Originally posted by Bmw Dreamer
View Post
E39 pyyhkijänsulat
Collapse
X
-
Teoriassa kyllä. Joskus ostin e36 touringiin boschin rungottoman takalasille. Ei pyyhkinyt tasaisesti koska lasi oli hieman kupera, sulka ei taipunut lasin muotoo tarpeeksi. E39 takalasi aika suora, mutta jos jollain olisi kokemus tai varma tieto sopivasta?
-
Huomasin, että omaan tuulilasiin on valeot tehneet samat jäljetOriginally posted by miccou View PostTarkistitko tuliko lasiin mitään jälkiä? Minulla nimittäin oli kerran Valeot edellisessä e39:ssä jossa oli uusi tuulilasi jonka edellinen omistaja oli juuri ennen myymistä vaihtanut. Jonkun aikaa ihmettelin kanssa tuota mekaanista ääntä kuskinpuolella kun pyyhkijä käy ihan yläasennossa. No, jonkun ajan päästä sitten tarkemmin rupesin asiaa tutkimaan niin sulka perkele oli naarmuttanut tuulilasin juuri siitä kohtaa josta lasi hieman kaartuu sisäänpäin. Ei sitä huomannut talvikelissä kun lasi oli aina rapainen. Se Valeo sulan runko oli jollain tavalla liian matala ja kun sulka lähti takaisinpäin niin kumi kääntyi sen verran alle että se sulan runko otti lasiin kiinni.
Arvaa vaan vituttiko siinä vaiheessa...
EDIT: katsoin tuossa aamulla, että alkuperäinen tuulilasi taitaa olla aika suora reunoilta. Tuossa aftermarket-lasissa lasi kaartui selvästi sisäänpäin sivuilta....
Nyt kyllä hieman vituttaa. Boschitko haetaan? Vai onko pyyhkijänvarsien asemoimisessa jotain pielessä? Jotenkinhan tuo sulan rugon täytyy osua yläasennossa lasiin kun se on jättänyt pienet naarmut. Ihmettelin tätä jo edelliselläkin tuulilasilla, mutta ajattelin, että lasi on vain niin kulunut.
Last edited by Antsah; 06-11-2012, 17:43.
Leave a comment:
-
Eikös siihen käy mikä vaan, mikä on tarkoitettu tavallisen sulan tilalle, takalasin kiinnitys kun ei ole mikään erikoinen...Originally posted by Bmw Master View PostMikäs rungoton sopisi takalasiin?
Leave a comment:
-
Saako noita GoodRaineja enään mistään edullisesti? Hinta "vähän" pompsahtanut..
Leave a comment:
-
Tuli haettua tänään Motonetistä Valeon sulat E39:ään. Ainakin päällisinpuolin vaikuttavat olevan ihan samanlaiset kuin vuosi sitten marmorilta ostamani sulat.
Leave a comment:
-
Mielestäni se Motonetin oma neste on ajanut asiansa ihan hyvin, eikä maksa kauheita. Tarkoitan siis sitä 10 litran kannuissa myytävää laimennettavaa ainetta.Originally posted by Mr.Speed View PostKesällä ostin uudet boschin sulat ja pyyhkii edelleen hyvin, ja on hiljaiset. Lasinpesunesteenä käytän ainoastaan näitä parempia litkuja, kuten lasolia.
Leave a comment:
-
Guest repliedKesällä ostin uudet boschin sulat ja pyyhkii edelleen hyvin, ja on hiljaiset. Lasinpesunesteenä käytän ainoastaan näitä parempia litkuja, kuten lasolia.
Leave a comment:
-
-
Esim kuskin varresta kun irroittaa mutterin niin siellä varren alla on sellainen alumiininen booritettu palanen josta pääsee kallistelemaan koko vartta eri asentoihin.Originally posted by 205/65-15H View PostKiitos tästä, uutta tietoa minulle, luulin että sulat voi napsauttaa paikoilleen ja mitään säätöjä ei ole tehtävissä. Onko olemassa ohjeitä noista monista säädöistä?
