Originally posted by jannnu78
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 520iA touring 2002 tyhjäkäynti kylmänä
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by Tome View PostImuvuotoa, laita ne imusarjan tulpat uusiksi ihan ensimmäisenä. Ja käy kaikki imupuolen letkut ja liitokset läpi. Tuo ohjaustehostimen säiliöltä lähtevien letkujen vuotaminen on tyyppivika, suosittelen vaihtamaan kokonaan uuden säiliön letkuineen jos ei tietoa aikaisemmasta vaihdosta. Säiliön sisällä on suodatin jota ei pysty erikseen uusimaan. Jos haluat nuukailla niin katkaiset vanhoista letkuista pätkän pois ja liität uudelleen säiliöön kunnollisilla klemmareilla.
Comment
-
-
Originally posted by jannnu78 View Postps. mikä funktio näillä kumitulpilla muuten on mitkä ovat imusarjan takana ? 2kpl eilen illalla piti käsikopelolla tunnustella noita , en ole ihan varma tippuvatko pois kun jotain haurasta tuntu kädessä ja sitten hävis , tuskin näillä vaikutusta tähän tutinaan ? miten ne muutan saa vaihdettua kun niitä ei näe eikä tunne ?
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSiis sinullakin kaikki nämä oireet ja ongelmat aiheutuvat imuvuodoista, joten unohda nyt ne puolat, öljyt ja muut epäoleellisuudet ja keskity löytämään ne vuotavat letkut, tiivisteet ja nimenomaan ne kumitulpat imusarjan takaa.rohkasevista sanoista , ettei tarvii kesälomarahoja lyödä autoon .
eli otettava mäyräkoira kaljaa ja tutkittava letkut ja putket . Missä kaikissa paikoissa on nämä imuletkut ?
onko näistä kuvista apuja jos kattoo nämä kaikki , onko jossain vielä mistä kannattaa katsoa . Itse kun aijon tehdä enkä maksaa 70€h-100€h työstä niin pitääkö kuinka paljon purkaa , imusarja pois?
Comment
-
-
Olihan siellä aika rapeata tavaraa
Tuota pitikö näiden 2 kpl tulppien mitkä ovat imusarjan päässä olla vierekkäin ? en nähnyt kun tämän paksumman , ja sen pääsin vaihtamaan , sitten sen paksumman vieressä olikin letku ja letkujen välissä joku muovinen pyöreä kiekko mikä käytännössä jäi käteen , mikä tämä letku kuvasssa jossa on nuoli ylös päin oikein on , ja uskoltaako autolla ajaa huomenna vikakoodin lukuun ? ilman tätä letkua ?
pikasia vastauksia kiitos
tossa viimesessä kuvassa näkee parhaiten , kun vaihdoin sen paksumman tulpan "sininen nuoli ja vieressä ei tosiaan ole paikkaa tälle pienelle tulpalle"punainen nuoli" ? sen sijaan onnistuin ottaman nyt jonkun letkun irti , mikä kyllä oli aivan finaalissa .Last edited by jannnu78; 05-05-2014, 20:13.
Comment
-
-
Vastaan itselleni , eli nuo osa numerot 7,6 ja 7 eli nuo letkut oli aivan loppu
lukee lontooksi siis : Non-return valve ? ei kallis osa uusia , mutta tosiaan edelleen kiinnostaa , voiko autolla ajaa ilman noita , ja minne helvettiin tulee se pikkutulppa ?
ps. nro 9 ilmeisesti se minkä sain vaihdettua
pienenä jänis kevennyksenä , tossa Non.return valve hässäkässä luki made in West Germanyauto on valmistettu 2003 ja saksa kaaatu 1989 joku ei täsmää
ps.onko näitä imusarjoja sitten erinlaisia mahdollisesti koska sain imusarjan takaa kyllä huippuhyvän kuvan joka on edellisessä postauksessa ja siellä ei tosiaan ole paikka kun tälle pienemmälle laihalle tulpalle , ja sitten lähtee joku ilmaletku ilmeisesti tämän jo vaihdetun tulpan vierestä , tuskin sitä kannattaa tulpata vaan joku tarkotus tällä ilmaletkulla on . autossani on siis manuaali-ilmastointi
Last edited by jannnu78; 06-05-2014, 14:10.
Comment
-
-
Nyt on sitten itseopiskeltu nämä murtuneet letkuasiat : Eli Egr ventiililtä lähteävä letku on alipaineletku joka menee imusarjan taakse asti kiinni .
Onkohan tuo muuten päättyvä letku mikä menee imusarjaan vai onko imusarjassa päässä oleva tulppa ontto että paineet pääsee imusarjaan asti ?
Tuon haperon alipaine letkun kun otin irti , niin alussa tosiaan kierrokset rupesi heijaamaan ihmeellisesti , ja kierrokset myös palautu tyhjäkäynnille aika verkkasesti . Kl-varaosista tilattu alipaineletkuun osa nro:6 joita ei maassa yhtään ja tulee viikon sisällä .
Autolla jouduttu ajamaan ilman näitä letkuja ja osa nro:6 " takaisku venttiili"? niin oireita tullu lisää mm: at laatikko vaihtaa oudosti , samoin kulutusmittari ruennut seilaamaan aina 30l kulutukseen asti , paino kaasu miten rauhallisesti tahansa ? onko tolla letkun pätkällä noin suuri vaikutus moneen asiaan , vai johtuuko murheet uusista vaivoista ?
Missä muuten tuo osan nro: 5 " sähköventtiili" on kiinni moottorin päässä vai auton rungossa ? :think
edit: samoin perinteistä 5 sekunnin päästä kun koneen on sammuttanut tuttua Zzuup ääntä ei kuulu enää ollenkaan , eli tätä alipaineen purkautumis ääntä
Kai tää laite kestää kasassa vielä muutaman päivän kun romppeet saadaan autoon kiinni
Eniten itseä huolettaa tuo laatikon toiminta kun auto vaihtaaa laiskasti sitä vaihdetta ja aina siinä 3000 kierroksen kohdalla ajo miten tahansa ja kun ajaa kaupungissa niin tuntuu että ei tee hyvää laatikolle että silloinhan se luistaaLast edited by jannnu78; 10-05-2014, 11:04.
Comment
-
-
Originally posted by jannnu78 View PostNyt on sitten itseopiskeltu nämä murtuneet letkuasiat : Eli Egr ventiililtä lähteävä letku on alipaineletku joka menee imusarjan taakse asti kiinni .
Onkohan tuo muuten päättyvä letku mikä menee imusarjaan vai onko imusarjassa päässä oleva tulppa ontto että paineet pääsee imusarjaan asti ?
Tuon haperon alipaine letkun kun otin irti , niin alussa tosiaan kierrokset rupesi heijaamaan ihmeellisesti , ja kierrokset myös palautu tyhjäkäynnille aika verkkasesti . Kl-varaosista tilattu alipaineletkuun osa nro:6 joita ei maassa yhtään ja tulee viikon sisällä .
Autolla jouduttu ajamaan ilman näitä letkuja ja osa nro:6 " takaisku venttiili"? niin oireita tullu lisää mm: at laatikko vaihtaa oudosti , samoin kulutusmittari ruennut seilaamaan aina 30l kulutukseen asti , paino kaasu miten rauhallisesti tahansa ? onko tolla letkun pätkällä noin suuri vaikutus moneen asiaan , vai johtuuko murheet uusista vaivoista ?
Missä muuten tuo osan nro: 5 " sähköventtiili" on kiinni moottorin päässä vai auton rungossa ? :think
edit: samoin perinteistä 5 sekunnin päästä kun koneen on sammuttanut tuttua Zzuup ääntä ei kuulu enää ollenkaan , eli tätä alipaineen purkautumis ääntä
Kai tää laite kestää kasassa vielä muutaman päivän kun romppeet saadaan autoon kiinni
Eniten itseä huolettaa tuo laatikon toiminta kun auto vaihtaaa laiskasti sitä vaihdetta ja aina siinä 3000 kierroksen kohdalla ajo miten tahansa ja kun ajaa kaupungissa niin tuntuu että ei tee hyvää laatikolle että silloinhan se luistaa
Comment
-
-
Jahas ,nettiopiskelun rohkaisemana , lähdin itse roplaamaan autoa , kun ei kiinnosta tuo 75€/h ostopalveluna , ja oppiipahan samalla autosta enemmän kun itse tekee , mutta asiaan .
Tänään purettu raitisilmansuodattimen kotelot irti , jotta pääsi tarkistamaan ilmamassa mittarin kunnon silmämääräisesti , oli kyllä täydellisen puhdas mittari , että sen voi sulkea pois että koneen aamukankeus tulisi siitä . sitten otettiin Disa venttiili irti oli myös ylllättävän siisti , siivekkeessä ei tuntunut sivuttain mitän klappia ja siiven akselin ruuvi oli tiukasti kiinni , että ei pelkoa että sinkoutuisi imusarjaantiivisteet olivan myös ehjät
Mitenkä tuon Disan kuuluisi pelata täydellisesti ? katsoin youtubesta disa testin , mutta toi mun disa pelaa siis niin että kun laittaa sormen sinne disan päälle reikään , ja kääntää siiven kiinni asentoon niin se ei pysy täysin kiinni vaan jää 1,5cm rako , sitten kun sormen otat irti niin rävähtää salaman nopeasti puoleen väliin asti auki , siinä on myös saman 1,5cm klappia ennen kun mäntä tai jousi disan sisällä lähtee vastustamaan sitä kun sitä siipeä on kääntämässä kiinni .
jos tuo disan mäntä tai mikä jousi systeemi sielä sisällä on niin pysyykö tuota vanhaa disaa vielä tekohengittää jotenkin , jos siis se ei pelaa täysin niin kun sen kuuluisi ,vai onko edessä uuden osto ?
ps.on muuten ilmanputsarin kotelo hankala kiinnittää takaisin , varsinkin se putsari kotelon pohjassa oleva ruuvi on ihan lottoa mitenkä se asettuuLast edited by jannnu78; 10-05-2014, 19:05.
Comment
-
Comment