memebuy23buy

E39 pyyhkijänsulat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Korpraali
    replied
    Omastamielestä nuo rungottomat ovat nyt talvella erittäin huonot. Ainakin lumisateella jää sinne sulan kumin yläpuolelle lunta ja siten ei pyyhi kunnolla.

Vaihdoin originaalit takaisin, koska ilmeisesti sen kumin väliin ei mahdu lunta ja pyyhkii paremmin :think

Mutta rungottomat on vesisateella tosi jees

Miten muuten minulle jäi silti puolikuu nuilla rungottomilla pyyhkiessä, vaikka olin vetänyt niistä kumeista ne niin sulan päätyyn kuin pystyy? Onko mekanismissa joku säätö? :think

Leave a comment:

• dede
    replied
    Mistä hakea edulliset hyvät sulat? Vai saako edullisesti hyvää ? Omassa sulat helvetin huonot ja pitäs päivittää. Huoltsikalta kävässy kattoos niin siellä ei edes ole bossilaisia ollut tarjolla....saati mitään muutakaan.

Leave a comment:

• TJJ
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Nyt on nuo tilaamani rungottomat paikallaan ja vaikuttavat ainakin pikaisen kokeilun perusteella hyviltä. Pitää raportoida miten kestävät. Kiinnitys oli ainakin tosi tukevan oloinen varteen.
    Minä heräteostin nuo Phil-tradet, tänään ne saapui. Mekaanisesti noissa on Goodrainiin verrattuna parempi kiinnitys, sulan jousiosaan tuleva kiinnike on metallia ja varteen tulevassa osassa on muovinen sovite. Goodrainissa kiinnitys on kokonaan muovia ja siinä hiukan epäilyttää pakkasenkesto. Phil-traden kiinnitys näyttää hiukan oudolta, kiinnitystapit ei juuri sisään painu kun taas Goodrainissa ne painui helposti. Mutta ilmeisesti ne taipuu sen verran, että tuon saa helposti varteen kiinni.

Pikaisesti katsottuna kumisulka näyttää aika samalta, joten tuossakin se varmaan klonksuu yhtä paljon yläasennossa, täytyy vielä tutkia tuota asia tarkemmin kun on hiukan lämpöisempää.. Asennus sitten joskus.

Leave a comment:

• Ironic32
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Oletko tarkistanut runko-osan välykset, siis kaikkien niiden liikkuvien muoviosien jotka vielä jää sulan varteen kun otat sulan pois? Minulla tuo ääni vaimeni selvästi kun välykset poisti.

Mitähän tuon kulumiskohdan hionta/kiillotus vaikuttaisi? Minä ostin taannoin kahdenlaista ainetta (ceriumoksidia ja Sonaxin hiontatahnaa) tuulilasin kiillotusta varten, mutta on vaan jäänyt sekin tekemättä...
    En ole vielä tarkemmin ehtinyt perehtyä. Sen verran vaan siitä kuulostelin ulkopuolelta, että siitä sulasta se ääni kuitenkin tulee. Ja sen verran myös kokeilin, että jos sulkaa nosti ihan kevyesti poispäin lasista pyyhinnän aikana, niin ääni lakkasi kokonaan.

Pitääpä tutkia noita välyksiä ja koittaa saada niitä eliminoitua.

Jos tuo vika johtuu lasista, niin taidan ennemmin vaihtaa uuden, kun alkaa muutenkin olemaan jo sen verran rispaantunut.

Leave a comment:

• TJJ
    replied
    Originally posted by Ironic32 View Post
    Tai jotain muuta konstia (lasin vaihto, jotain vahaa lasiin tmv.)?
    Oletko tarkistanut runko-osan välykset, siis kaikkien niiden liikkuvien muoviosien jotka vielä jää sulan varteen kun otat sulan pois? Minulla tuo ääni vaimeni selvästi kun välykset poisti.

Mitähän tuon kulumiskohdan hionta/kiillotus vaikuttaisi? Minä ostin taannoin kahdenlaista ainetta (ceriumoksidia ja Sonaxin hiontatahnaa) tuulilasin kiillotusta varten, mutta on vaan jäänyt sekin tekemättä...

Leave a comment:

• Ironic32
    replied
    Itsellä on E39:n kans samaa ongelmaa, mitä jotkut raportoineet täälläkin, eli aika häiritsevä ääni kuuluu kuskin puolen sulasta, kun sulka käy yläasennossaan. Pitemmän päälle aika ärsyttävä ääni.

