Onko nuo imusarjanläpät samanlaiset myös e60 530DA:ssa (2004)?
kallis kilaus 530d -03 e39
Collapse
X
-
Eli päivitystä tilanteeseen.Soittivat korjaamolta eilen ja sanoivat et 3 mäntä ja venttiilit on selvät,ei voi korjata.Polvet vähän notkahteli kun heidän ehdotus oli uusikone ilman apulaitteita ja sen hinta 10000 + asennus,noh ei muuta kun katsomaan ja selvis että korjaamon laatu standardi ei hyväksy koneen osalta vanhan korjaamista vaan aina laitetaan uutta osaa tässä tapauksessa koko kone. No nyt auto on kotona kansi lähtee koneistamoon venttiileitä ei tarvi vaihtaa niissä ei kummakyllä ollut yhtään jälkeä ja olivat suorat sylinterissä oli pienet naarmut ja männänpäässä jonkunverran jälkiä
mutta on se kumma kun kone josta saa laittamalla ehjän ni kanta korjaamolla on...se on niin rikki ettei me ruveta korjaamaan sitä,tuu hakeen paskas pois kuleksimasta jos ei saa laittaa uutta konetta.Kyl asentajan naama venähti kun sanoin et korjaan sitten itse kun on noita koulujakin aikanaan tullut käytyä ja näitten kanssa touhuttu
Comment
-
-
Ei niillä ole kuin kiinni-auki asennot, joten kuten arvata saattaa, niitä ei voi käyttää kuin silloin kun koneen kierroksia yritetään pudottaa. Eivät ole moottorijarrussakaan tosin kiinni, alkuperäisenä tarkoituksena pehmentää ehkä vaihteenvaihtoja? Toiminnassa ei huomaa mitään eroa mihinkään suuntaan ilman läppiä. Vaikka sanotaankin ettei mitään ole yleensä turhaan laitettu, niin voi olla että tämä on nyt kuitenkin sellainen, yritys tuoda lisää mukavuutta vaikutuksen kuitenkin ollessa +-0. Läppien akseleita ei muuten tartte katkoa, ruuvaa ne läpät pois niin akselit lähtee ehjänä pois.
Menee samaan kategoriaan kuin CDV, pelkkää haittaa...325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Showman View PostOnko kenelläkään ihan oikeaa tietoa, miten noiden läppien avautumista/sulkeutumista käytännössä ohjataan?
Swirl flap control DDE 4.0
The controllable swirl flaps are located in the intake pipe and are closed or opened depending on the operating status. The flaps are closed at engine speeds below approx. 2000 rpm and injection volume below 30 mm^3.
Function
The pressure converter connects the vacuum unit with the vacuum supply by means of hoses. When activated by the DDE control unit, the changeover valve switches vacuum to the vacuum unit thus operating the control rod and closing the swirl flaps. The control rod is up against the rear stop when the swirl flaps are open.
Troubleshooting
Fault code 1A22 "Swirl flaps" is stored if a defect occurs in the activation of the pressure converter.
Effects of faults
Swirl flaps stick in open position: Deterioration in exhaust gas characteristics in lower speed ranges otherwise no effect.
Swirl flaps stick in closed position: Power loss of approx. 10 % at higher engine speeds.
Olkoonkin läppien vaikutus mitä tahansa, omastani päädyin vain puhdistamaan läpät ja imusarjan. Tietysti EGR on suljettu jo ohjelmoinnin yhteydessä.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Tässä on www.bmwworld.com sivuilta poimittua tekstiä:
The differentiated intake system, known as DISA, optimized the engine's running under full load. The other refinement was a dedicated system of tubes of very small diameters through which the inlet air was drawn during idling or when running at low loads. The increased turbulence that this achieved improved the combustion process and thus reduced exhaust emissions.
Eli kuten Clavurionin tekstistäkin kävi ilmi, taitaa olla matalien kierrosten saasteheebeleitä eli ei kun pois ja äkkiä.
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostLäppien akseleita ei muuten tartte katkoa, ruuvaa ne läpät pois niin akselit lähtee ehjänä pois.
