http://de.wikipedia.org/wiki/Opel_Omega sivustolla oli juttua omegasta ja siellä kerrottiin moottorityypin olevan bmw M57-D25
kallis kilaus 530d -03 e39
Collapse
X
-
"Originally posted by jms-btcf View PostManuaalidieseliin noita kikottimia ei ole laitettu niin kyse ei ole ainakaan pelkästään luontoystävällisyydestä. Tai sitten ei ole vaan haluttu pilata manuaalidieselin urheilullista mainetta
Siis onko nuo läpät vain automaattivaihteisien autojen ongelma????vain onko joissain manueeleissa näitä?? kellää tietoa?
Comment
-
-
Originally posted by make324 View Post""
Siis onko nuo läpät vain automaattivaihteisien autojen ongelma????vain onko joissain manueeleissa näitä?? kellää tietoa?
BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Läpät vs. Kallis remppa...
Ehkä ennemmin ottasin suosiolla ne läpät pois, edellä mainittiin että rullaa paremmin eikös se säästä polttoainetta
Henkilökohtainen mielipide on että egr on aivan turha jos sitä ei huolla 50-100tkm välein, putket muurautuu paskasta umpeen ja ei tuo pakokaasujen syöttäminen pidemmän päälle päästöjä vähennä. Aiheuttaa vaan epätäydellistä palamista kun hapen määrä laskee, tietysti kylmällä konella ehkä vähentää päästöjä niin kauan kuin ei ole ummessa
ps. vähitenhän se saastuttaa ja kuluttaa''polttoainetta'' kun seisoo remontissa
Comment
-
-
Originally posted by Bimmerman88 View Postei tuo pakokaasujen syöttäminen pidemmän päälle päästöjä vähennä. Aiheuttaa vaan epätäydellistä palamista kun hapen määrä laskee
Eh, lue läksysi tai kaiva kemiankirjat taas esiin niin huomaat olevasi väärässä.
Mutta ei se asiaa muuta: läpät ovat iso riski koneessa ja niiden poisto ei haittaa juurikaan ketään (paitsi niitä jotka tietävät typen oksidien olevan pahasta suurkaupungeissa).---
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostMutta ei se asiaa muuta: läpät ovat iso riski koneessa ja niiden poisto ei haittaa juurikaan ketään (paitsi niitä jotka tietävät typen oksidien olevan pahasta suurkaupungeissa).Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?
E30 325i Cabrio M-Tech II -91
EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
EX: E61 530xdAT -07
EX: E60 520dA Sedan -08
EX: F30 320dA xDrive Sport -13
EX: E39 530dAT -02
EX: E36 320iA -91
EX: R1150RT -03
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostHyvä että oikeaa asiantuntemusta (kemiantuntija?) tuntuu löytyvän!
Eh, lue läksysi tai kaiva kemiankirjat taas esiin niin huomaat olevasi väärässä.
Comment
-
-
Jospa joku tietävä selventäisi asiaa että miten polttoaine palaa paremmin kun se ei saa tuoretta puhdasta ilmaa kaverikseen,vaan pakokaasua
Originally posted by Bimmerman88 View PostNo anteeksi maalaisjärjellä vain päättelin että polttaaine ei pala jos ei ole happea/muuta palamista kiihdyttävää ainetta, mm.Hiilidioksidi ei muistaakseni palamista paranna?E34 M5
E61 535D
Comment
-
-
Originally posted by maanlu View PostJospa joku tietävä selventäisi asiaa että miten polttoaine palaa paremmin kun se ei saa tuoretta puhdasta ilmaa kaverikseen,vaan pakokaasua
Eli tuolla logiikalla huonompi palamistulos on puhtaammat päästöt jos nyt mitään olen ymmärtänyt. Osaavammat paikanne aukot tarinassa.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostBensa ja dieselmoottoreiden päästöt ovat suhteessa keskenään erilaiset, eli mm. Typen oksidien määrä on korkea dieseleissä (varsinkin kuormitettaessa dieselmoottoria). Nimenomaan typen oksidit (NOx) on vaikeasti katalysaattoreissa käsiteltävä päästöjen muoto, joten sitä pyritään pienentämään kierrättämällä pakokaasua (pakokaasua imuilman seassa = matalampi palamislämpötila = vähemmän NOx).
Eli tuolla logiikalla huonompi palamistulos on puhtaammat päästöt jos nyt mitään olen ymmärtänyt. Osaavammat paikanne aukot tarinassa.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostSuunnilleen näin. NOx-päästöt ovat ongelma kaikissa moottoreissa, joissa käytetään muuta kuin stökiömetristä ilma/PA-suhdetta, eli ilmaylimäärällä toimivat dieselit ja laihaseos bensiinimoottorit. Riittävän korkeissa palamislämpötiloissa ilman sisältämä normaalisti inertti (reagoimaton) typpi hapettuu, mikäli ylimääräistä happea on käytettävissä. EGR:llä pyritään osakuormalla vähentämään ilma(happi)-ylimäärää ja laskemaan palamislämpötilaa. NOx-päästöjen katalyyttinen "puhdistaminen" vaatii kalliin pelkistyskatalysaattorin ja useissa konstruktioissa myös reaktion apuaineita (esim. AdBlue).F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by hattiwatti View PostMerkkihuolto väitti, että imusarjan suositeltu 100t vaihtoväli ei koske e46 4 sylinterisiä ollenkaan. Kuulemma vain 6pyttyisten ongelma ja vanhempien, kuten tuo e39 jolle suosittelevat sitä.
Mitäs mieltä täällä ollaan? Onko jollain kilahtanut 320d kone? :thinkE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment