Elikkäs pilikka on E39 523 1997 automaatti-ilmastoinnilla ja auomaati lootalla. Noin satasen nopeudessa alkaa kuulumaan suhinaa jostain tuulilasin suunnalta. Sivustolta katoin et vika voi olla tuulilasin kehyksestä, joten teippasin koko helahoidon ulkoa ja sisältä. Ei vaikutusta kyseiseen suhinaan! Kattoluukkukin tuntuu olevan tiivis. Vaimoke väittää et suhisee kojelaudan alta, tiedä siitä. Nyt on tipsit lopussa, joten hyviä vinkkejä otetaan vastaan, koska hermo menee!!
E39 suhisee
Collapse
X
-
Ettei vaan ihan ovien tiivisteet?
Nehän E39:ssä on perinteisiä suhinapaikkoja myöskin...
-
Tarkasta nyt ensin ne ovien ja ovenkarmien tiivisteet, että ovatko repaleiset... Vaikeahan noita on paikallistaa juu kun pitää olla vauhtia se 100km/h että alkaa suhina, ja tuossa nopeudessa kaikki muukin "möly" kuuluu jo :thinkOriginally posted by Messer View PostJoo voihan se olla, mut miten sen voisi todentaa. Toisaalta suhina tuntuu tulevan etulasilta tai ainakin siltä suunnalta.
Comment
-
Kiitti vinkistä meen kattleen ovien tiivistystä. Kunhan oon kattellu niin palailen asiaan.Originally posted by mailman View PostTarkasta nyt ensin ne ovien ja ovenkarmien tiivisteet, että ovatko repaleiset... Vaikeahan noita on paikallistaa juu kun pitää olla vauhtia se 100km/h että alkaa suhina, ja tuossa nopeudessa kaikki muukin "möly" kuuluu jo :think
Comment
-
Jesh tuon luin kanssa jostain hakusivulta. Kävin tarkastaas tunkinpaikat ja ne oli paikoillaan kuten kuuluukin. Suhinat ei siis johtunu niistä muovipulikoista.Originally posted by Azimon View PostJostain muistaisin lukeneeni että kuvantunlaista suhinaa voi aiheuttaa tunkinpaikkojen muovien puuttuminen. Eli ne muoviset neliskanttiset palat auton pohjassa joihin tunkki asetetaan.
Comment
-
Onhan täällä ollut juttua että BMW:n omien tuulilasin asennusohjeiden mukaan liian koholle asennettu tuulilasi aiheuttaa suhinaa tuulilasin yläreunan tiivisteessä, koska se ei painu riittävän hyvin kattopeltiä vasten.
Onko sulla orggislasi autossa?E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Jaa-a kuka sen nyt tietää, mut 1997 autoksi tuulilasi on melkosen hyväkuntonen. On siin kuitenkin BMW leimat ja kaikkee, mut eihän se mitään merkitse. Kuka vois kattoo pääkaupunkiseudulla onko lasi liian koholla?Originally posted by Petri.Kekkonen View PostOnhan täällä ollut juttua että BMW:n omien tuulilasin asennusohjeiden mukaan liian koholle asennettu tuulilasi aiheuttaa suhinaa tuulilasin yläreunan tiivisteessä, koska se ei painu riittävän hyvin kattopeltiä vasten.
Onko sulla orggislasi autossa?
Comment
-
Voithan sen itsekin katsoa, apuvälineenä pahvinpala: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=99756Originally posted by Messer View PostKuka vois kattoo pääkaupunkiseudulla onko lasi liian koholla?
Mutta ei tuo ylhäällä oleva lasi välttämättä suhise noin selvästi vaan aiheuttaa kokonaissuhinan lisääntymistä, irti oleva liimaus ennemmin on suhinan aiheuttaja. Onko etupyörien edessä olevat sisälokasuojan jatkeet kunnossa? Entä etuhelman alla oleva "kumihuuli"? Onko konepelti oikealla korkeudella lokasuojiin nähden, siis hiukan alempana?
Comment
-
Tuli tässä mieleen tätä threadiä lukiessa, että minulla on tuosta etupuskurin kumista leikattu 2-3 senttiä pois joka kohdasta. En huomannut mitään suhinan lisääntymistä. Toisaalta jälkiasennetut replica M5 -peilit suhisevat tietyissä tuuliolosuhteissa.
Onko sinulla alkuperäiset peilit?__________
E92 BMW 335i M-Sport -12
"Toiset tykkää aliohjaavasta, toiset yliohjaavasta. Itse pidän minun ohjaamasta." -Mika Häkkinen
Comment
-
-
Suhina on kokonaisvaltaista, jota ei pysty paikallistamaan. Kaikki kumihuulet on paikallaan ja konepelti hivenen lokasuojia alempana, ei paljoa mutta on selvästi kuitenkin. Krouvilla työkalulla mitattuna tuntuis et tuulilasin kulmat on keskikohtaa hieman ylempänä. Kannattaako siis lasi irrottaa ja liimata uudestaan ja vaihtaa samalla tiiviste, vai onko hullua hommaa?Originally posted by TJJ View PostVoithan sen itsekin katsoa, apuvälineenä pahvinpala: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=99756
Mutta ei tuo ylhäällä oleva lasi välttämättä suhise noin selvästi vaan aiheuttaa kokonaissuhinan lisääntymistä, irti oleva liimaus ennemmin on suhinan aiheuttaja. Onko etupyörien edessä olevat sisälokasuojan jatkeet kunnossa? Entä etuhelman alla oleva "kumihuuli"? Onko konepelti oikealla korkeudella lokasuojiin nähden, siis hiukan alempana?
Comment
-
Hyvä kysymys, mutta laitos on kokolailla alkuperäinen eli mitään spoileria tai muutakaan ei ole lisätty. Ainoa "lisävaruste" on 18 tuumaset huulivanteet ja leviät (235?) kumit.Originally posted by Moonshine View PostTätä kysymystä voisi laajentaa koskemaan kaikkia korin ulkoisia osia, eli löytyykö sieltä jäkiasennettuja puskureita, lippoja, jne?
Comment
Comment