Palkeen hinta lienee noin 200€/kpl merkkiosana.
Tarvikkeena tuskin saakaan?
Ei taida saada ei. Hyvä asia noissa palkeissa on että ovat todella helpot vaihtaa (varkkuun ainakin)! Suosittelen uusimaan toisenkin puolen, kun yleensä se hajoaa seuraavana
jos menee palje puhki nii kyllä se hukkaa paineet toiseltakin puolelta jos on toteutettu yhdellä kompuralla..
Tämä ei taida pitää paikkaansa. Järjestelmä on yhdellä kompuralla mutta kahdella erillisellä piirillä. Eli jos kerta molemmat puolet tipahtivat, niin veikkaan että joku liitin antoi periksi (molemmat piirit kulkevat vierekkäin). Tai sitten itse kompura lojahti. Niin tai näin, niin älä aja sillä autolla tai molemmat palkeet ovat entiset.
"If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Tämä ei taida pitää paikkaansa. Järjestelmä on yhdellä kompuralla mutta kahdella erillisellä piirillä. Eli jos kerta molemmat puolet tipahtivat, niin veikkaan että joku liitin antoi periksi (molemmat piirit kulkevat vierekkäin). Tai sitten itse kompura lojahti. Niin tai näin, niin älä aja sillä autolla tai molemmat palkeet ovat entiset.
Jaahas, eli huomena tutkitaan vahinkojen suuruus, sillä isäntä prkl. ajoi autolla pari kilometriä tapahtuman jälkeen. Pamaus oli muuten kuulunut kuljettajan puolelta ja se puoli oli laskenut ensin, sen jälkeen apukuskin puoli.
Jaahas, eli huomena tutkitaan vahinkojen suuruus, sillä isäntä prkl. ajoi autolla pari kilometriä tapahtuman jälkeen. Pamaus oli muuten kuulunut kuljettajan puolelta ja se puoli oli laskenut ensin, sen jälkeen apukuskin puoli.
No en tiedä tuosta parista kilometristä onko se tehnyt mitään hallaa, mutta yleisesti ottaen pidempiä matkoja ei kannata ajaa (monestakaan syystä) tyhjillä palkeilla, koska ne nirhautuvat rikki.
Tuo pamahdus ja sitä seurannut lasku oikealla puolella selittyvät kyllä varmasti palkeen hajoamisella, mutta toisen puolen laskeminen... :think
Kompurahan käy maksimissaan vain tietyn aikaa, jonka jälkeen se sammuu lisävahinkojen estämiseksi. Mutta jos tuo toinen puoli ja kompuran venttiilit on ehjiä, niin ei sen olisi pitänyt käsittääkseni laskea. No, eiköhän se selvinne kun vähän tutkii. Kun laitat autoon virrat päälle, käynnistyykö kompura? Suhiseeko jossain? Nouseeko kumpikaan nurkka ylös?
"If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
No en tiedä tuosta parista kilometristä onko se tehnyt mitään hallaa, mutta yleisesti ottaen pidempiä matkoja ei kannata ajaa (monestakaan syystä) tyhjillä palkeilla, koska ne nirhautuvat rikki.
Tuo pamahdus ja sitä seurannut lasku oikealla puolella selittyvät kyllä varmasti palkeen hajoamisella, mutta toisen puolen laskeminen... :think
Kompurahan käy maksimissaan vain tietyn aikaa, jonka jälkeen se sammuu lisävahinkojen estämiseksi. Mutta jos tuo toinen puoli ja kompuran venttiilit on ehjiä, niin ei sen olisi pitänyt käsittääkseni laskea. No, eiköhän se selvinne kun vähän tutkii. Kun laitat autoon virrat päälle, käynnistyykö kompura? Suhiseeko jossain? Nouseeko kumpikaan nurkka ylös?
Jonkin tapainen suhina tai puhina takapäästä todella kuuluu, kun katiskan laittaa käyntiin. Perästä päin auto on niin matalan näköinen, että enpä edes madallussarjalla haluaisi laittaa niin matalaksi. Ei tullut katsottua miten käy, nouseeko kumpikaan kulma ylös, mutta ajan auton illalla pajalle, odottamaan aamua, joten sitten näkee nouseeko kumpikaan nurkka. Olo on vähän kuin omistaisi sitikan.
