Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kitkat e39:siin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pacce
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 99
    • Pirkanmaa from Nokia

    #16
    Juu en ymmärrä minäkään etteikö pärjäisi, vaiko onko kuskit... Ei muuta kun conti viking contact 3 alle, itsellä ollut kahdessa e39 mallissa ko. kitkarenkaat alla (koossa 235/45*17)ja on pelkästään hyviä kokemuksia, Miellyttävän hiljaiset ja jämäkät ajaa kuitenkin pitosta tinkimättä.. huippu renkaat. Vielä ei ole tullut näinä kitkarengas käyttövuosina sellaista tilannetta, että olisi tullut nastoja ikävä... On ajelta paljon väliä tampere - oulu- kemi- jyväskylä- helsinki eri keleissä .Kitkoja aikoinaan mietin , mutta nykyään en laita nastoja alle vaikka maksettaisi Nasta-aikakaudesta kun siirryin kitkoihin niin oli michelinin kitkaa ja nokian kitkaa ja pisteet annan tosiaan Contille.
    Ja toisaalta sekin, mielestäni tälläista miellyttävän hiljaista autoa ei kannata pilata millään piikkipyörillä, tämä on vain minun mielipiteeni.
    T:nim. uudet contin 3:set odottaa tulevia kelejä tallissa ja pääsyä auton alle.
    Last edited by pacce; 06-09-2007, 16:20.

    Comment

    • sirkus
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 2195
      • kaustinen

      #17
      Ite en ole ainakaan viiteen talveen ajanut nastoilla omissa autoissani eikä kertaakaan ole ollut edes läheltä piti tilannetta vaikka nopeudet on aina keli kuin keli rajotus + 10km/h ja välillä on ollu ns. saksankitkat ja niilläki on pärjätty. Nuo pohjolan oloihin tehdyt kitkat conti, misukka, rsi jne. pitää oman kokemuksen mukaan jäälläkin sen mitä halppis nastat ja lumella paremmin.
      Chrysler 300c crd touring 2010
      Daily driver
      Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
      Man cave on wheels
      Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
      Built not bought
      V8, only juice&milk come in 2 litres

      Kawasaki zzr1100 fighter


      Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

      Comment

      • tomi
        Administrator
        • Jul 2002
        • 2908
        • Near Turku

        #18
        Mielestäni suurin tekijä kitkat/nastat vertailussa on se että tiedostaa todellakin sen että perseen alla on ne kitkat.
        Itselläni on nyt myös talvirenkaiden hankinta edessä E39:iin ja ajattelin lähteä taas kitkoilla kokeilemaan. Kummiskin täällä etelässä on sulia asfalttikelejä aika paljon. Toisaalta on taas niitä kitkojen tappajia eli "pure ice"... :think
        F10 520d, E91 320d, E39 525iA Touring, E34 525iA, E30 325i, E30 316, E21 320

        Comment

        • E39-530A
          BTCF Member
          • Feb 2007
          • 938
          • Espoo

          #19
          RSi 225/55 16"

          Talvinakkeina mulla on siis E39 530iA:ssa otsikonmukaiset Nokian kitkat. Ovat (minimi) ensiasennuskokoa kyseiseen kulkineeseen. Hyvin on pärjätty pk-seudun talvessa. En ole omasta mielestäni edes kummoinen rattimies. Auto on ensimmäinen takaveto+automaattivaihteinen ympäri vuoden talvikäyttis. Vähän arvelutti etukäteen, mutta turhaan. Pari kertaa olen ehkä joutunut peruuttamaan jyrkempään mäkeen. En osaa verrata Bemarin alla näitä muihin kitkoihin, kun ei ole ollut. Pito märällä/kuivalla asvaltilla ei ole paras mahdollinen, kun se ei kitkoilla sitä yleensäkään ole. Sutii vielä yli satasen vauhdeissa.

          Edit: Näissä RSi:ssä on myyjän mukaan kitkalamellit koko kulutuspinnan syvyydellä. Ne loppuunajetut, jotka minulla oli auto ostettaessa, olivat karmeat. Niissä ei näin ollut, vaan vaikka pintaa oli joku 3-4 milliä, oli enää pelkkä runko jäljellä. Ne olivat hirveät jopa yhden "takavetospesialistin" mielestä, kun koitti Bemarillani tiellä pysyä. Ei edes luisut oienneet itsestään, vaan jäi aina sladi päälle.
          Last edited by E39-530A; 07-09-2007, 10:42. Reason: Lisäys
          E92 335iA -08

          ---
          ex E34 540iA -93
          ex E90 325iA -05
          ex E39 530iA -00
          ex Toyota Avensis
          ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7438
            • Oulu

            #20
            Originally posted by Stone View Post
            Taitaa olla niin rajuja kuskeja täällä, että kesällä NS-2:et sutii joka auton kun vähän on märkää ja talvella kitkarenkaat on hengen vaaralliset äärettömän huonon pidon takia..
            Nankangeilla olen sutinut lähinnä siksi että tietäisin pitääkö ne vai ei, kun ei tunnu helposti saavan selvää käsitystä asiasta. Mutta kyllä pelottais antaa autoa niillä kokemattoman käsiin jos ei olis luistonestoa. Vois olla ekassa liikenneympyrässä perä edellä jonkun korokkeen päällä. Kitkoilla varmasti pärjäisin ihan hyvin, isän autolla ja muutamilla muillakin tullut sen verran ajeltua että on jonkinlainen käsitys miltä tuntuu. En kuitenkaan itse näe nastoissa mitään suurempaa ongelmaa, joten ajan niillä koska pitoa ei koskaan ole tarpeeksi.