Tuohon ei nyt siis taida sulkien vaihto aeroihinkaan auttaa?

Aiemmat sulat oli Boschin sulat, jotka kesti n. vuoden ja nyt on Valeon sulat ja pyyhkii kyllä hyvin, mutta ääni on ja säilyy.

Lasissa on BMW:n logot ja näyttää kyllä olevan heikossa hapessa ja varsinkin siinä kuskin puolen laidassa ihan hyvät hankaumajäljet.

Pystyykö noita varsia siis säätämään jotenkin ja voisko siitä olla apuja tuohon ääneen tai osaisko joku sanoa sellaiset sulat (rungottomat tai rungolliset), joilla äänestä vois päästä eroon?

Tai jotain muuta konstia (lasin vaihto, jotain vahaa lasiin tmv.)?

Leave a comment:

• Antsah
    replied
    Hinta on ainakin melko premium tällä hetkellä

Leave a comment:

• sonikk
    replied
    Onkos nuo Goodrainit niinko "parhaat" rungottomat? :think

Leave a comment:

• Antsah
    replied
    Ei jätä ainakaan minulla nuo rungottomat puolikuuta

Leave a comment:

• Bmw Master
    replied
    Originally posted by Korpraali View Post
    Jääkö teilläkin rungottomilla sellainen ärsyttävä puolikuu siihen keskikohdille aika alas? Pitäisi olla oikean kokoiset pyyhkimet. :think
    Lue hieman taaksepäin niin löydät ratkaisun. Samaa teki mulla, kumeja saa hieman liikutettua runkoon nähden jolloin puolikuu katoaa.

Leave a comment:

• Korpraali
    replied
    Jääkö teilläkin rungottomilla sellainen ärsyttävä puolikuu siihen keskikohdille aika alas? Pitäisi olla oikean kokoiset pyyhkimet. :think

Leave a comment:

• Antsah
    replied
    Minulla on Valeot ja Boschit molemmat tehneet tuota pärskimistä just alaspäin pyyhkiessä.

Nyt on nuo tilaamani rungottomat paikallaan ja vaikuttavat ainakin pikaisen kokeilun perusteella hyviltä. Pitää raportoida miten kestävät. Kiinnitys oli ainakin tosi tukevan oloinen varteen.

Leave a comment:

• Bomb5
    replied
    Mulla toimi orkkikset ja noi valeot heti uutena tuolla tavalla. Ihan kuin ne olis liian kovaa materiaalia?

Leave a comment:

• zener
    replied
    Originally posted by Bomb5 View Post
    Mulla näytti vanhat orkkikset olevan samat ku uudet valeot. Molemmissa sama vika, että pyyhkivät muuten ok, mutta pyyhkii siistimmin ylöspäin. Alaspäin pyyhkiessä jättää ikkunan pintaan semmoisia "pärskeitä" sinne tänne ja joutuu muutaman kerran manuaalisesti vielä pyyhkimään tai odottamaan, että haihtuu pois. Onko normaalia, vai pitäisikö säätää jotenkin tuota pyyhkijän vartta? :think
    Valeot on mullakin, ja samaa ongelmaa... Alkuun pyyhki hyvin, mutta nyt on hiipunut. Tämä tosin vain vänkärin puolella.

Leave a comment:

• teropa
    replied
    Originally posted by Bomb5 View Post
    Mulla näytti vanhat orkkikset olevan samat ku uudet valeot. Molemmissa sama vika, että pyyhkivät muuten ok, mutta pyyhkii siistimmin ylöspäin. Alaspäin pyyhkiessä jättää ikkunan pintaan semmoisia "pärskeitä" sinne tänne ja joutuu muutaman kerran manuaalisesti vielä pyyhkimään tai odottamaan, että haihtuu pois. Onko normaalia, vai pitäisikö säätää jotenkin tuota pyyhkijän vartta? :think
    Mulla on nyt ekaa kertaa OEM sulalla tullut tollanen efekti lyhyen käyttöajan jälkeen, eli ylöspäin pyyhkii siististi mutta alaspäin jättää semmosta pientä kalvoa. Molemmat sulat.

Edelliset OEM sulat, samasta paikasta hankittuna ei tehnyt tätä. Auto oli eri, mutta E39 sulista siis sillonkin oli kyse. Laatu tullut alas?

Tero

Leave a comment:

Working...
X