E39 530D A - ei käynnisty - löytyykö apuja!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

    #31
    Originally posted by toperi View Post
    Ääntä kuuluu hurinaa sen minuutin verran. Otin letkun irti suodattimelta ja löpöä tuli kyllä hyvin joten ei liene vikaa siinä...?
    Vaihdoin vanhan nokka-akselin asentotunnistimen kiinni ja johan lähti pelaamaan...?
    Mutta pettymys tuli eteen kun seuraavan kerran koitin käynnistää niin taas sama peli. Koittaa koittaa vaan ei hylkää. :think
    Silmäpelillä voi olla hankala arvioida, millä paineella siirtopumppu oikeasti tavaraa siirtää.

    Olisiko ongelmaa nokka-akselin anturin johtdotuksesta, tai sitten anturin vaihdolla ei ollut mitään tekemistä asian kanssa (sattumaa). Dieselissä moottorin käydessä nokkatunnistin ei vaikuta käyntiin. Jos pyörimisestä kertovaa kanttiaaltoa ei tule, estää kyllä 100% varmuudella käynnistymisen. Jos käynnistäminen takkuaa edelleen, pyydä kaveria liikuttelemaan anturin liitintä ja johdotusta (huono kontakti).

    Edellä mainittu rail-paineanturi on myös varteenotettava vaihtoehto. Yleensä se oireilee kuitenkin myös ajossa nytkäyksinä. Imusarjan alta, tulipellin puoleisesta päästä niitä johtoja voi rukata.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • toperi
      Bimmer Rookie
      • Aug 2007
      • 105

      #32
      Originally posted by TS530DT View Post
      Mulla laitteet oireili samantyyppisesti, pikku lisänä nyki ja pätki aivan kuin bensakone, joka ei saa kipinää.

      Ensin vaihdoin polttoaine suodattimen ja liikuttelin antureiden johtoja. Toimi hetken. Sitten vika palautui.

      Auto oli testerissä ja ainoa vika löytyi EGR:stä mutta tällä ei vaikutusta tuohon toimintaan. Alipaineletku irti ja meno jatkui.

      Kaikki oletuskomponentit joilla tuntui olevan yhteyksiä tällaiseen käyttäytymiseen(esipainepumppu, MAF-anturi ja suuttimet kunnossa)

      Syyksi paljastuikin korkeapaine-anturin liitin, joka pätki. Korjaukseksi riitti puhdistus ja nyt taas pelittelee.
      Joo suodatin on vaihdettu ja kaikki? anturien johdot/liitokset putsattu. Suuttimia ei ole tarkistettu...Tuo korkeapaineanturi oli kyllä erittäin likainen kun sen joku aikaa sitten irroitin ja putsasin. Taitaa koko imusarja olla yhtä tervaa...

      Comment

      • toperi
        Bimmer Rookie
        • Aug 2007
        • 105

        #33
        Originally posted by Clavurion View Post
        Silmäpelillä voi olla hankala arvioida, millä paineella siirtopumppu oikeasti tavaraa siirtää.

        Olisiko ongelmaa nokka-akselin anturin johtdotuksesta, tai sitten anturin vaihdolla ei ollut mitään tekemistä asian kanssa (sattumaa). Dieselissä moottorin käydessä nokkatunnistin ei vaikuta käyntiin. Jos pyörimisestä kertovaa kanttiaaltoa ei tule, estää kyllä 100% varmuudella käynnistymisen. Jos käynnistäminen takkuaa edelleen, pyydä kaveria liikuttelemaan anturin liitintä ja johdotusta (huono kontakti).

        Edellä mainittu rail-paineanturi on myös varteenotettava vaihtoehto. Yleensä se oireilee kuitenkin myös ajossa nytkäyksinä. Imusarjan alta, tulipellin puoleisesta päästä niitä johtoja voi rukata.
        Joo niin voi olla tietenkin. Mutta ainetta kuitenkin tuli...

