kallis kilaus 530d -03 e39

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • opeli
    Newbiemmer
    • Dec 2007
    • 11

    http://de.wikipedia.org/wiki/Opel_Omega sivustolla oli juttua omegasta ja siellä kerrottiin moottorityypin olevan bmw M57-D25

    Comment

    • make324
      Bimmer Rookie
      • Aug 2007
      • 60

      "
      Originally posted by jms-btcf View Post
      Manuaalidieseliin noita kikottimia ei ole laitettu niin kyse ei ole ainakaan pelkästään luontoystävällisyydestä. Tai sitten ei ole vaan haluttu pilata manuaalidieselin urheilullista mainetta
      "



      Siis onko nuo läpät vain automaattivaihteisien autojen ongelma???? vain onko joissain manueeleissa näitä?? kellää tietoa?

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        Originally posted by make324 View Post
        ""



        Siis onko nuo läpät vain automaattivaihteisien autojen ongelma???? vain onko joissain manueeleissa näitä?? kellää tietoa?
        --> http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...0&postcount=26
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • Bimmerman88
          Bimmer Rookie
          • Jan 2009
          • 117
          • Tämä profiili poistettu käytöstä

          Läpät vs. Kallis remppa...
          Ehkä ennemmin ottasin suosiolla ne läpät pois, edellä mainittiin että rullaa paremmin eikös se säästä polttoainetta
          Henkilökohtainen mielipide on että egr on aivan turha jos sitä ei huolla 50-100tkm välein, putket muurautuu paskasta umpeen ja ei tuo pakokaasujen syöttäminen pidemmän päälle päästöjä vähennä. Aiheuttaa vaan epätäydellistä palamista kun hapen määrä laskee, tietysti kylmällä konella ehkä vähentää päästöjä niin kauan kuin ei ole ummessa

          ps. vähitenhän se saastuttaa ja kuluttaa''polttoainetta'' kun seisoo remontissa

          Comment

          • -Tapi
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 3120
            • Välisuomi

            Originally posted by Bimmerman88 View Post
            ei tuo pakokaasujen syöttäminen pidemmän päälle päästöjä vähennä. Aiheuttaa vaan epätäydellistä palamista kun hapen määrä laskee
            Hyvä että oikeaa asiantuntemusta (kemiantuntija?) tuntuu löytyvän!

            Eh, lue läksysi tai kaiva kemiankirjat taas esiin niin huomaat olevasi väärässä.

            Mutta ei se asiaa muuta: läpät ovat iso riski koneessa ja niiden poisto ei haittaa juurikaan ketään (paitsi niitä jotka tietävät typen oksidien olevan pahasta suurkaupungeissa).
            ---

            Comment

            • Laxa
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2004
              • 1363
              • Tampere

              Originally posted by -Tapi View Post
              Mutta ei se asiaa muuta: läpät ovat iso riski koneessa ja niiden poisto ei haittaa juurikaan ketään (paitsi niitä jotka tietävät typen oksidien olevan pahasta suurkaupungeissa).
              Me ollaan kuule kaiken pahan alku, varsinaisia ympäristörikollisia, ajatellaan vain itseämme poistamalla saastelaitteet omista ja muiden autoista.
              Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

              E30 325i Cabrio M-Tech II -91

              EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
              EX: E61 530xdAT -07
              EX: E60 520dA Sedan -08
              EX: F30 320dA xDrive Sport -13
              EX: E39 530dAT -02
              EX: E36 320iA -91
              EX: R1150RT -03

              Comment

              • Bimmerman88
                Bimmer Rookie
                • Jan 2009
                • 117
                • Tämä profiili poistettu käytöstä

                Originally posted by -Tapi View Post
                Hyvä että oikeaa asiantuntemusta (kemiantuntija?) tuntuu löytyvän!

                Eh, lue läksysi tai kaiva kemiankirjat taas esiin niin huomaat olevasi väärässä.
                No anteeksi maalaisjärjellä vain päättelin että polttaaine ei pala jos ei ole happea/muuta palamista kiihdyttävää ainetta, mm.Hiilidioksidi ei muistaakseni palamista paranna?

                Comment

                • maanlu
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2005
                  • 255
                  • Pohjanmaa

                  Jospa joku tietävä selventäisi asiaa että miten polttoaine palaa paremmin kun se ei saa tuoretta puhdasta ilmaa kaverikseen,vaan pakokaasua


                  Originally posted by Bimmerman88 View Post
                  No anteeksi maalaisjärjellä vain päättelin että polttaaine ei pala jos ei ole happea/muuta palamista kiihdyttävää ainetta, mm.Hiilidioksidi ei muistaakseni palamista paranna?
                  E34 M5
                  E61 535D

                  Comment

                  • BeamR
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 13363
                    • Espoon takametsät

                    Originally posted by maanlu View Post
                    Jospa joku tietävä selventäisi asiaa että miten polttoaine palaa paremmin kun se ei saa tuoretta puhdasta ilmaa kaverikseen,vaan pakokaasua
                    Bensa ja dieselmoottoreiden päästöt ovat suhteessa keskenään erilaiset, eli mm. Typen oksidien määrä on korkea dieseleissä (varsinkin kuormitettaessa dieselmoottoria). Nimenomaan typen oksidit (NOx) on vaikeasti katalysaattoreissa käsiteltävä päästöjen muoto, joten sitä pyritään pienentämään kierrättämällä pakokaasua (pakokaasua imuilman seassa = matalampi palamislämpötila = vähemmän NOx).

