Announcement

Collapse
No announcement yet.

kallis kilaus 530d -03 e39

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ranex
    Newbiemmer
    • Sep 2006
    • 24
    • lappeenranta

    kallis kilaus 530d -03 e39

    Elikkäs toissapäivänä kiesin käynti hyytyi ja eikun auto tohtorille jossa tänään paljastui imusarjan läpän irtoaminen eli ne jotka olin meinannut poistaa mutta en ollut saanut aikaiseksi jos nyt joku lukee kenellä ne vielä on koneessa,suosittelen hoitamaan asian pois päiväjärjestyksestä korjauskustannusarvio minimissään kun venttiilit on solmussa kuten tässä tapauksessa on luokkaa 1200e mutta tätä vitutuksen määrää joka on omasta tyhmyydestä johtuvaa ei kyllä voi hinnoitella mitenkään.
  • Thuppu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 3626
    • Seinäjoki

    #2
    Heh, just Lauantaina kyseinen operaatio suoritettiin omaan pirssiin. Pahoittelen epäonnea, ei varmaan paljoa naurata.
    BMW 740iA "ALPINA"
    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

    Comment

    • touring39
      BTCF Member
      • May 2005
      • 3901
      • Kaarina

      #3
      Paljonko oli mittarissa?

      nimim. kylmä rinki...
      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

      Ex:
      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

      Comment

      • ranex
        Newbiemmer
        • Sep 2006
        • 24
        • lappeenranta

        #4
        Originally posted by touring39 View Post
        Paljonko oli mittarissa?

        nimim. kylmä rinki...
        mittarissa on 162000 km

        Comment

        • ranex
          Newbiemmer
          • Sep 2006
          • 24
          • lappeenranta

          #5
          Originally posted by Thuppu View Post
          Heh, just Lauantaina kyseinen operaatio suoritettiin omaan pirssiin. Pahoittelen epäonnea, ei varmaan paljoa naurata.
          Ei naurata ei X_x mitä sun remontti kustanti vai teitkö itse?

          Comment

          • Niki
            Newbiemmer
            • Nov 2006
            • 18

            #6
            Eikö sullakin ole automaatti tuo auto? Mun käsittääkseni manuaalissa ei ole "swirflaps:a" ollenkaan... Harmittaa kuulla noita murheita BMW:stä, mutta olen varmasti kuullut 10x murheita johtuen ahtimista...

            Toivottavasti selviät siitä mahdollisimman halvalla, tuollainen 1200€ on todella vaikea raapaista tyhjästä :(
            --| E60 530DA |--

            Comment

            • Rahu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 6464
              • Tuusula

              #7
              No voi prkl, otan osaa.

              Onneksi olen jo itse varmistanut että noin ei pääse käymään ja muutamasta muustakin autosta nuo poistanut varmuuden varmistamiseksi, ja kannattanee muidenkin se varmistaa.
              Last edited by Rahu; 03-09-2007, 21:54.
              BMW Service
              P.o4oo925441
              [email protected]
              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

              Comment

              • ranex
                Newbiemmer
                • Sep 2006
                • 24
                • lappeenranta

                #8
                Originally posted by Niki View Post
                Eikö sullakin ole automaatti tuo auto? Mun käsittääkseni manuaalissa ei ole "swirflaps:a" ollenkaan... Harmittaa kuulla noita murheita BMW:stä, mutta olen varmasti kuullut 10x murheita johtuen ahtimista...

                Toivottavasti selviät siitä mahdollisimman halvalla, tuollainen 1200€ on todella vaikea raapaista tyhjästä :(
                Automaatti joo. Ja olishan tuolle summalle muutakin käyttöä mutta 1200 on vain arvio,vamman vakavuutta en vielä tiedä tarkalleen ennen kuin huomenna

                Comment

                • touring39
                  BTCF Member
                  • May 2005
                  • 3901
                  • Kaarina

                  #9
                  Onkos siitä nyt varmaa tietoa, että jos pistää uuden imusarjan (kustannus about 600 eukkaa), niettä läppien akselit olis jotenkin kestävämpää sorttia?

                  Yritys on kuitenkin pitää auto _täysin_ orkkiksena, ja läpät on osa konseptia...

                  Itsellä olis aikaa marraskuun loppuun, ennenkuin Europlus-takuu menee umpeen
                  Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                  Ex:
                  e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                  Comment

                  • ranex
                    Newbiemmer
                    • Sep 2006
                    • 24
                    • lappeenranta

                    #10
                    Originally posted by Niki View Post
                    Eikö sullakin ole automaatti tuo auto? Mun käsittääkseni manuaalissa ei ole "swirflaps:a" ollenkaan... Harmittaa kuulla noita murheita BMW:stä, mutta olen varmasti kuullut 10x murheita johtuen ahtimista...