        Joo sitä mullekin sanottiin kun asiasta soitin liikkeeseen jossa vikakoodit otettiin ja josta ostin sitten anturin. Ihmettelivät kovasti ja epäilivät johdotusta/kontaktivikaa...

        Käy ja kukkuu komeasti kun käy

        Ja vika tähänasti aina korjautunut kun kyseisen anturin ottanut irti ja vaihtanut toiseen. Ehkä tein virheen kun suihkutin liitokseen CRC:tä kun ei ollut elektrolyyttispraytä ja siksi kontaktihäiriötä?

        Ja huomasin, että se liitin pitää tosissaan laittaa tarkasti ettei se tiivisteen lipare jää väliin ja osaltaan estä liittimen pohjaan menemistä.

        Sen korkeapaineanturin irroitin taannoin ja puhdistin. Jämerässä paikassa...
        Oli todella likainen kuten sitten koko imusarjakin lienee...(pesun paikka ja egr:n tukkiminen edessä..?)

        Comment

        • Clavurion
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 9159
          • Oulu

          #34
          Originally posted by toperi View Post
          Joo suodatin on vaihdettu ja kaikki? anturien johdot/liitokset putsattu. Suuttimia ei ole tarkistettu...Tuo korkeapaineanturi oli kyllä erittäin likainen kun sen joku aikaa sitten irroitin ja putsasin. Taitaa koko imusarja olla yhtä tervaa...
          Edellä korkeapaineanturilla on kyllä tarkoitettu jakotukin päässä oleva PA-paineanturia. Sinä taidat nyt puhua imusarjan päässä olevasta ahtopaine (MAP)-anturista.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • exautisti
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 1267
            • oulu

            #35
            Originally posted by Clavurion View Post
            Loogista arvauspeliähän tämä on pelkän oirekuvauksen perusteella. Joskus sattuu koodit ja planeettojen asennot kohdalleen.
            Arvatkaa mikä kaveri on ammatiltaan..?

            sori,oli pakko
            -99 punane passatti

            https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

            Tuikun softat
            Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
            BMW Maahantuonti ammattitaidolla
            Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
            Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

            www.mcars.fi

            Kysy 041-5056506

            https://www.facebook.com/MCarsOulu/

            INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

            Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

            Comment

            • Clavurion
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 9159
              • Oulu

              #36
              Originally posted by exautisti View Post
              Arvatkaa mikä kaveri on ammatiltaan..?

              sori,oli pakko
              No mutta tuollaistahan se minun päivätyökin on. Onneksi on pääsääntöisesti auringonpilkut olleet kohdallaan.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • thth77
                Bimmer Rookie
                • Jan 2007
                • 88
                • Nurmijärvi

                #37
                Originally posted by ManeA View Post
                E39 530d Automaatti vm.2001

                Ongelma: Ei käynnisty. Kun laittaa avaimen virtalukkoon niin virrat tulee normaalisti, hekutus normaali, pyörittää hienosti mutta ei käynnistä.

                Vaihteen valitsimessa palaa merkkivalo P kirjaimen vieressä vaikka avain pois virtalukosta ja ovet kiinni - onko normaalia?

                Jos löytyy apua ollaan kiitollisia, auto ollut vasta kaksi viikkoa ja kokemuspohja siitä siis melko heikko.
                täällä samat ongelmat pystyykö kukaan tulla lukemaan vikakoodit,pitäisi lähteä pohjoiseen illalla
                0400891601
                auto lähti käyntiin.sisälämppäri konehuoneessa pari tuntia ja avot?????
                Last edited by thth77; 16-02-2012, 11:43.
                1.5
                2.3
                2.0
                2.5
                2.5
                3.3
                3.0d

                Comment

                • thth77
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2007
                  • 88
                  • Nurmijärvi