            Originally posted by tomi View Post
            ... ajattelin lähteä taas kitkoilla kokeilemaan. Kummiskin täällä etelässä on sulia asfalttikelejä aika paljon.
            Originally posted by E39-530A View Post
            Pito märällä/kuivalla asvaltilla ei ole paras mahdollinen, kun se ei kitkoilla sitä yleensäkään ole. Sutii vielä yli satasen vauhdeissa.
            Tossa just eilen kattelin viimetalvisia TM:n tuloksia ja yllättävää kyllä, Contin kitkojen huonoin ominaisuus oli nimenomaan jarrutuspito märällä asfaltilla. Ei tässä lajissa tietenkään nastarenkaatkaan loista, mutta tämä nyt vain hiukan hämmästytti.

            Originally posted by tomi View Post
            Toisaalta on taas niitä kitkojen tappajia eli "pure ice"... :think
            Muutaman kerran viimetalvena tuntui ettei noissa pahimmissa ohuen jään peittämissä kohdissa kyllä ole nastoistakaan mitään apua.

            Ainoa haitta minkä noissa Contin nastarenkaissa näen kitkoihin verrattuna on ilmeisen väistämättä tapahtuvan muutamien nastojen irtoamisen aiheuttama potutus. Melu ei todellakaan ole ongelma, ja minä olen varmasti äärimmäisen herkkä kaikelle turhalle melulle.
            Last edited by Petri.Kekkonen; 07-09-2007, 10:54.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • Wihis
              Bimmer Rookie
              • Nov 2006
              • 155
              • Lieto

              #21
              Mullakin on menos ens talveks kiinni E30:seen kitkat. Continental Conti Viking Contact, tai jokku sellaset. Toivottavasti on hyvät.
              Lexus GS430 Sport '03

              Past BMW's: e30 316 '87, e30 320iA '87, e28 518i '85, e46 328Ci '99, BMW 316 E30 '88, BMW 325 e36 '91, BMW 520 E39 '97.

              Comment

              • Stone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 4074
                • Helsinki

                #22
                Originally posted by E39-530A View Post
                Pito märällä/kuivalla asvaltilla ei ole paras mahdollinen, kun se ei kitkoilla sitä yleensäkään ole. Sutii vielä yli satasen vauhdeissa.

                Taas sutii yli satasen vauhdeissa ja sano vielä, että kuivalla. Mitä ihmettä te noille autoille olette tehneet kun M54:lla saa E39:in sutimaan noissa nopeuksissa. Vai onko vika nyt mun lukutaidoissa tms..:think
                E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                VW Pornstarter (työjuhta)
                Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                Finnmaster T8







                Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                Comment

                • himonussija
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2005
                  • 392
                  • Finland

                  #23
                  Jos autona on E39, missä rengasäänet on erittäin hyvin eristetty, niin minä vaan kysyn että mikä on se perustelu jotta pitää kitkat laittaa talveksi? Ei se E39:n omistajalle rahakaan voi olla, kun kitkat ilmeisesti on jonkun huntin halvemmat? Ja asvaltin kuluminen on viherpiipertäjien juttua johon yksittäinen suomalaisjuntti ei voi vaikuttaa.

                  Nää on naurettavia jätkiä jotka tuolla halpis rengas topicissa kirjottelee 80-100 km/h sivuluisuista kesäkeleissä vakioautolla. Pitäis pojat laittaa joskus ajamaan 300 heppasella turbo E30:llä ja pyytää näyttämään miten senkään saa sutimaan noissa nopeuksissa normaalilla ajotyylillä

                  Vaan niinhän se legenda kertoo jotta polttaa paskempikin auto kumia vielä satasen vauhdissa jos pakin lyö päälle.

                  Comment

                  • -kiki-
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1160
                    • Hämeenkyrö

                    #24
                    Suosi Suomalaista, potki pakolaista = Rsi kitkat ovat saapumassa !
                    F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

                    Comment

                    • uti
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2005
                      • 195

                      #25
                      Nastat vai kitkat

                      Aivan sama mitkä renkaat on alla. Slickseilläkin pärjää jos osaa. Jos satasen vauhdeissa lyö tyhjää, niin silloin lyö tyhjää muuallakin. Ajotapavirheitä ei renkailla saa korjattua. Asennevamman korjaa "kutistaja" tai hauturi.

                      Comment

                      • Vanquish
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 1961
                        • Hki

                        #26
                        Originally posted by himonussija View Post
                        Jos autona on E39, missä rengasäänet on erittäin hyvin eristetty, niin minä vaan kysyn että mikä on se perustelu jotta pitää kitkat laittaa talveksi? Ei se E39:n omistajalle rahakaan voi olla, kun kitkat ilmeisesti on jonkun huntin halvemmat? Ja asvaltin kuluminen on viherpiipertäjien juttua johon yksittäinen suomalaisjuntti ei voi vaikuttaa.
                        Kyllä teiden kulumisen huomaa päivittäin ja mua ainakin kiinnostaa! Mieluummin ajan ehjällä ja hiljaisella tiellä. Ja kitkoilla pärjää paremmin kuin hyvin

                        Comment

                        • Stone
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 4074
                          • Helsinki

                          #27
                          Originally posted by Vanquish View Post
                          Kyllä teiden kulumisen huomaa päivittäin ja mua ainakin kiinnostaa! Mieluummin ajan ehjällä ja hiljaisella tiellä. Ja kitkoilla pärjää paremmin kuin hyvin
                          Tämä on juuri se minunkin perustelu kitkarenkaille!! Melu on toissijainen asia ja, koska nykykitkojen pito/ajettavuus on kohdallaan ja ylipäänsä vertailtavissa nastojen kanssa niin ei todellakaan tarvitse miettiä mitkä renkaat ensi talveksi valitsee..
                          E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                          VW Pornstarter (työjuhta)
                          Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                          Finnmaster T8







                          Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                          Comment

                          • Lanttu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 1643

                            #28
                            Originally posted by Tomppa-76 View Post
                            Ei tuo ei, mutta eipähän rapise nastat paljaalla pikitiellä... vaikkakin taitaa nuo äänieristylset olla kohtuulliset noissa.
                            E39 on miellyttävän hiljainen. Radion voi myös laittaa päälle, niin ei pieni rapina kuulu.

                            Comment

                            • E39-530A
                              BTCF Member
                              • Feb 2007
                              • 938
                              • Espoo

                              #29
                              Originally posted by Stone View Post
                              Taas sutii yli satasen vauhdeissa ja sano vielä, että kuivalla. Mitä ihmettä te noille autoille olette tehneet kun M54:lla saa E39:in sutimaan noissa nopeuksissa. Vai onko vika nyt mun lukutaidoissa tms..:think
                              Usko pois vain, usko, usko. Kuivallapa hyvinkin. Olet näemmä Hesasta, joten tiedät kohdan Ison-Omenan jälkeen Länsiväylällä sieltä päin tultaessa, josta poistutaan Suomenojan ramppiin. Samalla rajoitus nousee 80:stä hunttiin. Eli noilla uusilla Nokian RSi:llä, oikeilla painella, siinä kun runttaa kaasun pohjaan, niin avot: luistoneston valo vilkkuu ja kone pätkii tehoja. On tuota toki kokeiltu/todettu muissakin kohdissa. En ole rohjennut noissa vauhdeissa ilman ASC:tä kokeilla. Ja voit uskoa, että märällä asfaltilla on vielä helpompaa. Kunhan tulee taas talvinakkien aika, niin tervetuloa vuorotellen kyytiin toteamaan.

                              Edit: Kesärenkailla ei toki sudi, paitsi jossain vesilätäkössä. Mutta noilla uusilla vähänajetuilla kitkoilla on melkein kuin soralla olisi, kun kaasua painaa. Eli asfalttipito ei todellakaan ole häävi. Mutta eipä haittaa. Pääasia, että pitoa on liukkaalla.
                              Last edited by E39-530A; 07-09-2007, 22:45. Reason: Lisäys
                              E92 335iA -08

                              ---
                              ex E34 540iA -93
                              ex E90 325iA -05
                              ex E39 530iA -00
                              ex Toyota Avensis
                              ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                              Comment

                              • Väiski
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2007
                                • 412
                                • Pirkanmaa

                                #30
                                Itse olen ollut aina nastarenkaiden kannattaja mutta nyt taidan ekaa kertaa ja hankkia kitkat ja varmaan nuo contanct 3:et.

                                Tulee ajeltua paljon mailla jäisillä teillä ja kitkoista ei ole kokemusta. Aina on vähän pelottanut kitkojen ominaisuudet jäällä. Nyt kun on luistonesto niin pakko niitä on kokeilla ja 235/17 kokoisena joka renkaaseen ajattelin laitattaa.

                                Ja valintaa tukee se että ainakin pääkaupunkiseudulla ei pahemmin tiet edes ole jäässä kun tammi-maaliskuun ajan. Suolaus pitää siitä huolen. Mailla pitää sitten ekaa kertaa kokeilla miten noi kitkat toimii =)
                                Last edited by Väiski; 10-09-2007, 19:32.
                                "horsepower sells cars, torque wins races"
                                F10 M550dx 470/900

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