Comment
-
-
Katkeaa ne ruuvit joo, mutta ainakin omasta mielestä paljon helpompi tapa irrottaa kun rautasahalla sohimalla. Ja on sitten ehjät jos joku saa joskus jonkun villin idean pistää ne takaisin. Mitä toivottavasti ei tapahdu.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Showman View Posttekstistäkin kävi ilmi, taitaa olla matalien kierrosten saasteheebeleitä eli ei kun pois ja äkkiä.[/FONT][/FONT]
Comment
-
-
Originally posted by Stone View PostSaatu siis dieselit teoriassa luontoystävällisemmiksi..vaiko eikö?e61 535d
Comment
-
-
Originally posted by jms-btcf View PostManuaalidieseliin noita kikottimia ei ole laitettu niin kyse ei ole ainakaan pelkästään luontoystävällisyydestä. Tai sitten ei ole vaan haluttu pilata manuaalidieselin urheilullista mainettaE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by ranex View PostEli päivitystä tilanteeseen.Soittivat korjaamolta eilen ja sanoivat et 3 mäntä ja venttiilit on selvät,ei voi korjata.Polvet vähän notkahteli kun heidän ehdotus oli uusikone ilman apulaitteita ja sen hinta 10000 + asennus,noh ei muuta kun katsomaan ja selvis että korjaamon laatu standardi ei hyväksy koneen osalta vanhan korjaamista vaan aina laitetaan uutta osaa tässä tapauksessa koko kone. No nyt auto on kotona kansi lähtee koneistamoon venttiileitä ei tarvi vaihtaa niissä ei kummakyllä ollut yhtään jälkeä ja olivat suorat sylinterissä oli pienet naarmut ja männänpäässä jonkunverran jälkiä
mutta on se kumma kun kone josta saa laittamalla ehjän ni kanta korjaamolla on...se on niin rikki ettei me ruveta korjaamaan sitä,tuu hakeen paskas pois kuleksimasta jos ei saa laittaa uutta konetta.Kyl asentajan naama venähti kun sanoin et korjaan sitten itse kun on noita koulujakin aikanaan tullut käytyä ja näitten kanssa touhuttu
Aikaas erikoinen homma etteivät alkaneet korjaamaan. Tuos keminmaan bmw huollossa ne korjasi ton koneen eli vaihtoivat turbon, männät, koneisti kannen ja vaihtoi venttiilit.. Ihmeellinen laatustandardi kyl on kyseessä tossa liikkeessä mun mielestä, varmaan tarkoitettu vain paksulompakkoisille asiakkaille joilla ei oo niin tonnin päälle..E70 X5 3.0d -07
E39 530da touring -99
ex: E36 325i sedan -93
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostTai sitten tomaatin luistatuksen takia auto olisi ollut juuri napsun verran päästörajoituksen väärällä puolella. Noheva BMW-insinööri on siinä vaiheessa kaivanut naftaliinista aiemmin kuopatun läppäsysteemin, jawohl!
Comment
-
-
Originally posted by Nisti View PostVaikuttaako läppien poisto vaihteistoon kuinka paljon? Tuleeko vaihtonykäys pahastikkin esilleJa onko negatiivisia vaikutuksia laatikon kestoon, tai joihinkin muihin osiin?
Vaihteiden vaihtamisessa tms. en huomannut kyllä mitään eroa.E38 740ia
E39 530 dAT
ex. E34 520i sedan
ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
ex. E36 325i sedan
ex. E36 328i touring
ex. E36 318 iS qp
ex. E36 325i qp -R.I.P-
ex. E21 320i sedan
ex. E30 318i sedan
ex. E3 2500 sedan
Comment
-
-
Originally posted by MakeH View PostTästäkin asiasta on varoiteltu ziljoona kertaa, mutta porukka ei usko. Irrottakaa läpät samantien jos ostatte dA:n. Aikaa ja vaivaa ei hommaan tuhraannu. Imusarjan voi irrottaa vaikka parkkipaikalla, läpät lähtee rautasahalla ja reiät tukitaan 5mm ruuvilla. Imusarja kannattaa samalla kiikuttaa johonkin koneistamoon/korjaamoon pesuriin, ei tarvitse itse liotella. Ja takaisinkierrätyksen alipaineletku irti ja tukkoon.Ja kyseessähän oli juuri tuo uudempi 530DA malli.
-------------------------
E39 523i
E36 Cabi `96 m-sport
E30 320i
W126.022 280SE kesäautona 1985
VW Polo Firstline 1.4 MPI 2001
MB E200 CDI 2002
*************************
Polaris OutLaw 500cc `06
Tälle poliisimaija jäi Vesijärven jäällä.
SkiDoo MX-Z 1000cc Renegade `06
MYYDÄÄN: E46 BUSINESS RDS SOITIN
Comment
-
Comment