                  #38
                  Originally posted by thth77 View Post
                  täällä samat ongelmat pystyykö kukaan tulla lukemaan vikakoodit,pitäisi lähteä pohjoiseen illalla
                  0400891601
                  auto lähti käyntiin.sisälämppäri konehuoneessa pari tuntia ja avot?????
                  tämmöisiä vikakoodeja löytyi
                  2550 tuntematon vika
                  1028 pakokaasun takaisinkierrätys säädinarf
                  7680 van protokolla ei viestiä mittaristolta
                  13589 ilmast. kompr. poiskytkentä katkos
                  13573 hehkutusajan ohjaus katkos
                  1152 jäähdyttimen puhallus ohjaus
                  4693 esipainetunnistin impulssi liian korkea
                  korj.kertoimet: (1 -0,31) (2 0,54) (3 -0,56) (4 0,13) (5 0,17) (6 0,39)
                  mitäs nämä meinaa:think
                  1.5
                  2.3
                  2.0
                  2.5
                  2.5
                  3.3
                  3.0d

                  Comment

                  • adr-jouni
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2006
                    • 103
                    • Near uleåborg

                    #39
                    Originally posted by thth77 View Post
                    tämmöisiä vikakoodeja löytyi
                    2550 tuntematon vika
                    1028 pakokaasun takaisinkierrätys säädinarf
                    7680 van protokolla ei viestiä mittaristolta
                    13589 ilmast. kompr. poiskytkentä katkos
                    13573 hehkutusajan ohjaus katkos
                    1152 jäähdyttimen puhallus ohjaus
                    4693 esipainetunnistin impulssi liian korkea
                    korj.kertoimet: (1 -0,31) (2 0,54) (3 -0,56) (4 0,13) (5 0,17) (6 0,39)
                    mitäs nämä meinaa:think
                    Eikös tuo 2550 ole just liian alhainen polttoaineen siirtopaine, ainaki mää tilasin uuven siirtopumpun, saas nähdä auttaako kun munki lintta ei meinaa lähtä pakkasella mihkää tallista ja sama koodi 2550... Kokeilin myös siitä naftasuodattimelta olevaa anturin liitintä poisa jolloin näkee onko se mahdollisesti rikki muttei vaikutusta ollut.....Ens viikolla sit laittelen sen uuven punpun..

                    Comment

                    • adr-jouni
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2006
                      • 103
                      • Near uleåborg

                      #40
                      Originally posted by adr-jouni View Post
                      Eikös tuo 2550 ole just liian alhainen polttoaineen siirtopaine, ainaki mää tilasin uuven siirtopumpun, saas nähdä auttaako kun munki lintta ei meinaa lähtä pakkasella mihkää tallista ja sama koodi 2550... Kokeilin myös siitä naftasuodattimelta olevaa anturin liitintä poisa jolloin näkee onko se mahdollisesti rikki muttei vaikutusta ollut.....Ens viikolla sit laittelen sen uuven punpun..
                      No heleskuta sentäs, ei taaskaa halunna lähtä käymään.. Pumppu hurisee alle 30 sekunttia ja 10 sekunnin kohalla ääni muuttuu vielä kaiken kukkuraksi.... Onse aikasemmin kyllä hurissut sen n.minuutin että mikähän sille nyt tuli ??? Säikähtiköhä kun hain sen uuven pumpun ja särki ihtesä jostai muualta kenties ???

                      Comment

                      • thth77
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2007
                        • 88
                        • Nurmijärvi

                        #41
                        Originally posted by adr-jouni View Post
                        Eikös tuo 2550 ole just liian alhainen polttoaineen siirtopaine, ainaki mää tilasin uuven siirtopumpun, saas nähdä auttaako kun munki lintta ei meinaa lähtä pakkasella mihkää tallista ja sama koodi 2550... Kokeilin myös siitä naftasuodattimelta olevaa anturin liitintä poisa jolloin näkee onko se mahdollisesti rikki muttei vaikutusta ollut.....Ens viikolla sit laittelen sen uuven punpun..
                        tämänkin auton vika selvisi,yhdessä suuttimessa reilu ohivuoto.
                        1.5
                        2.3
                        2.0
                        2.5
                        2.5
                        3.3
                        3.0d

                        Comment

                        • schwarze
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2004
                          • 2016
                          • Kangasala