Mitään säätöohjeita en rupea neuvomaan, käännelköön jokainen varret sellaiseen asentoon kun haluaa, kokeilemalla vaan
Mitä noita rungottomia good raineja muutamaan omaan pirssiin olen pistänyt kiini, niin ei niistä kyllä ole kuulunut mitään ääniä missään tilanteissa. Ja pyyhintä jälki on ollut täydellisen hyvä.
Ja saattaahan siihen vaikuttaa myös tuulilasin kunto. Mulla on ollut tapana vaihtaa tuulilasitkin uusiin
Leave a comment:
-
Pitäisi löytää paremmat kumiosat, nehän ehkä pystyisi vaihtamaan noihin "runkoihin". Alkuperäisissa sulissa ei ole tuo kumilasta noin massiivinen ja paljon kääntyvä. Ei kai sille mitään syytä ole näissäkään, kiinalaiset vaan sattui sen tuollaiseksi tekemään.Originally posted by Bmw Master View PostKuuluu kun kumi lärpäke kääntyy, sitä varmaan mahdoton eliminoida.
Leave a comment:
-
Orggista ja Boschia.Originally posted by TJJ View PostMitä sitten olet kokeillut? Sateet alkoi ja kuuntelin taas klonksutusta ja narinaa ja taidan kohta vaihtaa alkuperäiset sulat takaisin... Nyt tuo "klonks" kuuluu ylä- ja ala-asennossa molemmista pyyhkijöistä. Pyyhintäjälki kuitenkin on hyvä. Pitää vielä kokeilla ottaa nuo muoviohjurit irti varsien alareunoista.
Mulla on nuo muoviohjurit paikoillaan. Ei narise eikä kitise, pieni naps kuuluu kun vaihtaa suuntaa. Kuuluu kun kumi lärpäke kääntyy, sitä varmaan mahdoton eliminoida.
Raskaankaluston myymälöistä saa pelkkää sulkakumia, siitä voi askarrella vanhaan runkoon. Kestää hyvin.Last edited by Bmw Master; 16-10-2012, 10:00.
Leave a comment:
-
Mitä sitten olet kokeillut? Sateet alkoi ja kuuntelin taas klonksutusta ja narinaa ja taidan kohta vaihtaa alkuperäiset sulat takaisin... Nyt tuo "klonks" kuuluu ylä- ja ala-asennossa molemmista pyyhkijöistä. Pyyhintäjälki kuitenkin on hyvä. Pitää vielä kokeilla ottaa nuo muoviohjurit irti varsien alareunoista.Originally posted by Bmw Master View PostTilasin itselle lisää, mun mielestä parhaat sulat mitä ikinä e39:ssä kokeillut.
Leave a comment:
-
Kiitos tästä, uutta tietoa minulle, luulin että sulat voi napsauttaa paikoilleen ja mitään säätöjä ei ole tehtävissä. Onko olemassa ohjeitä noista monista säädöistä?Originally posted by Spetke View PostSulkien varsissa on myös säätöjä moneen eri suuntaan.
Onko autoon vaihdettu vaikka tuulilasi jonka seurauksena pyyhkijän varret on käytetty irti?
Ei kannata aina syyttää ensiksi sulkia.
Leave a comment:
-
Sulkien varsissa on myös säätöjä moneen eri suuntaan.Originally posted by 205/65-15H View PostOT: Tuli ajettu tänä aamuna vaimon autolla vesisateessa. Auton mukana tulleet rungottomat tuulilasinpyyhkimet pyyhkii edelleen hyvin (merkistä ei havaintoa, nähtävästi saksan merkkihuollossa vaihdettu). Huomiota kiinnitti kovahko klonkdahdus aina kun vipperit kävi kääntymässä yläasennossa, mielestäni ääni on voimakkaampi kuin e39 Valeoissa. Lieköhän e60/61:een saatavana "hiljaisia" sulkia tässä mielessä?
Onko autoon vaihdettu vaikka tuulilasi jonka seurauksena pyyhkijän varret on käytetty irti?
Ei kannata aina syyttää ensiksi sulkia.
Leave a comment:
Leave a comment: