämittaria veikkaisin?
      ---
      X6 -09
      Ex:
      X5 -08
      9 x Mercedes
      740i -98

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7397
        • Oulu

        #18
        Originally posted by WSE1 View Post
        Katalysaattori ei muuten vaurioidu juuri muuten kuin mekaanisesti,eli on lähes ikuinen jos ei kiveen aja sitä...
        Aika vaikee tuota on kiveenkään ajaa kun on tossa pakosarjassa koneen kyljessä kiinni suunnilleen noi katit.

        Originally posted by 740i View Post
        No ei ihan näin, materiaali irtoaa vanhemmittaan (yli 100tkm) ja voi tukkiintua taikka tyhjentyä koko katti. Ainakin V8 bemareissa tyypillistä.
        Ei taida kuitenkaan olla tyypillistä näissä M52TU ja M54 -koneisissa...?
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • temppu928
          Newbiemmer
          • Apr 2005
          • 12

          #19
          Kiitos taas ehdotuksista. Kylmänä tosiaan ei tykkää käydä tasaisesti vaihde päällä vaan nytkyttää. Kun antaa paikallaan kaasua, niin kierrosten pudotessa meinaa sammua, eli kiekat "sukeltaa". Onko tyypillistä?
          Täytyy tutkia tuo imuletku MAFin jälkeen(onhan näissä lanka-MAF?), jos sieltä saa ylimääräistä ilmaa.
          B528iaT
          P928S
          P928GT6

          Comment

          • temppu928
            Newbiemmer
            • Apr 2005
            • 12

            #20
            Noniin. Syy Lambda-arvon huonouteen oli murtuma tyhjäkäyntiventtiilille vievässä letkussa. Letku on MAFin jälkeen, joten ilmaa meni aivon tietämättä liikaa koneeseen. Kiitos jeesistä
            B528iaT
            P928S
            P928GT6

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