Tämä ei taida pitää paikkaansa. Järjestelmä on yhdellä kompuralla mutta kahdella erillisellä piirillä. Eli jos kerta molemmat puolet tipahtivat, niin veikkaan että joku liitin antoi periksi (molemmat piirit kulkevat vierekkäin). Tai sitten itse kompura lojahti. Niin tai näin, niin älä aja sillä autolla tai molemmat palkeet ovat entiset.
Ei pidä paikkaansa. Ainakin 97vm autoissa toisen palkeen hajoaminen pudottaa perän alas kokonaan ja molemmat palkeet on tyhjänä...
Tästä omakohtaista kokemusta.
ps. Jos sillä ajaa perse alhaalla, syö todella lyhyessä ajassa renkaiden sisäreunan paskaksi.
Ei pidä paikkaansa. Ainakin 97vm autoissa toisen palkeen hajoaminen pudottaa perän alas kokonaan ja molemmat palkeet on tyhjänä...
Tästä omakohtaista kokemusta.
ps. Jos sillä ajaa perse alhaalla, syö todella lyhyessä ajassa renkaiden sisäreunan paskaksi.
Omasta kärrystä alkoi vänkärin puolen palje vuotamaan kesällä ja ajon jälkeen ko. nurkka makasi alhaalla, toisen puolen pysyessä normaalikorkeudessa.
Niinkuin edellä jo todettiin, systeemissä on oma painepiiri molemmille palkeille.
mutta jos sattuu oleen vastaiskuventtiili toisesta piiristä rikki nii kyllä se tyhjenee myös jos toisesta menee palje hajalle.. kompurassa lienee viel yksi vastaiskuventtiili nii ei putoa perä kun sammuttaa? (mutua)
mutta jos sattuu oleen vastaiskuventtiili toisesta piiristä rikki nii kyllä se tyhjenee myös jos toisesta menee palje hajalle.. kompurassa lienee viel yksi vastaiskuventtiili nii ei putoa perä kun sammuttaa? (mutua)
Rikkinäiset magneettiventtiilit...ja juttu onkin toinen.
Mutta kun palje poksahtaa ja perä notkahtaa alas normaalia enemmän, järjestelmä voi yrittää täyttää molempia palkeita jolloin kaikki ilma järjestelmästä katoaa rikkinäisen palkeen kautta. Tällainen voisi olla mahdollista, omassa tapauksessa näin ei kuitenkaan käynyt, auto könötti aamuisin katoksessa vinossa kuin pieksetty ajokoira.
mutta jos sattuu oleen vastaiskuventtiili toisesta piiristä rikki nii kyllä se tyhjenee myös jos toisesta menee palje hajalle.. kompurassa lienee viel yksi vastaiskuventtiili nii ei putoa perä kun sammuttaa? (mutua)
No siis tottakai näin voi käydä jos jotain muutakin kuin toinen palje on rikki. Mutta edelleen olen sitä mieltä että jos järjestelmä on muuten ehjä niin toisen palkeen hajoaminen ei automaattisesti tyhjennä toista. On muuten jokseenkin koomisen näköistä kun palje vuotaa toiselta puolelta ja toiselta ei...
"If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Terve mulla meni apparin puolen palje takaalta. Nyt vien lähimpään huoltamoon ku olen mökillä niin kysyisisin sellasta että onko noi palke hylly kamaa ja saako niitä tarvikkeena?:think
Terve mulla meni apparin puolen palje takaalta. Nyt vien lähimpään huoltamoon ku olen mökillä niin kysyisisin sellasta että onko noi palke hylly kamaa ja saako niitä tarvikkeena?:think
Tarvikkeena ei saa ja pelkästään E39 sopii nuo palkeet, voi olla turha pistää lottoa vetämään jos tollanen (ja vielä oikealle puolelle) sattuu hyllystä löytymään.
Täytyy kattoo saako nopeasti sen paljet kun vaihdatan molemmat samalla. Tuskin tänne kristiinankaupungin tarvike pajalle nopeasti tulevat. Onneksi sattu Olemaan kesäloma.
Comment