memebuy23buy

kallis kilaus 530d -03 e39

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sasuorsa
    Newbiemmer
    • Jun 2003
    • 15
    • Oulu

    #31
    Onko nuo imusarjanläpät samanlaiset myös e60 530DA:ssa (2004)?

    Comment

    • ranex
      Newbiemmer
      • Sep 2006
      • 24
      • lappeenranta

      #32
      Eli päivitystä tilanteeseen.Soittivat korjaamolta eilen ja sanoivat et 3 mäntä ja venttiilit on selvät,ei voi korjata.Polvet vähän notkahteli kun heidän ehdotus oli uusikone ilman apulaitteita ja sen hinta 10000 + asennus,noh ei muuta kun katsomaan ja selvis että korjaamon laatu standardi ei hyväksy koneen osalta vanhan korjaamista vaan aina laitetaan uutta osaa tässä tapauksessa koko kone. No nyt auto on kotona kansi lähtee koneistamoon venttiileitä ei tarvi vaihtaa niissä ei kummakyllä ollut yhtään jälkeä ja olivat suorat sylinterissä oli pienet naarmut ja männänpäässä jonkunverran jälkiä
      mutta on se kumma kun kone josta saa laittamalla ehjän ni kanta korjaamolla on...se on niin rikki ettei me ruveta korjaamaan sitä,tuu hakeen paskas pois kuleksimasta jos ei saa laittaa uutta konetta.Kyl asentajan naama venähti kun sanoin et korjaan sitten itse kun on noita koulujakin aikanaan tullut käytyä ja näitten kanssa touhuttu

      Comment

      • Showman
        Newbiemmer
        • Apr 2007
        • 28

        #33
        Onko kenelläkään ihan oikeaa tietoa, miten noiden läppien avautumista/sulkeutumista käytännössä ohjataan? Tehopenkissä poistoa ei varmastikkaan huomaa, kun ne muutenkin olisi täysikaasulla auki. Mitkä parametrin niiden asentoa ohjaa, kierrokset, TPS, MAF, MAP tai joku muu?

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7035
          • Uusikaupunki

          #34
          Ei niillä ole kuin kiinni-auki asennot, joten kuten arvata saattaa, niitä ei voi käyttää kuin silloin kun koneen kierroksia yritetään pudottaa. Eivät ole moottorijarrussakaan tosin kiinni, alkuperäisenä tarkoituksena pehmentää ehkä vaihteenvaihtoja? Toiminnassa ei huomaa mitään eroa mihinkään suuntaan ilman läppiä. Vaikka sanotaankin ettei mitään ole yleensä turhaan laitettu, niin voi olla että tämä on nyt kuitenkin sellainen, yritys tuoda lisää mukavuutta vaikutuksen kuitenkin ollessa +-0. Läppien akseleita ei muuten tartte katkoa, ruuvaa ne läpät pois niin akselit lähtee ehjänä pois.

          Menee samaan kategoriaan kuin CDV, pelkkää haittaa...
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Clavurion
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 9159
            • Oulu

            #35
            Originally posted by Showman View Post
            Onko kenelläkään ihan oikeaa tietoa, miten noiden läppien avautumista/sulkeutumista käytännössä ohjataan?
            WDS kertoo seuraavaa:

            Swirl flap control DDE 4.0

            The controllable swirl flaps are located in the intake pipe and are closed or opened depending on the operating status. The flaps are closed at engine speeds below approx. 2000 rpm and injection volume below 30 mm^3.

            Function

            The pressure converter connects the vacuum unit with the vacuum supply by means of hoses. When activated by the DDE control unit, the changeover valve switches vacuum to the vacuum unit thus operating the control rod and closing the swirl flaps. The control rod is up against the rear stop when the swirl flaps are open.

            Troubleshooting

            Fault code 1A22 "Swirl flaps" is stored if a defect occurs in the activation of the pressure converter.

            Effects of faults

            Swirl flaps stick in open position: Deterioration in exhaust gas characteristics in lower speed ranges otherwise no effect.
            Swirl flaps stick in closed position: Power loss of approx. 10 % at higher engine speeds.


