Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523i 1996 heti kansremonttiin...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E39-530A
    BTCF Member
    • Feb 2007
    • 938
    • Espoo

    #16
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Jos nää vehkeet tuota vaatii niin mulla vaihtuu kyllä merkki autossa... Hyvähän se varmaan ois noin tehä, mutta ei vaan ole sellanen asia jota alkaisin tavan matalaviritteisellä käyttöautolla koskaan tekeen.
    No, mä oon vähän paranoidi kaikkeen autoon liittyvän kanssa. Jokainen kolahdus tai automaatin nykäisy, saa mulle silmien eteen kuvan ammollaan repsottavasta lompakosta...

    Mut eihän tuollainen 20sek käyntiä pysäytyksen jälkeen paha rasti ole. En nyt tiedä onko tämä näissä bensakutosissa edes tarpeen normiajon jälkeen. Mutta turboissa, kuten kutosdieseleissä tuollainen on ainakin suositeltavaa. Saa turbokin vähän jäähyä.
    E92 335iA -08

    ---
    ex E34 540iA -93
    ex E90 325iA -05
    ex E39 530iA -00
    ex Toyota Avensis
    ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7438
      • Oulu

      #17
      Originally posted by E39-530A View Post
      No, mä oon vähän paranoidi kaikkeen autoon liittyvän kanssa.
      No täällä toinen... Jokainen pienikin outo ääni herättä heti epäilykset. Mutta silti en ala käyttään tyhjäkäyntiä.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • Driver22
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 2098
        • *

        #18
        Tottakai siellä järjestelmässä kuuluu olla painetta, jäähdytysnesteen normaali vaihtelu lämpötilaväli on ymmärtääkseni 80-110c. Ja tuo paisarin korkin ylipaine venttiili päästää paineet läpi kun painetta alkaa olla yli 2 barin. Ihan mielenkiinnosta, vailkka kaikki isot ja kalliit osat on vaihdettu, onko tuota itse korkkia vaihdettu? Vai onko se ihan alkuperäinen vuodelta -96?

        Kun se korkki ei tule esim. uuden syylärin tai paisarin mukana, onko sitä tajuttu edes vaihtaa?

        Ja uskaltaisin kyllä väittää että M52B25:ssa on todella kestävä kansi, ei se nyt heti väänny jos kerran vaikka kiehahtaa. Mutta samapa tuo kun liikkeessä korjaavat omaan piikkiinsä.
        Last edited by Driver22; 27-09-2007, 23:36.
        F31 330D Xdrive M-Sport

        Comment

        • Pulukka
          Bimmer Rookie
          • Aug 2007
          • 51
          • Joensuu

          #19
          Korkki on vaihdettu, vanha tulppa pyöri takakontissa. En tiedä meninkö tässä nyt asioiden edelle - eihän tässä vielä tiedä onko kyseessä siis perinteinen kansiremppa mutta todennäköistähän tuo on kun liike meinaa tuon kannen irti ottaa.

          Olettaisin että siellä on ollut ohivuotoa kun näin kävi mutta voihan se vika sitten olla vaikkapa venttiilipuolellakin jos sikseen menee - jospa vaan oli sattumaa että oli nestevajetta ja siellä olikin vaan ollut ilmaa ja mutta mene ja tiedä - hyvä että tavallaan on ongelma pois omista käsistä vaikka tuosta jotain kyllä tuleekin maksettua. Myöhemminhän tuo olisi mennyt kokonaan omaan piikkiin ja vittu että vituttaisi paljon enemmän...

          Jos saa parisataa omasta pussista maksettua siitä hyvästä että tietää ettei tartte enää pelätä jatkossa kannen kuntoa (kop kop päähän) niin menköön perkeles! Sinänsä tuohon nyt ei ole omaa rahaa uponnut kuin 150 € hankintahinnan lisäksi ja pari litraa jäähdytysnestettä. Pitää nyt vaan odotella uutisia ja kumata vaikka viikonloppuna pullo keskiolutta...
          vm. 1996 E39 523i - hankittu 8/2007

          Comment

          • Mr_Horsepower
            Bimmer Rookie
            • Mar 2006
            • 112
            • Kouvola

            #20
            Originally posted by Pulukka View Post
            Korkki on vaihdettu, vanha tulppa pyöri takakontissa. En tiedä meninkö tässä nyt asioiden edelle - eihän tässä vielä tiedä onko kyseessä siis perinteinen kansiremppa mutta todennäköistähän tuo on kun liike meinaa tuon kannen irti ottaa.