                          #42
                          Originally posted by adr-jouni View Post
                          No heleskuta sentäs, ei taaskaa halunna lähtä käymään.. Pumppu hurisee alle 30 sekunttia ja 10 sekunnin kohalla ääni muuttuu vielä kaiken kukkuraksi.... Onse aikasemmin kyllä hurissut sen n.minuutin että mikähän sille nyt tuli ??? Säikähtiköhä kun hain sen uuven pumpun ja särki ihtesä jostai muualta kenties ???
                          Kyllä se siirtopumppu alkaa olla valmis...Nicistä päätellen päivät menee rekan päällä ja yöt BMW:n alla, eli vaihda se pumppu sinne vaan
                          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                          Comment

                          • adr-jouni
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2006
                            • 103
                            • Near uleåborg

                            #43
                            Originally posted by schwarze View Post
                            Kyllä se siirtopumppu alkaa olla valmis...Nicistä päätellen päivät menee rekan päällä ja yöt BMW:n alla, eli vaihda se pumppu sinne vaan
                            Nonnii, uus punpu vaihettu eikä lähtennä vieläkää käyntiin...Käytin sitä nokantunnistin anturaa pois ja putsasin sen ja töhhäytin späytä siiihen liittimeen ja eiku käyntiin heti..... Pitänee tilata se antura jo ainaki varalle heti... Huomena kokeillaan sit kylymäkäynnistystä (ennustivat -15 aamuksi)... Ai nii toi nikki on historiaa jo, vituiksi menny koko ala... Nykyisin päivätuunari ,joka päivä pitäs töihi mennä, sitäkö lie pemuri säikähtännä ja rupes lakkoileen

                            Comment

                            • schwarze
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2004
                              • 2016
                              • Kangasala

                              #44
                              Originally posted by adr-jouni View Post
                              Nonnii, uus punpu vaihettu eikä lähtennä vieläkää käyntiin...Käytin sitä nokantunnistin anturaa pois ja putsasin sen ja töhhäytin späytä siiihen liittimeen ja eiku käyntiin heti..... Pitänee tilata se antura jo ainaki varalle heti... Huomena kokeillaan sit kylymäkäynnistystä (ennustivat -15 aamuksi)... Ai nii toi nikki on historiaa jo, vituiksi menny koko ala... Nykyisin päivätuunari ,joka päivä pitäs töihi mennä, sitäkö lie pemuri säikähtännä ja rupes lakkoileen
                              Ok, Nokkakepin anturi antaa sitä 7717 vikakoodia, mikäli se ei vastaa DDE:n huhuiluun. Viittaisi kyllä viimeisimmän kuvauksesi mukaan juuri tuohon anturiin ja puhdistus saattaa auttaa ongelmaan kyllä pitkäänkin.
                              Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                              Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                              Comment

                              • adr-jouni
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2006
                                • 103
                                • Near uleåborg

                                #45
                                Originally posted by schwarze View Post
                                Ok, Nokkakepin anturi antaa sitä 7717 vikakoodia, mikäli se ei vastaa DDE:n huhuiluun. Viittaisi kyllä viimeisimmän kuvauksesi mukaan juuri tuohon anturiin ja puhdistus saattaa auttaa ongelmaan kyllä pitkäänkin.
                                Joo eihänse lähtenyt tänä aamuna käyntiin, miten sitä pitäsi puhdistaa kun sehän on aivan öljyssä se anturan pää ??? Liittimeen jo eilen suhautin spräytä.. Voiko tuota anturaa jotenki testata kun ei ole tähän hätään vikakoodinluku vehkeitä.. ??.... Pistin tuossa webaston päälle ja kävin kokeilemassa puolen tunnin päästä ja heti lähti käyntiin !!!! Eli nyt ei sitten lähde kylmänä käyntiin, onkohan se sitten se suuttimien ohivuotoo vai mitä lie ??? Käyn joka tapauksessa huomenna hakemassa sen asentotunnistimen ja arvotaan sitten seuraavaa vikaa sen jälkeen....
                                Last edited by adr-jouni; 04-03-2012, 17:05.

                                Comment

                                Working...
                                X