                    Eli tuolla logiikalla huonompi palamistulos on puhtaammat päästöt jos nyt mitään olen ymmärtänyt. Osaavammat paikanne aukot tarinassa.
                    F46 Gran Tourer -20
                    Boxster 2.5 -97

                    Comment

                    • Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9159
                      • Oulu

                      Originally posted by BeamR View Post
                      Bensa ja dieselmoottoreiden päästöt ovat suhteessa keskenään erilaiset, eli mm. Typen oksidien määrä on korkea dieseleissä (varsinkin kuormitettaessa dieselmoottoria). Nimenomaan typen oksidit (NOx) on vaikeasti katalysaattoreissa käsiteltävä päästöjen muoto, joten sitä pyritään pienentämään kierrättämällä pakokaasua (pakokaasua imuilman seassa = matalampi palamislämpötila = vähemmän NOx).

                      Eli tuolla logiikalla huonompi palamistulos on puhtaammat päästöt jos nyt mitään olen ymmärtänyt. Osaavammat paikanne aukot tarinassa.
                      Suunnilleen näin. NOx-päästöt ovat ongelma kaikissa moottoreissa, joissa käytetään muuta kuin stökiömetristä ilma/PA-suhdetta, eli ilmaylimäärällä toimivat dieselit ja laihaseos bensiinimoottorit. Riittävän korkeissa palamislämpötiloissa ilman sisältämä normaalisti inertti (reagoimaton) typpi hapettuu, mikäli ylimääräistä happea on käytettävissä. EGR:llä pyritään osakuormalla vähentämään ilma(happi)-ylimäärää ja laskemaan palamislämpötilaa. NOx-päästöjen katalyyttinen "puhdistaminen" vaatii kalliin pelkistyskatalysaattorin ja useissa konstruktioissa myös reaktion apuaineita (esim. AdBlue).
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • BeamR
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 13363
                        • Espoon takametsät

                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Suunnilleen näin. NOx-päästöt ovat ongelma kaikissa moottoreissa, joissa käytetään muuta kuin stökiömetristä ilma/PA-suhdetta, eli ilmaylimäärällä toimivat dieselit ja laihaseos bensiinimoottorit. Riittävän korkeissa palamislämpötiloissa ilman sisältämä normaalisti inertti (reagoimaton) typpi hapettuu, mikäli ylimääräistä happea on käytettävissä. EGR:llä pyritään osakuormalla vähentämään ilma(happi)-ylimäärää ja laskemaan palamislämpötilaa. NOx-päästöjen katalyyttinen "puhdistaminen" vaatii kalliin pelkistyskatalysaattorin ja useissa konstruktioissa myös reaktion apuaineita (esim. AdBlue).
                        Clavurion on vissiin ollut hereillä kemian tunnilla... itseänihän kiinnosti enemmän naapuripulpetin tyttö ja sen paidan sisältö, jäi noi stökiömetrisyydet havainnoimatta!
                        F46 Gran Tourer -20
                        Boxster 2.5 -97

                        Comment

                        • Bimmerman88
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2009
                          • 117
                          • Tämä profiili poistettu käytöstä

                          Loistavaa ! eihän se niin vaikeaa sitten ollutkaan on se ihminen viisas.

                          Comment

                          • hattiwatti
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2008
                            • 255
                            • Vantaa

                            Merkkihuolto väitti, että imusarjan suositeltu 100t vaihtoväli ei koske e46 4 sylinterisiä ollenkaan. Kuulemma vain 6pyttyisten ongelma ja vanhempien, kuten tuo e39 jolle suosittelevat sitä.

                            Mitäs mieltä täällä ollaan? Onko jollain kilahtanut 320d kone? :think

                            Comment

                            • Clavurion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 9159
                              • Oulu

                              Originally posted by hattiwatti View Post
                              Merkkihuolto väitti, että imusarjan suositeltu 100t vaihtoväli ei koske e46 4 sylinterisiä ollenkaan. Kuulemma vain 6pyttyisten ongelma ja vanhempien, kuten tuo e39 jolle suosittelevat sitä.

                              Mitäs mieltä täällä ollaan? Onko jollain kilahtanut 320d kone? :think
                              Tuo väite on taas sitä itseään. Etenkin Britti-foorumin puolella on tullut ilmi useampi kilahtanut E46 320d.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • hattiwatti
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2008
                                • 255
                                • Vantaa

                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Tuo väite on taas sitä itseään. Etenkin Britti-foorumin puolella on tullut ilmi useampi kilahtanut E46 320d.
                                Ok, kiitos tiedosta. Kaikkea ei näköjään toinna uskoa edes "ammattilaisten" suusta.

                                Comment

                                Working...
                                X