            Olkoonkin läppien vaikutus mitä tahansa, omastani päädyin vain puhdistamaan läpät ja imusarjan. Tietysti EGR on suljettu jo ohjelmoinnin yhteydessä.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Showman
              Newbiemmer
              • Apr 2007
              • 28

              #36
              Tässä on www.bmwworld.com sivuilta poimittua tekstiä:

              The differentiated intake system, known as DISA, optimized the engine's running under full load. The other refinement was a dedicated system of tubes of very small diameters through which the inlet air was drawn during idling or when running at low loads. The increased turbulence that this achieved improved the combustion process and thus reduced exhaust emissions.

              Eli kuten Clavurionin tekstistäkin kävi ilmi, taitaa olla matalien kierrosten saasteheebeleitä eli ei kun pois ja äkkiä.

              Comment

              • Thuppu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2007
                • 3626
                • Seinäjoki

                #37
                Originally posted by Cell View Post
                Läppien akseleita ei muuten tartte katkoa, ruuvaa ne läpät pois niin akselit lähtee ehjänä pois.
                Onko joku saanut ne ruuvit ehjänä irti? Eikös ne ole prässätty toisesta päästä, joten katkeavat suurella todennäköisyydellä. Itse en edes yrittänyt ruuvata niitä... ei ole tarkoitus niitä takaisinkaan laittaa.
                BMW 740iA "ALPINA"
                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7035
                  • Uusikaupunki

                  #38
                  Katkeaa ne ruuvit joo, mutta ainakin omasta mielestä paljon helpompi tapa irrottaa kun rautasahalla sohimalla. Ja on sitten ehjät jos joku saa joskus jonkun villin idean pistää ne takaisin. Mitä toivottavasti ei tapahdu.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • Stone
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 4074
                    • Helsinki

                    #39
                    Originally posted by Showman View Post
                    tekstistäkin kävi ilmi, taitaa olla matalien kierrosten saasteheebeleitä eli ei kun pois ja äkkiä. [/FONT][/FONT]
                    Saatu siis dieselit teoriassa luontoystävällisemmiksi..vaiko eikö?
                    E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                    VW Pornstarter (työjuhta)
                    Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                    Finnmaster T8







                    Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                    Comment

                    • jms-btcf
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2003
                      • 696
                      • Tampere

                      #40
                      Originally posted by Stone View Post
                      Saatu siis dieselit teoriassa luontoystävällisemmiksi..vaiko eikö?
                      Manuaalidieseliin noita kikottimia ei ole laitettu niin kyse ei ole ainakaan pelkästään luontoystävällisyydestä. Tai sitten ei ole vaan haluttu pilata manuaalidieselin urheilullista mainetta
                      e61 535d

                      Comment

                      • Clavurion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 9159
                        • Oulu

                        #41
                        Originally posted by jms-btcf View Post
                        Manuaalidieseliin noita kikottimia ei ole laitettu niin kyse ei ole ainakaan pelkästään luontoystävällisyydestä. Tai sitten ei ole vaan haluttu pilata manuaalidieselin urheilullista mainetta
                        Tai sitten tomaatin luistatuksen takia auto olisi ollut juuri napsun verran päästörajoituksen väärällä puolella. Noheva BMW-insinööri on siinä vaiheessa kaivanut naftaliinista aiemmin kuopatun läppäsysteemin, jawohl!
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • humala
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2005
                          • 739
                          • Kemi

                          #42
                          Originally posted by ranex View Post
                          Eli päivitystä tilanteeseen.Soittivat korjaamolta eilen ja sanoivat et 3 mäntä ja venttiilit on selvät,ei voi korjata.Polvet vähän notkahteli kun heidän ehdotus oli uusikone ilman apulaitteita ja sen hinta 10000 + asennus,noh ei muuta kun katsomaan ja selvis että korjaamon laatu standardi ei hyväksy koneen osalta vanhan korjaamista vaan aina laitetaan uutta osaa tässä tapauksessa koko kone. No nyt auto on kotona kansi lähtee koneistamoon venttiileitä ei tarvi vaihtaa niissä ei kummakyllä ollut yhtään jälkeä ja olivat suorat sylinterissä oli pienet naarmut ja männänpäässä jonkunverran jälkiä
                          mutta on se kumma kun kone josta saa laittamalla ehjän ni kanta korjaamolla on...se on niin rikki ettei me ruveta korjaamaan sitä,tuu hakeen paskas pois kuleksimasta jos ei saa laittaa uutta konetta.Kyl asentajan naama venähti kun sanoin et korjaan sitten itse kun on noita koulujakin aikanaan tullut käytyä ja näitten kanssa touhuttu

                          Aikaas erikoinen homma etteivät alkaneet korjaamaan. Tuos keminmaan bmw huollossa ne korjasi ton koneen eli vaihtoivat turbon, männät, koneisti kannen ja vaihtoi venttiilit.. Ihmeellinen laatustandardi kyl on kyseessä tossa liikkeessä mun mielestä, varmaan tarkoitettu vain paksulompakkoisille asiakkaille joilla ei oo niin tonnin päälle..
                          E70 X5 3.0d -07
                          E39 530da touring -99
                          ex: E36 325i sedan -93

                          Comment

                          • Stone
                            BTCF Member
                            • Jan 2005
                            • 4074
                            • Helsinki

                            #43
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Tai sitten tomaatin luistatuksen takia auto olisi ollut juuri napsun verran päästörajoituksen väärällä puolella. Noheva BMW-insinööri on siinä vaiheessa kaivanut naftaliinista aiemmin kuopatun läppäsysteemin, jawohl!
                            Näin väittäisin myös minä.
                            E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                            VW Pornstarter (työjuhta)
                            Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                            Finnmaster T8







                            Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                            Comment

                            • Mr. Z
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2003
                              • 943
                              • Manse

                              #44
                              Originally posted by Nisti View Post
                              Vaikuttaako läppien poisto vaihteistoon kuinka paljon? Tuleeko vaihtonykäys pahastikkin esille Ja onko negatiivisia vaikutuksia laatikon kestoon, tai joihinkin muihin osiin?
                              En tiedä kuvittelenko, mutta läppien poiston jälkeen tuntuu että moottorijarrutus olisi huonontunut ajettaessa tomaatilla.
                              Vaihteiden vaihtamisessa tms. en huomannut kyllä mitään eroa.
                              E38 740ia
                              E39 530 dAT
                              ex. E34 520i sedan
                              ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
                              ex. E36 325i sedan
                              ex. E36 328i touring
                              ex. E36 318 iS qp
                              ex. E36 325i qp -R.I.P-
                              ex. E21 320i sedan
                              ex. E30 318i sedan
                              ex. E3 2500 sedan

                              Comment

                              • HanVat
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2006
                                • 294
                                • Lahti

                                #45
                                Originally posted by MakeH View Post
                                Tästäkin asiasta on varoiteltu ziljoona kertaa, mutta porukka ei usko. Irrottakaa läpät samantien jos ostatte dA:n. Aikaa ja vaivaa ei hommaan tuhraannu. Imusarjan voi irrottaa vaikka parkkipaikalla, läpät lähtee rautasahalla ja reiät tukitaan 5mm ruuvilla. Imusarja kannattaa samalla kiikuttaa johonkin koneistamoon/korjaamoon pesuriin, ei tarvitse itse liotella. Ja takaisinkierrätyksen alipaineletku irti ja tukkoon.
                                Make otti läpät tosissaan jo nykyisen autonsa ostotilanteessa. Ellen väärin muista, niin rahat vaihdettaessa sulla oli jo aika varattu tuonne läppien poistoon/imusarjan vaihtoon? Vitsillä ehdotin jo auton hinausta suoraan läppien poistoon riskin minimoimiseksi. Ja kyseessähän oli juuri tuo uudempi 530DA malli.
                                -------------------------
                                E39 523i
                                E36 Cabi `96 m-sport
                                E30 320i
                                W126.022 280SE kesäautona 1985
                                VW Polo Firstline 1.4 MPI 2001
                                MB E200 CDI 2002
                                *************************
                                Polaris OutLaw 500cc `06
                                Tälle poliisimaija jäi Vesijärven jäällä.
                                SkiDoo MX-Z 1000cc Renegade `06

                                MYYDÄÄN: E46 BUSINESS RDS SOITIN

                                Comment

                                Working...
                                X