                    Toivottavasti selviät siitä mahdollisimman halvalla, tuollainen 1200€ on todella vaikea raapaista tyhjästä :(
                    automaatti joo

                    Comment

                    • MakeH
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2004
                      • 1170
                      • Vantaa

                      #11
                      Tästäkin asiasta on varoiteltu ziljoona kertaa, mutta porukka ei usko. Irrottakaa läpät samantien jos ostatte dA:n. Aikaa ja vaivaa ei hommaan tuhraannu. Imusarjan voi irrottaa vaikka parkkipaikalla, läpät lähtee rautasahalla ja reiät tukitaan 5mm ruuvilla. Imusarja kannattaa samalla kiikuttaa johonkin koneistamoon/korjaamoon pesuriin, ei tarvitse itse liotella. Ja takaisinkierrätyksen alipaineletku irti ja tukkoon.

                      Comment

                      • ranex
                        Newbiemmer
                        • Sep 2006
                        • 24
                        • lappeenranta

                        #12
                        Originally posted by MakeH View Post
                        Tästäkin asiasta on varoiteltu ziljoona kertaa, mutta porukka ei usko. Irrottakaa läpät samantien jos ostatte dA:n. Aikaa ja vaivaa ei hommaan tuhraannu. Imusarjan voi irrottaa vaikka parkkipaikalla, läpät lähtee rautasahalla ja reiät tukitaan 5mm ruuvilla. Imusarja kannattaa samalla kiikuttaa johonkin koneistamoon/korjaamoon pesuriin, ei tarvitse itse liotella. Ja takaisinkierrätyksen alipaineletku irti ja tukkoon.
                        Näin on!!! Mutta kyllä tyhmyydestä sakotetaan ja kalliilla tavalla~ olisin voinut olla hiljaa tästä mutta jos joku vaikka välttää ko. tilanteen niin laitoin ihan vain muistin virkistämiseksi esimerkin ihmisen saamattomuudesta/tyhmyydestä

                        Comment

                        • Thuppu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2007
                          • 3626
                          • Seinäjoki

                          #13
                          Originally posted by ranex View Post
                          Ei naurata ei X_x mitä sun remontti kustanti vai teitkö itse?
                          Siis, kyse oli läppien poisto operaatiosta. Ihan itse tein. Kaveri tosin oli henkisenä tukena mukana. Uudet tiivisteet imusarjaan kustansi 42e, 5mm peltiruuvit aksiloiden tilalle 0,50e.

                          Tuolla pientä jutun tynkää. Ja hyviä ohjeita operaatioon löytyy täältä foorumiltakin... Omalla pirssillä on rullattu jo 250tkm.

                          Originally posted by MakeH View Post
                          Tästäkin asiasta on varoiteltu ziljoona kertaa, mutta porukka ei usko. Irrottakaa läpät samantien jos ostatte dA:n. Aikaa ja vaivaa ei hommaan tuhraannu. Imusarjan voi irrottaa vaikka parkkipaikalla, läpät lähtee rautasahalla ja reiät tukitaan 5mm ruuvilla. Imusarja kannattaa samalla kiikuttaa johonkin koneistamoon/korjaamoon pesuriin, ei tarvitse itse liotella. Ja takaisinkierrätyksen alipaineletku irti ja tukkoon.
                          Lähes samantien lähti itsellä. 2000km ehdin ajamaan... Varsin simppeli homma on juu. Akselit katkeaa ihan taittamalla.
                          BMW 740iA "ALPINA"
                          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                          Comment

                          • Mr. Z
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2003
                            • 943
                            • Manse

                            #14
                            Näkeekö jostakin että onko läpät poistettu (ts. mitä tarvitsee irrottaa nähdäkseen ko. asian)?
                            E38 740ia
                            E39 530 dAT
                            ex. E34 520i sedan
                            ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
                            ex. E36 325i sedan
                            ex. E36 328i touring
                            ex. E36 318 iS qp
                            ex. E36 325i qp -R.I.P-
                            ex. E21 320i sedan
                            ex. E30 318i sedan
                            ex. E3 2500 sedan

                            Comment

                            • Showman
                              Newbiemmer
                              • Apr 2007
                              • 28

                              #15
                              Luulisi, ettei BMW:n insinöörit turhaan ole moisia koneen tuhoajia imusarjaan laittanut... Miten läppien poisto näkyi/tuntui käytännössä?
                              Ajotuntuma moottorin osalta, moottorijarrutus, kulutus, ...?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