            Olettaisin että siellä on ollut ohivuotoa kun näin kävi mutta voihan se vika sitten olla vaikkapa venttiilipuolellakin jos sikseen menee - jospa vaan oli sattumaa että oli nestevajetta ja siellä olikin vaan ollut ilmaa ja mutta mene ja tiedä - hyvä että tavallaan on ongelma pois omista käsistä vaikka tuosta jotain kyllä tuleekin maksettua. Myöhemminhän tuo olisi mennyt kokonaan omaan piikkiin ja vittu että vituttaisi paljon enemmän...

            Jos saa parisataa omasta pussista maksettua siitä hyvästä että tietää ettei tartte enää pelätä jatkossa kannen kuntoa (kop kop päähän) niin menköön perkeles! Sinänsä tuohon nyt ei ole omaa rahaa uponnut kuin 150 € hankintahinnan lisäksi ja pari litraa jäähdytysnestettä. Pitää nyt vaan odotella uutisia ja kumata vaikka viikonloppuna pullo keskiolutta...
            Ei kun oo kyllä sitä mieltä että et maksa mitään... me ollaan liian sinisilmäsiä..ja autokauppiaat kusee vaan niin paljon meidän saappaisiin kun kerkiävät!! Anna kaupiaan vaan kaivaa ite rahat taskusta!! Ei sillä oo väliä että pysyykö väleissä..eipä sillä oo oikeutta mistää suuttuakkaan!! Se paska säkä osu autokaupalle ei sulle!:think

            Comment

            • himonussija
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2005
              • 392
              • Finland

              #21
              Näiden vehkeiden kanssa ei ole syytä pelleillä ja ottaa tahallaan vitutusta niskoilleen laiminlyötyjen huoltojen vuoksi. E39:n jos ostaa bensakutosella ja siinä on noin puolitoistasataa mittarissa, niin heti oitis vaihtamaan vesipumppu ja termostaatti. Ellei sitten ole ihan 100% varma että kyseinen toimenpide on lähiaikoina siihen tehty.

              Vesipumppu ja termari ovat kuluvia osia ja kestävät sen 150tkm plus miinus 50tkm, mutta joillain tuntuu olevan välinpitämätön asenne ja luulevat että pelkkä öljyjen vaihto on sama asia kuin auton huoltaminen. Ehei, on se paljon muutakin ja tämä on yksi elävä esimerkki seurauksista.

              Tällaisena yleisenä paskan jauhantana ja ohjeena vain mainitsen asiasta niille jotka tällaista ovat hankkimassa.

              Comment

              • Pulukka
                Bimmer Rookie
                • Aug 2007
                • 51
                • Joensuu

                #22
                Uusin tieto: kansi halki... Nyt koittavat metsästää jostain vaihtokantta...

                Voi perse.
                vm. 1996 E39 523i - hankittu 8/2007

                Comment

                • 205/65-15H
                  BTCF Member
                  • Mar 2008
                  • 1422

                  #23
                  Onko remppa jo onnellisesti ohi ja auto kunnossa?
                  e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                  e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                  Ioniq5 AWD -22
                  Leaf 40kwh -18

                  Comment

                  • arska84
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 1356
                    • Seinäjoki

                    #24
                    Originally posted by Driver22 View Post
                    Tottakai siellä järjestelmässä kuuluu olla painetta, jäähdytysnesteen normaali vaihtelu lämpötilaväli on ymmärtääkseni 80-110c. Ja tuo paisarin korkin ylipaine venttiili päästää paineet läpi kun painetta alkaa olla yli 2 barin. Ihan mielenkiinnosta, vailkka kaikki isot ja kalliit osat on vaihdettu, onko tuota itse korkkia vaihdettu? Vai onko se ihan alkuperäinen vuodelta -96?

                    Kun se korkki ei tule esim. uuden syylärin tai paisarin mukana, onko sitä tajuttu edes vaihtaa?

                    Ja uskaltaisin kyllä väittää että M52B25:ssa on todella kestävä kansi, ei se nyt heti väänny jos kerran vaikka kiehahtaa. Mutta samapa tuo kun liikkeessä korjaavat omaan piikkiinsä.
                    Mulla oli tos VR6:ses kannentiiviste paskana niin painetta oli järjettömästi myös kone kylmänä Ja päästi nestettä pihalle paisuntanestesäiliöstä...
                    BMW PREMIUM

                    BMW E46 318

                    Comment

                    • creative 22
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2005
                      • 560
                      • Alavus

                      #25
                      Mitenkähän kun taas kuulostaisi pikkaisen siltä kuuluisalta ilmauksen epäonnistumiselta?:thinkNo, oli mikä oli, toivottavasti auto on kohta taas kunnossa.
                      Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                      Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                      BMW Freude Am Fahren

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